Onko suomalaisista miehistä suurin osa ateisteja?
Miten vain, kun haluaisin alkaa deittailemaan, että onko miehille este, jos nainen uskoo Jumalaan ja haluaa tehdä rukousrituaaleja omassa rauhassa. Uskonto pysyy siis sellaisena omana mielenrauhan säilyttämisenä, eikä näy muille ulospäin.
Kommentit (23)
En halua edustamani uskonnon miestä, ovat 99 % täysin eri maailmasta kuin oma maailmankatsomukseni ja arvoni. Se, että jaamme saman Jumalan ei tee meistä yhteensopivia.
Ap
Uskovaisuus on sitä sarjaa, että nykypäivänä kannattaa aina etsiä miestä vain ja ainoastaan samasta uskonnollisesta porukasta. Muuten ei tule toimimaan.
Kyllä ovat kaikki ateisteja tai väittävät niin. Saman tyyppinen maailmankatsomus voi olla jollain, suomessa tai ulkomailla, kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuus on sitä sarjaa, että nykypäivänä kannattaa aina etsiä miestä vain ja ainoastaan samasta uskonnollisesta porukasta. Muuten ei tule toimimaan.
Siitä ei tulisi mitään, koska meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin sama Jumala johon uskomme. Itse myöskin harjoitan uskontoa todella vähän, eli lähinnä vain rukoilen ja uskon sisäisesti. Suomalaiset miehet ovat kunnioittavia, hyviä ja muutenkin jaamme saman kulttuurin. Mulle ei ole tärkeää, että mies edustaa samaa uskontoa, kunhan oma mies hyväksyisi sen, että uskon Jumalaan vaikkei itse uskoisikaan.
Ap
Ei olla. Saat Ap rukoilla ja voin rukoilla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei tulisi mitään, koska meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin sama Jumala johon uskomme. Itse myöskin harjoitan uskontoa todella vähän, eli lähinnä vain rukoilen ja uskon sisäisesti. Suomalaiset miehet ovat kunnioittavia, hyviä ja muutenkin jaamme saman kulttuurin. Mulle ei ole tärkeää, että mies edustaa samaa uskontoa, kunhan oma mies hyväksyisi sen, että uskon Jumalaan vaikkei itse uskoisikaan.
Ap
Luultavasti sinut on tuomittu yksinäisyyteen. Samanmielinen ei kelpaa ja erimielinen ei tuollaista huoli.
En mainitse uskontoa, ettei ketju heti lähde poistoon, mutta kyse ei ole kristinuskosta. Minut on kastettu kristinuskoon, mutta erosin kirkosta 16-vuotiaana kun löysin tämän ko. uskonnon. Silloin harjoitin sitä enemmän, nykyään näin lähemmäs kolmekymppisenä uskonto jäänyt lähinnä sydämenasiaksi ja rukoilen. En kuitenkaan säännöllisesti ja olen muutenkin tämän ko. uskonnon edustajien mielestä varmasti epäuskovainen. Jumala vain on tärkeä minulle jotta jaksan henkisesti. Haluan uskoa, että kuoleman jälkeen odottaisi jotakin hyvää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En mainitse uskontoa, ettei ketju heti lähde poistoon, mutta kyse ei ole kristinuskosta. Minut on kastettu kristinuskoon, mutta erosin kirkosta 16-vuotiaana kun löysin tämän ko. uskonnon. Silloin harjoitin sitä enemmän, nykyään näin lähemmäs kolmekymppisenä uskonto jäänyt lähinnä sydämenasiaksi ja rukoilen. En kuitenkaan säännöllisesti ja olen muutenkin tämän ko. uskonnon edustajien mielestä varmasti epäuskovainen. Jumala vain on tärkeä minulle jotta jaksan henkisesti. Haluan uskoa, että kuoleman jälkeen odottaisi jotakin hyvää.
Ap
Islam? Onhan maallistuneitakin muslimeja.
Vierailija kirjoitti:
Etsi se miehesi vaiks Valo-palvelusta.
Tuskinpa, Valo on kristityille. Ap ei sitä ollut.
Ihan sama mitä nainen uskoo. Jos vaan seksi toimii, niin kaikki toimii.
Uskaltaisin väittää, että suurin osa suomalaisista miehistä on tapakristittyjä. Itse ateistina en voisi ikinä alkaa suhteeseen minkäänlaisen ukovaisen kanssa, mutta minä en edusta kaikkia ateisteja.
En voisi pariutua yliluonnolliseen uskovan naisen kanssa. Maailmankuvamme olisivat liian erilaiset / epäyhteensopivat.
Ateisti on kaikista suurin " uskovainen" , hän ei voi olla hetkeäkään miettimättä Jumalaa, ja sitä onko Jumala todella olemassa vai ei. Ateisti etsii jatkuvasti todisteita ja näkee niitä mitä eriskummallisissa paikoissa, hänelle on pakkomielle tulla vakuuttuneksi omasta kannastaan
Lähes kaikki papit ovat ateisteja tai uskonnottomia.
Vierailija kirjoitti:
En halua edustamani uskonnon miestä, ovat 99 % täysin eri maailmasta kuin oma maailmankatsomukseni ja arvoni. Se, että jaamme saman Jumalan ei tee meistä yhteensopivia.
Ap
Miten tämä on mahdollista? Uskontosi vaikuttaa siten, että miehille tulee erilainen maailmankatsomus ja arvomaailma, kuin sinulle (vai uskonnon naisille ylipäätään)
Vai onko asia niin, että maailmankatsomus ja arvomaailma pysyvät, uskonnosta riippumatta? Sittenhän uskontosi ei ole muuta kuin ne rukousrituaalit.
Yllättävän moni on.
Osa toki ihan järkeviä jotka hyväksyvät kristinuskoisia perheenjäseniä. Osa taas ei.
En ole ateisti vaan suomalaisen muinaisuskomusperinteen kannattaja. Teen erinäisiä rituaaleja ja kunnioitan luontoa.
Uskon Jumalaan ja olen vapaamuurari. Kelpaako AP?
Vierailija kirjoitti:
En ole ateisti vaan suomalaisen muinaisuskomusperinteen kannattaja. Teen erinäisiä rituaaleja ja kunnioitan luontoa.
Vaikka olen ateisti, olisin ehdottomasti kiinnostunut naisesta, joka on kiinnostunut ns. muinaisuskosta, itsekin olen, tosin lähinnä akateemisessa mielessä.
Etsi se miehesi vaiks Valo-palvelusta.