Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäillä ihmisillä ei ole ystäviä

Vierailija
04.01.2022 |

Tieteellisesti tutkittu.

Kommentit (260)

Vierailija
101/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon sanoma on itsestään selvä. Ystävät ovat niitä, joiden kanssa voi olla oma itsensä ja jos ajatukset menevät useimmilta yli hilseen, ei voi olla ystävä heidän kanssaan, kaveri kyllä. Välttämättä kuitenkaan yksinäinen tyyppi ei ole se älykkäin. Älykkäät osaavat myös etsiä toistensa seuraa.

Vierailija
102/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole esitettävänä laadukasta tutkimusta, niin väittäisin että paskapuhetta. Olen opiskellut ja työskennellyt erittäin fiksujen tyyppien kanssa ja käytännössä kaikilla oli vähintäänkin kohtuullisen suuri ystäväpiiri. Älykkyyden ja sosiaalisten taitojen välillä on korrelaatio ja tämä on ennen kaikkea positiivinen korrelaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole esitettävänä laadukasta tutkimusta, niin väittäisin että paskapuhetta. Olen opiskellut ja työskennellyt erittäin fiksujen tyyppien kanssa ja käytännössä kaikilla oli vähintäänkin kohtuullisen suuri ystäväpiiri. Älykkyyden ja sosiaalisten taitojen välillä on korrelaatio ja tämä on ennen kaikkea positiivinen korrelaatio.

no siis sun kaverit on perus älykkäitä, mutta uskon, että todella älykkäiden kohdalla tämä voi olla totta. Todella älykkäillä ei todennäköisesti ole vain aikaa ystäville, koska arki koostuu niin paljon muusta, lukemisesta, pohdiskelusta, opiskelusta ja uuden tiedon hankkimisesta. Siinä ei tosissaan jää aikaa tapailla muita ihmisiä ja istuskella jossain kahviloissa juttelemassa diibadaabaa. Koska totuushan on se, että kaikista ei ole todella älykkään keskustelukumppaniksi.

Vierailija
104/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisuus ja empatiakyky on älykkyyttä, eteenkin ihmisen kaltaisella laumaeläimellä.

ihminen voi olla sosiaalinen ja empaattinen vaikka tällä ei olisikaan hirveästi ystäviä.

Vierailija
105/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lukeudun myös näihin älykkäisiin. En voi sietää tyhmyyttä ja tyhmät ihmiset väsyttävät minut tyhmillä junttijutuillaan. Tämän vuoksi olen eristänyt itseni ja viihdyn näin oikein hyvin. Olen myös sitä mieltä että some tyhmentää ihmiset ja televisio täynnä täyttä paskaa. Katson vain asiaohjelmia, luonto-ohjelmia, dokumentteja. Suomi on menossa todella tyhmään suuntaan, onko sulla LV, joo mullakin on, vautsii..................

Vierailija
106/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut suurten keksintöjen tekijät olla seurapiiriperhosia.

Olihan se yks huippuälykäs naisnäyttelijä....mikä lie keksintö jonka teki,en nyt muista...käyn etsimässä. Oli siis kaunis ja älykäs seurapiiriläinen.

Tarkoitat Hedi Lamarria, joka keksi suojatun wifin, muun muassa. (ps. Tuun sun kanssa Aliakseen samaan joukkueeseen :) 

Aloittajalle: kaksi eri asiaa tunneäly (yleensä paljon ystäviä) ja äly, jolloin voi olla yksinäinen omassa "maailmassaan". Tiedän muutaman melko yksinäisen it/matemaattispoikkeuslahjakkuuden. Mutta jos ihminen on sopeutuva, miellyttävä ja sosiaalinen ei näitä ongelmia synny. Tyhmäkin voi olla noiden puutteessa erittäin yksin. 

Vierailija
107/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on itsekkäitä, kateellisia ja impulsiivisesti viettiensä vietävissä. Eli aika raskasta seuraa. Jos on älykäs, oppii pian virheistään erilaisissa ihmissuhdekuvioissa ja alkaa vältellä liian läheistä seuraa, ettei tule hankaluuksia. Älykäs haluaa onnellisen elämän ellei sitten ole jonkin sortin psykopaatti.

Vierailija
108/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon sanoma on itsestään selvä. Ystävät ovat niitä, joiden kanssa voi olla oma itsensä ja jos ajatukset menevät useimmilta yli hilseen, ei voi olla ystävä heidän kanssaan, kaveri kyllä. Välttämättä kuitenkaan yksinäinen tyyppi ei ole se älykkäin. Älykkäät osaavat myös etsiä toistensa seuraa.

Jotkut jotka ovat osaavia jossain asiassa, haluavat puhua siitä ja mollaavat muita. Se nyt ei ole älyn merkki, suvaitsevaisuus muun muassa on (järjen rajoissa). Eivät kauniitkaan halua olla kauniiden kanssa tai ns. omasta mielestään älykkäät toistensa. Samanhenkiset toki. Koska ominaisuuden arvo laskee. Fiksujen seurassa olet vain yksi fiksu, keskinkertaisten seurassa nero. 

Vierailija
109/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei yllä älykkään tasolle. Siksi.

Älykkäät ja fiksut ihmiset viihtyvät toistensa seurassa ja heillä on myös sosiaalista älykkyyttä, jonka avulla he tulevat toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
110/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tää nykymaailman junttirahvas yhteiskunta teettää. Tyhmyyttä ihaillaan avoimesti ja televisio on täynnä realitypaskaa.

Juurikin näin.

Älykäs ei käytä sanaa juurikin.

111/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sekin on mahdollista, että ystäviä ei ole, vaikka ei ole älykkyyttäkään. :-)

Vierailija
112/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut suurten keksintöjen tekijät olla seurapiiriperhosia.

Olihan se yks huippuälykäs naisnäyttelijä....mikä lie keksintö jonka teki,en nyt muista...käyn etsimässä. Oli siis kaunis ja älykäs seurapiiriläinen.

Tarkoitat Hedi Lamarria, joka keksi suojatun wifin, muun muassa. (ps. Tuun sun kanssa Aliakseen samaan joukkueeseen :) 

Aloittajalle: kaksi eri asiaa tunneäly (yleensä paljon ystäviä) ja äly, jolloin voi olla yksinäinen omassa "maailmassaan". Tiedän muutaman melko yksinäisen it/matemaattispoikkeuslahjakkuuden. Mutta jos ihminen on sopeutuva, miellyttävä ja sosiaalinen ei näitä ongelmia synny. Tyhmäkin voi olla noiden puutteessa erittäin yksin. 

Hedy Lamarr pyöri seurapiireissä ja osasi olla viehättävä tavalla joka vetosi suureen yleisöön. Rikkaat ja karismaattiset miehet kiinnostuivat hänestä, mutta hän oli naimisissa kuudesti ja lopulta kuoli yksinäisenä. Eli sosiaalinen sulavuuskaan ei auttanut pitämään yllä läheisiä suhteita, koska hän ei pohjimmiltaan sopinut siihen muottiin mitä naiselta odotettiin.

Vierailija
113/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lukeudun myös näihin älykkäisiin. En voi sietää tyhmyyttä ja tyhmät ihmiset väsyttävät minut tyhmillä junttijutuillaan. Tämän vuoksi olen eristänyt itseni ja viihdyn näin oikein hyvin. Olen myös sitä mieltä että some tyhmentää ihmiset ja televisio täynnä täyttä paskaa. Katson vain asiaohjelmia, luonto-ohjelmia, dokumentteja. Suomi on menossa todella tyhmään suuntaan, onko sulla LV, joo mullakin on, vautsii..................

Olen huomannut muutamassa, aikaisemmin ihan fiksussa ystävässä muutoksen kun he ovat alkaneet viettää enemmän aikaa somessa. Aikaisemmin pohdiskelevista ihmisistä on tullut suu vaahdossa meuhkaavia yksilöitä, joiden argumenteissa on uskomattoman suuria aukkoja. Tunne on ohittanut analyyttisyyden.

Vierailija
114/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee naislaumassa olo , kuin olisin kanalassa . Kauempaa kuunnellessa ei todellakaan eroa kiihtyneestä kanalaumasta .  Miksi koen näin .

Vierailija
115/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset ovat usein ärsyttäviä. Se äly on usein muista kyvyistä pois. Sosiaaliset taidot tai kehotietoisuus voi olla esim. heikkoa.

Vierailija
116/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siis sun kaverit on perus älykkäitä, mutta uskon, että todella älykkäiden kohdalla tämä voi olla totta. Todella älykkäillä ei todennäköisesti ole vain aikaa ystäville, koska arki koostuu niin paljon muusta, lukemisesta, pohdiskelusta, opiskelusta ja uuden tiedon hankkimisesta. Siinä ei tosissaan jää aikaa tapailla muita ihmisiä ja istuskella jossain kahviloissa juttelemassa diibadaabaa. Koska totuushan on se, että kaikista ei ole todella älykkään keskustelukumppaniksi.

No, joukossa oli useita matematiikan ja fysiikan olympialaisiin osallistuneita, joten uskaltaisin sanoa, että olivat älykkäitä. Mutta jos älykkyyden rajaksi mitataan väitöskirja 20 vuotiaana Harvardista, niin valitettavasti kukaan ei ollut niin fiksu.

Vierailija
117/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää some, keskittyä niihin älykkäisiin hommiin ja pitää ne n. 5 läheistä pitää lähellään.

Tässä maailmassa tyhmyys lisääntyy ja sen takia kannattaa olla mahdollisimman introvertti, jos on vähänkään älyä. 

Muuten hyvä, mutta kenellä on 5 _läheistä_ ystävää? Niin monta?

Kuten kirjoitinkin, n. 5 läheistä. Olkoon se hajonta sitten plusmiinus viisi, eli 0-10. Tarkoitin siis enemmänkin elämässä mukana olevia ihmisiä, en läheisiä YSTÄVIÄ.

Vierailija
118/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee naislaumassa olo , kuin olisin kanalassa . Kauempaa kuunnellessa ei todellakaan eroa kiihtyneestä kanalaumasta .  Miksi koen näin .

En ehkä ihan noin jyrkästi sanois, mutta kokemuksena kyllä samaistun. Tuntuu, että monilla ihmisillä kommunikoinnin sisältö on pitkälti sitä, että pidetään yhdessä jotain ääntä.  

Itselläni ei ole yhtään "ystävää" ilman jotain viitekehystä. Ei tää kyllä tarkoita, että olisin sosiaalisesti ihan onneton, en vaan jaksa ylläpitää yhteyksiä jotka eivät luontevasti tapahdu. Sukulaiset, työ ja opiskelukaverit, erilaiset harrastuksiin liittyvät - ihmiset pitävät kyllä ihan omanaloitteisesti yhteyttä, eli tuskin ihan paskakaan tyyppi olen. Mutta sitten kun se muu viitekehys puuttuu, hiipuu mulla myös ystävyydet. Joskus, aika useinkin, feidaan ihan tarkoituksella. Etenkin kun joku seikka saa epäilemään kanssakäynnin miellekyyttä. 

Vierailija
119/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisuus ja empatiakyky on älykkyyttä, eteenkin ihmisen kaltaisella laumaeläimellä.

ihminen voi olla sosiaalinen ja empaattinen vaikka tällä ei olisikaan hirveästi ystäviä.

Ihan varmasti, mutta ainakin täällä paistaa monella läpi ylimielisyys ja halveksunta ja höpötetään vaan korkeasta äo:sta.

120/260 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 Reasons Why Intelligent People Have Fewer Friends | Thought Catalog

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi