Saako koiran jättää kaupan ulkopuolelle tolppaan kiinni?
Tuntuu olevan melko yleistä, varsinkin kesällä. Luulisi muilla olevan oikeus käydä kaupassa ilman, että 1) joutuu kuuntelemaan räksytystä 2) on allergikkoja 3) koira tolpassa vie kulkutilaa ja joskus parkkitilaa pyöriltä.
Lähinnä onko koiranomistajat liikkeellä omine lupine vai onko tämä sallittua edes…
Kommentit (33)
Minä en ota koiraa mukaan ollenkaan kun menen kaupoille.
Miks se pitäisi sinne viedä?
Täytyy olla paha allergia, jos ulkona oleva koira aiheuttaa oireita.
Itse en ikinä uskaltaisi jättää koiraani yksin valvomatta yleiselle paikalle.
Jos koira on mukana, teen vain pikakäynnin. Mutta kyllä, jätän ulos. Lähikaupalla ei ole koiraparkkia eikä koirakärryjä. Jää sitten pihaan johonkin tolppaan kiinni.
70-luvulla jätettiin vauvakin nukkumaan vaunuihinsa tavaratalon eteen. Joskus siinä saattoi olla joku mummokin hyssyttelemässä herännyttä vauvaa, kun itse tuli ostoksilta.
Saa jättää kunhan ei aiheuta häiriötä, eli saa jättää kunhan ei ole koira joka haukkuisi jokaiselle kaupan asiakkaalle.
Allergisista ei tarvitse ulkona julkisissa paikoissa huolehtia, koska tuollaisen koiran kohtaaminen ei ole sen pahempi kun että kävellessä tulee talutettava koira vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos koira on mukana, teen vain pikakäynnin. Mutta kyllä, jätän ulos. Lähikaupalla ei ole koiraparkkia eikä koirakärryjä. Jää sitten pihaan johonkin tolppaan kiinni.
Samoin tein aikoinaan oman kanssa. Kipaisin nopeasti ja nappasin useimmiten jonkin herkkutikun tai vastaavan, kotimatkalla sitten herkutteltiin. Oli ovela luonne. Jos me oltiin liikkeellä kolmestaan, mies myös mukana, ei tullut mitään. Koira nosti kauhean porun, koska oli sitä mieltä, ettei kaupassa tarvittu molempia ja toinen meistä voi hyvin odottaa sen kanssa ulkona. Myöskään silloin ei ollut ongelmia, kun kävivät miehen kanssa kahdestaan. On ikävä.
Elsun paikka jos koiran jättää valvomatta ja vielä riistää siltä vapauden tuolla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä uskaltaisi jättää koiraani yksin valvomatta yleiselle paikalle.
En minäkään. Kerran oli kiltti mutta pelokas koira jätetty kaupan ulkopuolelle ja jotkut nuoret sitä härnäsi. Ilmoitin nuorille että nyt jatkuu teidän matka tai sitten alkaa ongelmat. Uskoivat. Jäin vielä odottamaan sitä koiran omistajaa ja sanoin hänellekin pari valikoitua sanaa miten koiraa tulee hoitaa ja vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Se on se luuloallergia, kun saa kohtauksen kun näkee koiran. Kauppojen edessä on koppeja mihin jättää, toki ne usein suoraan auringonpaisteeseen laitettu. Mutta olen nähnyt koiria esim Nurmi alueelle jätetty kiinni johonkin lipputankoon tai puuhun
Joskus harvoin koiria varastetaan, ikävä kyllä.
Oletko joku pikkulapsi, vai miksi kyselet lasten kysymyksiä
Vierailija kirjoitti:
Niin, en minäkään lemmikki lammastani kauppaan kärryyn ota, kunnioittaaksen muita ihmisiä. 😊😊😊
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulee kolmen kilometrin lenkki kun käydään kaupassa koiran kanssa, koira kärryt on joten voin hyvin käydä jotain pientä samalla ja on lähin kauppa missä myydään koiran herkkuja, niitä mitä suostuu syömään
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Mulla on. En pidä eläimistänne. Ne tuottaa mulle kärsimystä
Miestä puri tällainen tolppaan kulkureitin viereen yksin jätetty koira. Hihna reilusti löysällä ja puri ohikulkenutta puolisoani jalkaan. Koiran omistaja kyseli mitä teitte koiralle. No ei mitään, käveltiin ohi. Koita oli kuulemma todella arka... sanoin ettei sellaista voi jättää yksi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku pikkulapsi, vai miksi kyselet lasten kysymyksiä
Haluan saada kinastelukavereita. Olen pimee.
Saa jättää koiraparkkiin. Itse en koskaan jätä vaan otan mukaan ostoksille koirakärryssä.