Tinder-mies poisti matchin kun oltiin sopimassa treffeistä
Onko tämä teidän kokemustenne mukaan yleinen käytöstapa Tinderissä:
Olen 34-vuotias nainen ja viestittelin viime viikolla mukavan ja fiksun oloisen samanikäisen miehen kanssa. Itse kirjoitin, että "vaikutat mukavalta mieheltä. Olisi kiva tavata sinut joskus.", johon mies vastasi, että samoin, olisi kiva tavata ja käydä vaikka keilaamassa. Seuraavana päivänä hän kirjoitti, että haluaisinko tutustua vielä lisää viestittelemällä vai haluanko sopia tapaamisen. Tähän minä vastasin, että sopiiko treffit 25.1. Tai 26.1., kun minulla on seuraaville viikonlopuille sovittu jo menoa, että olen toisella paikkakunnalla. Tähän mies vastasi, että ei osaa vielä sanoa noin pitkälle, että mahdollisesti tunti, pari löytyy aikaa, että voitaisiin käydä vaikka keilaamassa tai kahvilla.
Sitten eilen sainkin tietää, että mun tulevan viikonlopun meno onkin peruuntunut, ja lähetin tälle miehelle viestin, jossa ehdotin treffejä tämän viikon lauantaille, että mentäisiinkö päivälliselle ravintolaan? Tänään aamulla kun avasin Tinderin, oli mies poistanut matchin. Ilmeisesti hän oli muuttanut mielensöä eikä halunnutkaan tavata. Tai sitten hän olisi vaan halunnut käydä tunnin ajan keilaamassa, eikä muuta, that's it.
Kerran aiemminkin kävi niin, että oli lauantai, ja viestittelin erään miehen kanssa. Sitten maanantaina ehdotin, että käytäisiinkö ravintolaillallisella perjantaina tai lauantaina, johon hän ei pariin päivään vastannut mitään. Sitten kun aloin keskiviikkona kysellä perään, hän vastasi, ettei vielä uskalla luvata, kun hän saattaa viikonlopuksi lähteä reissuun, mutta hän lupasi ilmoittaa joka tapauksessa seuraavana päivänä. No, seuraavana iltana, eli torstaina illalla, hän poisti meidän matchin. Sitten n. 3kk myöhemmin huomasin, että hän oli uudestaan liittynyt Tinderiin,kun hänen profiilinsa tuli vastaan.
Aika outoa käytöstä. Että ensin ollaan kovasti suunnittelemassa treffejä, sitten poistetaan match. Vi*ttuako ne tyypit siellä Tinderissä maksaa Gold-jäsenyydestä, jos eivät kuitenkaan uskalla ketään tavata.
Kommentit (152)
Hyviä kommentteja täällä. Itse olen sinkku ja olen alkanut ottaa Tinderin vain ajanvietteenä. Kun tekee etätöitä, kiva päästä tapaamaan joskus miehiä ihan keveissä mutta asiallisissa merkeissä. Vähän kesti, että sain profiilin sopivan "tylsäksi", että vetoaa vähän samassa hengessä liikkuviin miehiin. N43
Christiiiina, ootko ihan tosissas deittailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35k egeä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotat aina ravintolaan menemistä, miksi ihmeessä? Jos haluaa keilaamaan tai vaikka juoksulenkille, silloin ei halua ravintolaan syömään ja tarjoamaan ilmaista ja kallista illallista tai päivällistä. Ainahan naiset olettavat, että mies tarjoaa. Eivät halunneet, että tarkastat lompakon paksuuden.p;
Mä olen elokuusta lähtien käynyt kaikkien kuuden Tinder - deittieni kanssa ravintolassa syömässä, eikä se ole ollut ongelma kenellekään. Ja olen tietenkin joka kerta maksanut itse. Profiilissanikin lukee ammattini, joka on ihan hyvin palkattu ja että olen vakkaristi töissä, joten fiksu mies voisi tästä päätellä, että minulla on maksukykyä maksaa omat ostokseni.
Mun mielestä kahvilassa käyminen tuntuisi ihan joltain pikaisella työhaastattelulta. Ja jos sopii treffit keilahalliin, niin mä en ainakaan pysty keskittymään jutteluun/tutustumiseen sanaan aikaan kun keilaan. Kerran nimittäin kävin sellaisilla treffeillä, joissa ensin käytiin. Ravintolassa syömässä ja sitten tunti keilaamista, ja siellä keilahallissa me tosiaan vasn keilattiin, eikä juteltu kummempia.
Väitätkö siis, että et pahastuisi, jos mies päivällisen päätteeksi sanoisi, että molemmat maksavat omansa. Tai väitätkö, että et pahastuisi, jos päivällisen päätteeksi itse tarjoutuisit maksamaan omasi (sanoisit niin muodon vuoksi) ja mies suostuisikin siihen. Ei se mies voi etukäteen tietää, että aiot maksaa itse. Hänelle tulisi kuitenkin paine tarjota, vaikka ei oikeasti haluaisikaan maksaa ventovieraan ruokia. Ymmärrän, että jotkut deittiehdokkaat mieluummin perääntyvät.
t. eräs nainen
Mä olen hyvätuloinen nainen (tulot 100keur/v ja varallisuuttakin jonkin verran) ja koen tuon maksutilanteen myös vaikeaksi. Tottakai lähtökohtaisesti voin maksaa omani, mutta en kuitenkaan haluaisi leimautua miksikään äärifeministiksi, joka haluaa olla korostetun itsenäinen, enkä missään nimessä halua alkaa vänkäämään siitä, että kuka maksaa.
Monet miehet myös haluaa maksaa, koska kokevat sen jotenkin miehen rooliksi siinä tilanteessa (esim. exäni aina halusi höylätä korttiaan ravintolassa, minä maksoin sitten jotain muuta). Eli olen aina vähän vaikeana, kun maksusta kysytään ja toivon, että mies vastaa. Mulle on siis ihan sama, että yhdessä vai erikseen, kunhan siitä ei tule mitään numeroa eikä päätelmiä suuntaan eikä toiseen.
Yleensä ensitreffit vain yhdelle tai kahdelle juomalle tms., niin sitten menee helpommin.
Ei kyse ole vain deittitilanteesta. Nuorena tuon tuloeron olisi vielä sietänyt, mutta ei enää, kun tietää kuinka kukin on jo urautunut omaan elämäntyyliinsä. Vaikka olisit ihmisenä kuinka ihana ja rakastettava, tuloero hiertäisi kaikessa tekemisessämme vaikket sitä tarkoittaisi. Itse olen muutaman kerran nyt deittaillessa joutunut tähän ikävään tilanteeseen, että nainen tienaa "liikaa". En ole sitä suoraan sanonut vaan vedonnut aina kemioiden puutteeseen. M52
Osaisitko kuvailla tarkemmin, että mikä siinä tuloerossa hiertäisi? Ottaako se jotenkin itsetunnon päälle vai kokisitko painetta ns. elää yli varojesi (koska et kehtaisi sanoa, ettei johonkin olisi varaa) ja rahojen riittävyys sitten stressaisi? Vain mikä se juttu on? Ja ihan aidosti olis kiva ymmärtää tätä juttua, kun itseäni ei pidemmän päälle häiritsisi miehen mun tuloja pienemmät tulot, eikä se, että maksaisin suhteessa enemmän, kun kerran tienaankin enemmän.
Been there! Näin juuri mun exäni kertoi. Hän ei kyllä ollut valmis asiaa sen enempää ymmärtämään. Siitä plussat sulle. Ei se sinänsä ole ongelma, että exä tienasi enemmän, mutta se johti kahteen ongelmaan. Hän hankki asioita kysymättä, kun oli laskenut, että hänen tulonsa riittäisivät hankintaan (esim. mökin, josta en ollut kiinnostunut). Hän ei ajatellut sitä, että kun hän laittoi kaikki rahansa siihen se oli meidän yhteisistä pois, joten se mitä hän sai ei ollut vain lisää hänelle vaan se vei multa pois siitäkin mitä itse pystyin tekemään. Se mökki ei pelkästään ottanut päähän vaan se, että jouduin luopumaan mm. oman ystäväpiirin pienistä reissuista sen takia. Ei enää koskaan tuohon tilanteeseen!
Varmaan pitäis olla vähän enemmän taustatietoa tilanteen ymmärtämiseksi, mutta siis miten se, että toinen hankkii itselleen mökin, estää sua menemästä ystäväpiirin pienille reissuille? Pakottiko se nainen sut mökille reissujen sijaan? Vai oliko hän siis maksanut sun reissut siihen asti ja sitten ei enää maksanut (oletko täysin tuloton, ettet itse pysty maksamaan edes pieniä reissujasi?)? Ja miten pienituloisempi nainen sitten voisi rahoittaa sun reissut?
Kostaus taitaa olla se nykyajan juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tinderissä sellainen olo, että moni mies halusi kirjoitella aikansa kuluksi eikä ollut kovin innokas tapaamaan. Sit erikseen ne panopetterit, joita olis pitänyt lähteä katsomaan jo samana iltana heidän kämpilleen. Kumpikaan vaihtoehto ei oikein kiinnostanut mua. Olisin mieluusti vaihtanut jokusen viestin ja selvittänyt perusasioita & kommunikointityyliä ja sit treffeille mahd pian jonnekin julkiselle paikalle. Tämä tuntui olevan kauhean vaikeaa varsinkin suomalaisille. Kuukauden kokeilin ja poistuin areenalta. Tykkäyksiä oli 3000, mutta mitäpä niillä tekee, kun tavallisten (ei sänky/sauna) treffien sopiminen oli niin hankalaa.
Olisitko suostunut treffeille ulkoilmakuntosalille? Siis hyvällä ilmalla kuten kesällä.
Helposti. Myös lenkkiseura olis kelvannut. Ei pidä tehdä helpoista asioista vaikeampia kuin ne ovat. Mulla olikin hakusessa aktiivinen mies. Löysin lähinnä passiivisia :D
Mun mielestä taas tuollaiset ensitreffit olis aika turhat. Jos ei yhtään edes tunneta, eikä ole mistään vielä juteltu, niin urheillessa sitä kunnon keskittynyttä keskustelua tulisi aivan liian vähän. Yhdessä urheilu sopii mun mielestä vasta sitten tapailun edetessä, kun siihen voi yhdistää myös yhteisen saunan/väh. suihkun ja loppuillan toisen kotona.
N38
Kahvilassa tapaaminen on verrattavissa työhaastatteluun, jossa on negatiivinen tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tinderissä sellainen olo, että moni mies halusi kirjoitella aikansa kuluksi eikä ollut kovin innokas tapaamaan. Sit erikseen ne panopetterit, joita olis pitänyt lähteä katsomaan jo samana iltana heidän kämpilleen. Kumpikaan vaihtoehto ei oikein kiinnostanut mua. Olisin mieluusti vaihtanut jokusen viestin ja selvittänyt perusasioita & kommunikointityyliä ja sit treffeille mahd pian jonnekin julkiselle paikalle. Tämä tuntui olevan kauhean vaikeaa varsinkin suomalaisille. Kuukauden kokeilin ja poistuin areenalta. Tykkäyksiä oli 3000, mutta mitäpä niillä tekee, kun tavallisten (ei sänky/sauna) treffien sopiminen oli niin hankalaa.
Olisitko suostunut treffeille ulkoilmakuntosalille? Siis hyvällä ilmalla kuten kesällä.
Helposti. Myös lenkkiseura olis kelvannut. Ei pidä tehdä helpoista asioista vaikeampia kuin ne ovat. Mulla olikin hakusessa aktiivinen mies. Löysin lähinnä passiivisia :D
Mun mielestä taas tuollaiset ensitreffit olis aika turhat. Jos ei yhtään edes tunneta, eikä ole mistään vielä juteltu, niin urheillessa sitä kunnon keskittynyttä keskustelua tulisi aivan liian vähän. Yhdessä urheilu sopii mun mielestä vasta sitten tapailun edetessä, kun siihen voi yhdistää myös yhteisen saunan/väh. suihkun ja loppuillan toisen kotona.
N38Kahvilassa tapaaminen on verrattavissa työhaastatteluun, jossa on negatiivinen tunnelma.
Siksi ne keskustelutreffit kannattaa sopia johonkin pubiin tai kesällä terassille. Rennompi tunnelma. Toki ymmärrän, ettei ihan joka paikkakunnalta löydy riittävän siistejä pubeja (eli en tarkoita mitään paikallisräkälää), mutta isoissa kaupungeissa nyt ainakin.
Mies luuli, että valehtelit menostasi ja että sinulla oli sovittu treffit jonkun toisen miehen kanssa. Miehet olettavat automaattisesti useimpien Tinder-naisten olevan multideittaajia ja kun tuollaista tapahtuu, poistetaan mätsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies luuli, että valehtelit menostasi ja että sinulla oli sovittu treffit jonkun toisen miehen kanssa. Miehet olettavat automaattisesti useimpien Tinder-naisten olevan multideittaajia ja kun tuollaista tapahtuu, poistetaan mätsi.
Tai sitten hän vaan ajatteli,että kyllä hän löytää tasokkaammankin naisen, että ei tarvitse tyytyä minuun.
Olen muuten pari kertaa myöhemminkin nähnyt hänet Tinderissä pinossa, viimeisimmästä kerrasta ei ole kuin muutama viikko aikaa. Eli ei ole hänellekään ilmeisesti ollut helppoa löytää ainakaan pitkäaikaista seuraa Tinderistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi ravintolaan ventovieraan miekkosen kanssa. En muutenkaan halua syödä muiden seurassa.
Onko sulla jokin ongelma, kun et halua syödä muiden seurassa? Se on kuitenkin yleensä ihmisten mielestä kiva käydä esim.kaverin kanssa lounaalla. Syötkö työpaikallakin aina yksin taukohuoneessa?
Been there! Näin juuri mun exäni kertoi. Hän ei kyllä ollut valmis asiaa sen enempää ymmärtämään. Siitä plussat sulle. Ei se sinänsä ole ongelma, että exä tienasi enemmän, mutta se johti kahteen ongelmaan. Hän hankki asioita kysymättä, kun oli laskenut, että hänen tulonsa riittäisivät hankintaan (esim. mökin, josta en ollut kiinnostunut). Hän ei ajatellut sitä, että kun hän laittoi kaikki rahansa siihen se oli meidän yhteisistä pois, joten se mitä hän sai ei ollut vain lisää hänelle vaan se vei multa pois siitäkin mitä itse pystyin tekemään. Se mökki ei pelkästään ottanut päähän vaan se, että jouduin luopumaan mm. oman ystäväpiirin pienistä reissuista sen takia. Ei enää koskaan tuohon tilanteeseen!