Facebook ehdottaa kaveriksi ihmistä, joka on kurkkinut tiliäsi
Yhtäkkiä lävähti tutun naama, eikä ole yhtään yhteistä kaveria ennestään. Lienee liittynyt vasta, koska kavereita oli vain muutama ja tiedän, että muutaman päivän päästä meillä on 10 yhteistä kaveria. Laitoin kyllä kaveripyynnön, koska on sen verran hyvä tuttu. Tuskinpa osaisi facebook ehdottaa häntä ihmiseksi, jonka saatan tuntea, jos ei olisi käynyt profiilissani.
Kommentit (82)
FB tietää missä olet. Sain teityn henkilön aina kaveriehdoktuksiin, kun kuljin hänen talonsa ohi. Sitten testailin eri puhelimia ja mitä softia oli asennettu. Virallinen FB-sovellus ja WLAN päällä on kullan arvoinen Facebookille.
Tyhmä koodarikin tajuaa, että sovellus on ohjelmoitu lähettämään kaikki sen kuulemat WLAN-tunnisteet FB:lle, aina kun pollataan uusia tietoja. Siellä isot koneet raksuttavat Big Datasta, ketkä henkilöt ovat olleet saman WLANin alueella tai mieluummin vielä samaan aikaan. Lisäksi tähän ympätään kaikki tiedon jyväset ja netin käyttöhistoria...Ne tietää susta enemmän kuin sinä itse.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 05:56"]
Lol ettekö tajua että teitä vakoillaan puhelimen kautta koko ajan, näkevät mitä teette ym.ym.. Siten naamis osaa ehdottaa esim. työkaveria kuten viestin 54 kirjoittajalle!
[/quote]
Mitenköhän mua voi vaklata puhelimen kautta, koska mulla ei ole älypuhelinta, ei nettiä puhelimessa eikä puhelinnumeroa linkitettynä Facebookiin tai muille sivuille....