Mikset laihdu, vaikka se on ihan helppoa?
Syö vain 5 kertaa päivässä järkevä ateria ja harrasta liikuntaa lähes päivittäin.
Kommentit (75)
Nää, ei huvita laihduttaa. Hyvä ruoka on elämän suurin ilo. Olen jo viisikymppinen, eikä ulkonäkö tästä enää kamalasti kohenisi, vaikka laihduttaisikin - menisi vaan elämä kamalan ankeaksi niuhottamiseksi, jos alkaisin laihduttaa. Niin kauan kun painoa ei ole terveyden haitaksi asti, annan olla. Mieluummin siis iloinen pullero kuin ahdistunut laiha. Meinaan ei se laihtuminen enää viisikymppisenä tosta vaan suju, ap lienee itse vielä aika nuori ja kokematon. Kuten 7 sanoo, aineenvaihdunta muuttuu keski-iässä ja laihduttaminen käy vaikeaksi ja vaatii jo huomattavaa syömisen rajoittamista ja pitkää dieettiä.
Liikun, syön terveellisesti en laihdu. Tule ihmeessä meille vaikka viikoksi ja kerrot jos löydät jotain korjattavaa! PCO tekee elämästä ja laihdutuksesta hankalaa. Aineenvaihduntani ei toimi. Kun olin raskaana laihduin 12 kg vaikkei ollut pahoinvointia ja söin kuten ennenkin. Lääkärissä aina tästä puhuessani otetaan kilppariarvot ja kun ne on ok asia jää siihen.
Suklaa vaan on niin hyvää. Ja juustonaksut, voi vitsi! Mmmmmmmm ja pizza, pizzeriasta haettu rasva tihkuva pizza, minkä huuhdon alas niin sokerisella kokiksella, että pölisee. Aamukahvin kanssa on niin ihana upottaa hampaansa pehmeään vastaleivottuun croissantiin, ja santsikupin nautin korvapuustin kanssa.
Noh ap, ahdistaako? Nyt olet keksinyt parannuksen inhottavaan tautiin, ylipainoon, mutta mitä ihmettä! Nobody cares.
En laihdu, koska en halua.
Ei ole tarvettakaan, sen puoleen.
Siksi koska ei tunnu helpolta kun kokee sitä nälän tunnetta (ei, en kykene laihtumaan ilman sitä, syömishäiriöt täälläkin taustalla...), tulee jopa oksettava olo kun on nälkä (raskaudet laukaise tällaisen reaktion, liekö hormoneista kiinni). Myöskään ei ole helppoa olla syömättä jotain ylimääräistä (ei edes välttämättä herkkua, mutta sitäkin) kun on ihan rättiväsynyt kun ei ole saanut nukuttua (aikaisemmin huonosti nukkuvien lasten takia, nykyisin en vaan enää saa nukuttua hyvin) taikka silloin kun elämä ahdistaa. Ja kun on oppinut palkitsemaankin itseään hyvällä ruualla, ei ole helppoa keksiä korvaavia palkitsemiskeinoja, jotka olisi näissä olosuhteissa yhtä helposti toteutettavissa.
Mutta joo, tiedän, että se on periaatteessa helppoa. Aikanaan oli tosi helppoa laihtua anoreksiaan saakka.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:43"]
Yläpeukku kaikille jotka myöntää herkuttelevansa ja siksi paino ei putoa, alapeukku kaikille jotka keksii tekosyitä. Mun puolesta jokainen olkoon sen painoinen kun tahtoo mutta naurettavaa valittaa että paino ei putoa vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa. Selkeästihän näin ei ole. Itsekurin löytäminen ei välttämättä ole helppoa mutta miksi ei vain voi myöntää sitä.
[/quote]
Eipä se ole kuule naurun asia kun hormonitoiminta on sekasin. Itkun ennemminkin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 06:48"]
Koska en halua. Toki haluaisin jos ylipaino olisi terveysriski mutta nyt ei ole. Sitäpaitsi, 100% laihoista ihmisistäkin kuolee, ja sitä ennen ne on joutunut kituuttamaan syömällä rehuja. Ennemmin nautin elämästä, hyvästä ruoasta ja sosiaalisuudesta joka siihen liittyy.
[/quote]
Ei hoikkien tarvitse kituuttaa. Hyvä ruoka pitää myös kunnossa.
Koska syöminen on kivaa ja ruoka, varsinkin herkut niin hyviä että ei vain pysty olla ilman! Käyn kyllä juoksemassa 3-4 kertaa viikossa..
Olihan se helppoa saada 40 kiloa pois. Eikä tullut edes raskauksista takaisin. Mutta kun aloin imettää niin sen jälkeen on ollut aineenvaihdunta jumissa ja syön liian vähän. Pari kertaa paino tippunut kilon kaks jos ollaan syöty paljon pizzaa :) Olen myös liikkunut hullun lailla ilman mitään vaikutusta. Saldo tällä hetkellä vähän alle +20kg jossa on pysytty koko kahden lapsen imetys (josta 10 vkoa taukoa välissä). On se vaan niin saamarin vaikeeta syödä 5 ateriaa päivässä, siinä olet oikeassa. Mutta itsepähän kärsin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:47"]
Liikun, syön terveellisesti en laihdu. Tule ihmeessä meille vaikka viikoksi ja kerrot jos löydät jotain korjattavaa! PCO tekee elämästä ja laihdutuksesta hankalaa. Aineenvaihduntani ei toimi. Kun olin raskaana laihduin 12 kg vaikkei ollut pahoinvointia ja söin kuten ennenkin. Lääkärissä aina tästä puhuessani otetaan kilppariarvot ja kun ne on ok asia jää siihen.
[/quote]
Minkä perusteella syöt terveellisesti? Onko joku sulle kertonut, mikä on terveellistä vai oletko antanut oman kehosi kertoa?
Hei, viestiketju on toisella sivulla, eikä kilpirauhasta ole mainittu. ;)
Itse pysyn ylipainoisena siksi, että mielestäni kaikenlainen ylimääräinen liikkuminen on tylsää, ikävää ja ahdistaa. Olen saanut ruokavalion muutoksella nyt kolmessa kuukaudessa kympin pois ilman, että olen juurikaan liikkunut arkiliikkumisen lisäksi. Kokeilen jatkaa samantyyppisellä ruokavaliolla loppuelämäni, katsotaan vieläkö kiloja tippuu...
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:43"]
Yläpeukku kaikille jotka myöntää herkuttelevansa ja siksi paino ei putoa, alapeukku kaikille jotka keksii tekosyitä. Mun puolesta jokainen olkoon sen painoinen kun tahtoo mutta naurettavaa valittaa että paino ei putoa vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa. Selkeästihän näin ei ole. Itsekurin löytäminen ei välttämättä ole helppoa mutta miksi ei vain voi myöntää sitä.
[/quote]
Sulla mättää luetunymmärrys. Kyllä minä tiedän, että kitudieetillä saisin kiloja alas, mutta kun niitä ei ole niin paljoa liikaa, että niistä olisi terveydellistä haittaa. Lievästi ylipainoiset saattavat jopa elää pidempään kuin normaalipainoiset!
Se, mitä sinä ja ap ette nyt ymmärrä, on, että aineenvaihdunta todella muuttuu vaihdevuosissa ja laihduttaminen käy vaikeammaksi. Ei se mahdottomaksi käy, mutta todellakin paljon vaikeammaksi.
Ja mikä olikaan se ap:n väite? Se oli, että laihduttaminen on HELPPOA. Ja sitä vastaan tässä nyt on siis purnattu.
En laihdu, koska olen tyytyväinen toimivaan kroppaani tälläisenä. Nautin elämästä, harrastan uintia ja tanssimista ja pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta. Minulla on hyvä parisuhde ja ihanat kouluikäiset lapset. Ns omaa aikaa on jo hyvin ja elämä tasapainossa.
BMI on ollut jo 10 vuotta välillä 25-27. En koe tarvetta laihduttaa , koska en koe kropassani olevan mitään vikaa.Laihduttaminen jo sanana on ankea, miksi kuihduttaisin elämääni kun kaikki on hyvin näin.
Miks sulla ei oo aivoja? Normaaleilla ihmisillä ne on jo syntymästä lähtien
Sitä minäkin tosiaan ihmettelen, niin miksi ei lahdu aliruokinnalla... joo, moni on varmaan kokeillut ja ei ole onnistunut. Olisiko yksilöllisyydellä jotain tekemistä asioiden kanssa. Kaikille ei sovi kaikki ruoat, eivät ehkä tiedä sitä, mutta usein syy ylipainoon. Jotain ylirääkkäämistä on turha tuputtaa, sitä ei voi tehdä koko elämäänsä, eikä vanhemmalla iällä eikä perheellinen. Se sopii nuorille ja paljon vapaa-aikaa omaaville. suosittelen kohtuutta kaikessa ja testausta, että mikä ruoka-aine saattaa häiritä aineenvaihduntaa tai nesteen kerääntymistä tms.
Minusta laiha nainen on ruma. Olen aina pitänyt uhkeita naisia kauniina ja haluan itsekin olla sellainen. Ja siis en tarkoita mitään sairaallaoista lihavuutta, vaan sellaista BMI alle 30 - luokkaa. Eli en laihdu koska en halua.
Minusta on ihanaa pukea kaunis mekko päälle ja nauttia siisä, miten naisellinen olo on. Minulle naiseus on tälläistä, jollakin se voi olla laihuutta. Meitä on monen kokoisia.
Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä?
Yläpeukku kaikille jotka myöntää herkuttelevansa ja siksi paino ei putoa, alapeukku kaikille jotka keksii tekosyitä.
Mun puolesta jokainen olkoon sen painoinen kun tahtoo mutta naurettavaa valittaa että paino ei putoa vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa. Selkeästihän näin ei ole. Itsekurin löytäminen ei välttämättä ole helppoa mutta miksi ei vain voi myöntää sitä.