Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vuotta koronaa - mitä sinulta on jäänyt tekemättä?

Vierailija
11.01.2022 |

Nyt kun katsot taaksepäin, mitkä on isoimpia/tärkeimpiä asioita mitkä on koronan takia jääneet toteuttamatta omassa elämässäsi? Mitä tänä aikana olisi suunnitelmiesi mukaan pitänyt tapahtua jos koko pandemiaa ei olisi tullutkaan?

Kommentit (563)

Vierailija
61/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä iltana olisin halunnut baariin, mutta baari ei ollut auki. En tiedä toivunko tästä menetyksen traumasta koskaan. Yhy, yhy, yhy.

Vierailija
62/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamaannuin niin koronauutisista, että jäi polttopuut tekemättä ja nyt lämmitän kalliilla sähköllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi tekemättä lumienkeleitä.

Vierailija
64/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittään. Ihan normaalisti ollaan eletty kaiken aikaa

Vierailija
65/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu! Kun viimein olisi rahaa se ei onnistu.

Keikat, teatterit ;(

Vierailija
66/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkat. Prkl kun puuduttaa istua täällä päivästä toiseen. Prkl.

Vierailija
67/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni kesällä 2020. Koronan takia mies ei päässyt mukaan rakenneultraan, eikä voinut olla sairaalassa kanssamme vauvan synnyttyä :( kaikki babyshowerit ja lapsen nimijuhlat jäivät väliin, sekä monta sukujuhlaa, mm. Siskoni häät. Kotona olen kököttänyt lapsen kanssa koko tän ajan. Okei, ei nyt ihan kirjaimellisesti, kyllä me käydään metsässä ja leikkipuistoissa, satunnaisesti jossain HopLopissa.

Muutettiin uudelle paikkakunnalle just ennen koronaa, enkä vieläkään tunne täältä oikein ketään. Missä sitä muka vois tutustua nykyään...

Mies tekee kolmivuorotyötä sote-alalla. Tänä aikana yhteensä 4 kertaa ollaan oltu karanteenissa.

Melko yksinäiseksi on käynyt elämä.

Vierailija
68/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt väliin pari futismatkaa, kun esim Saksassa on pelattu pelejä tyhjille katsomoille. Lisäksi reissu Kiinaan siirtyi hamaan tulevaisuuteen, kun maa ei ota vastaan toistaiseksi turisteja.

Vierailija
69/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit jäi joulun alla leipomatta. On ne kyllä jääneet leipomatta monena muunakin vuonna.

Vierailija
70/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään, harmittaa ainoastaan se ettei ole päässyt uimahalliin.

Vierailija
71/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun korona iski, peruuntui saman tien parikin suunniteltua matkaa. Toinen oli tarkoitus toteuttaa isommalla sukulaisten porukalla ja sitä oli todellakin odotettu.

Lapsen rippijuhlat viime kesänä olivat varsinainen stressin paikka ja kutistuivat suunniteltua pienemmiksi. Veikkaan, että ilman koronaa olisi ollut paljon rennompaa järjestää juhlia. 

Työskentelen riskiryhmien parissa, joten omat työt ovat myös heittäneet ihan häränpyllyä. Suunnitelluista asioista/tapahtumista varmaankin noin 80 % on jouduttu perumaan tai muuttamaan verkossa tapahtuviksi (lue: ei kiinnosta ketään). Työssäni enää harvoin koen iloa ja onnistumisen tunnetta, päällimmäinen tunne on ehkä apatia. 

Tähän saakka olen mielestäni kuitenkin jaksanut melko reippaasti. Olen totellut rajoituksia ja suosituksia mukisematta. Ennen joulua iski valtava ahdistus, kun tajusin, että taas mennään. Taas kaikki, mitä oli uskaltautunut suunnittelemaan, tulee peruuntumaan. Samalla toki ymmärrän, että tilanne nyt on mikä on, eikä auta, vaikka kuinka ottaa päästä. Pitäisi varmaan vain lakata toivomasta, että tämä helpottaa. Tyytyä siihen, että tämä on nyt tätä. Ehkä loppuelämän. 

Vierailija
72/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen, illalliset ystävien kanssa, kesäiset terassi-illat, uimahallikäynnit, tanssitunnit, kaikki isot juhlat, ravintolat.

Tässä muutamat, prkl.

Mä kävin sekä kesällä 2020 että kesällä 2021 terassilla. Illallisia ystävien kanssa on ollut koko pandemian ajan lukuunottamatta kevättä 2020. Samoin on vietetty sukujuhlia, tosin ei mitään suuria, koska ei ole ollut kenenkään  häitä tai hautajaisia muutenkaan nyt pandemian aikana. Mutta sukujouluja, synttäreitä (täytin viime vuonna pyöreitä vuosia) jne on ollut ihan normaalisti. Ravintoloissakin olen käynyt syömässä silloin, kun ne eivät olleet suljettuina. 

Vierailija
73/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmät matkat. Sain mm 60v lahjaksi matkan mitä ei vieläkään ole voinut toteuttaa ja tietty nuo omat juhlat.

Juhlat on muuten pidetty pienemmillä porukalla tai useammassa osassa (mm ylppärit, joulut, ystävien tapaamiset, kesäkekkerit jne). Perhettä tavattu suht normaalisti koko ajan.

Vierailija
74/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko.  Lupaavasti alkanut uusi ura tyssäsi kuin seinään, kiitos koronan ja yt-neuvottelujen.

Vierailija
75/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaukana asuvan kaverin kanssa ollaan aiemmin tavattu kerran vuodessa, nyt se on jäänyt jo kahtena vuonna väliin. Itse olisin ollut valmis kyllä tapaamaan, mutta kaverini on tarkka koronan suhteen, eikä halua mitään ylimääräisiä tapaamisia.

Vierailija
76/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lomamatkat vähentyneet, eivät kokonaan poistuneet kuitenkaan. Muuten eletty niin normaalisti kuin rajoitukset sallivat. Käyty ravintoloissa, elokuvissa, keikoilla jne.

Vierailija
77/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaelämä, matka, opiskelijavaihto. 

Kaikkien näiden takia uramahdollisuudet, verkostoitumiset ja muut ovat todella kärsineet. En tiedä miten tästä pääsee valmistuttua edes etenemään yhtään mihinkään kun lähtökohta on nolla.

Vierailija
78/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen, illalliset ystävien kanssa, kesäiset terassi-illat, uimahallikäynnit, tanssitunnit, kaikki isot juhlat, ravintolat.

Tässä muutamat, prkl.

Minä olen harrastanut noita kaikkia ihan normaalisti, paitsi matkustelua.

Vierailija
79/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt käymättä ravintolassa illallisella n. 25 kertaa. Summana n. 25 x 300€ = 7500€ + ehkä sellainen 1000€ juomatta jääneistä oluista/kahveista. Kulttuurimenoja on jäänyt käyttämättä myös ehkä n. 1000€ edestä. No, osakesalkku kasvaa.

Vierailija
80/563 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottiin tyttiksen kanssa koronan alussa, eipä ole sen jälkeen ihmissuhdetta voinut etsiä ja aloittaa näillä keleillä.

2 vuotta hiljaiseloa, ja kohta 40v kolkuttaa kellossa. Surullista, kuinka tuo 2 elämän vuotta vain katosi hallituksen rajoituksiin ja kieltoihin.

No korona nyt on täysi tekosyy tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi