Yhteiskuntasopimus hirvittää
Ainoat säästöt mitä on tarjottu, on työn tuottavuuden lisäys, työajan lisäys ilman palkan korotusta ( 100h lisää työtä tarkoitaa 2,5viikon lisäystä vuosittaiseen työaikaan), lomaoikuden vähennys jne.monneksi ainakin SAK on voimakkaasti ärähtänyt asiaa vastaan.
Uskon että kaikki työntekijät ovat näitä ehdotuksia vastaan. Samanaikaisesti suuri osa työntekijöistä kuuluu kuitenkin Ek:n organisoimaan YTK:hon, minkä tarkoitus on saada liittojärjestelmä kaadettua ja työehtosopimusten yleissitovuudet alasajettua. Kuulukaa nyt hyvät ihmiset oman ammattialanne mukaiseen liittoon tai kohta nämä vaatimukset ovat todellisuutta. Kun järjestelmä menee nurin niin saadaankin olla vuorokauden ympäri töissä vailla lomia. Henkilökohtainen sopiminen ei paljoa enää mieltä siinä vaiheessa lämmitä, kun työnantaja sanelee ja sinä tottelet.
Tulevaisuus hirvittää ei niinkään itseni vaan lasteni puolesta, jotka saavat maksaa vanhempien typeryydestä.
Kommentit (159)
Työaikapidennys sopisi minulle, jos kaikki osallistuisi säästötalkoisiin. Vaihtoehtoja olisi vaikka kuinka. Esim. vuoden ajan yritysjohtajille ei makseta bonuksia ollenkaan,. kaikki kokouspalkkiot pois vuodeksi ja esim irtisanomissuoja vuodeksi työntekijöoille, jos yrityksessä vain henki pihisee. Pakolaisia ei vuoden ajan yhtään maahamme. Eiköhän rahaa rupee säästymään lainanmaksuihin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:15"]
Yksinkertainen totuus on, että ay-liike on onnistunut kiristämään jäsenilleen liian korkeat palkat ja muut edut. Niille ei löydy enää maksajia, kun muista maista voi ostaa tuotteet paljon halvemmalla. Ei työnantajat palkkoja maksa vaan ostavat asiakkaat. Ostatko itsekkään suomalaista tuotetta, jos ulkomainen on paljon halvempi, mutta yhtä hyvä tai parempi? Nyt pitää vaan ottaa vähän paikka ja tehdä vaikka se 20 minuuttia pidempään töitä päivässä entisellä palkalla. Jos ette tätä totuutta tunnusta, siitä eivät kärsi porvarit vaan työnsä menettävät duunarit. Heitä on jo satoja tuhansia. Suomalainen duunari on itse paljon fiksumpi kuin ay-satraapit.
[/quote]
oletko sitä mieltä ,että reilu 13 euron tunti palkka on paljon?
Olen nyt urani huipulla...
Siitä se ei nouse muutakuin satunnaisilla palkankorotuksilla (tes) tänäkin vuonna taitaa koko vuoden korotukset on n. 20 €
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:22"]Harmi että sopimusta ei tullut. Taas lähtee monilta duunareilta työpaikka eikä uusia investointeja tänne ole tulossa. Noh, toivottavasti ammattiliitot saadaan tämän johdosta ajettua alas.
Tervetuloa globaaliin maailmaan.
Terv. EK saa mun äänet
[/quote]
Jos sopimus olisi tullut, vielä useampi olisi jäänyt ilman työtä
Parempi vaihtoehto tehdä enemmän töitä samalla palkalla kuin että aletaan tekemään leikkauksia
joiden seurauksena nykyinen hyvinvointivaltio ajetaan alas jolloin syntyy lisää työttömiä ja köyhyyttä.
Olen Kreikan tiellä sillä velkaannumme vuosi vuodelta aina vaan enemmän ja enemmän.
Sipilä joutuu vähentämään kuntien ja valtion työntekijämäärää sillä verotulot ei enää riitä.
Kaikkein kamalinta asiassa on se että ihmisiä on leipäjonossa - työttömiä 500000 - köyhyysrajan alapuolella 700000 ihmistä joiden toimeentuloa tullaan heikentämään entisestään.
Kaikki joilla on työpaikka niin niiden pitää ajatella mitä jos itse joudun työttömäksi miten silloin pärjään.
Lomapäivät maittain vuonna 2013:
Maa (vuosilomapäivät kun arkivapaita ei lasketa)
Venäjä 28
Italia 24
Ruotsi 25
Suomi 25
Ranska 25
Norja 25
Brasilia 30
Tanska 25
Espanja 22
Uusi-Seelanti 20
Australia 20
Argentiina 10
Saksa 20
Irlanti 20
Sveitsi 20
Iso-Britannia 20
Alankomaat 20
Intia 21
Japani 10
Yhdysvallat 10
Singapore 7
Kiina 5
Kanada 10
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:30"]
Lomapäivät maittain vuonna 2013:
Maa (vuosilomapäivät kun arkivapaita ei lasketa)
Venäjä 28
Italia 24
Ruotsi 25
Suomi 25
Ranska 25
Norja 25
Brasilia 30
Tanska 25
Espanja 22
Uusi-Seelanti 20
Australia 20
Argentiina 10
Saksa 20
Irlanti 20
Sveitsi 20
Iso-Britannia 20
Alankomaat 20
Intia 21
Japani 10
Yhdysvallat 10
Singapore 7
Kiina 5
Kanada 10
[/quote]
Tämä on se sama tilasto, joka julkaistiin jo aiemmin ja joka kumottiin paikkansapitämättömänä.
Tämmöset poikii vain lisää tottelemattomuutta sitä ilmeisesti ek haluaakin jotta hajota ja hallitse toimisi. Mitään ei työntekijäpuoli vaadi joten on luonnollista että ek vaatii heitä tekemään ilmaiseksi yritysten voittojen kasvattamiseksi joka on yrityksien lyhytnäköinen päätavoite. Työntekijäpuolen minimointi on tämän ek:n lanseeraaman "yksin-ek-kuntasopimuksen" tavoite koska vähenee ne työhalut, kun vain ja aina pelkästään tekijä maksaa.. kuka vielä haluaa olla tekijä? Lakossa jo muut mukaan.
No tee alapeukuttaja itse kun kerrat osaat.. hehehehhehehehehehhehehehehehe. Se että tähän tullaan on poliittisen omahyväisyyteen tuudittautumisen lopputulos. Nyt alkaa vihdoin karisemaan rähmät silmistä näkisitpä ilmeesi!
Jotenkin niin ihqua kun porukka täällä kuvittelee että tässä maassa on vielä varaa jatkaa entiseen malliin, minkään muuttumatta. Budjettivaje 7-8 miljardia, kokonaisverot jo maailman korkeimpia, huoltosuhde yksi maailman surkeimpia, väkiluku pienenee (negatiivinen vaikutus investointeihin), sääntö-suomi jne jne.
Mut hei mitä välii, punaliput salkoon vaan ja pidetään saavutetuista eduista kiinni! Kyllä niille aina joku maksaja löytyy!
Voisi auttaa jos ymmärtäisit mistään ylipäätään mitään, kun et neuvottele et saavutakkaan ja sinun asenteesi paljaastuu mitä välii asenteeksi. Mutta kuten jo sanoit muiden vika se kertookin jo sinun puoluetaustasi onko vapaavuori jees jees. Eiku muiden vika vai oliko ihq? On tekijä vaan ei enää kauaa tällä nevottelu taitamisella
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:50"]
Voisi auttaa jos ymmärtäisit mistään ylipäätään mitään, kun et neuvottele et saavutakkaan ja sinun asenteesi paljaastuu mitä välii asenteeksi. Mutta kuten jo sanoit muiden vika se kertookin jo sinun puoluetaustasi onko vapaavuori jees jees. Eiku muiden vika vai oliko ihq? On tekijä vaan ei enää kauaa tällä nevottelu taitamisella
[/quote]
Suomen kielen alkeet. Käy se kurssi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:50"]
[/quote]
Keskutelun taso huomioon ottaen tämä on erinomaista suomea, toisin kuin ohi argumentointi se on vain suomalaisen pellen tavaramerkki.
Lisää työaikaa eli lisää sairasloma, työtä tarjolla vähemmän eli lisää työttömiä työssökäyvien eläteiksi.
En tajua, miten laskemalla tulee säästöjä
Kun tulen YT-neuvottelujen myötä lähivuosina väistämättä saamaan potkut (kuten jossakin vaiheessa lähes kaikki yksityisen sektorin työntekijät), niin nämä talkoot loppuvat omalta osaltani siihen. Sipilä ja kumppanit saavat pitää tunkkinsa, heitän hanskat lopullisesti tiskiin. Elättäkööt työvoimapulan paikkaajat vaihteeksi minua.
Mä uskon että säästöjä voisi tehdä ihan muualta ja esim eniten tienaavilta, mutta koska köyhimmät lyttää ja haukkuu toisiaan koska "pitää säästää senkin turha luuseri, t toinen samanlainen", niin kukaan ei kyseenalaista päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että säästöjä voisi tehdä ihan muualta ja esim eniten tienaavilta, mutta koska köyhimmät lyttää ja haukkuu toisiaan koska "pitää säästää senkin turha luuseri, t toinen samanlainen", niin kukaan ei kyseenalaista päätöksiä.
Jo muinaisen Rooman ajoilta tuttu keino hallita massoja ja kiinnittää niiden huomio muualle, pois tärkeämmistä asioista. Pistetään rotat puremaan toisiaan. Divide et impera.
Vierailija kirjoitti:
Porvarit haluaa palkat alas ja mieluusti liitot nurin. Työllisyyttä ei paranna yhtään että teetetään pitempiä päivä lyhyemmillä lomilla. Ennemmin siinä käy niin että tulee lisää työttömiä kun lasketaan voivan teettää vähemmällä väellä.
Yleislakko on ainoa millä tuota riistosuunnitelmaa voi vastustaa. Sanoin jo ennen vaaleja että persut jos pääsee hallitukseen niin ne ovat valmiita kyykyttämään köyhiä vielä cokkeleita rajummin. Nyt toisen perinteisen porvari puolue kepun kanssa ss miehet laittaa aluksi työläisille luun kurkkuun. Seuraava on varmasti työttömät. Niillä on vielä huonompi tilanne kun eivät voi edes lakkoilla.
Työttömiä kuritettiin jo, itse olen ansiosidonnaisella ja veroprossa oli viime vuonna tasan 20% ja nyt se onkin tänä vuonna jo vaatimattomat 25%
Meitä oli työmaalla koolla 18 henkilöä. Lapsiperheellisiä suurin osa. Yhtä vaille kaikkien ratkaisu oli olla ostamatta niin paljon.
Yhteiskuntaratkaisu siis hiivuttaa ostovoimaa. Miten se siis auttaa yrittäjiä?
SAK naytti jalleen onko pienipalkkaisen asialla. Lomarahoja leikataan vain pienituloisilta, miksi ei hyvapalkkasilta? Ei varmasti EK se enempaa kuin hallituskaan olisi vastustanut tasaisesti kaikilta leikkaamista, mutta tama ei kaynyt SAK:lle.
Harmi että sopimusta ei tullut. Taas lähtee monilta duunareilta työpaikka eikä uusia investointeja tänne ole tulossa. Noh, toivottavasti ammattiliitot saadaan tämän johdosta ajettua alas.
Tervetuloa globaaliin maailmaan.
Terv. EK saa mun äänet