Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi mä en voinut syntyä Usaan

Vierailija
04.05.2015 |

Mä olen sisimmästäni niin amerikkalainen, että yhtä kärsimysnäytelmää tämä elo täällä Suomessa. Kunpa edes pystyisi muuttamaan sinne, mutta ei. Henkinenkantti ei riitä jättämään kaikkia ihmisiä tänne.

Miten teillä, onko jotain maata, joka tuntuu ns. omalta? Tai jotain paikkaa missä haluaisitte asua, mutta ette (ainakaan vielä) voi?

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikuinen kaipuu Alpeille. Miksen saa koskaan asua siellä, sinne kuulusin. Ymmärrän siis sua, ap.

Vierailija
42/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booooooooooooooooooooooorn in the UUU SS AAA !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot että jokainen on oman onnensa seppä?

Vierailija
44/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko tämä "amerikkalaisuus" näkemääsi populaarikulttuuriin, vai todelliseen elämään? jos ensimmäinen, niin ymmärräthän, että se on fiktiota?

Vierailija
45/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:22"]

Itsekin olin lapsesta noin 25-vuotiaaksi asti "amerikkalainen" ja suunnittelin sinne muuttoa yms. Nyt olen kolmikymppinen ja ihan suomalainen.

[/quote]

Varmasti helpottava tunne. :) Mä lähentelen neljääkymmentä ja tämä on vain voimistunut koko ajan. Jos ei olisi miestä ja etenkään lapsia, niin voisin ihan tosissani miettiä muuttoa.

ap.

Vierailija
46/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harras kristitty?

Vierailija
47/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 07:19"]

Haha, haluatko todella paikkaan, jossa yhteiskunta ei auta sinua mahdollisissa ongelmissa yhtään? Jokainen on oman onnensa seppä vai?

[/quote]

Et ole vakuutuksista kuullut?

Minä todellakin haluan paikkaan jossa voin itse päättää rahojeni käytöstä. Vihaan tätä virkamiesten sääntölandiaa paskoine säineen ja sijaintia kaukana kaiesta.

Vierailija
48/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessako Usan osvaltiossa se kuolemanrangaistus olikaan vielä voimassa?

Vierailija
49/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 08:59"]

Olen itse asunut USA:ssa 2001 lahtien plus 5.5 vuotta 90 luvulla.  

Ei tama USA mikaan onnela ole ja ihmiset ovat mita ovat.

[/quote]

Niin, sinä olet kuitenkin jäänyt sinne, vaikka lähinnä listasit huonoja ominaisuuksia. Tulet todennäköisesti saamaan paljon yläpeukkuja kommentillesi, koska haukut Yhdysvaltoja. Kukaan ei välitä siitä, ettei sinun ole pakko siellä olla. Kaikkein tärkeintä on, että suhtaudut negatiivisesti. USAa saa vain haukkua.

Sen sijaan ap ja kaikki muut, jotka uskaltavat sanoa pitävänsä USAsta (ja hui sentään, leikkimielisesti haaveilevat sinne muuttamisesta) ovat typeriä haihattelijoita vaaleanpunaisine unelmineen. Mitään unelmia kun ei saa olla. Ei saa edes vahingossa sanoa mitään positiivista, ellei heti perään mainitse vähintään kahta negatiivista seikkaa, jotka kumoavat ne positiiviset. Totta kai väitetään myös, että jos sanoo yhden hyvän asian, se tarkoittaa, että ihminen luulee kaiken olevan hyvää.

Ja kaiken yllä näkyy selvästi, että suurin osa arvostelijoista ei ole itse asunut USAssa. Ap:n vuoden kokemus lytätään, sillä eihän vuodessa opi eikä tajua mitään. Sen sijaan vain Suomessa asunut kyllä tietää kaiken siitä, miten kauhea paikka USA onkaan.

[/quote]

Minä olen asunut USA:ssa kaksi vuotta. Kokemus oli hyvä minulle. Näin lähinnä hyväosaisia, kauniita taloja ja hienoja autoja. Mutta myös järjetöntä byrokratiaa ja vanhentuneita systeemejä.

Olen silti tuonut tässä ketjussa USA:n epäkohtia esille. Köyhyyttä, huonoa kansanterveyttä ja maailman kalleinta terveydenhuoltoa. Yksi seikka, jota ihmettelen on myös koulutuksen taso... Ja konservatiivien tyhmyys. Siellä niitä riittää, mutta niin alkaa riittää täälläkin....

Mutta tykkään edelleen monesta asiasta USA:ssa. Kaikessa on puolensa.

Mutta haave: "olisinpa syntynyt USA:ssa", on hassu. Silloin olisi tosiaan voinut syntyä sille huonommalle puolelle. Tai syntyä hyväosaiseksi ja ajautua äärimmäiseen köyhyyteen

Vierailija
50/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu, mut maa on vaan Ranska. Olen siellä asunutkin jo kahteen otteeseen ja kohta muutan sinne taas. En tunne mitään Suomea kohtaan, en seuraa politiikkaa, en harrasta suomalaista kulttuuria.

Vierailija
51/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisit kuitenkin joku wt minimipalkkainen yh.

Vierailija
52/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:24"]

Mulla ikuinen kaipuu Alpeille. Miksen saa koskaan asua siellä, sinne kuulusin. Ymmärrän siis sua, ap.

[/quote]

Oi, Alpit. Ei paha sekään. :)

ap.

Vierailija
53/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan käynyt siellä vai pohjautuuko tämä tunne leffoihin?

Vierailija
54/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"]

[/quote]

Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;)

ap.

Vierailija
55/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:28"]Monessako Usan osvaltiossa se kuolemanrangaistus olikaan vielä voimassa?
[/quote]
Mitä väliä? Saisi olla Suomessakin.

Vierailija
56/172 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 07:19"]

Haha, haluatko todella paikkaan, jossa yhteiskunta ei auta sinua mahdollisissa ongelmissa yhtään? Jokainen on oman onnensa seppä vai?

[/quote]

Et ole vakuutuksista kuullut?

Minä todellakin haluan paikkaan jossa voin itse päättää rahojeni käytöstä. Vihaan tätä virkamiesten sääntölandiaa paskoine säineen ja sijaintia kaukana kaiesta.

[/quote]

Voi sinua. Ei sinullakaan ole varaa sellaiseen vakuutukseen

Vierailija
57/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:22"]

Itsekin olin lapsesta noin 25-vuotiaaksi asti "amerikkalainen" ja suunnittelin sinne muuttoa yms. Nyt olen kolmikymppinen ja ihan suomalainen.

[/quote]

Varmasti helpottava tunne. :) Mä lähentelen neljääkymmentä ja tämä on vain voimistunut koko ajan. Jos ei olisi miestä ja etenkään lapsia, niin voisin ihan tosissani miettiä muuttoa.

ap.

[/quote]

Ehkä me ollaan oltu amerikkalaisia joskus edellisessä elämässä :D Ootko sinäkin osannut lapsesta asti ääntää enkkua epäsuomalaisen hyvin, amerikkalaismaisesti? Tai ymmärsitkö sitä ennen kuin sitä opetettiin koulussa?

Vierailija
58/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:17"]Mä olen sisimmästäni niin amerikkalainen, että yhtä kärsimysnäytelmää tämä elo täällä Suomessa. Kunpa edes pystyisi muuttamaan sinne, mutta ei. Henkinenkantti ei riitä jättämään kaikkia ihmisiä tänne. Miten teillä, onko jotain maata, joka tuntuu ns. omalta? Tai jotain paikkaa missä haluaisitte asua, mutta ette (ainakaan vielä) voi? [/quote] Henkinen kantti= rahan puute...

[/quote]

Rahaahan nyt aina voi säästää sen verran, että alkuun pääsisi. Ja myydä omaisuutensa täällä.

ap.
[/quote]
No se ei riitä. Oleskelulupa sieltä ei tosta vaan irtoa. Googlaile, tai ehkä joku jaksaa selittää. Mä en.

Vierailija
59/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"]

[/quote]

Mut mulla olisi varmasti saman henkistä porukkaa ympärillä. ;)

ap.
[/quote]
Eli minkähenkistä? Mitä on amerikkalainen henki sinun mielestäsi?

Vierailija
60/172 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:29"]

Oletko koskaan käynyt siellä vai pohjautuuko tämä tunne leffoihin?

[/quote]

Olen käynyt. Tosin siitä on jo vuosia. Oikeastaan silloin mä kunnolla rakastuinkin siihen maahan.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi