Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi mä en voinut syntyä Usaan

Vierailija
04.05.2015 |

Mä olen sisimmästäni niin amerikkalainen, että yhtä kärsimysnäytelmää tämä elo täällä Suomessa. Kunpa edes pystyisi muuttamaan sinne, mutta ei. Henkinenkantti ei riitä jättämään kaikkia ihmisiä tänne.

Miten teillä, onko jotain maata, joka tuntuu ns. omalta? Tai jotain paikkaa missä haluaisitte asua, mutta ette (ainakaan vielä) voi?

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:17"]

Mä olen sisimmästäni niin amerikkalainen, että yhtä kärsimysnäytelmää tämä elo täällä Suomessa. Kunpa edes pystyisi muuttamaan sinne, mutta ei. Henkinenkantti ei riitä jättämään kaikkia ihmisiä tänne.

Miten teillä, onko jotain maata, joka tuntuu ns. omalta? Tai jotain paikkaa missä haluaisitte asua, mutta ette (ainakaan vielä) voi?

[/quote]

Sama täällä.

Ekaa kertaa kun menin Nykkiin niin tunsin tulleeni kotiin.

Suomi ei ole enää mitään.

Vierailija
62/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että saattas pilvilinnat romahtaa jos sinne meet. Osaisit sitte arvostaa hieman enemmän suomea, usassahan asiat on oikeesti aika paskasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Hommaa yhdysvaltalainen mies (tai nainen jos olet mies), rakastu ja mene naimisiin. 

2) Muuta jenkkeihin ja elä elämääsi jenkkinä.

3) Profit

Vierailija
64/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:33"]

Luulen että saattas pilvilinnat romahtaa jos sinne meet. Osaisit sitte arvostaa hieman enemmän suomea, usassahan asiat on oikeesti aika paskasti

[/quote]

Siksi mä en lasten kanssa sinne lähdekään. Eihän Suomea juuri parempaa paikkaa lapsille olekaan.

ap.

Vierailija
65/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:36"]

1) Hommaa yhdysvaltalainen mies (tai nainen jos olet mies), rakastu ja mene naimisiin. 

2) Muuta jenkkeihin ja elä elämääsi jenkkinä.

3) Profit

[/quote]

Tätähän kaikki afrikkalaiset/turkkilaiset tekee jo Suomen kohdalla.

Vierailija
66/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:33"]

[/quote]

Siksi mä en lasten kanssa sinne lähdekään. Eihän Suomea juuri parempaa paikkaa lapsille olekaan.

ap.

[/quote]

Höh. No just lasten takia me ei muuteta Suomeen.

keskieurooppalainen

Vierailija
67/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:28"]Monessako Usan osvaltiossa se kuolemanrangaistus olikaan vielä voimassa?

[/quote] Mitä väliä? Saisi olla Suomessakin.[/quote]

Minkä ikäinen mahdat olla ja mikä on sun koulutustaso? Ootko koskaan kuullut ihmisoikeuksista? Elämää on oman navankin ympärillä....

Vierailija
68/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:59"]

Olen itse asunut USA:ssa 2001 lahtien plus 5.5 vuotta 90 luvulla.  

Ei tama USA mikaan onnela ole ja ihmiset ovat mita ovat.

[/quote]

Niin, sinä olet kuitenkin jäänyt sinne, vaikka lähinnä listasit huonoja ominaisuuksia. Tulet todennäköisesti saamaan paljon yläpeukkuja kommentillesi, koska haukut Yhdysvaltoja. Kukaan ei välitä siitä, ettei sinun ole pakko siellä olla. Kaikkein tärkeintä on, että suhtaudut negatiivisesti. USAa saa vain haukkua.

Sen sijaan ap ja kaikki muut, jotka uskaltavat sanoa pitävänsä USAsta (ja hui sentään, leikkimielisesti haaveilevat sinne muuttamisesta) ovat typeriä haihattelijoita vaaleanpunaisine unelmineen. Mitään unelmia kun ei saa olla. Ei saa edes vahingossa sanoa mitään positiivista, ellei heti perään mainitse vähintään kahta negatiivista seikkaa, jotka kumoavat ne positiiviset. Totta kai väitetään myös, että jos sanoo yhden hyvän asian, se tarkoittaa, että ihminen luulee kaiken olevan hyvää.

Ja kaiken yllä näkyy selvästi, että suurin osa arvostelijoista ei ole itse asunut USAssa. Ap:n vuoden kokemus lytätään, sillä eihän vuodessa opi eikä tajua mitään. Sen sijaan vain Suomessa asunut kyllä tietää kaiken siitä, miten kauhea paikka USA onkaan.

[/quote]

Minä olen asunut USA:ssa kaksi vuotta. Kokemus oli hyvä minulle. Näin lähinnä hyväosaisia, kauniita taloja ja hienoja autoja. Mutta myös järjetöntä byrokratiaa ja vanhentuneita systeemejä.

Olen silti tuonut tässä ketjussa USA:n epäkohtia esille. Köyhyyttä, huonoa kansanterveyttä ja maailman kalleinta terveydenhuoltoa. Yksi seikka, jota ihmettelen on myös koulutuksen taso... Ja konservatiivien tyhmyys. Siellä niitä riittää, mutta niin alkaa riittää täälläkin....

Mutta tykkään edelleen monesta asiasta USA:ssa. Kaikessa on puolensa.

Mutta haave: "olisinpa syntynyt USA:ssa", on hassu. Silloin olisi tosiaan voinut syntyä sille huonommalle puolelle. Tai syntyä hyväosaiseksi ja ajautua äärimmäiseen köyhyyteen

[/quote]

Lapsena ihastelin historiallisten elokuvien ihania pukuja ja romanttista elämää. Voi kunpa minäkin olisin syntynyt tulloin.

Kunnes tajusin, että olisinkin voinut syntyä siihen köyhän tytön osaan

Vierailija
69/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"] Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh. [/quote] Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;) ap. [/quote] Eli minkähenkistä? Mitä on amerikkalainen henki sinun mielestäsi?

[/quote]

No ei sitä pysty selittään. Se on vain sellainen tunne. Kyllä sen tunteen jokainen tietää, kun tuntuu, että ns. on kotona. Sulla se ilmeisesti tuntuu täällä Suomessa.

ap.

Vierailija
70/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"]

Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh.

[/quote]

Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;)

ap.

[/quote]

Ymmärräthän, että ei ole mitään "amerikkalaista" henkeä, yhtään sen enempää kuin eurooppalaista? Baltimoren mellakoista, bible-beltin, keskilännen maatalousalueiden ja koilisen "pohjalaisuuden" erot ovat huikeat...Jää semmoinen kuva, että sinun amerikkalaisuutesi tulee tv-sarjoista? Frendit ja Sinkkuelämää, niinkö?

Vierailija
71/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:33"]Luulen että saattas pilvilinnat romahtaa jos sinne meet. Osaisit sitte arvostaa hieman enemmän suomea, usassahan asiat on oikeesti aika paskasti
[/quote]

Kertoisitko vähän tarkemmin miten asiat siellä ovat paskasti?

Vierailija
72/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä oo siellä sellasta kun sarjoissa ja elokuvissa. Talotkin on aika vaatimattomia pahvitönöjä normi kansan asutusalueilla. Tarttee olla rahaa ja paljon et siellä voi elää sellasta tv-sarjojen unelmaelämää kotirouvana uima-altaan äärellä.

Vierailija
73/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:57"]

Ylipuhu joku kaveri mukaan, niin ei tartte kaikkia Suomeen jättää. :) Kyllä asiat yleensä jotenkin saa järjestettyä, jos tarpeeksi haluaa.

[/quote]

Ai että ap. jättää miehen ja lapset Suomeen ja lähtee kaverin kanssa? Että se kaveri korvaa sen oman perheen?

Vierailija
74/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"] Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh. [/quote] Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;) ap. [/quote] Eli minkähenkistä? Mitä on amerikkalainen henki sinun mielestäsi?

[/quote]

No ei sitä pysty selittään. Se on vain sellainen tunne. Kyllä sen tunteen jokainen tietää, kun tuntuu, että ns. on kotona. Sulla se ilmeisesti tuntuu täällä Suomessa.

ap.
[/quote]
Kuinka pitkään olit maassa, olitko asumassa vai lomamatkalla?

Vierailija
75/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä niin pohjoismaisen sosiaalidemokratian kasvatti kuin olla voi. Vuosikaudet haaveillaan, amerikkalainen olisi jo tehnyt unelman toteutumisen eteen paljon.

Vierailija
76/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"] Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh. [/quote] Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;) ap. [/quote] Eli minkähenkistä? Mitä on amerikkalainen henki sinun mielestäsi? [/quote] No ei sitä pysty selittään. Se on vain sellainen tunne. Kyllä sen tunteen jokainen tietää, kun tuntuu, että ns. on kotona. Sulla se ilmeisesti tuntuu täällä Suomessa. ap. [/quote] Kuinka pitkään olit maassa, olitko asumassa vai lomamatkalla?

[/quote]

Vaihdossa reilun vuoden.

ap.

Vierailija
77/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teitä nyt nyppii mun tunteet.

ap.

Vierailija
78/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]

Kylläpä teitä nyt nyppii mun tunteet.

ap.

[/quote]

Ei kyse ole nyppimisestä, vaan se, että kuulostat haihattelijalta, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä se todellisuus olisi...."ihanaa, mä tykkään keijuista ja olis kiva asua kesi-maassa!" "oon aina ollu keiju!"

Vierailija
79/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. :D Taas näitä "ajattelen englanniks kun osaan sitä niiiin paljon paremmin kun suomee" -tyyppejä... Oot kuule valitettavasti ihan vaan suomalainen etkä usalainen. Eikä se, että käy lomamatkalla jossain maassa, oikeasti kerro yhtään mitään siinä maassa elämisestä.

Vierailija
80/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"] Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh. [/quote] Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;) ap. [/quote] Eli minkähenkistä? Mitä on amerikkalainen henki sinun mielestäsi? [/quote] No ei sitä pysty selittään. Se on vain sellainen tunne. Kyllä sen tunteen jokainen tietää, kun tuntuu, että ns. on kotona. Sulla se ilmeisesti tuntuu täällä Suomessa. ap. [/quote] Kuinka pitkään olit maassa, olitko asumassa vai lomamatkalla?

[/quote]

Vaihdossa reilun vuoden.

ap.

[/quote]

Sittenhän sä oletkin jo varsinainen USA-asiantuntija :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme