Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vuotta koronaa - mitä sinulta on jäänyt tekemättä?

Vierailija
11.01.2022 |

Nyt kun katsot taaksepäin, mitkä on isoimpia/tärkeimpiä asioita mitkä on koronan takia jääneet toteuttamatta omassa elämässäsi? Mitä tänä aikana olisi suunnitelmiesi mukaan pitänyt tapahtua jos koko pandemiaa ei olisi tullutkaan?

Kommentit (563)

Vierailija
81/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ulkomaille. Olin jo käynyt katsomassatoisenvaihtoehtoisen paikan, toista en mennyt katsomaan vaan peruin liput Koronan takia,ja täällä nyt sitten pysytään vain.

Vierailija
82/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain työjuttuja ja muutamat bileet. Kuitenkin töitä on ollut ja bileitä myös, eli oikein hyvä kokonaistilanne =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari etelän matkaa, kyläilyjä, ravintoloita, kahviloita, huvipuistoja, uimahallikäyntejä, kylpyläreissuja. Treffi-iltoja miehen kanssa.

Pari sukujoulua, muita sukujuhlia, häämatka. Lasten kaverisynttäreitä. Bussi- ja metromatkoja (lapset toivois, että pääsisi metroon ja bussiin).

Ei mitään isoa mutta yhdistettynä tuntuu paljolta. Lasten takia harmittaa enemmän kuin itsen takia.

Vierailija
84/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään.

Olen syrjäytynyt erakko eikä elämäni muuttunut mitenkään rajoitusten myötä.

En ole varsinaisesti syrjäytynyt, mutta olen viihtynyt aina omissa oloissani paremmin kuin ihmisten seurassa. Ei tämä koronahomma ole vaikuttanut minunkaan elämään juuri mitenkään, olen käynyt töissä ihan tavalliseen tapaan koko ajan ja kaupoissa myös. Välillä käyn kavereiden luona illanistujaisissa. Matkustelu ei juurikaan kiinnosta, ainut paikka missä ehkä voisin käydä on Islanti, koska siellä on tietääkseni hyvin harvoin hellettä.

Vierailija
85/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini joutui kahdeksi viikoksi sairaalaan keuhkokuumeen takia, jonka jälkeen todettiin keuhkosyöpä ja hän kuoli nopeasti sen jälkeen. Olisin halunnut olla tukena ja viettää viimeisiä hetkiämme yhdessä, mutta koronan takia se ei onnistunut. Vaarini kuoli vähän sen jälkeen, ja harmitti, etten koronan takia voinut nähdä häntäkään viimeistä kertaa. Ketuttaa, erittäin paljon. Matkustamaan, baariin, keikoille ja tapahtumiin pääsee vielä joskus, mutta mahdollisuutta hyvästellä en enää saa. 

Vierailija
86/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären 9- ja 10-vuotissynttärit jäi viettämättä. Matka Legolandiin jäi tekemättä ja tyttö alkaa olla niin vanha, että haluaakohan hän edes sinne enää. :-(

Vierailija
87/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 syksyllä tai 2021 alkuvuodesta olin suunnitellut aloittavani lisäopinnot. Tämän jätin väliin, koska kurssit siirtyi pitkälti verkkoon. Haluan joskus ehkä jonkinlaiseen normaaliin paluun jälkeen lisäkoulutuksesta kaiken mahdollisen hyödyn irti. Ala huomioon ottaen verkkokoulutuksena sitä ei mielestäni saa.

Kaikki lomareissut on myös jätetty välistä. Lasten kanssa ei jaksa lähteä säätämään. Lomilla on käyty vain mummolassa.

Ollaan vältelty myös kaikkea, missä on paljon ihmisiä yhtä aikaa liikkeellä.

Vierailija
88/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoloma Keski-Eurooppaan, 5-10 leffaa ja muutama keikka.

Vierailija
89/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi treenejä.

Lapsenlapsia olisin halunnut tavata enemmän. Nyt jätin aina väliin, kun olivat flunssaisia.

Ulkomaanmatkat. Näistä oli helpoin luopua.

Vierailija
90/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären 9- ja 10-vuotissynttärit jäi viettämättä. Matka Legolandiin jäi tekemättä ja tyttö alkaa olla niin vanha, että haluaakohan hän edes sinne enää. :-(

Mä tykkäsin Legolandista aikuisenakin. Ehkä tyttösi vie sinne vaikka omat lapsensa.

Vierailija
91/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mikä harmittaisi. Koska en tykkää matkustelusta ja tein etätöitä jo ennen koronaa, niin eipä tässä paljon ole muuttunut. Koko ajan päässyt niihin mihin olen halunnutkin; lomat omalla mökillä tai metsästysreissuilla.

Vierailija
92/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään jäänyt tekemättä, kaikki on sujunut samoin kuin ennenkin. Viime kesänä/keväällä tilasin mustaa multaa kotiin kuljetettuna 65 säkkiä ja niin teen kohtapuolin taas. Ei tarvi tartuttajien kanssa kilpailla säkkien mätössä kun kaikki rynnii yhtäaikaa.Vain se on muuttunut ja en pidä mitenkään isona asiana, pikemminkin helpottavana, kun ei tarvi peräkärrillä itse montaa kertaa hakea

Vierailija
93/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt tekemättä yhtään mitään isoa ja tärkeää tai tarpeellista, ainoastaan jokavuotinen ruotsinristeily on jäänyt koronan vuoksi jäihin.

Vierailija
94/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rammsteinin konsertti Tallinnan Lauluväljakilla. Liput on ostettu parhaille paikoille, odotellaan milloin päästään toteuttamaan.

Mitään kovin tärkeää itselleni ei ole jäänyt tekemättä, työn puolesta koulutus- ja konferenssimatkat ulkomaille on olleet jäissä. Se ei kuitenkaan minun elämääni isommin haittaa. Työt jatkuu netin kautta ja kokouksiakin pidetään pienempimuotoisina myös sitä kautta.

En käy kapakoissa joten niitä en kaipaa. Koronapassi on ja kolme rokotusta. Ystävät ja läheiset on kaikki rokotettuja. Minua ei maski haittaa eikä turvavälit yms. siitä on tullut normaalirutiinia.

Niin että eipä tässä hätää. Elämä jatkuu ja maapallo jatkaa pyörimistään.

Hyvä puoli on se, että rahaa tuntuu säästyvän enemmän kun ei tule turhaan kaupoissa ja ostareilla pyörittyä. Pankkitili kiittää :) En kylläkään ole mikään shoppailija muutenkaan mutta entisestään vähentynyt sekin.

Vierailija
95/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä pidetty kaverisynttärit ja muutkin juhlat ihan normaalisti. Ja käyty uimahallissa, kylpylässä, leffassa, hoplopissa, ravintolassa jne. kun ovat auki olleet. Lomamatkoja tehty muutamat. Festareilla kävin molempina kesinä, niissä mitä järjestettiin. Keikalla olin viimeksi joulukuussa. Ei tässä kyllä juuri mitään ole jäänyt välistä. Pari kaukomatkaa vain. Ei olla riskiryhmää, niin miksi turhaan rajoittaa? Yrittäjiäkin pitää tukea.

Vierailija
96/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen ja festarit. Mm. Robin Schulzin, Antti Tuiskun ja Sunrise Avenuen keikat ja moni muukin. Useat ravintolaillalliset ja juhlat.

Vierailija
97/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen, illalliset ystävien kanssa, kesäiset terassi-illat, uimahallikäynnit, tanssitunnit, kaikki isot juhlat, ravintolat.

Tässä muutamat, prkl.

Kahden vuoden aikana esim pääkauunkiseudullatanssitunnit ovat pyörinneet lukuunottamatta n 4 kuukauden pätkää. Matkoillekkin pääsee ja sukulaisia saa tavata.. osalla nuo rajoitukset omassa päässä , hyvä niin jos haluaa vältellä koronaa mutta turha ketään muuta on syyttää.

Vierailija
98/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen, illalliset ystävien kanssa, kesäiset terassi-illat, uimahallikäynnit, tanssitunnit, kaikki isot juhlat, ravintolat.

Tässä muutamat, prkl.

Kahden vuoden aikana esim pääkauunkiseudullatanssitunnit ovat pyörinneet lukuunottamatta n 4 kuukauden pätkää. Matkoillekkin pääsee ja sukulaisia saa tavata.. osalla nuo rajoitukset omassa päässä , hyvä niin jos haluaa vältellä koronaa mutta turha ketään muuta on syyttää.

Kyllä. Ja näiden lapset kärsivät. Lasten arki on pidettävä mahdollisimman normaalina nytkin. Kotona ei levitellä pelkoa. Harrastuksiin kun pääsee ja lähikouluun. Synttäreitä voi pitää ja sukulaisia tavata. Alkaa vauvatkin hymyillä taas, kun ihmiset käyttäytyy normaalisti.

Vierailija
99/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksillä festareilla olisin käynyt, mutta peruttiin viime tipassa. Muuten korona-aika on antanut enemmän kuin ottanut. Viimeiset kaksi vuotta olen tehnyt sitä, mitä olen aina halunnut tehdä, hyvällä omallatunnolla, kun kotoa poistuminen on ollut oikein valtiovallan toimesta rajoitettua.

Introverttinä olen nauttinut tästä ajasta kaikinpuolin. Sosiaalisen paineen poistuminen on uskomattoman vapauttavaa. Nyt olen oikeasti nauttinut niistä harvoista kerroista, kun ihmisiä on voinut nähdä toisin kuin normaalina aikana, jolloin kaupassa käyntikin ahdistaa.

Vierailija
100/563 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro gradu. Surullista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi