Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset laihdu, vaikka se on ihan helppoa?

Vierailija
28.04.2015 |

Syö vain 5 kertaa päivässä järkevä ateria ja harrasta liikuntaa lähes päivittäin.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä missä mulla mättää... kiloklubiin oon laskenut kalorit ja aina jäänyt alle suositusten n. 200 kcal eli 700 kcal yhteensä. Nyt 3 viikkoa ollut paino lähes ennallaan, nyt viikon aikana pudonnut 100 g...

Lenkkeilen n. 5-6 päivänä viikossa, tunnin lenkki kerrallaan. Vielä 6,7 kiloa olis pudotettavaa.

Raskas elämänvaihe menossa, herkkuja olen syönyt nyt enemmän kuin aluksi, mutta kalorimäärät ei ylity. Onko herkuissa syy?

Vierailija
42/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 06:48"]

Koska en halua. Toki haluaisin jos ylipaino olisi terveysriski mutta nyt ei ole. Sitäpaitsi, 100% laihoista ihmisistäkin kuolee, ja sitä ennen ne on joutunut kituuttamaan syömällä rehuja. Ennemmin nautin elämästä, hyvästä ruoasta ja sosiaalisuudesta joka siihen liittyy.

[/quote]

Kyllä mä syön ihan normaalia ruokaa mutta en ahda sitä säkkitolkulla. Painan 43kg. Syömiseen ei liity mitään sosiaalista, kavereitten kanssa soitetaan ja pelataan ja tehdään muuta kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]

Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä?

[/quote]

Tätä minäkin joskus ihmettelen.

Vierailija
44/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihdu, koska en ole koskaan edes ollut läski + olen raskaana

Vierailija
45/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylensyönti ja ruokahalu on psykologinen juttu, siksi se on niin vaikeaa. Jos ei olisi tunteita mukana syömisessä, niin helppoahan sitä olisi robootin lailla säännöstellä syömistään.

Olin hoikka ja urheilullinen monta vuotta ja ajattelin samoin kuin ap. Sitten yhtäkkiä lihoin masennuksen myötä, lihoin, lihoin, lihoin kunnes olin 20 kg painavampi kuin aiemmin. Kun on tarpeeksi kauan läski, niin ei edes pysty kuvittelemaan itseään laihana.

Mulle oli vaikeaa laihtua, en kokenut ansaitsevani sitä. Eli kun olin laihtunut vaikka 2 kg niin sabotoin laihikseni, koska identiteettini oli läskin.

Nyt olen onneksi 8 vuoden jälkeen (!!!) saanut itseni positiiviseen kierteeseen ja ollut "laihiksella" jo kuukauden eikä luovuttamisen merkkejä vielä näy. Joten toivottavasti saan hoikan identiteetin joskus takaisin.

Vierailija
46/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä?
[/quote] söisin n. 10 kertaa päivässä, ellen pidä kiinni viidestä ateriasta. Ehkä mulla vain on sitten hyvä aineenvaihdunta. Käyx kateex? Ap 51/162

Vierailija
47/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään 5 ateriaa päivässä. Olen kokeillut ja oksenteluksi se meni.
Syön 2-3 kertaa päivässä, kalorit pysyy alhaisina. Enkä nassuttele herkkuja enää. Lopetin niiden nassuttelun tuossa pari vko sitten.

Vierailija
48/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]

Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä?

[/quote]

Tämä on juurikin mun ongelma. En saa millään tuota viittä ateriakertaa täyteen, vaikka kuinka yritän. Aineenvaihdunta aivan nollassa kun tulee pitkiä taukoja. Ei ole helppoa ei.

Vierailija
49/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä? [/quote] söisin n. 10 kertaa päivässä, ellen pidä kiinni viidestä ateriasta. Ehkä mulla vain on sitten hyvä aineenvaihdunta. Käyx kateex? Ap 51/162

[/quote]

Miksi kävisi kateeksi? Mulla on muutakin elämää kuin syöminen.

Vierailija
50/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:10"]

Vinkkejä missä mulla mättää... kiloklubiin oon laskenut kalorit ja aina jäänyt alle suositusten n. 200 kcal eli 700 kcal yhteensä. Nyt 3 viikkoa ollut paino lähes ennallaan, nyt viikon aikana pudonnut 100 g...

Lenkkeilen n. 5-6 päivänä viikossa, tunnin lenkki kerrallaan. Vielä 6,7 kiloa olis pudotettavaa.

Raskas elämänvaihe menossa, herkkuja olen syönyt nyt enemmän kuin aluksi, mutta kalorimäärät ei ylity. Onko herkuissa syy?

[/quote]

Ruuan laadulla on suuri merkitys painonhallinnassa. Ei pelkkään määrään kannata katsoa.

Vierailija
51/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vittua se kenelekkään kuuluu mitä mä painan? Onko laihdutus ja laihuus joku uusi uskonto?

Vierailija
52/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]Miten joku jaksaa syödä 5 kertaa päivässä? Tai edes muistaa? Eikö teillä ole tekemistä? [/quote] söisin n. 10 kertaa päivässä, ellen pidä kiinni viidestä ateriasta. Ehkä mulla vain on sitten hyvä aineenvaihdunta. Käyx kateex? Ap 51/162

[/quote]

Ei käy yhtään! Ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta syödä kun sävellän! :) 43/162

Vierailija
53/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa uusin tutkimustietohan suosittelee ruokailua vain kolmesti päivässä. Jatkuva syöminen esim 5 kertaa päivän aikana on liian rankkaa kropalle. Kun rakentaa ateriat oikein, niin tämä toimii mainiosti laihduttamiseen.

Vierailija
54/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mää kyllä noin tee mitä ap sano mutta silti paino putoaa kokoajan

Vierailija
55/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAH arvasin että tää on täynnä näitä "koska kilpirauhanen", "koska lääkkeet lihottaa", "syön kyl tosi terveellisesti mut en ymmärrä miks on 50kg ylipainoo", "aineenvaihduntahäiriö"..

Oikeesti, kuunnelkaa nyt itteenne :D Muutama sentään rehdisti myönsi että tekee vaan liikaa mieli herkkuja! Näillä ongelman myöntäjillä on niin paljon suuremmat mahdollisuudet päästä kiloistaan eroon, tsemppiä! :) Mutta nämä itsepetoksessa vellovat, huh huh. :D

Vierailija
56/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:43"]

Yläpeukku kaikille jotka myöntää herkuttelevansa ja siksi paino ei putoa, alapeukku kaikille jotka keksii tekosyitä. Mun puolesta jokainen olkoon sen painoinen kun tahtoo mutta naurettavaa valittaa että paino ei putoa vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa. Selkeästihän näin ei ole. Itsekurin löytäminen ei välttämättä ole helppoa mutta miksi ei vain voi myöntää sitä.

[/quote]

Komppaan tätä.

Vierailija
57/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa alkaa vahtimaan syömistä! Ruokavalio on vesi, kahvi ja 1 ateria päivässä. En vaan osaa syyä oikein :D Vaikka eipä mulla ookkaan ku max 5 kiloa ylimääräistä, varmaan lähtis lenkkeilyllä...

Vierailija
58/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:19"]

Syö vain 5 kertaa päivässä järkevä ateria ja harrasta liikuntaa lähes päivittäin.

[/quote]

Kuulostaa helpolta, on oikeasti vaikeaa (mulle). En tiedä, mikä kaikki on johtanut ylipainooni, mutta tässä jonkinlainen "selvitys" asiasta:

Olen aina ollut tunnesyöppö. Tunnesyömisen syitä voi vain arvailla, mutta sanoisin, että se liittyy siihen, kun oli huono lapsuus, eikä normaaleja ihmissuhteita. Olen korvannut ihmissuhteiden ja läheisyyden puutetta syömällä herkkuja. Koko juttu kehittyi sitten masennukseksi ja lopulta syömishäiriöksi (ja ehkä on muutakin mielenterveysongelmaa). Syöminen rauhoittaa ahdistusta ja pelkoja.

Sitten on tämä ruokailutottumusten näkökulma. Laitoksessa asuneena oli ruokailurytmi kellontarkka ja syötävä oli lautanen tyhjäksi, vaikkei ollut nälkä. Ehkä se on syynä siihen, että en tunne, kuinka usein tulisi syödä ja mikä määrä riittää. Mä vaan syön ja syön, kunnes huomaan syöneeni liikaa.

Sitten mulle tulee vielä fyysisesti paha olo, jos en syö tarpeeksi usein. Saan liian pitkästä syömisvälistä migreenin.

Asiaa ei auta se, että en tykkää mistään proteiinipitoisesta ja syön siksi liikaa hiilihydraatteja tms. Se taas laukaisee nälkäkierteen/migreenin/ahmimisen jne.

Olen nyt yrittänyt laihduttaa 1,5 vuotta, lähes tuloksetta. Tiedän kuinka tulisi syödä, mutta niin paljon on pielessä, että laihtuminen on vaikeaa... Tulee ahmimiskausia, kalorit ylittyy jos en joka aterialla mittaile ja laskeskele tarkasti (jota en enää 1,5 vuoden jälkeen jaksaisi tehdä). Oikeilla kaloreilla tulee nälkä ja huono olo monta kertaa päivässä. Se taas laukaisee ahmimisen jne.

Nytkin söin aamiaisella voileipää, teetä, jogurttia ja kasviksia. Tuli ihan vahingossa 1,5-kertaiset kalorit, kuin mitä saisin (kiloklubin mukaan) syödä. Olisi pitänyt laskea kalorit ennen aamiaisen tekoa, eikä sen jälkeen. Olo ei ole mitenkään ähky tms, mutta energiaa tuli taas ihan liikaa. Järkevä ateria minun tapauksessa tarkottaa tarkkaa laskemista ja nälkää, oman olon mukaan en voi syödä. Olen varmaan tuomittu punnitsemaan ja laskeskelemaan kaloreita koko loppuelämäni, mikä ei mielestäni ole ihan helppoa, vaikka ap:n mielestä on.

Vierailija
59/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:10"]

[/quote]

Älä laske kaloreita. Keskity syömään kohtuullisesti puhtaista raaka-aineista valmistettua ruokaa (tämä ei tarkoita mitään makaroonilaatikkoa, vaan esim salaattia, perunaa, uunikasviksia(tuoreista vihanneksista tehtyjä) ja lohta, lihaa, kanaa.) En ymmärrä miksi ihmiset aina yrittävät laihduttaa näillä kitudieeteillä kun se kävisi niin paljon helpommin(vaikkakin hitaammin) ihan vaan vaihtamalla ruokailutottumuksia kokonaisvaltaisesti puhtaampaan ruokaan.

Kun syöt noin vähän päivässä, myös kehosi kuluttaa vähemmät kaloreita, joutuu ns säästöliekille. Sen takia kilot eivät ole enää pudonneet, ja sen vuoksi en ikinä puhu noin vähäkaloristen dieettien puolesta. Kun koitat päästä takaisin normaaliin ruokavalioon, luultavasti lihot sen vuoksi muutamia kiloja, kun kehosi on nyt tottunut saamaan vain 700kcl polttoainetta, ja yhtäkkiä se saakin normaalin määrän (2000kcl kun liikut). Noin vähäinen syöminen vie urheilultakin kaikki tehot, lenkkeilysi ei kuluta läheskään niin paljoa kun kehosi on säästöliekillä.

Vierailija
60/75 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mievoin kertoa että nykypäivänä on nii paljon ruokaa ja nykyihminen ei millään kuluta kaikkea syömäänsä, vatsinkin nää terveelliset ja 5 kertaa päivässä.. kokoaika pitäis huhkia ja hyppiä, kaupassa käydessäkin tehdä treeniä kärryn avulla. itse harrastan raskaan tason sali urheilua yms. ei oo ylipainoo mutta turha täällä on provota toisia. Syy on syy oli se tekosyy tai ei. Motivaation puute on suurimman ihmisen syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan