Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder-mies poisti matchin kun oltiin sopimassa treffeistä

11.01.2022 |

Onko tämä teidän kokemustenne mukaan yleinen käytöstapa Tinderissä:

Olen 34-vuotias nainen ja viestittelin viime viikolla mukavan ja fiksun oloisen samanikäisen miehen kanssa. Itse kirjoitin, että "vaikutat mukavalta mieheltä. Olisi kiva tavata sinut joskus.", johon mies vastasi, että samoin, olisi kiva tavata ja käydä vaikka keilaamassa. Seuraavana päivänä hän kirjoitti, että haluaisinko tutustua vielä lisää viestittelemällä vai haluanko sopia tapaamisen. Tähän minä vastasin, että sopiiko treffit 25.1. Tai 26.1., kun minulla on seuraaville viikonlopuille sovittu jo menoa, että olen toisella paikkakunnalla. Tähän mies vastasi, että ei osaa vielä sanoa noin pitkälle, että mahdollisesti tunti, pari löytyy aikaa, että voitaisiin käydä vaikka keilaamassa tai kahvilla.

Sitten eilen sainkin tietää, että mun tulevan viikonlopun meno onkin peruuntunut, ja lähetin tälle miehelle viestin, jossa ehdotin treffejä tämän viikon lauantaille, että mentäisiinkö päivälliselle ravintolaan? Tänään aamulla kun avasin Tinderin, oli mies poistanut matchin. Ilmeisesti hän oli muuttanut mielensöä eikä halunnutkaan tavata. Tai sitten hän olisi vaan halunnut käydä tunnin ajan keilaamassa, eikä muuta, that's it.

Kerran aiemminkin kävi niin, että oli lauantai, ja viestittelin erään miehen kanssa. Sitten maanantaina ehdotin, että käytäisiinkö ravintolaillallisella perjantaina tai lauantaina, johon hän ei pariin päivään vastannut mitään. Sitten kun aloin keskiviikkona kysellä perään, hän vastasi, ettei vielä uskalla luvata, kun hän saattaa viikonlopuksi lähteä reissuun, mutta hän lupasi ilmoittaa joka tapauksessa seuraavana päivänä. No, seuraavana iltana, eli torstaina illalla, hän poisti meidän matchin. Sitten n. 3kk myöhemmin huomasin, että hän oli uudestaan liittynyt Tinderiin,kun hänen profiilinsa tuli vastaan.

Aika outoa käytöstä. Että ensin ollaan kovasti suunnittelemassa treffejä, sitten poistetaan match. Vi*ttuako ne tyypit siellä Tinderissä maksaa Gold-jäsenyydestä, jos eivät kuitenkaan uskalla ketään tavata.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tinderissä sellainen olo, että moni mies halusi kirjoitella aikansa kuluksi eikä ollut kovin innokas tapaamaan. Sit erikseen ne panopetterit, joita olis pitänyt lähteä katsomaan jo samana iltana heidän kämpilleen. Kumpikaan vaihtoehto ei oikein kiinnostanut mua. Olisin mieluusti vaihtanut jokusen viestin ja selvittänyt perusasioita & kommunikointityyliä ja sit treffeille mahd pian jonnekin julkiselle paikalle. Tämä tuntui olevan kauhean vaikeaa varsinkin suomalaisille. Kuukauden kokeilin ja poistuin areenalta. Tykkäyksiä oli 3000, mutta mitäpä niillä tekee, kun tavallisten (ei sänky/sauna) treffien sopiminen oli niin hankalaa.

Vierailija
122/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tinderissä sellainen olo, että moni mies halusi kirjoitella aikansa kuluksi eikä ollut kovin innokas tapaamaan. Sit erikseen ne panopetterit, joita olis pitänyt lähteä katsomaan jo samana iltana heidän kämpilleen. Kumpikaan vaihtoehto ei oikein kiinnostanut mua. Olisin mieluusti vaihtanut jokusen viestin ja selvittänyt perusasioita & kommunikointityyliä ja sit treffeille mahd pian jonnekin julkiselle paikalle. Tämä tuntui olevan kauhean vaikeaa varsinkin suomalaisille. Kuukauden kokeilin ja poistuin areenalta. Tykkäyksiä oli 3000, mutta mitäpä niillä tekee, kun tavallisten (ei sänky/sauna) treffien sopiminen oli niin hankalaa.

Olisitko suostunut treffeille ulkoilmakuntosalille? Siis hyvällä ilmalla kuten kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko suostunut treffeille ulkoilmakuntosalille? Siis hyvällä ilmalla kuten kesällä.

Helposti. Myös lenkkiseura olis kelvannut. Ei pidä tehdä helpoista asioista vaikeampia kuin ne ovat. Mulla olikin hakusessa aktiivinen mies. Löysin lähinnä passiivisia :D

Vierailija
124/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotat aina ravintolaan menemistä, miksi ihmeessä? Jos haluaa keilaamaan tai vaikka juoksulenkille, silloin ei halua ravintolaan syömään ja tarjoamaan ilmaista ja kallista illallista tai päivällistä. Ainahan naiset olettavat, että mies tarjoaa. Eivät halunneet, että tarkastat lompakon paksuuden.p;

Mä olen elokuusta lähtien käynyt kaikkien kuuden Tinder - deittieni kanssa ravintolassa syömässä, eikä se ole ollut ongelma kenellekään. Ja olen tietenkin joka kerta maksanut itse. Profiilissanikin lukee ammattini, joka on ihan hyvin palkattu ja että olen vakkaristi töissä, joten fiksu mies voisi tästä päätellä, että minulla on maksukykyä maksaa omat ostokseni.

Mun mielestä kahvilassa käyminen tuntuisi ihan joltain pikaisella työhaastattelulta. Ja jos sopii treffit keilahalliin, niin mä en ainakaan pysty keskittymään jutteluun/tutustumiseen sanaan aikaan kun keilaan. Kerran nimittäin kävin sellaisilla treffeillä, joissa ensin käytiin. Ravintolassa syömässä ja sitten tunti keilaamista, ja siellä keilahallissa me tosiaan vasn keilattiin, eikä juteltu kummempia.

Väitätkö siis, että et pahastuisi, jos mies päivällisen päätteeksi sanoisi, että molemmat maksavat omansa. Tai väitätkö, että et pahastuisi, jos päivällisen päätteeksi itse tarjoutuisit maksamaan omasi (sanoisit niin muodon vuoksi) ja mies suostuisikin siihen. Ei se mies voi etukäteen tietää, että aiot maksaa itse. Hänelle tulisi kuitenkin paine tarjota, vaikka ei oikeasti haluaisikaan maksaa ventovieraan ruokia. Ymmärrän, että jotkut deittiehdokkaat mieluummin perääntyvät.

t. eräs nainen 

Mä olen hyvätuloinen nainen (tulot 100keur/v ja varallisuuttakin jonkin verran) ja koen tuon maksutilanteen myös vaikeaksi. Tottakai lähtökohtaisesti voin maksaa omani, mutta en kuitenkaan haluaisi leimautua miksikään äärifeministiksi, joka haluaa olla korostetun itsenäinen, enkä missään nimessä halua alkaa vänkäämään siitä, että kuka maksaa.

Monet miehet myös haluaa maksaa, koska kokevat sen jotenkin miehen rooliksi siinä tilanteessa (esim. exäni aina halusi höylätä korttiaan ravintolassa, minä maksoin sitten jotain muuta). Eli olen aina vähän vaikeana, kun maksusta kysytään ja toivon, että mies vastaa. Mulle on siis ihan sama, että yhdessä vai erikseen, kunhan siitä ei tule mitään numeroa eikä päätelmiä suuntaan eikä toiseen.

Yleensä ensitreffit vain yhdelle tai kahdelle juomalle tms., niin sitten menee helpommin.

Vierailija
125/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko varattu, voi hyvinkin olla että tulee viime tipassa katumapäälle. Minulla oli nettituttuna varattu mies, joka esiintyy aktiivisesti sinkkuna, otin pois mutta näen että hänellä sinkkuprofiili yhä. Sitten googletin nimen ja löysin insta profiilin jossa luki päivämäärä koska meni naimisiin, tieto sieltä selvisi. Kyseli vielä kovasti koska vihdoin näkee minut, luuli sitten että exänsä kertonut totuuden hänestä vaikka ei ollut. Aika varovainen saa olla mutta onneksi kaikki eivät tee noin, varatuilla yleensä jotain tarinoita missä milloinkin ovat tai voivat sopia treffit vaikka hotelliin tms. Jotkut ovat valmiita odottamaan pitkäänkin, jos nainen on mieleinen, en mennyt tapaamiseen. 

Vierailija
126/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia toimintaa Tinder-miehillä. Menetit paikkasi jonossa. Mies joutui odottelemaan ja tuo teidän "juttelu" ei edennyt. Jos olisitte jaksanut jotain flirttailuja pitää yllä, niin ehkä se olisi jaksanut odotella ensi viikonloppuun. 

Vierailija
127/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Myös lenkkiseura olis kelvannut. Ei pidä tehdä helpoista asioista vaikeampia kuin ne ovat. Mulla olikin hakusessa aktiivinen mies. Löysin lähinnä passiivisia :D

Mun mielestä taas tuollaiset ensitreffit olis aika turhat. Jos ei yhtään edes tunneta, eikä ole mistään vielä juteltu, niin urheillessa sitä kunnon keskittynyttä keskustelua tulisi aivan liian vähän. Yhdessä urheilu sopii mun mielestä vasta sitten tapailun edetessä, kun siihen voi yhdistää myös yhteisen saunan/väh. suihkun ja loppuillan toisen kotona.

N38

Vierailija
128/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuollaiset treffit olisivat unelmatreffit :)

Vierailija
129/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisin mieluusti vaihtanut jokusen viestin ja selvittänyt perusasioita & kommunikointityyliä ja sit treffeille mahd pian jonnekin julkiselle paikalle. Tämä tuntui olevan kauhean vaikeaa varsinkin suomalaisille. Kuukauden kokeilin ja poistuin areenalta. Tykkäyksiä oli 3000, mutta mitäpä niillä tekee, kun tavallisten (ei sänky/sauna) treffien sopiminen oli niin hankalaa."

Minulla ihan eri kokemus: saan aina yhteydenottoja deittisivuilla ulkomaalaisilta ja heti samalta tuoln nousulta pitäisi rynnätä kotitreffeille, itse en niille mene tai ryntää kun ne eivät ole sitä mitä sanotaan. EI kotideiteillä haluta aidosti tutustua toiseen, paitsi toisen kroppaan. Juuri ulkomaalaiset pyytävät ja välillä pistävät profiilin jakoon kaverille kans, vaikka eivät saa mitään minulta. Ehkä joskus onnistunut joltain, niin koittavat. Ärsyttää kun juuri kukaan ei osaa/halua pyytää tavallisille treffeille, vaan heti kotiin. Sitten vielä kauhea valitus jos se ei käy tai ihmettelyä siitä että haluaako olla vain nettikaveri. Kaipa moni suostuu, kun pyytävät, tai sitten se on niin ettei suostu ja yrittävät. Tulee jotenkin likainen olo siitä että pitäisi heti rynnätä vieraan kotiin täysin tuntematta toista, ehkä joku todella vapaamielinen tykkää tuollaisesta sitten. Ja näissä siis on ollut ihan kaiken maalaisia ihmisiä, mutta aivan hirveä kiire kaikilla ja osa jopa kehtaa valittaa jos ei näe heti samalla viikolla. Yksi mies ilmoitti heti suoraan parin päivän juttelun jälkeen että hän haluaa heti nähdä (kaikkimullehetinyt) ja poisti profiilinsa kun en suostunut. Itse jään silloin vaan mieluummin etäiseksi kirjekaveriksi jos toinen on kiireinen ja painostava näkemään heti ilman treffejä. Voisin jopa mennä, jos joku ehdottaisi jotain järkevää (kahvila, harrastus tms.) mutta kun ei. Saan paljon viestejä mutta tällä hetkellä kukaan ei pyydä mihinkään järkevään treffipaikkaan, tai yksi pyysi mutta hän olikin varattu ja en mennyt. 

Vierailija
130/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas tuollaiset ensitreffit olis aika turhat. Jos ei yhtään edes tunneta, eikä ole mistään vielä juteltu, niin urheillessa sitä kunnon keskittynyttä keskustelua tulisi aivan liian vähän. Yhdessä urheilu sopii mun mielestä vasta sitten tapailun edetessä, kun siihen voi yhdistää myös yhteisen saunan/väh. suihkun ja loppuillan toisen kotona.

N38

Sama. Urheilen mieluummin yksin tai samankuntoisen naiskaverin kanssa. Naisen pitäisi olla miestä suhteellisesti huomattavasti paremmassa kunnossa, että voisi yhdessä urheilla. Esim. lenkillä menen mieluummin omaa vauhtia, kuin yritän päteä jollekin huippukuntoiselle miehelle. Miehet on ihan muuhun tarkoitukseen kuin lenkkiseuraksi. Ja ei, en tarkoita rahaa.

Vierailija
131/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin deitillä kiireisen bisnesnaisen kanssa ja kun sitten mietittiin jatkoa ilmoitti, että joku slotti voisi kalenterista löytyä. Ymmärrettävästi jatkoa ei seurannut!

Vierailija
132/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotat aina ravintolaan menemistä, miksi ihmeessä? Jos haluaa keilaamaan tai vaikka juoksulenkille, silloin ei halua ravintolaan syömään ja tarjoamaan ilmaista ja kallista illallista tai päivällistä. Ainahan naiset olettavat, että mies tarjoaa. Eivät halunneet, että tarkastat lompakon paksuuden.p;

Mä olen elokuusta lähtien käynyt kaikkien kuuden Tinder - deittieni kanssa ravintolassa syömässä, eikä se ole ollut ongelma kenellekään. Ja olen tietenkin joka kerta maksanut itse. Profiilissanikin lukee ammattini, joka on ihan hyvin palkattu ja että olen vakkaristi töissä, joten fiksu mies voisi tästä päätellä, että minulla on maksukykyä maksaa omat ostokseni.

Mun mielestä kahvilassa käyminen tuntuisi ihan joltain pikaisella työhaastattelulta. Ja jos sopii treffit keilahalliin, niin mä en ainakaan pysty keskittymään jutteluun/tutustumiseen sanaan aikaan kun keilaan. Kerran nimittäin kävin sellaisilla treffeillä, joissa ensin käytiin. Ravintolassa syömässä ja sitten tunti keilaamista, ja siellä keilahallissa me tosiaan vasn keilattiin, eikä juteltu kummempia.

Itselleni ensitreffit ravintolassa olisi painajainen. Ei siinä voisi olla luontevasti ja extra kiusallista siitä tekisi se, että muut asiakkaat kuulisivat keskustelun. Ravintolassa käynti on mukavaa kun jo tunnetaan ja keskustelun aiheetkin on muuta kuin sitä ensitreffikamaa ja vaikutuksen tekemistä.

Toinen totaali turn off sinussa on tuo, kun kerrot treffailevasi useampaa yhtä aikaa. "Lopettaisin muiden treffailun vasta siinä vaiheessa, kun olen tavannut tyypin jo muutaman kerran ja haluan tutustua syvemmin". Miksi ei voi jo alun alkaen keskittyä yhteen kerrallaan ja antaa näin todellinen mahdollisuus? Jos ei natsaa, niin lähtee tutustumaan vasta sitten seuraavaan. Turha selittää, että aikaa menee hukkaan noin, kun etpä tuota ole löytänyt elämänkumppania 34 ikävuoteen mennessä omalla taktiikallasi.

Vierailija
133/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö siis, että et pahastuisi, jos mies päivällisen päätteeksi sanoisi, että molemmat maksavat omansa. Tai väitätkö, että et pahastuisi, jos päivällisen päätteeksi itse tarjoutuisit maksamaan omasi (sanoisit niin muodon vuoksi) ja mies suostuisikin siihen. Ei se mies voi etukäteen tietää, että aiot maksaa itse. Hänelle tulisi kuitenkin paine tarjota, vaikka ei oikeasti haluaisikaan maksaa ventovieraan ruokia. Ymmärrän, että jotkut deittiehdokkaat mieluummin perääntyvät.

t. eräs nainen 

Mä olen hyvätuloinen nainen (tulot 100keur/v ja varallisuuttakin jonkin verran) ja koen tuon maksutilanteen myös vaikeaksi. Tottakai lähtökohtaisesti voin maksaa omani, mutta en kuitenkaan haluaisi leimautua miksikään äärifeministiksi, joka haluaa olla korostetun itsenäinen, enkä missään nimessä halua alkaa vänkäämään siitä, että kuka maksaa.

Monet miehet myös haluaa maksaa, koska kokevat sen jotenkin miehen rooliksi siinä tilanteessa (esim. exäni aina halusi höylätä korttiaan ravintolassa, minä maksoin sitten jotain muuta). Eli olen aina vähän vaikeana, kun maksusta kysytään ja toivon, että mies vastaa. Mulle on siis ihan sama, että yhdessä vai erikseen, kunhan siitä ei tule mitään numeroa eikä päätelmiä suuntaan eikä toiseen.

Yleensä ensitreffit vain yhdelle tai kahdelle juomalle tms., niin sitten menee helpommin.

Ei kyse ole vain deittitilanteesta. Nuorena tuon tuloeron olisi vielä sietänyt, mutta ei enää, kun tietää kuinka kukin on jo urautunut omaan elämäntyyliinsä. Vaikka olisit ihmisenä kuinka ihana ja rakastettava, tuloero hiertäisi kaikessa tekemisessämme vaikket sitä tarkoittaisi. Itse olen muutaman kerran nyt deittaillessa joutunut tähän ikävään tilanteeseen, että nainen tienaa "liikaa". En ole sitä suoraan sanonut vaan vedonnut aina kemioiden puutteeseen. M52

Vierailija
134/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on munat. Miksi esiinnyt naisena palstalla.

Vierailija
135/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet katoavat aina tinderissä ennen pitkää. Kokemukseni mukaan 1/20 miehistä viestittelee pitempään kuin viikon ennen kun poistavat matchin. Ikävää mutta totta.

Vierailija
136/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Tinderin juju on käydä deittailun huutokauppaa. Tarjouksia saa antaa aivan siihen loppuun asti, kun poistut Tinderistä. Koska vaan saan vaihtaa parempaan tai parantaa tarjousta. Parhaan tarjouksen kanssa mennään sitten kulloinkin tapaamiseen. Muiden on turha valittaa.

Vierailija
137/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tapaili jotain toista naista, mutta varalta oli vielä tinderissä, jos suhde ei ollut vielä varma. Sitten sitoutuivat sen kanssa ja sopivat poistavansa tinderit yms. Monet tapailee useita ihmisiä tapailuvaiheessa, tinder poistetaan vasta, kun suhteesta tulee virallinen.

Vierailija
138/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35k egeä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eräs nainen 

Ei kyse ole vain deittitilanteesta. Nuorena tuon tuloeron olisi vielä sietänyt, mutta ei enää, kun tietää kuinka kukin on jo urautunut omaan elämäntyyliinsä. Vaikka olisit ihmisenä kuinka ihana ja rakastettava, tuloero hiertäisi kaikessa tekemisessämme vaikket sitä tarkoittaisi. Itse olen muutaman kerran nyt deittaillessa joutunut tähän ikävään tilanteeseen, että nainen tienaa "liikaa". En ole sitä suoraan sanonut vaan vedonnut aina kemioiden puutteeseen. M52

Osaisitko kuvailla tarkemmin, että mikä siinä tuloerossa hiertäisi? Ottaako se jotenkin itsetunnon päälle vai kokisitko painetta ns. elää yli varojesi (koska et kehtaisi sanoa, ettei johonkin olisi varaa) ja rahojen riittävyys sitten stressaisi? Vain mikä se juttu on? Ja ihan aidosti olis kiva ymmärtää tätä juttua, kun itseäni ei pidemmän päälle häiritsisi miehen mun tuloja pienemmät tulot, eikä se, että maksaisin suhteessa enemmän, kun kerran tienaankin enemmän.

Vierailija
139/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Tinderin juju on käydä deittailun huutokauppaa. Tarjouksia saa antaa aivan siihen loppuun asti, kun poistut Tinderistä. Koska vaan saan vaihtaa parempaan tai parantaa tarjousta. Parhaan tarjouksen kanssa mennään sitten kulloinkin tapaamiseen. Muiden on turha valittaa.

Aika hyvin oivallettu. Ihmiskauppaako?

Vierailija
140/152 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi treffeille ravintolaillalliselle, naisten taka-ajatus näissä on ilmainen ruoka ja juoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi