Tinder-mies poisti matchin kun oltiin sopimassa treffeistä
Onko tämä teidän kokemustenne mukaan yleinen käytöstapa Tinderissä:
Olen 34-vuotias nainen ja viestittelin viime viikolla mukavan ja fiksun oloisen samanikäisen miehen kanssa. Itse kirjoitin, että "vaikutat mukavalta mieheltä. Olisi kiva tavata sinut joskus.", johon mies vastasi, että samoin, olisi kiva tavata ja käydä vaikka keilaamassa. Seuraavana päivänä hän kirjoitti, että haluaisinko tutustua vielä lisää viestittelemällä vai haluanko sopia tapaamisen. Tähän minä vastasin, että sopiiko treffit 25.1. Tai 26.1., kun minulla on seuraaville viikonlopuille sovittu jo menoa, että olen toisella paikkakunnalla. Tähän mies vastasi, että ei osaa vielä sanoa noin pitkälle, että mahdollisesti tunti, pari löytyy aikaa, että voitaisiin käydä vaikka keilaamassa tai kahvilla.
Sitten eilen sainkin tietää, että mun tulevan viikonlopun meno onkin peruuntunut, ja lähetin tälle miehelle viestin, jossa ehdotin treffejä tämän viikon lauantaille, että mentäisiinkö päivälliselle ravintolaan? Tänään aamulla kun avasin Tinderin, oli mies poistanut matchin. Ilmeisesti hän oli muuttanut mielensöä eikä halunnutkaan tavata. Tai sitten hän olisi vaan halunnut käydä tunnin ajan keilaamassa, eikä muuta, that's it.
Kerran aiemminkin kävi niin, että oli lauantai, ja viestittelin erään miehen kanssa. Sitten maanantaina ehdotin, että käytäisiinkö ravintolaillallisella perjantaina tai lauantaina, johon hän ei pariin päivään vastannut mitään. Sitten kun aloin keskiviikkona kysellä perään, hän vastasi, ettei vielä uskalla luvata, kun hän saattaa viikonlopuksi lähteä reissuun, mutta hän lupasi ilmoittaa joka tapauksessa seuraavana päivänä. No, seuraavana iltana, eli torstaina illalla, hän poisti meidän matchin. Sitten n. 3kk myöhemmin huomasin, että hän oli uudestaan liittynyt Tinderiin,kun hänen profiilinsa tuli vastaan.
Aika outoa käytöstä. Että ensin ollaan kovasti suunnittelemassa treffejä, sitten poistetaan match. Vi*ttuako ne tyypit siellä Tinderissä maksaa Gold-jäsenyydestä, jos eivät kuitenkaan uskalla ketään tavata.
Kommentit (152)
Miehille tuli varmaan tunne, että olet vain vailla ilmaista ravintolailtaa etkä niinkään ole kiinnostunut miehestä. Ekat treffit on yleensä enneminkin kahvilassa kuin ravintolassa.
Onpas ap hyväpalkkaisessa työssä, jos on varaa kustantaa ravintola tai keilaus kahdelle. Helposti 50-100 euroa menee ja tapojen mukaan ehdottaja aina maksaa. Miksi kukaan korona-aikana sopisi tällaisia treffejä?
Monta virhettä tuli tehtyä ja nyt oppien kanssa eteenpäin.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä se että kumpi maksaa, vaikka nainen kuinka sanoisi, että minä voin maksaa, niin 99% miehistä ja naisista kuitenkin olettaa että mies maksaa.
Onko asia ihan oikeasti noin, että miehet/naiset olettavat, että miehen tehtävä on maksaa lasku?
Mä olen elokuusta lähtien käynyt 6 treffeillä ravintolaillallisella, ja joka kerta olen sanonut tarjoilijalle oma-aloitteisesti, että lasku maksetaan erikseen. Ja koskaan mies ei ole tarjoutunut maksamaan, eikä tarvitsekaan, vaikka kaikki deittikumppanini ovat olleet keskituloisia miehiä. Siitä jäisi minulle sellainen fiilis, että jään jotain velkaa. Toki itse olen taloudellisesti hyvin toimeentuleva. Varmaan pienituloinen yh-mutsi saattaisi tosiaan yrittää maksattaa illallisen miehellä...
Juu kyllä sitä odotetaan. Osoittaa käytöstapoja että mies maksaa laskun ja samalla hän näyttää että kiinnostaa tavata uudestan.
Mies joka ei maksa on välittömästi punainen lippu
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varsinaisesti liity asiaan, mutta olin kerran ensitreffeillä keilaamassa. Idea keilaamiseen tuli mieheltä, itselle olisi kahvit olleet ihan riittävä ekaksi kerraksi. Olen aika hyvä keilaamaan - olin siis murskaavan ylivoimainen- ja tästä mies suuttui niin paljon, että meni puolen tunnin jälkeen hiljaiseksi eikä halunnut enää nähdä toiste :D
Ehkä ihan hyvä, että miehen luonne tuli heti esille 😂
Voin kuvitella miten järkyttävän kilpailuhenkinen nainen riehuu menemään ja haukkuu miehen puulaakipelailua.
Ihan hyvä että naisen luonne tuli heti esille 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Aika outoa käytöstä. Että ensin ollaan kovasti suunnittelemassa treffejä, sitten poistetaan match. Vi*ttuako ne tyypit siellä Tinderissä maksaa Gold-jäsenyydestä, jos eivät kuitenkaan uskalla ketään tavata.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Miehille.
Vain niille miehille kenen kanssa sä matchaat kultaseni.
Niillä kun on varaa ja sä oot väärällä pelikentällä
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli treffit naisen kanssa sovittu kahvilaan, mutta ennen kuin menin kahvilaan sisällä, niin näin ikkunasta, että tämä nainen oli hieman tuhdimpi kuin kuvissaan. No lähdin sitten heti kotiin ja poistin matchin.
Haittaako se, jos nainen oli vain HIEMAN tuhdimpi?
Olet kamala.
Mä kyllä ymmärrän tämän. Makuasioita. Ei kaikki tunne vetoa hieman tuhdimpiin. Suotta asiasta vetää hernettä nenään. Ei ihmistä pysty pakottamaan viehättyyn jostain oman maun vastaisesta.
Toisen roska on toisen aarre. Eiköhän niille pyöreämmillekin ole ottajansa.
Tinderissä on niin omituista väkeä, että en ehkä kauheasti käyttäisi aikaa tuntemattomien ihmisten ohareiden analysointiin ja pohtimiseen. Kun ette olleet tosielämässä kertaakaan tavanneet. Siellä monesti kyllä hämmästyy millaisia kahjoja ihan tavallista elämää elävät ihmiset voivat olla ja yritän sentään olla aika ymmärtäväinen. Yksi nyt tulee tinder-ajoilta mieleen, mies jonka tapasin kahden lapsen äitinä kerran. Alkoi sitten viesteissään paljastaa haaveilevansa perheestä ja että 5-6 lasta voitaisiin tehdä tähän jatkoksi. Siis ihan normaali, tylsähkö, hyvätapainen, peruskomea insinööri! Kaikenlaisia kahjoja on liikkeellä ja sinkkuna sen huomaa erityisesti että... Sitten siellä voi olla mitä vain viehätysvoimansa mittauttajia vastaeronneita narskuja jne. Tinderissä kannattaa asennoitua enemmänkin niihin lukuisiin pettymyksiin. Sovelluksen koukuttavuushan perustuukin matchien arvaamattomuuteen kuin uhkapelit, joissa pienet voitot tuntuvat suurilta ja sinne vaan pelaa kuukausimaksulla elämästään vaikka vuosia hukkaan. No itse sitten päädyin lasten isän kanssa kimppaan, että se siitä, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ihmiset, jotka roikkuu Tinderissä, vaikka kalenteri on niin täynnä, että treffeille ehtii aikaisintaan viikkojen päästä. Antaako deitti muiden hyvien vaihtoehtojen mennä vaan ohi odotellessa, itse en odottele.
Toisaalta en tiedä koska tulee match, en tiedä herättääkö kyseinen match kiinnostusta mennä treffeille ja en tiedä koska matchille sopii treffit.
Mutta sitten kun se superkiinnostava match tulee, juttu luistaa ja hän haluaa tavata. Ja sinäkin, mutta vasta 2 viikon päästä. Vastapuoli tulkitsee, ettei sua nyt oikeesti kovin paljoa kiinnosta.
Sen mahdollisuuden kanssa täytyy elää. Osan omista menoista voi säätää tarvittaessa.
Ravintolaillallisen ehdottaminen ensitreffeille on huono idea👎
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli treffit naisen kanssa sovittu kahvilaan, mutta ennen kuin menin kahvilaan sisällä, niin näin ikkunasta, että tämä nainen oli hieman tuhdimpi kuin kuvissaan. No lähdin sitten heti kotiin ja poistin matchin.
Olet kamala.
Haittaako se, jos mies oli vain "hieman" vanhempi kuin kuvissaan?
Ylipainossa on sellainen ongelma että sitä kun alkaa tulla niin se ei ilman aktiivia toimenpiteitä vähene.
No eipä kannata ottaa niin tosissaan viestittelyjä ihmisen kanssa ketä ei ole edes tavannut.
Ei kukaan ole kenellekään ventovieraalle selityksiä velkaa. Jotain hänelle nyt tuli ja that’s it. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehille tuli varmaan tunne, että olet vain vailla ilmaista ravintolailtaa etkä niinkään ole kiinnostunut miehestä. Ekat treffit on yleensä enneminkin kahvilassa kuin ravintolassa.
Tarkoitatko, että naisen ehdotus ravintolaillallisesta herättää miehessä epäilyn, että nainen odottaa miehen maksavan laskun, mutta sitten jos mennään ensitreffeille kahvilaan, niin silloin mies olettaa, että kumpikin maksaa omat ostoksensa?
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä se että kumpi maksaa, vaikka nainen kuinka sanoisi, että minä voin maksaa, niin 99% miehistä ja naisista kuitenkin olettaa että mies maksaa.
Onko asia ihan oikeasti noin, että miehet/naiset olettavat, että miehen tehtävä on maksaa lasku?
Mä olen elokuusta lähtien käynyt 6 treffeillä ravintolaillallisella, ja joka kerta olen sanonut tarjoilijalle oma-aloitteisesti, että lasku maksetaan erikseen. Ja koskaan mies ei ole tarjoutunut maksamaan, eikä tarvitsekaan, vaikka kaikki deittikumppanini ovat olleet keskituloisia miehiä. Siitä jäisi minulle sellainen fiilis, että jään jotain velkaa. Toki itse olen taloudellisesti hyvin toimeentuleva. Varmaan pienituloinen yh-mutsi saattaisi tosiaan yrittää maksattaa illallisen miehellä...
Vaikka eletään tasa-arvon aikaa niin kyllähän nuo vanhat perinteet ja ajatusmallit edelleen on voimissaan.
Toki voin puhua vain omasta kokemuksestani miehenä. Mutta jos ollaan oltu treffeillä ja nainen on sanonut tarjoilijalle että lasku erikseen niin lähes aina kun olen sitten tarjonnut maksamaan laskun itse on se naiselle sopinut hyvin. Monet jopa punastuvat tästä. Sehän on vain tapa ilmaista, että treffit meni mielestäni hyvin ja olen sinusta kiinnostunut. Siinä mies tavallaan ilmaisee halunsa pitää huolta naisesta, se on aika alkukantainen tapa tarjota toiselle ruokaa, sitä tehdään rakkaudesta lähimmäisiä kohtaan.
Jos nainen ei millään halua, että tarjoan, niin itse ainakin käsitän sen sitten niin, että hän ei ole kiinnostunut. Viehän se vähän sen romanttisen kipinän jos aletaan siinä lopussa euroja halkomaan, että mikäs sulle kuului jne.
Kerran nainen ei millään suostunut siihen että olisin tarjonnut, tämä johti tapailuun kuitenkin ja hän myöhemmin minulle myönsi, että oli vähän pettynyt kun en kiivaammin yrittänytkään maksaa laskua itse. Se oli kyllä naurettavaa, olisiko minun väkisin pitänyt painia lasku itselleni? Tarjoan kyllä maksamaan laskun itse mutta uskon toisen sanaa jos haluaa maksaa osansa.
Ja siis huom! Ei tämä tarkoita, että mies aina maksaisi. Tasavertaisia aikuisia kun ollaan niin se on ihan reilu jako, kun mies ehdotta treffejä niin mies tarjoaa, jos nainen ehdottaa treffejä niin sitten nainen voi puolestaan tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta asiallisesti kyselen, että tapaatko montaa samaan aikaan vai yritätkö tutustua yhteen naiseen kerralla?
ohis huuhtelee:
jos miehellä on samaan aikaan monta naista kierrossa niin arvaas mitä, se ei ole "tavis"
Tavalliselle miehelle muutama match on työn takana, puhumattakaan siitä että niitä matchejä pääsis tapaamaan.
Ymmärrän kyllä. Omista Tinder ajoista on aikaa, ja tarjontaa oli niin paljon, että valitettavasti jouduin myös tekemään ei niin kivoja asioita. Välillä oli jopa 800 matchia (kyllä, määrä on oikea) kerralla, minulla oli Gold, ja siinä oli todella vaikea valita paria potentiaalista kuvien perusteella ja pysähtyä yhteen ihmiseen, vaikka oikeaa suhdetta hainkin. Siksi kysyinkin miehen ajatusta tässä. Onneksi löysin kuitenkin sen oman "tavismieheni", ja sain poistaa koko sovelluksen.
Sekin on mielenkiintoista seurata, miten mies käyttäytyy ravintolatreffeillä. Esim. Kerran kävin treffeillä 30-vuotiaan lähihoitajamiehen kanssa, ja menimme minun ehdotuksestani sunnuntaibrunssille ravintolaan, jonne minulla oli kuponki "2 brunssia 1 hinnalla". Se tarkoitti, että 2 brunssia hintaan 30€ (eli ihan superhalpaa!). Menimme sitten brunssille ja maksoimme hinnan puoliksi, eli maksettavaa jäi 15€/hlö. Siellä sitten nautimme brunssi pöydän antimista, ja mies jossain kohtaa sanoi, että " kun hän kuuli, että brunssin hinta on 15€, niin hän ajatteli, että tämä onpa tosi kallista, mutta kun täällä buffetissa on niin monipuolinen valikoima, että ei se hinta sittenkään ole niin kallis.". Minulle se lausahdus oli red flag, koska kyllä se kertoo miehen pihiydestä, jos hän pitää 15€ sunnuntaibrunssin hintaa" tosi kalliina". Varsinkin, kun itse tykkään syödä usein ulkona, niin hänestä tuskin olisi minulle lounas seuraa.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kamala.
Voimafantasia, ei kahvilan ikkunasta näe tuollaista helposti ja varmasti –varsinkaan, kun ei saa alun perinkään Tinder-osumia, kuten tuon viestin kirjoittaja.
Kristiina xx kirjoitti:
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olisi kiva tietää, käyttäytyvätkö naiset samoin?
Toki voihan olla, että mies on jo muutamassa päivässä löytänyt toisen naisen, mutta itse en uskaltaisi poistaa matcheja jos olisin jonkun tyypin tavannut vasta kerran, pari, vaan vasta siinä vaiheessa lopettaisin muiden treffailun, kun olen jo muutaman kerran tavannut tyypin ja haluan tutustua syvemmin.
Todennäköisesti on käynyt näin eli on tavannut jonkun muun, mahdollisesti ihan tosielämässä. Tökeröä käytöstä ettei kertonut asiasta sinulle vaan poisti vain matchin.
Naiset tekee tismalleen samaa