Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ehdottaa kaveriksi ihmistä, joka on kurkkinut tiliäsi

Vierailija
25.04.2015 |

Yhtäkkiä lävähti tutun naama, eikä ole yhtään yhteistä  kaveria ennestään. Lienee liittynyt vasta, koska kavereita oli vain muutama ja tiedän, että muutaman päivän päästä meillä on 10 yhteistä kaveria. Laitoin kyllä kaveripyynnön, koska on sen verran hyvä tuttu. Tuskinpa osaisi facebook ehdottaa häntä ihmiseksi, jonka saatan tuntea, jos ei olisi käynyt profiilissani. 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:25"]Minä katsoin erästä, jonka kanssa olin yhteisellä kurssilla ulkomailla 25 vuotta sitten ja ei olla sen jälkeen pidetty yhteyttä. Ei todellakaan yhteisiä kavereita, kun asutaan kaukana ja eri ammatit. Lisäksi sukunimeni on muuttunut.
Siis katsoin häntä ja kappas, tuli kaveripyyntö häneltä. Hyvin kiusallista, kun meillä oli suhde ja en olisi halunnut ronkkia hyviä muistoja. Kieltäydyin, eli jouduin tekemään ikävästi hänelle.
Alkoi harmittaa koko facebook.
[/quote] Hänellä on sun sähköpostiosoite tai puhelin numero tai joskus ollut. Itse kun liityin salanimellä niin ehdotti heti serkkua ja kahta työkaveria. Sitten älysin että heillä on puhelimessa tallennettuna mun p.numero. En siis kerennyt katsoo kenenkään profiilia. Tunnuksena on mun oikea p.numero, mutta täysin keksitty nimi.

Vierailija
22/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkasin myös entisen miesystävän tytärtä.
Tapailtiin yli 20 v. sitten.
No, siinähän se tytär sitten pomppi mun listalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon stalkamnu päivittäim mut numeroa ei ole.

Se jolla ihastus

Vierailija
24/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli jotenkin mieleen, että onneksi maailmassa ei ole toista samannimistä.

Vierailija
25/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selittäkääpä mulle se, miksi mulle ehdotetaan aivan tuntemattomia ihmisiä, jopa ulkomailta, joista en ole koskaan kuullutkaan, eivätkä he minusta.

Vierailija
26/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmä muutos Facebookilta. Johtaa vain feikkiprofiilien lisääntymiseen. T. Virtasen Sirpa

Vierailija
27/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:35"]

Stalkkasin miestä joka keskusteli Iltiksen kommenteissa. Hetken päästä se oli listalla. Psyk. hoitaja pomppas listalle silloin kun mulla viimeksi oli sille aika...

[/quote]

Eikä taida olla ihan lakisääteistä stalkata asiakkaitaan...kysäisepä että mitenkähän se tuli sinne...

Vierailija
28/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käyttää facea vain tietokoneella. Ei ole älypuhelinta, enkä ole antanut omaa numeroani facebookiin. Aikamoiselsta tuokin kuulostaa, jos puhelimessa olevien numeroiden perusteella tyrkyttää, sehän on stalkkaamista pahempaa! Mutta ei mulle ole tyrkyttänyt kyllä ketään sellaista, joiden kanssa on ammatillista kanssakäymistä puhelimitse, joten sekään ei käy. Silloin kun aiemmin mainitsemani työkaverin kanssa oltiin tekemisissä, ei hänellä koskaan yksityisnumeroani ollutkaan ja siitä on vuosia. 

Vierailija
29/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyskö toi numeroiden, jotka kännyssä, perusteella tulevat ehdotukset whatsapp:iin? Eikö fb omista whatsappin nykyään?

Vierailija
30/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ehdottelee jotain poliisia. Mistähän mua epäillään?

Vierailija
31/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kuvittelette. Mulla ainakin "people you may know" listalla on ihan randomeja tyyppejä joista on ihan varmaa etteivät ole mun profiiliani käyneet katsomassa, ei ole yhteisiä kavereitakaan.

Vierailija
32/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:08"]

Kunhan kuvittelette. Mulla ainakin "people you may know" listalla on ihan randomeja tyyppejä joista on ihan varmaa etteivät ole mun profiiliani käyneet katsomassa, ei ole yhteisiä kavereitakaan.

[/quote]

Mulla ei kyllä ole sellaisia, melkein kaikki on sellaisia, kenet tiedän ainakin suurin piirtein kuka on, tai on vähintään yksi yhteinen kaveri. Ehkä sulla ne random-kaverit ovat etsineet jota kuta toista samanimistä? 

Vierailija
33/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä facebook ehdottaa minun ja kavereideni yhteisten huomioiden perusteella:

-kaverien kavereita

-hetki sitten facebookiin liittyneitä joilla edes yksi yhteinen kaveri

-niitä joita itse vakoilee

-niitä jotka vakoilevat sinua

-niitä joilla rekisteröinnissä käytettyjä yhteystietoja omassa laitteessaan

Vierailija
34/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mieheni ex on usein tuolla listalla. Olen miettinyt että miksi niin, mutta nythän se selvisi.

Vierailija
35/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ihmettelee tyyppejä, joita fb ehdottaa vaikkei ole yhteisiä kavereita. Jos yhteisen kaverinne kaveritiedot ovat salaiset, ei fb näytä että teillä on yhteinen kaveri. 

Itse luulen, että puhelinnumerot ovat merkittävässä roolissa, koska itse olen joskus "stalkannut" erästä profiilia lukuisia kertoja, eikä fb silti koskaan ehdottanut häntä kaverikseni. Ilmeisesti ei toisinkaan päin.

Vierailija
36/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten poistaa se Fb-app puhelimesta, se käyttää puhelimen mikkiä ihan omin lupinensa. Image teki vähän aikaa sitten testin aiheesta, Fb kuunteli toimittajien puheluita.

Vierailija
37/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko käydä kattoon, että ketä kaikkia facebook ehdottaa mulle ja siellä oli mun salaprofiili jota en oikealla tunnuksella käynyt koskaan katsomassa :O Salaprofiililla kävin kyllä muutaman kerran katsomassa oikeaa tunnustani..

Vierailija
38/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kytsin salaprofiililla omaani tämän tästä, eikä ole kertaakaan listalle pompannut. 

Sen sijaan randomit samasta ja viereisistä kaupungeista, yhteiset kaverit ja ne joiden profiilia olen itse katsonut ovat siellä listalla.

Vierailija
39/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tuohon oikeasti, mutta se on todella pelottavaa.

Itse nettitreffailin vuosia sitten, ennen nykyisen miehen tapaamista. Olin todella tarkka yksityisyydestani, en kertonut enempää kuin etunimen ja paikkakunnan. Mitään yhteystietoja ei kenenkään kanssa vaihdettu, vaikka oltaisiin käyty ulkonakin, kaikki yhteydenpito tapahtui netin välityksellä. Huonojen kokemuksien takia pelkäsin saavani vainoojia tai jotain ilmeisesti :D

Näitä miehiä on kuitenkin alkanut tulla kaveriehdotuksiini! Tunnistin naamoista ja etunimistä, itsekään en ole sukunimiä tiennyt. En ollut yhteystietojani antanut edes treffisivustolle rekisteröityessä. En oikeasti keksi mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että he ovat löytäneet haulla nimen ja paikkakunnan perusteella. Yhteisiä kavereita ei ole ja he ovat muutenkin täysin toiselta puolelta Suomea.

Vierailija
40/82 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ehdottaa vai sellaisia, joita olen itse stalkannut, sekä sellaisia. joilla on yhteisiä kavereita. Kävin äsken läpi kaveriehdotusten listaa, eikä siellä näkynyt yhtäkään nimeä, jotka eivät kuuluisi jompaan kumpaan noista kategorioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän