Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
5.45 herätys, nousen n. 5.50 viimeistään. Vessaan, alakertaan, vesilasillinen, meikkaan. Mittaan ehkä puurohiutaleet valmiiksi lautaselle, jos en ole tehnyt sitä jo illalla.
n. 6.15 koiran kanssa ulos
7.50 aamupalat koiralle ja itselleni
7.10 hampaiden pesu, hiusten laitto, pukeminen
7.20-7.30 pyörän selkään ja 15-25min ajo töihin
7.50 koomaan hetken työpaikalla taukohuoneessa
8.00 pitämään oppituntia
Käyn iltaisin suihkussa n. joka toinen päivä. "Seuraavana päivänä" riittää pikaisempi freesaus, jos en ole harrastanut hikijumppaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Älä naura, kyl mä ainakin. Ja parantaa emän laatua. Tän kuuntelen aamusin :https://m.youtube.com/watch?v=EaICE_xEKTw
Ja tämän iltaisin
Kokeilkaapa viikko, joka aamu ja ilta. Lupaan että ahdistus vähenee ja olo paranee 🙂👍
Se kirjoitti:
Minun aamurutiini on:
Kahvi tippumaan
Tupakalle jonka aikana kahvi valmistuu
Kupillinen kahvia ja
Teksti-TV auki kolmoselta ja yleltä
Kahvi mukillisen juotua tupakalle
Vessaan
Sängyn petaus
Tupakalle
Ja sitten alkaa päivä
Säälittää tuommoset kessuttelijat.
Kauheeta kofeiiniaddiktiota. Yäk. Ikinä en joisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla menty nukkumaan kymmeneltä
Aamupissalle
Naaman pesu
Työvaatteet päälle
Monipuolinen aamupala
Samalla keskustelua lasten kanssa
Nettihesari
Istunto
Kävely töihinYli kolmekymppinen ei enää hikoile paljoa, eikä siistissä sisätyössä likaannu. Aikaa säästyy, kun suihkussa käy vain muutaman kerran viikossa. Venyttelyt ja punnerrukset voi hoitaa illalla.
Huh onneksi ei olla samassa työpaikassa. Työssäkäyvän ihmisen täytyy käydä päivittäin suihkussa!!!!!!!!! :O
Minäkin olen näitä lukiessani suuresti ihmetellyt eivätkö ihmiset käy aamulla suihkussa. En voisi kuvitellakaan lähteväni ihmisten ilmoille (töihin yms) ilman aamusuihkun ihanuutta. Siitähän se päivä lähtee käyntiin - sekä etätöissä että toimistolla
Olen mennyt illalla suihkun kautta nukkumaan, miksi kävisin aamulla suihkussa? Aamulla kasvot, hampaat ja pöntöllä alapää. Ei muu kroppa tarvitse aamulla pesua. Minä taas ihmettelen niitä, jotka menee päivän lioissaan nukkumaan ja vasta aamulla suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla menty nukkumaan kymmeneltä
Aamupissalle
Naaman pesu
Työvaatteet päälle
Monipuolinen aamupala
Samalla keskustelua lasten kanssa
Nettihesari
Istunto
Kävely töihinYli kolmekymppinen ei enää hikoile paljoa, eikä siistissä sisätyössä likaannu. Aikaa säästyy, kun suihkussa käy vain muutaman kerran viikossa. Venyttelyt ja punnerrukset voi hoitaa illalla.
Huh onneksi ei olla samassa työpaikassa. Työssäkäyvän ihmisen täytyy käydä päivittäin suihkussa!!!!!!!!! :O
Minäkin olen näitä lukiessani suuresti ihmetellyt eivätkö ihmiset käy aamulla suihkussa. En voisi kuvitellakaan lähteväni ihmisten ilmoille (töihin yms) ilman aamusuihkun ihanuutta. Siitähän se päivä lähtee käyntiin - sekä etätöissä että toimistolla
Hyi olkoon, aamusuihku. Minä käyn suihkussa joka ilta ja on ihana pujahtaa nukkumaan puhtaana. Nukun alasti ja kyllä puhdas iho ja puhtaat lakanat on luksusta.
6:30 herätys,
aamulääkkeet, kahvikeitin päälle (ladattu illalla) hampaan pesu, ja muut vessa-asiat. Aamupala (mikro-kaurapuuro, Marjasoppa, öljylisä, kahvi) nautitaan aamutakissa, huhuilen teineille herätystä. Vaatteet päälle, hiusten laitto ja ripsi/kulmavärit, vielä vessaan jos ehtii. Eväät (tehty illalla valmiiksi) kassiin. Lähden autolla n. 7:35 ja kyydissä teini ja joskus myös mies jos ei jää etäpäivään kotiin. Jos mies ei ole mukana joudun kävelemään vielä autolta n. 10min työpaikalle, koska ei ole parkkipaikkaa lähempänä. Muuten pääsen miehen kyydillä töihin saakka. Töissä olen yleensä 8 maissa. Töissä vielä 2. aamukahvi kello 9 maissa, ja lisäksi proteiinirahka. Onnea on liukuva työaika. En ole yhtään aamuihminen.. Mies hoitaa aamulla koirat.
Herään 7.30
Puen päälle ( vaatteet valittu illalla ja taiteltu kasaan valmiiksi odottamaan aamua)
Käyn pissalla
Pesen hampaat
Nappaan aamupalapussin jääkaapista
Lähden kotoa 7.45
Ajan töihin 15min
Töissä klo 8.00
Töissä avaan koneen ja tsekkaan s-postin. Samalla syön aamupalan, harjaan hiukset ja saatan hieman meikata.
Inhoan aikaisia aamuja, joten venytän heräämistä mahdollisimman myöhälle ja teen kaiken mahdollisen vasta töissä.
Mulla on toimivat aamurutiinit. Herään noin viideltä aamulla. Pesen hampaat ja vetäisen ulkoiluvaatteet yöpaitulin päälle. Noin 10 min. heräämisestä lähden heti koirien kanssa ulos. Lähes joka aamu se ärsyttää, ulkoilma siis. Jos sataa tai on pakkasta, joutuu oikein mentaalitsemppaamaan itseään, että kyllä sä pystyt ja hyvä päivä tästä tulee. Eikös tuo oo melkein kuin meditaatio?
Ulkoillaan koirien kanssa noin puoli tuntia, joskus 45 min. Yleensä odotan niin pitkään että myös vanhempi koira ulostaa. Lenkin jälkeen käväisen suihkussa. Jos kello on jo kuusi, en käykään suihkussa vaan dödöt kainaloon ja alapään pesu riittää. Keitän kahvit kuuden maissa, joskus syön puuroa tai rahkaa. Pukeudun ja joskus meikkaan, istun vessassa 10 min. Pakkaan työkassin ja eväät ja herätän viidesluokkalaisen. Lähden ajamaan töihin viimeistään klo 6.55.
Ei ole toimivat vaan katastrofi. Nytkin istun bussissa myöhästyneenä. Olen siis väärässä bussissa, koska myöhästyin oikeasta.
Heräsin klo 6.15, käväisin todella nopeasti suihkussa, ruokin ja vein koiran pienelle lenkille ja jumiuduin laittamaan aamupalaa. Keitin eilisiltana valmiiksi jääkaappiin kananmunia, ei irronnut heistä kuori tänä aamuna. Sähläsin aamupalavoileipien kanssa, kananmunan kuoret putosi pöydältä lattialle, yritin niitä siruja nyppiä pois. Tartuin imuriin. Söin aamiaista.
Mieheni heräsi ja ihmetteli, vieläkö olen kotona. Juoksujalkaa eteiseen pukemaan ulkovaatteita. Huivi jäi takin vetoketjun väliin, sitä yritin nyhrätä pois. Katsoin kelloa ja totesin, että 2 min. päästä aikataulun mukaan bussi kulkee pysäkin ohi. Äkkiä kengät jalkaan ja toiveajattelua, että bussi on vähän myöhässä. Saavuin pysäkille 4 min. myöhässä aikataulun mukaan ja jäin odottamaan, ei se tullut enää. Onneksi seuraava bussi menee puolen tunnin päästä. Alkoi tulla jo vilu, kun joutui seisomaan pysäkillä 25 min.
T. eräs aamusählääjä
7:30 herätys, lapsille aamupalaa pöytään ja kahvi porisemaan, kaikki petailee sänkynsä itse. Lapset lähtee vähän ennen kahdeksaa kouluun, vaihdan asua ja on rauhallinen kahvihetki. Aamujoogaa n. 8:30-9. Sit nopsaan aamupuhdistus, c-vitamiiniseerumi ja aurinkosuoja naamaan ja koneella olen työvalmiudessa n 9:10. Aamuisin ei ole pikein ruokahalua niin ei kaipaa syötävää, ja jooga on sen verran rauhallista ettei kaipaa suoraan suihkuun vaan vasta iltalenkin jälkeen.
Ratkaisu on ohjelmasta riippumatta juuri ne rutiinit. Kun on herätyksen aika, noustaan ylös miettimättä huvittaako vai ei ja sitten tehdään mitä tehdä täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on ohjelmasta riippumatta juuri ne rutiinit. Kun on herätyksen aika, noustaan ylös miettimättä huvittaako vai ei ja sitten tehdään mitä tehdä täytyy.
Minulla taas ratkaisu on liukuva toimistotyöaika. Heräilen kaikessa rauhassa, juon aamukahvit ja selaan Hesarin. Joskus jos olen herätessä vielä väsynyt, nukun puoli tuntia lisää. Minulla vireys vaihtelee sen mukaan, miten olen nukkunut yöllä. Välillä saatan herätä klo 03 ja valvon hetken, joskus tunninkin ja nukun vielä uudestaan. Meillä saa toimistolle mennä klo 7-9 välillä ja työpäivä loppuu klo 14-18 välillä. Ei tehdä edes viikkotyötunteja vaan tasoittuu pitkällä aikavälillä. En enää edes muista, millaista se oli, kun piti olla toimistolla tasan klo 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ratkaisu on liukuva toimistotyöaika. Heräilen kaikessa rauhassa, juon aamukahvit ja selaan Hesarin. Joskus jos olen herätessä vielä väsynyt, nukun puoli tuntia lisää. Minulla vireys vaihtelee sen mukaan, miten olen nukkunut yöllä. Välillä saatan herätä klo 03 ja valvon hetken, joskus tunninkin ja nukun vielä uudestaan. Meillä saa toimistolle mennä klo 7-9 välillä ja työpäivä loppuu klo 14-18 välillä. Ei tehdä edes viikkotyötunteja vaan tasoittuu pitkällä aikavälillä. En enää edes muista, millaista se oli, kun piti olla toimistolla tasan klo 8.
Tuohon vielä lisäyksenä, että tänäänkin olin toimistolla klo 7.20 ja lopetin työt klo 14. Aamulla oli virkeä olo. Menen kampaajalle kohta. Viime viikolla oli yksi pitkä työpäivä 10 tuntia, mutta muut oli 7-8 tuntisia.
Herään kun jaksan,aamutoimet ja kahvi. Vapaata oleskelua. 2 kertaa viikossa kuntosalille, muina päivinä kävelylenkkejä.
[qute=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Minua kiinnostaa, miten kotona päivänsä viettävät saavat päivänsä käyntiin.
T. Itsekin työtön
Ylös kohtuulliseen aikaan. Esim. 9.
Kirkasvalolampun luokse aamukahville. Ja siinä netinselailua. Ulkonakäynti! Vaikka 2 min. Herää ihan eri tavalla. Myös soitto jollekin aktivoi.
Makuuhuoneen ovi kiinni. Muualle kaikki valot päälle.
Jos on pakko ottaa päiväunet tms niin aikaisintaan yhdeltä. Saa kuitenkin useamman tunnin tehtyä juttuja.
Herätys 6.35, torkutan yleensä pari kertaa
Pissalle
Puen vaatteet ja meikkaan
Herätän lapsen
Lapsen aamupesut ja vaatteiden vaihto
Lapselle aamulastenohjelmat
Syön itse nopeasti jotain (Lapsi syö päivähoidossa aamupalan)
Hampaiden pesu
Ulkovaatteet lapselle ja itselle
Autoon
Työt alkaa 8:00
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toimivat aamurutiinit. Herään noin viideltä aamulla. Pesen hampaat ja vetäisen ulkoiluvaatteet yöpaitulin päälle. Noin 10 min. heräämisestä lähden heti koirien kanssa ulos. Lähes joka aamu se ärsyttää, ulkoilma siis. Jos sataa tai on pakkasta, joutuu oikein mentaalitsemppaamaan itseään, että kyllä sä pystyt ja hyvä päivä tästä tulee. Eikös tuo oo melkein kuin meditaatio?
Ulkoillaan koirien kanssa noin puoli tuntia, joskus 45 min. Yleensä odotan niin pitkään että myös vanhempi koira ulostaa. Lenkin jälkeen käväisen suihkussa. Jos kello on jo kuusi, en käykään suihkussa vaan dödöt kainaloon ja alapään pesu riittää. Keitän kahvit kuuden maissa, joskus syön puuroa tai rahkaa. Pukeudun ja joskus meikkaan, istun vessassa 10 min. Pakkaan työkassin ja eväät ja herätän viidesluokkalaisen. Lähden ajamaan töihin viimeistään klo 6.55.
Ei kuulosta tehokkaalta.
Tunti valmistautumiseen, ilman suihkua?
Herään klo 5.50. Nappaan kahvinkeittimen päälle. Vaihdan päivävaatteet, pesen hampaat ja laitan ripsivärin. Juon kahvin ja syön edellisenä iltana tehdyt voileivät. Ulkona klo 6.15, työt alkaa 6.30.