Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen siitä vakuuttunut: siskoni varastaa meiltä.

Vierailija
08.05.2015 |

Miten toimia? Sisko siis useamman pienen lapsen yh, itselläni pari lasta myös ja mies joka nyt sattuu tienaamaan keskimääräistä paremmin ja meidän elintaso sen mukainen, sisko kateutensa ja katkeruutensa ilmaissut asiasta hyvinkin suoraan joskus ja useammin epäsuoraan, tavallaan ymmärrän häntä, hänen lastensa isä oli juoppo petturipukki joka lähti nuoremman matkaan, elarit kierrättää ulosoton kautta jne. Olen auttanut siskoa paitsi hoitamalla lapsia usein (jolloin vien ne mm. leffaan, hoploppiin, kylpylään jne omaan laskuuni) että antamalla ilmaiseksi kaikki meidän lasten vaatteet, pyörät, turvaistuimet jne siis ihan kaikki. Synttäreinä ja jouluina olen aina muistanut sekä siskoa että lapsiaan kalliilla lahjoilla ja lahjakorteilla.

Pidempään olen jo ihmetellyt, mihin meiltä katoaa tavaraa - mun kaapista vaatteita, hajuvesiä, käsilaukku, lapsilta vaatteita ja leluja, mun lompakosta käteistä. Sisko asuu aika lähellä joten käy usein. Nyt viimeksi sitten EKA KERTAA pyysin siskoa meille lapsenvahdiksi, että minä ja mies päästiin leffaan kahdestaan. Ennen reissua laskin rahat keittiön kaapista, johon laitetaan kassaa "pahan päivän varalle" - sisko tietää paikan ja sen, ettei ikinä niin pidetä lukua rahasta. Palatessa tsekkasin kaapin, ja kappas vaan, yli satanen oli kadonnut.

Tosi paha mieli tuli, enkä tiedä mitä nyt. Siskoa autan enemmän kuin mielelläni kun hän vaan sitä pyytää, paljon olemme antaneet ilmaiseksi tavaran muodossa hänelle ja rahaa lainanneet periaatteella maksaa kun jaksaa. Nyt vaan niin paha mieli. Sisko lapsineen on tärkeitä ja rakkaita, mutta nyt on tunne ettei tämä juttu ihan oikein mene..

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:04"]

Mä en reagois mitenkään. Ok se satanen varmasti meni tarpeeseen jos pitää varastamaan lähteä ja jos tilanne oikeasti on tuo ja jos sun lompakossa ei satasen menetys tunnu. En hylkäisi heitä mutta ottaisin etäisyyttä enkä ainakaan kutsuisi kylään kuin tyyliin kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Lapsiahan voit tavata jatkossakin muuallakin kun teillä.

Mun mielestä hirveintä tossa tilanteessa on että "nolaat" siskon ottamalla asian puheeksi. Uskon että siinä on ihan tarpeeksi taakkaa että on tuollaista joutunut tekemään. Voi olla että menee välit lopunkin jos nostat ittes vielä oikein jalustalle koska siltä se voi tuntua jos sisko jo nyt on ns. katkera. Sun vikas se ei tietenkään ole että hällä elämä mennyt niinkun on mennyt. Mut voipi olla että hänenkin tilanne tuosta vielä kohenee eikä enää vuoden päästä tarvi varastaa.

[/quote]

Siis ei vittu mitä paskaa!

Varas ei ansaitse muuta kuin halveksuntaa -sukulaisen kohdalla en tekisi rikosilmoitusta mutta muuten aina.

Vierailija
42/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi siskosi touhuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin rahat takaisin tai kertoisin kaikille sukulaisille tms.

Nmim: varastavan siivoojan nalkkiin saanut. :)

Vierailija
44/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi ap, mä haluan sun siskoksi, mihin voi laittaa hakemuksen?

Nimim. oma isosiskoni syytti mua miehensä viettelemisestä (ts. sen yrityksestä) kun menin heille siskon avuksi yöhoitamaan vauvaa jotta sisko saisi nukkua, ja mulla ei ollut yöpaidan alla rintsikoita (niiden kanssa on aika epämukava nukkua, lisäksi hänen miehensä ei koskaan nähnyt minua yöpaidassa, kun nukkua posotti samoin kuin sisko itse, minä valvoin heidän vauvansa kanssa.)

Miks nämä hullut siskot ei ikinä kohtaa ts. synny samaan perheeseen?

Vierailija
45/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskot on saatanasta. Ei mutta vakavasti, kukaan ei oo ikinä ollu niin ilkeä ja hirveä mulle kuin oma sisko. Kaverilla taas sisko paras ystävä, vähän  olen kateellinen. Kai tää on hiukka sama kuin äiit-tytär-suhde.. siinä käy joko hyvä tai paska tsäkä.

Vierailija
46/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisissa tilanteissa tätä tapausta ennen on ollut mahdollista varastaa - jos siis nyt ensimmäisen kerran pyysit siskoasi lapsenvahdiksi?

Vierailija
47/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:36"]

millaisissa tilanteissa tätä tapausta ennen on ollut mahdollista varastaa - jos siis nyt ensimmäisen kerran pyysit siskoasi lapsenvahdiksi?

[/quote]

Meillä on iso talo/piha, ja sisko on pitkiä aikoja lapsineen oleskellut meillä. Kyllähän se mahdollisuus varastamiseen on ollut ja on joka hetki olemassa, en ole kulkenut hänen perässään seuraamassa liikkeitään. Saama juttu useamman kaverin kohdalla. Ekana epäilyni heräsi kun tyttäreni alkoi valittaa että hänen petsejään on kadonnut, ja väitti nähneensä serkun luona samanlaisia (mulle sisko on aina valittanut miten ei ole varaa ostaa lapsille petsejä, jolloin minä olen heille niitä ostanut, kuitenkin tyttäreni muisti on tarkka mitä hänellä itsellään on ollut ja ei ole, itse en niin muistaisikaan). ap

Vierailija
48/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi. Ei siinä muu auta. Puhu myös muista kadonneista tavaroista

Vierailija
49/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapset on niin pieniä ettei he ole voineet olla asialla? Tosi inhottavaa, penkoo toisten kaapit läpi ja vie mitä haluaa..

Vierailija
50/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ylitsepääsemättömän törkeältä tuo, että varastaa leluja lapselta! Miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä tuolla tavalla!?

Toki rahan ja tavaroiden varastaminen on törkeää sekin, mutta kuinka alas täytyy ihmisen vajota, että varastaa pieneltä lapselta!?

Todella inhottava tilanne. En pystyisi itse varmaan antamaan anteeksi ainakaan helpolla. Minulta nousisi sauhu korvista ja olisin ihan raivona.

Vierailija
51/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:54"]

Ota asia puheeksi. Ei siinä muu auta. Puhu myös muista kadonneista tavaroista

[/quote]

Näin juuri. Katso rauhallinen hetki, jossa olette kahdestaan.

Vierailija
52/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en reagois mitenkään. Ok se satanen varmasti meni tarpeeseen jos pitää varastamaan lähteä ja jos tilanne oikeasti on tuo ja jos sun lompakossa ei satasen menetys tunnu. En hylkäisi heitä mutta ottaisin etäisyyttä enkä ainakaan kutsuisi kylään kuin tyyliin kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Lapsiahan voit tavata jatkossakin muuallakin kun teillä.

Mun mielestä hirveintä tossa tilanteessa on että "nolaat" siskon ottamalla asian puheeksi. Uskon että siinä on ihan tarpeeksi taakkaa että on tuollaista joutunut tekemään. Voi olla että menee välit lopunkin jos nostat ittes vielä oikein jalustalle koska siltä se voi tuntua jos sisko jo nyt on ns. katkera. Sun vikas se ei tietenkään ole että hällä elämä mennyt niinkun on mennyt. Mut voipi olla että hänenkin tilanne tuosta vielä kohenee eikä enää vuoden päästä tarvi varastaa.

Vierailija
53/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaise suu ! Se pöllii niin kauan kuin olet hiljaa

Vierailija
54/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:04"]Mä en reagois mitenkään. Ok se satanen varmasti meni tarpeeseen jos pitää varastamaan lähteä ja jos tilanne oikeasti on tuo ja jos sun lompakossa ei satasen menetys tunnu. En hylkäisi heitä mutta ottaisin etäisyyttä enkä ainakaan kutsuisi kylään kuin tyyliin kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Lapsiahan voit tavata jatkossakin muuallakin kun teillä.

[/quote]Oli sisko tai sukulainen, niin kyllä teoistaa jokainen joutuu vastuuseen

Vierailija
55/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:50"]

Olet erittäin auttavainen ja reilu sisko. Mutta siskosi palkitsee sinut epärehellisyydellä. Hän tekee todella väärin, koska et ole millään tapaa syyllinen hänen ahdinkoonsa. Sinun sijassasi keskustelisin vakavasti siskon kanssa tästä. Hänen pitää ymmärtää, että hänen oma vaikea tilanteensa johtuu myös hänen omista valunnoistaan eikä hän voi kostaa sinulle epäonneaan.

[/quote]

Minusta ei kuulosta siltä, että sisko olisi itse syyllinen tilanteeseensa. Pikemminkin hän vaikuttaa jotenkin vinksahtaneen kovan epäonnen ja epäoikeudenmukaisuuden aiheuttaman kateuden yhdistelmän seurauksena. On kuitenkin aika kova juttu varastaa omalta sisareltaan, ihminen joka tekee sellaista ei ole ihan täyspäinen aikuinen.

Vierailija
56/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:04"]

[/quote]

Ootko tosissasi?? Herranjestas nyt oikeesti. Suomessa ei KENENKÄÄN oikeasti tarvi varastaa siskoltaan tai keltään muultakaan tullakseen toimeen jos laskee niin sanotusti "suun säkkiä myöten", saati ap:n siskon joka on saanu lapsilleen kaiken ap:lta vaatteista lähtien ilmaseks? Tulee mieleen että sisko on joku päihderiippuvainen, kun on "pakko" varastaa vaikka oikeesti ei olis.

Vierailija
57/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:49"]

Kysyt vaan suoraan että hänen lapsenhoitovuoronsa aikana hävisi kaapista satanen, tietääkö mihin on mennyt?

[/quote] Joo, ei suoraan kannata syytää. Se juuri välit katkasee. Heitä pallo vaan siskollesi ja esitä viatonta sn suhteen että epäilet häntä. Asia ei ehkä koskaan selviä, mutta ehkä tuo lopettaa varastelun.

Vierailija
58/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaankin ottaisin asian esiin siten, että kertoisin mitä kaikkea talosta on kadonnut. Puhuisin myös rahasta, mutta yrittäisin pitää sen yleisellä tasolla, niin etten syyttäisi siskoa. Antaisin hänen vain tietää, että olen huomannut tavaroiden ja rahan puuttumisen ja katsoisin miten reagoi.

Vierailija
59/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:04"]Mä en reagois mitenkään. Ok se satanen varmasti meni tarpeeseen jos pitää varastamaan lähteä ja jos tilanne oikeasti on tuo ja jos sun lompakossa ei satasen menetys tunnu. En hylkäisi heitä mutta ottaisin etäisyyttä enkä ainakaan kutsuisi kylään kuin tyyliin kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Lapsiahan voit tavata jatkossakin muuallakin kun teillä.

[/quote]

Ei näin. Asiat selviää vaan rehellisyydellä. Muuten siskosi herättää kokoajan pahoja tunteita. Siskolle on myös etua asian esille ottamisesta. Reilu peli

Vierailija
60/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:50"]

Olet erittäin auttavainen ja reilu sisko. Mutta siskosi palkitsee sinut epärehellisyydellä. Hän tekee todella väärin, koska et ole millään tapaa syyllinen hänen ahdinkoonsa. Sinun sijassasi keskustelisin vakavasti siskon kanssa tästä. Hänen pitää ymmärtää, että hänen oma vaikea tilanteensa johtuu myös hänen omista valunnoistaan eikä hän voi kostaa sinulle epäonneaan.

[/quote]

Minusta ei kuulosta siltä, että sisko olisi itse syyllinen tilanteeseensa. Pikemminkin hän vaikuttaa jotenkin vinksahtaneen kovan epäonnen ja epäoikeudenmukaisuuden aiheuttaman kateuden yhdistelmän seurauksena. On kuitenkin aika kova juttu varastaa omalta sisareltaan, ihminen joka tekee sellaista ei ole ihan täyspäinen aikuinen.

[/quote]

jaa, kukas sitten on syyllinen? se parempionninen siskoko? eli ihan ok pölliä? ei jestas teitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan