Oletteko huomanneet että nämä jotka sanovat "Jokainen on oman onnensa seppä"
ovat varakkaista perheistä ja pääsevät isipapan firmaan töihin johtajan tittelille heti koulun jälkeen. Tai sitten isipappa järestää kullanmurulle suhteilla työpaikan.
Kommentit (153)
Muut on niin epäseppiä! Eivät ymmärrä että itse ovat syyllisiä kaikkiin onnettomuuksiinsa, kaltoinkohteluihinsa, sairauksiinsa ja kohdalleen sattuneisiin vääryyksiin.
Totta kai he on syyllisiä niihin itse, koska eivät ole kuten minä. Minä olen oman onneni seppä ja olen positiivinen, ahkera, viisas ja paras. Siksi minulle tuli tätä hyvää, ja niille muille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Olen rikkinäisestä kodista, nähnyt/kokenut perheväkivaltaa. Lisäksi lapsuudenkodissani oli talousongelmia, päihdeongelmia, mielenterveysongelmia jne.
Ulospäin näyttää että olen saanut kaiken helpolla. En todellakaan ole. Olen tehnyt kovasti töitä 16-vuotiaasta alkaen. Olen ollut nöyrä. Olen kouluttautunut ja tehnyt työtä edetäkseni työurallani ja saavuttaakseni taloudellista turvaa palkan muodossa. Ilman valmiita verkostoja.
Kukaan ei tiedä miten rikki ja poljettu olen ollut ja mitä olen kokenut. Eikä tarvitsekaan tietää. Mutta paljon on itsestä kiinni.Lisään vielä että on paljon helpompi kadehtia muita kuin kantaa vastuuta omista tekemisistä ja ratkaisuista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on niin nähty. Ei näiden ikuisten valittajien kanssa kannata jäädä vääntämään. Heille kaikki on systeemin, äidin tai yhteiskunnan vika. Sairaudetkin iskevät ja teininä oli vaikeaa. Sitten moititaan menestyneitä julmiksi ja epäempaattisiksi, kultalusikka-kortti mainitaan aina. Seuraavaksi ollaankin jo toivomassa positiivisia ja elämänhaluisia kommentteja kirjoittaneille sairauksia ja epäonnea.
Terve. Jääkää vellomaan surkeudessanne. Minä lähden kehittämään itseäni.
Niin paitsi kun kukaan ei ollut toivomassa mitään sairauksia kenellekään, muuta kuin sinun mielikuvituksessasi, jossa olet päättänyt muiden olevan katkeria ja pahoja. Toisin kuten itse olet hyvä ja mahtava.
Tuo on kyllä hyvä jos oikeasti olisit menossa kehittämään itseäsi. Onnea siihen yritykseen! Vilpittömästi!
Kattokaa nyt vaikka ex-kansanedustaja Susanna Koskea siinä tyypillinen kultalusikka hanurissa syntynyt tyyppi joka ei välitä pas... vertaa muitten ihmisten vaikeuksista mutta onneksi karma iski tuolle ylimieliselle blondille ja tyyppi heivattiin eduskunnasta pois.
Minulle on sattunut paljon pahaa. Olen ihmeen hyvin selviytynyt, vaikka on ollut todella vaikeaa. Mitään onnellista minusta ei tullut, eikä normaalia ihmistä.
Ainakin minulle on nämä tapahtumat opettaneet nöyryyttä ja empatiaa. En voisi kuvitellakaan, että katsoisin ketään ihmistä alas päin, ja kuvittelisin omassa päässäni, miksi toinen ihminen on ansainnut kohtalonsa ja pahoinvointinsa, ollen muka laiska, vastuuton ynnä muuta surkeaa.
En ymmärrä edes, miksi kukaan haluaa uskoa muista ihmisistä, että he ovat laiskoja, saamattomia ja mitään tekemättömiä veteliä fleguja jokainen, joka ei ole onnistunut saavuttamaan onnellista hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa nyt vaikka ex-kansanedustaja Susanna Koskea siinä tyypillinen kultalusikka hanurissa syntynyt tyyppi joka ei välitä pas... vertaa muitten ihmisten vaikeuksista mutta onneksi karma iski tuolle ylimieliselle blondille ja tyyppi heivattiin eduskunnasta pois.
No niitä samanlaisia persoonia porskuttaa miljoonittain, eivätkä ole lentämässä palliltaan yhtään mihinkään. Joskus joku viikari saattaa vahingossa pudota pepulleen, mutta harvinaista on, että saavat karman tarjoiltuna nenänsä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on niin nähty. Ei näiden ikuisten valittajien kanssa kannata jäädä vääntämään. Heille kaikki on systeemin, äidin tai yhteiskunnan vika. Sairaudetkin iskevät ja teininä oli vaikeaa. Sitten moititaan menestyneitä julmiksi ja epäempaattisiksi, kultalusikka-kortti mainitaan aina. Seuraavaksi ollaankin jo toivomassa positiivisia ja elämänhaluisia kommentteja kirjoittaneille sairauksia ja epäonnea.
Niin paitsi kun kukaan ei ollut toivomassa mitään sairauksia kenellekään, muuta kuin sinun mielikuvituksessasi, jossa olet päättänyt muiden olevan katkeria ja pahoja. Toisin kuten itse olet hyvä ja mahtava.
Tuo on kyllä hyvä jos oikeasti olisit menossa kehittämään itseäsi. Onnea siihen yritykseen! Vilpittömästi!
On toivottu sairauksia muille tässäkin ketjussa. Itselläsi oli kyllä aika ylitulkitseva, ilkeä ja vainoharhainen kommentti. Vilpittömästi. -toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että on paljon helpompi kadehtia muita kuin kantaa vastuuta omista tekemisistä ja ratkaisuista.
On toki helppo nähdä ansiot ominaan ja syyt syteemissä. Sellaisia me olemme.
Mutta ap on ihan oikeassa: menestyneet -mistä lähtökohdista hyvänsä tulevatkin - ovat usein sitä mieltä että tuet laiskistavat ja verot lannistavat. Menestyneen näkökulmasta toki on näin,
Köyhälle raskas työ, huonot koulut, kalliit lääkeet ja ahtaat asunnot ovat tosiasia.
Jaa että oman onnensa sepät ovat itsekkäitä. Minä taas ajattelin että olemalla hyvä TOISILLE ja itselle tekee hyvää oloa. Mun oli pakko tehdä nuorena tietoinen valinta miten haluan elää. Sisareni valitsi toisen tien. Haluan olla kiltti ja kilttien ihmisten kanssa. Työpaikalla oli kiusaaja, oli kova paikka sanoa itsensä irti. Lapsuuden kotiin piti välit katkaista täysin että pysyn järjissäni. Tiedän täsmälleen että se on asenne ja valinta miten elää!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on tyypillistä kapitalistien sössöttämistä juuri sellaisten tyyppien jotka on syntyneet kultalusikka per....ä
Itke kommari itke 😘
Ap tuolta kolmen vuoden takaa ei peruskoulussa kuunnellut opetusta. Hän olisi huomannut, että "oman onnensa seppä" ei tarkoita onnistunutta, yhtä hyvin se voi tarkoittaa sitä köyhää, joka nyt vaan ei viitsi, kun tuet on niin isot. Seppä voi takoa myös sekundaa.
Vaikka ihminen on kuinka ahkera tahansa, hän voi jäädä rattijuopon auton alle tai sairastua alsiin... 🤷