Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sana "aviorikos" jo vanhentunut?

Vierailija
24.06.2026 |

Useinhan kyse on vain salarakkaasta tai FWB- ystävästä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eihän se mikään rikos ole. Moraalinen asia, mutta ei siitä voi mitään vahingonkorvauksia vaatia eikä tule seurauksia. 

2/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aviorikos

Rikoslaista "aviorikos" poistui vuonna 1948 eli 78 vuotta sitten. Viimeiset Suomen lain perusteella aviorikoksen 18 v täyttäneenä tehneet ovat nyt vähintään 96-vuotiaita. Heitä on enää harvoja hengissä.

 

Kyllä, aviorikos nimikkeenä on vanhentunut. Nykyään puhutaan pettämisestä, avioliiton ulkopuolisesta suhteesta tai avoimesta suhteesta. Pettämisen kohteeksi joutunutta ei yleensä kiinnosta se, millä nimikkeellä tuota tekoa kutsutaan.

M60+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisin monetkaan ole aviossa. Olsiko siinä yksi syy miksi ei enää paljoa käytetä tuota?

”Eikä tule seurauksia” totesi tuossa edellä yksi.

Eiköhän niitä aika paljon kuitenkin tosielämässä tule, lusikat jakoon ja silleen.

Vierailija
4/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osuus siinä olisi rikosta?

 

Onko rikos se, ettei mun mies huomioi minua millään tavalla, ja tilaisuuden tullen vaihdan parempaan? Vai se, että otan toisen miehen, ennen kuin olen saanut avioeron? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi