Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Kyllä onnistuu. Herään 4.30-7.00, laitan kahvin tulemaan, käyn kusella, otan kahvia ja tupakan.
Lähden terassille nautiskelemaan ja samalla lasken kissan ulos. Haen toisen kupillisen ja tupakan ja taas nautiskelen. Siitäpä se päivä lähtee rullaamaan.
Klo 5.30 herätys
Pissalle, aamulääkkeet ja annos mustikoita sulamaan kippoon, meikkaus ja hampaiden pesu.
Klo 6.00 aamupala ja hesarin luku
klo 6.30 kakalle
Klo 6.45 töihin lähtö omalla autolla.
Klo 7.30 työpäivä alkaa
Tämä minuuttiaikataulu on ihan vakio aina aamuvuoroon mennessäni.
5:20herätys ja siitä kahvin keittoon. Kahvin tippuessa käyn vessassa.
Kahvin valmistuttua istun sohvalla koomassa ja juon kaksi kuppia kahvia.
N. 5:50 sängyn petaus, vaatteet päälle ja hampaiden pesu.
N.6:00 ulos asunnosta ja matka töihin alkaa
Herätys, petivaatteet parvekkeelle, salille, suihkuun, otan petivaatteet parvekkeelta, puurokattila päälle, kone auki, petaan sängyn.
Puuro on valmis. Syön ja samalla avaan ohjelmat.
Herätys klo 6- veski, kahvi tippumaan ja koira pikku lenkille. Valmistelen töihin eväät, meikkaan ja herätän sitten lapset noin klo 7. Laitan heille aamupalaa ja syön itsekin samalla. Lapset jää tekemään kouluun lähtöä kun itse lähden töihin. Jos lapsilla on myöhäisempi kuin 8 aamu niin saavat katsella lasten ohjelmia.
- Aamupesut
- Koiran kanssa lenkille
- Meikkaus
- Aamupala
- > töihin
Mies hoitaa lapsen aamutoimet ja vie päiväkotiin 4/5 pv vko.
Herätys klo 6
Meditoin sängyssä 15 minuuttia ennen kuin nousen ylös
Sitten kahvit tippumaan, pikapuurohiutaleet lautaselle ja puurovesi vedenkeittimeen
Sillä välin kylpyhuoneeseen
Sitten sekoitan puuron ja otan lautasen ja kahvimukin mukaan olohuoneeseen
Aamupalan aikana aamuteeveetä, uutisia, säätä
Hampaitten pesu, jos on tulossa kamerakokous niin vähän hiusten laittoa ja ripsiväriä
Aloitan työt noin klo 7
Noin klo 11 lähden ulos, vien roskat, haen postit, hoidan pihaa, haravoin tai ja jos on satanut lunta niin teen lumitöitä
Noin klo 12 takaisin sisälle lounaalle, yleensä jotain valmista ruokaa mikroon
Noin klo 12.30 takaisin koneelle työn ääreen
Noin klo 16.30 katson kalenterista mitä olen mennyt sopimaan seuraavalle päivälle ja suljen työkoneen
Sitten kokkaan, tyhjennän tiskikoneen, siivoilen vähän ja ehkä laitan pyykkikoneen päälle
herätys 5.45, ylös 6.00 collarit ja villapaita päälle, vessaan + kasvojen pesu + rasva
6.10 kahvi tippumaan, leipien teko (+eväät), läppäri päälle
6.15 - 7.00 meditatiivista uutistenlukemista, facebookkia ym.
7.05 meikit naamaan, hiusten harjaus, pukeutuminen
7.25 lähtö töihin
herätys 7:00, pesen kasvot, rasvaan ne ja harjaan hanpaat tms. kahvi keittymäön, salivaatteet päälle kahvi nassuun ja aamupala smoothie valmiiksi, 7:45 ovesta ulos salille. siitä töihin, olen aika onnekas, koska menen melko myöhään töihin muihin verrattuina, toimii mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tunnin aamulenkin koiran kanssa ja joskus käyn myös salilla ennen kuin työt alkavat klo 08:00. Onnistuu ihan siten, että herään niin aikaisen, että ehdin aamulla tekemään kaiken haluamani. Kumppani elää erivuorokausirytmiä ja on hyvä uninen, joten hänestä ei ole aamuille ylimääräistä haastetta.
Mulla sama. Herätskello soi klo 6, työpäivä alkaa klo 9 ja siinä välissä ehdin ihan rauhassa aamurutiinit tekemään. Koiran lenkki, aamupala, hesari.
Ensimmäinen totuudenmukainen kirjoitus. Jos meinaa käydä urheilemassa, suihkussa, koiralenkillä, aamiaisella merenrannassa ja mitä näitä nyt oli niin ei se kaikki ihan seiskan ja puol kasin väliin mahdu. Pelkkä pitkän tukan kuivaus vie helposti 7min noin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Herätys 6.30
Perkolaattori pöhisemään kahvia.
Muki vahvaa kahvia, samalla meikaten.
Tukan laitto, 6.45 selän rullaus, nikamalukot auki selästä.
Aamupuuron valmistus, sen syönti.
7.00 Lasten herätys ja omat+lasten vaatteet valmiiksi.
7.15 auton webasto päälle. Viimesilaukset hiuslakkaa ja hampaan pesu.
7.30 lähtö, koululaiset mukaan.
Toissä klo 8.👌🏻
Eikö lapset syö aamupalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Lisää paineita naisille.
Onhan niitä miehiäkin jotka kirjoittaa heräävänsä viideltä, käy salilla, ottaa jääkylvyn ja sitten kirjoittaa kolme tärkeintä tavoitetta ja alkaa tehdä ne.
Juon ensin kaffet, peruspesut ja aamurukous. Luen Päivän tunnussanasta jokapäiväisen "aamiaisen". Nyt vapaa-aamuna vasta availen Tunnussanaa.
Lapsen päiväkodista on yleensä iltspäivällää tullut Wilma-viesti, että pitää ottaa mukaan mäkihyppysukset, laboratoriotakki, kiiwihilloketta ja kalsarit päähän, koska on kansallinen "kalsarit päässä" -päivä. Viestiä ei ole muistettu lukea. Sitten heittelemme tunnin tavaroita paniikissa ympäri kämppää, juoksemme ulos ja kahvinkeitin jää päälle.
Minä mietiskelen illalla asioita mitkä on hyvin ja mistä olen siinä päivässä kiitollinen. On ollut masennusta yms niin siihen liittyy tuo harjoitus. En ole yhtään aamuihminen joten aamulla en keksisi mitään hyvää😅
Herään (arkisin 6:50, viikonloppuisin 8:00)
Laitan kahvin tippumaan/puuron porisemaan/poretabletin poreilemaan
Teen mahdolliset tarpeeni
Pesen naamarin ja hampaat, laitan hiukset ojennukseen
Puen
Syön aamupalan
Laitan mahdolliset eväät reppuun (arkisin)
Ovesta ulos (pääasiassa arkisin)
~hyvänä aamuna tuohon menee ehkä 20 minuuttia. Olen joskus yrittänyt harrastaa liikuntani aamuisin, mutta ei vaan toimi minulla. Jää iltapäivälle.
Minä herään arkisin 5.45 ja lähden siivous töihin 6.50. Viikonloppuisin herään 9-10.00. Juon kahvia ja pukeudun aamusin.en syö aamupalaa ikinä.
Tietyt jumppaliikkeet teen, töissä käydessä en, olisi ahdistanut sellainen tehokkuus.
Herätys 8:10, torkutusta, loikoilua ja uutistenlukua 8:40 asti. Suihkuun, hampaiden pesu, vaatteet ja meikki. Iso lasi vettä mukaan, läppäri auki ja Teams-kokoukseen kamera päällä työhuoneeseen klo 9.
Herään klo 7.00, käyn vessassa ja puen illalla henkariin laittamani vaatteet- alas keittiöön, 3 isoa kuppia kahvia tulemaan, sillä aikaa meikkaan (2-3min) otan eväät eväslaukkuun ja sitten onkin kahvi tippunut, otan ekan kupin ja heittäydyn recliner nojatuoliin viltin alle ja kone auki, selaan uutisia ja somea- 2 kierrosta lisää kahvia- kakalle ja töihin. Töihin voi mennä joustavasti- riippuu onko illalla menoa, jos ei ole niin hiljalleen 9 pintaan töissä (matka 20min), jos on menoa heti töiden jälkeen niin olen töissä klo 8 samalla rutiinilla. Töissä syön mukaan ottamani aamiaisen.
Kun lapsen oli pieniä ja piti ehtiä päiväkotiin, mies hoiti aamut ja itse olin 20 minuutissa heräämisestä työpisteella, 10min ajo mukaanlukien. Silloin aamukahvi toimistolla.
Herätys 6.30, vessaan ja hammaspesulle. Kone auki, sillä välin kissoille ruokaa ja hiekkalaatikon siivous. Työt aloitan n. 6.45. 7-8 välillä aamupalan teko itselle ja tyttärelle, aamiainen koneen vieressä, yleensä samanaikaisesti palaverissa. Jos on sellainen paltsu, jossa joudun itse olemaan äänessä ja kamera auki, hammaspesun jälkeen suihku ja hiusten laitto. Kevyt meikki ennen palaveria, jos tarpeen, muuten en etätöissä meikkaa. Jos ei ole tarpeen esiintyä kenellekään, pyjama vaihtuu päiväasuun vasta aamupäivällä.