Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ambulanssikuskit tökeröimpiä asiakkaita

Vierailija
05.05.2015 |

Tämän olen huomannut pikaruokalan autokaistan kassatyöntekijänä. Ambulanssityypit kun tulee (yleensä iltaisin ja öisin) autokaistalle niin he odottavat saavansa nopeampaa palvelua kuin muut ja kuvittelevat olevansa tärkeimpiä asiakkaita. He eivät koskaan hymyile tai sano kivaa sanaa.

Muutama viikko sitten yksi kuski valitti palvelun hitaudesta ja yritin selittää hänelle että ambulanssia ennen olleen auton tuotteet valmistettiin ensimmäisenä, järjestyksessä siis, mutta hän ei kuunnellut vaan jatkoi paasaamista. He ovat tottuneet siihen että ihmiset väistävät heitä liikenteessä ja kuvittelevat siksi olevansa jumalia ja etuoikeutetussa asemassa muihin asiakkaisiin nähden. Kyllä pistää vihaksi.

Kerran yöllä heille tuli ilmeisesti hälytys ja alkoivat erittäin törkeään sävyyn hoputtamaan meitä että ruoka pitäisi tulla nopeammin. Öisin keittiössä on töissä vain yksi henkilö ja tuotteita ruvetaan valmistamaan heti kun tilaus on saatu, eli hampurilainen tulee valmiiksi niin pian kuin mahdollista. Ja tuonakin kertana ei mitään kiitosta, hoitaja vain repäisi pussin kädestäni ja ryntäsi autoon. Ihmishenki tulee tietysti aina ensin, mutta hätätapauksessa minä unohtaisin eväät siihen paikkaan ja tulisin sitten myöhemmin hakemaan kun on aikaa.

Kyllä nuo ambulanssikuskit ovat ihan samassa asemassa muiden asiakkaiden kanssa. Ei edessä olevaa autoa sivuuteta sen vuoksi että ambulanssi on tilaamassa ja heille voi kesken kaiken tulla hälytys.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:11"]Aapee, kyllä sä pistät sen juopuneen huutelijan taksin takapenkillä odottamaan, jos ensihoitajat ovat luukulla. Terv. av-mamma ja ambulanssikuski (erikoissairaanhoitaja)
[/quote]erikoissairaanhoitaja on sitten hyvä ja hakee ruokansa muualta.

Vierailija
82/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanssikuskit olisivat voineet tilata ennakolta ja sanoa että tulevat hakemaan valmiina. Toisiakin asiakkaita pitää palvella, miltä se siitä ensin tulleesta autoilijasta olisi tuntunut jos aspa sanoo että odotahan hetki, just tuli asiakas, valmistan heille ensin aterian. Lanssikuskit ei ole missään erityisasemassa, nopeiten ja varmimmin saa sapuskaa kun varaa kotona eväät mukaan. Tosi moni ihminen muutenkin syö autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää minkälaisia ruokataukoja täällä ihmisillä töissä on? Anna yläpeukku jos pystyt poistumaan työpisteeltäsi syömään ja useimmiten saat syödä rauhassa ilman asiakkaiden tms. häirintää ja alapeukku jos edellä mainittu on täysin vieras ajatus sinulle.

Vierailija
84/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen ambulanssikuskin pitää purkaa kiukkuaan jossain autokaistalla? Olisi keikan yhteydessä käynyt päikkäpolilla kollegalleen meuhkaamassa "anna akka mulle ruokaa!". Päikkäpolin kahvihuoneen jääkaappikin on varmasti myös täynnä erilaisia herkkuja, jos ei asemalle ole aikaa mennä, sieltäkin voivat nämä tosielämän sankarit napata särvintä matalaan verensokeriinsa.

Vierailija
85/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne eväät voi olla muutakin kuin kylmää maksalaatikkoa, tai muuten menee kyllä usko että miten yksinkertaisia ihmisiä nämä lanssikuskit ovat? Vähän ennakoimalla hyvinkin ravitsevia ruokia saa ihan kylmänäkin. Autokaistalla työaikana käynti ei ole useimmissa ammateissa edes mahdollista ja hyvin saavat syötyä silti (jos aikaa on), iso osa joutuu aina kantamaan omat eväät töissä jos mielivät syödä. Ja kukaan ei ole väittänyt etteikö ambulanssikuskit tekisi tärkeää ja raskasta työtä. Minäkin teen raskasta työtä, aliarvostetumpaa kylläkin, ja silti jaksan olla kohtelias vaikkei aina tekis mieli.

Vierailija
86/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:24"]Miksi sen ambulanssikuskin pitää purkaa kiukkuaan jossain autokaistalla? Olisi keikan yhteydessä käynyt päikkäpolilla kollegalleen meuhkaamassa "anna akka mulle ruokaa!". Päikkäpolin kahvihuoneen jääkaappikin on varmasti myös täynnä erilaisia herkkuja, jos ei asemalle ole aikaa mennä, sieltäkin voivat nämä tosielämän sankarit napata särvintä matalaan verensokeriinsa.
[/quote]Samaa mieltä, jos on aikaa mennä siihen autokaistalle niin on aikaa käydä asemallakin.

Vierailija
87/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listataanpa tähän eväsehdotuksia lanssikuskeille niin ei tarvitse mennä autokaistoille vittuilemaan.

Mites ois vaikka kanamakaronisalaatti rasiassa?

Vierailija
88/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja olen. Pääsen ruokatauolle vaihtelevalla menestyksellä ja usein ruokataukoni keskeyttää puhelimen pirinä tai tulee joku muu.

En silti kuvittele, että mun pitäs saada kiilata lämmittämään makaronilaatikkoni huoltomiesten, osastonsihteerin tai puhelinpäivystäjän ohi.

Vierailija
89/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:31"]

Listataanpa tähän eväsehdotuksia lanssikuskeille niin ei tarvitse mennä autokaistoille vittuilemaan. Mites ois vaikka kanamakaronisalaatti rasiassa?

[/quote]

Kylmäsavulohivoileipä. Sen kun tekee ruisleipään niin jaksaa. Myslijogurttia voi kokeilla.

Vierailija
90/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:31"]

Listataanpa tähän eväsehdotuksia lanssikuskeille niin ei tarvitse mennä autokaistoille vittuilemaan. Mites ois vaikka kanamakaronisalaatti rasiassa?

[/quote]

Kylmäsavulohivoileipä. Sen kun tekee ruisleipään niin jaksaa. Myslijogurttia voi kokeilla.
[/quote]

Leivistä, tortilloista ja pita-leivistä saa vaikka mitä komboja vaikka millä täytteillä. Tuleeko lisää ehdotuksia? Nyt miettimään että lanssikuskit ei kuole nälkään kesken ajon!

Vierailija
91/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:44"]Huomaa kyllä, etteivät vastaajat, jotka ovat ambulanssikuskien "puolella" ole ainakaan itse työskennelleet pikaruokapaikassa.
Yöaikaan on usein tosi hektistä ja paikkaa saatetaan pyörittää pahimmassa tapauksessa kahden ihmisen voimin, joista toinen voi olla sekä autokaistalla, että normikassalla. Siinä tilanteessa asiakkaat kyllä hoidetaan ihan saapumisjärjestyksessä, jotta tilanne saadaan pysymään edes jotenkin hallinnassa.
Mäkkärissä, jossa mä olin nuorempana töissä annettiin poliiseille ja ambulanssikuskeille ruoat puoleen hintaan, mutta mitään ohitusoikeutta ei heillä ollut.
[/quote]
Kaksi työntekijää on meilläkin arkiöisin ja koko paikka on siivottava lattiasta kattoon. Aamuun mennessä on oltava siistiä, mutta jos yöllä on tullut paljon asiakkaita eikä olla ehditty siivoamaan kunnolla on jäätävä aamulla pidempään. Yöllä ei meillä ole ruokataukoja, syödään kun ehditään. Raskaita ammatteja on joka lähtöön ja niitä on turha verrata keskenään, ammatinvalintakysymyksiähän nämä ovat kaikki. Tarkoitukseni ei ollut väheksyä lanssikuskien työtä. Alkuperäinen pointtini oli että kaikki maksavat asiakkaat ovat yhtä tärkeitä.

Vierailija
92/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehet kyllä tekee sapuskansa itse työpaikalla. Jos tulee hälytys, jää ruoka lautaselle....

Vierailija
93/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ammatti ei oikeuta olemaan töykeä.

Vierailija
94/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensihoitaja; tämän ketjun mukaan siis ylimielinen, ruma ja kaikkea muutakin. Haluaisin kuitenkin korjata muutaman väärinkäsityksen tahi yleistyksen:

1. En koskaan odota pääseväni jonon ohi ruokapaikassa tms. Jos keikka tulee, homma vaan jää kesken.

2. Vaikka minulla olisi mahdollisuus käydä autokaistalla, en välttämättä voi käydä asemalla. Syy on hyvin yksinkertainen; autokaista voi sijaita sairaalan vieressä, asemapaikka 90 km kauempana. Joskus siis otamme "lennossa" ruokaa paluumatkalla, jos muuten ei koko päivänä meinaa ehtiä syömään. Kyllä, meillekin tulee nälkä, väsy, ja jopa pissahätä.

3. Sairaalasta emme saa ruokaa, ei auta vaikka kiukuteltaisiin kuinka. Ei niin ei. Joskus harvoin saadaan kyllä kahvia, mutta se on harvinaista herkkua se.

4. En koe olevani Jumalasta seuraava, enkä edes lähellä sitä. Ette usko miten pieneksi voi ihminen itsensä tuntea, kun matkaa sairaalaan (tai muun lisäavun luokse) on vaikkapa 50 km ja potilas tekee kuolemaa; kun tuntuu että omat kädet ja saatavilla olevat välineet eivät riitä.. kun kaipaisi lisäapua, lisää käsiä, kokemusta, taitoa.

5. Me kaikki naiset emme todellakaan ole rumia; minulla on kollegana erittäin kauniita nuoria naisia; kyllä olen salaa kateellinen muutamalle. ;)

Vierailija
95/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:46"]

Ruokailu hoidetaan kun tulee kiireetön hälyytys. Jalka poikki voi vähän aikaa odotella. Silloinkin moni toivoo, että pikaruoka tulisi pikana. 

Oikeasti en usko, että ambulanssikuskit turhaan hopputtaisivat. Heillä on varmaankin syy siihen.

[/quote]

Ja varmaan huonoon ja ylimieliseen käytöseenkin on syy ? Ja kiitosten sanomisen unohtamiseen ? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, eli ketä kiinnostaa palvella paremmin keskimääräistä huonommin käyttäytyvää asiakasta ilman kiitoksen sanaa ? Ottakoon moukka ens kerralla eväät mukaan.

Vierailija
96/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioittehan että sen evään täytyy säilyä huoneenlämmössä siellä autossa. :)

Vierailija
97/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:11"]

Ap ja hänen kanssaan samaa mieltä olevat ihmiset eivät selvästikään ole nähneet ensihoitajien työtä lähietäisyydeltä. Jaksaisitteko itse olla aurinkoisia ja iloa säteileviä ihmisiä peräti 36h vuorojen aikana? Okei, 36h vuoroja on vähemmän, mutta 24h ja 12h ovat kyllä ihan perusvuoroja. Siellä mitään 8h työpäivää ruokataukoineen tunneta. Siellä syödään jos ehditään, ja arvatkaapa kuinka hyvin ehtii? Olette varmasti tietoisia tästä hoitoalan työpulasta. Lisäksi työ on erittäin rankkaa sekä fyysisesti että henkisesti. Moniko teistä jaksaisi roudata 120kiloista miestä paareilla seitsemännestä kerroksesta? Ja moniko teistä pystyisi pitämään psyykkeen kunnossa mm. pahimmillaan nähtyään juuri itseltään pään pois sahanneen ihmisen? Niinpä.. Mutta hyvähän se on työttömien av-mammojen huudella kun oih ja voih on niin rankkaa pyyhkiä armaan Purjo-Petterin nenää ja persettä päivästä toiseen. Sitä paitsi erittäin törkeää yleistämistä aloittajalta. Vaikka joku ammattikunnasta käyttäytyy omasta mielestään huonosti, ei kaikki sellaisia ole.

[/quote]

Ammatinvalintakysymys, eipä muuta sanottavaa.

Vierailija
98/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 06:22"]Uskon. Ensihoitajilla on asennevamma ja ovat mielestään Jumalasta seuraavia. Joskus jopa jumalia itse. [/quote] Ohhoh. Kerrotko tietosi, niin voivat jättää sinut sitten väliin, jos joskus sattuu jotain.

[/quote]

Tätä juuri edellinen kirjoiitaja tarkoitti. Jos ei ole samaa mieltä, niin voi jätttää toisen kuolemaan, vaikka periaatteessa saakin palkkaa ihmisten auttamisesta. Lanssikuskin jumalainen valta. Toivottavasti et ole oikeasti töissä terveysalalla.

Vierailija
99/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 06:22"]Uskon. Ensihoitajilla on asennevamma ja ovat mielestään Jumalasta seuraavia. Joskus jopa jumalia itse. [/quote] Ohhoh. Kerrotko tietosi, niin voivat jättää sinut sitten väliin, jos joskus sattuu jotain.

[/quote]

Tätä juuri edellinen kirjoiitaja tarkoitti. Jos ei ole samaa mieltä, niin voi jätttää toisen kuolemaan, vaikka periaatteessa saakin palkkaa ihmisten auttamisesta. Lanssikuskin jumalainen valta. Toivottavasti et ole oikeasti töissä terveysalalla.

[/quote]

Jos olet lukutaitoinen, huomaat varmaan että siinä lukee "voivat jättää sinut sitten väliin..." eli kirjoittaja ei edes väitä olevansa itse alalla.

Vierailija
100/100 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:00"]

Miksi lanssikuski menee tuollaiseen paikkaan syömään? Ei vuodeosastollakaan ole aikaa alkaa kokkailemaan, omat eväät pitää ottaa mukaan, sellaiset mitkä voi tarvittaessa hotkaista nopeasti. Maksalaatikko, valmisruuat, kaikki nuo voi syödä kylmänä.

[/quote]

Ei ihmekään, että hoitajat valittavat vuodesta toiseen, jos työ on sitä, että pitää syödä kylmää maksalaatikkoa. 
[/quote]
Voi kun saisi edes sitä kylmää maksalaatikkoa syödäkseen. Kotihoidossa työskennellessäni jäi usein ruokatauko väliin. Ensimmäisen kerran ehkä sai jotain syödäkseen klo 14 kahvitauolla joka sai kestää tasan 10min. Ei enää ikinä kotihoitoon töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi