Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset laihdu, vaikka se on ihan helppoa?

Vierailija
28.04.2015 |

Syö vain 5 kertaa päivässä järkevä ateria ja harrasta liikuntaa lähes päivittäin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen kiloklubin avulla jo laihtunut 8 kiloa, nyt siis pysähtynyt laihtuminen. Kysymys oli siis miksi näin? Kilpirauhasongelmia ei ole, ennemminkin käyn liikatoiminnalla.

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:10"]

Vinkkejä missä mulla mättää... kiloklubiin oon laskenut kalorit ja aina jäänyt alle suositusten n. 200 kcal eli 700 kcal yhteensä. Nyt 3 viikkoa ollut paino lähes ennallaan, nyt viikon aikana pudonnut 100 g...

Lenkkeilen n. 5-6 päivänä viikossa, tunnin lenkki kerrallaan. Vielä 6,7 kiloa olis pudotettavaa.

Raskas elämänvaihe menossa, herkkuja olen syönyt nyt enemmän kuin aluksi, mutta kalorimäärät ei ylity. Onko herkuissa syy?

[/quote]

Vierailija
62/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^niin ja siis kalorit ihan kunnossa, siis syön n. 1300-1400 kcal:n edestä päivässä, mutta kiloklubi suosittaa n. 2000 kcal syömään ja siitä miinustamaan 500 kcal eli kaloreita saisi päivän aikana tulla n. 1500. Oon varalta jättänyt syömiset tuohon 1300 kcal:in, jos olen laskuvirheen tehnyt tms., mutta paino ei putoa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:17"]

^niin ja siis kalorit ihan kunnossa, siis syön n. 1300-1400 kcal:n edestä päivässä, mutta kiloklubi suosittaa n. 2000 kcal syömään ja siitä miinustamaan 500 kcal eli kaloreita saisi päivän aikana tulla n. 1500. Oon varalta jättänyt syömiset tuohon 1300 kcal:in, jos olen laskuvirheen tehnyt tms., mutta paino ei putoa enää.

[/quote]

Pitäis siihen ruuan laatuunkin panostaa. Toki kroppa voi vaan pitää taukoa.

Vierailija
64/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 05:38"]Äitini turposi kaksinkertaiseksi palloksi syöpähoitojen aikana. On se kovaa jos kuolemanpelossa ja kipujen keskellä pitäisi vielä ajatella sitä että mitä muut ajattelevat ulkonäöstä. Kannattaa hieman miettiä sitä ulosantia. Jotkut lihoavat siksi että syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän, nauttivat alkoholiakin ehkä. Jotkut lihovat siksi koska ovat niin surullisia ja kaikkensamenettäneitä ettei millään tunnu olevan enää mitään merkitystä. Joku sairauden takia. Normaalipaino on terveen ihmisen merkki. Silloin joku asia ei toimi kun on ylipainoa. Se voi olla fyysinen tai psyykkinen juttu, yhtäkaikki tilanne ja tyyppi kaipaa silloin enemmän ystävällisiä sanoja kuin alaspainavaa uhoa.
[/quote]

Helvetin hyvin sanottu, tätä ei kusipäät tajua, tätäkin 20 kusipäistä alapeukuttajaa

Vierailija
65/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitti tuttua ihmistä kiusata.

Luonto vaan on tarkoittanut jotkut hiukan pullummaksi kuin toiset.

Vierailija
66/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa, laihtuu. Se on tosiasia, jota ei voi näiden luonnonlakien maailmassa muuttaa. Jos et laihdu vaikka saat vähemmän energiaa mitä suosituksesi sanovat, suosituksesi eivät päde kohdallasi. Energiantarve on pitkälti henkilökohtainen, ja rippuu paitsi omasta elopainosta ja liikunnallisuudesta, myös perintötekijöistä. Vähennä siis edelleen syömistä, jossain vaiheessa paino alkaa tippua väkisinkin. 

Vierailija
67/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 05:38"]Äitini turposi kaksinkertaiseksi palloksi syöpähoitojen aikana. On se kovaa jos kuolemanpelossa ja kipujen keskellä pitäisi vielä ajatella sitä että mitä muut ajattelevat ulkonäöstä. Kannattaa hieman miettiä sitä ulosantia. Jotkut lihoavat siksi että syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän, nauttivat alkoholiakin ehkä. Jotkut lihovat siksi koska ovat niin surullisia ja kaikkensamenettäneitä ettei millään tunnu olevan enää mitään merkitystä. Joku sairauden takia. Normaalipaino on terveen ihmisen merkki. Silloin joku asia ei toimi kun on ylipainoa. Se voi olla fyysinen tai psyykkinen juttu, yhtäkaikki tilanne ja tyyppi kaipaa silloin enemmän ystävällisiä sanoja kuin alaspainavaa uhoa. [/quote] Helvetin hyvin sanottu, tätä ei kusipäät tajua, tätäkin 20 kusipäistä alapeukuttajaa

[/quote]

No taas väännetään tikusta asiaa. Ehkä tässä keskustelussa ei nyt puhuttu kuolemansairaista ihmisistä. Kadulla vastaantulevista aikuisista ihmisistä silmämääräisesti ainakin puolet on selkeästi ylipainoisia. En usko että siihen joukkoon kauhean montaa syöpähoitojen takia lihonutta mahtuu.

Vierailija
68/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 06:24"]

Mulle painoa on alkanut tulla lisää, kun olen alkanut nostaa puntteja kotona 3x viikossa. Ennen olin siro ja naisellinen, nyt sellainen jässikkä.

[/quote]

:) onko peräti 5 kg:n painot, joilla olet "jässikäksi" tullut. Hahahahaha.

Vierailija
69/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ongelma ei ole, ettenkö tietäisi kuinka paljon saan energiaa tai minkälaista ruokaa pitäisi syödä. Ongelma on se, etten pysty siihen oikeanlaiseen ruokailuun.

Vierailija
70/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 05:38"]Äitini turposi kaksinkertaiseksi palloksi syöpähoitojen aikana. On se kovaa jos kuolemanpelossa ja kipujen keskellä pitäisi vielä ajatella sitä että mitä muut ajattelevat ulkonäöstä. Kannattaa hieman miettiä sitä ulosantia. Jotkut lihoavat siksi että syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän, nauttivat alkoholiakin ehkä. Jotkut lihovat siksi koska ovat niin surullisia ja kaikkensamenettäneitä ettei millään tunnu olevan enää mitään merkitystä. Joku sairauden takia. Normaalipaino on terveen ihmisen merkki. Silloin joku asia ei toimi kun on ylipainoa. Se voi olla fyysinen tai psyykkinen juttu, yhtäkaikki tilanne ja tyyppi kaipaa silloin enemmän ystävällisiä sanoja kuin alaspainavaa uhoa. [/quote] Helvetin hyvin sanottu, tätä ei kusipäät tajua, tätäkin 20 kusipäistä alapeukuttajaa

[/quote]

No taas väännetään tikusta asiaa. Ehkä tässä keskustelussa ei nyt puhuttu kuolemansairaista ihmisistä. Kadulla vastaantulevista aikuisista ihmisistä silmämääräisesti ainakin puolet on selkeästi ylipainoisia. En usko että siihen joukkoon kauhean montaa syöpähoitojen takia lihonutta mahtuu.

[/quote]

Ei varmaan mahdukaan, mutta joillakin tuntuu olevan käsitys, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään ongelmia. Suurimmalla osalla minun tuntemista ihmisistä on fyysisiä, psyykkisiä tai muita ongelmia, jotka vaikuttavat painoon ja laihduttamiseen negatiivisesti.

Vierailija
71/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:47"]

Liikun, syön terveellisesti en laihdu. Tule ihmeessä meille vaikka viikoksi ja kerrot jos löydät jotain korjattavaa! PCO tekee elämästä ja laihdutuksesta hankalaa. Aineenvaihduntani ei toimi. Kun olin raskaana laihduin 12 kg vaikkei ollut pahoinvointia ja söin kuten ennenkin. Lääkärissä aina tästä puhuessani otetaan kilppariarvot ja kun ne on ok asia jää siihen.

[/quote]

Minkä perusteella syöt terveellisesti? Onko joku sulle kertonut, mikä on terveellistä vai oletko antanut oman kehosi kertoa?

[/quote]

Kehoni olen antanut kertoa siinä määrin että tuotteet jotka turvottavat ja pierettävät ovat jääneet pois esim. maito ja vaalea leipä.

Aamulla kaurapuuro ja 2 dl puolukka survosta (sokeritonta) + tippa hunajaa

Lounas Lihaa/kanaa/kalaa+ salaattia+ parsakaali tai kukkakaali + pieni peruna tai vähän riisiä/ohraa

Välipala hedelmä tai marjoista yms. survos

Päivällinen: sama setti kuin lounaalla

Iltapala hedelmä/valkuaisista tehty munakas/ tai jokin hapanmaitotuote esim. piimää ja puolukoita

+ vettä ja kahvia

En juo limsaa, en syö karkkia, sipsiä tai muita herkkuja vain lasten synttäreillä (2 krt/vuodessa) tai jos ollaan aikuisten kanssa juhlimassa n. 4-5 krt vuodessa, nuo kerrat ovat ne jolloin ainoastaan otan myös alkoholia. Ei pullaa tai makeita herkkuja. Kaikki muut perheestämme ovat hyvin hoikkia. Mies syö samoja ruokia kuin minä, koska ottaa evääksi. Liikumme joka ilta vähintään tunnin lenkin, joskus käyn salilla/jumpassa.

Vierailija
72/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:36"]

Itse asiassa uusin tutkimustietohan suosittelee ruokailua vain kolmesti päivässä. Jatkuva syöminen esim 5 kertaa päivän aikana on liian rankkaa kropalle. Kun rakentaa ateriat oikein, niin tämä toimii mainiosti laihduttamiseen.

[/quote]

Ottaakos se tutkimus yksilöllisyyden huomioon? Mä olen tuon kolmesti päivässä syömisen testannut, lopputulos ihan kaikkea muuta kuin hyvä. Mutta viisi kertaa on mulle liikaa, joten syön neljästi päivässä.

Vierailija
73/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Johtuiskohan siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiskunnan historiassa ei ole yhtään yksilöä, joka olisi lihonut syömättä enemmän energiaa kuin mitä keho kuluttaa?

Eikä yhtään yksilöä, joka ei onnistuisi niin halutessaan laihtumaan syömällä vähemmän energiaa kuin mitä keho kuluttaa.

Vierailija
74/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oksettavat nämä helposti laihoina pysyvät ihmiset, jotka kuvittelevat siksi olevansa jotenkin parempia ihmisiä. Ette ole, ainoastaan onnekkaita. On myös todella törkeää ohittaa toisten sairaudet ja muut ongelmat tekosyinä ja selittelyinä. Ymmärrättekö te lainkaan, miten suurella osalla ihmisistä oikeasti on kaikenlaisia sairauksia, jotka todellakin vaikuttavat mm. painoon.

Ennen kuin alatte huudella läskien selittelyistä kerron, että olen ihannepainossani. Joudun kuitenkin tarkkailemaan syömisiäni hyvin tarkasti, etten lihoisi. En voi syödä esimerkiksi viljaa, maitotuotteita, perunaa, riisiä, sokeria tai painoni nousee (muista ongelmista puhumattakaan), vaikka kalorit olisivatkin kohdallaan. Urheilen myös paljon, vaikka polvivaivat sitä hankaloittavatkin. Voin sanoa olevani kateellinen terveelle puolisolleni, joka syö älyttömät määrät roskaruokaa eikä urheile, mutta pysyy silti hoikkana ja terveenä. Ihmisissä todellakin on eroa.

Vierailija
75/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:24"]

[/quote]

Johtuiskohan siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiskunnan historiassa ei ole yhtään yksilöä, joka olisi lihonut syömättä enemmän energiaa kuin mitä keho kuluttaa?

Eikä yhtään yksilöä, joka ei onnistuisi niin halutessaan laihtumaan syömällä vähemmän energiaa kuin mitä keho kuluttaa.
[/quote]

Tui kaloriteoria on kyllä todettu moneen kertaan täysin humpuukiksi. Sillä on paljonkin väliä mitä syö, ei pelkästään määrällä. Lisäksi se on hyvin yksilöllistä, mitkä ruuat sopivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan