Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri: lapsen lihavuus on vanhempien vastuulla

Vierailija
22.04.2015 |

Meni sekä lapselta että koko meidän perheeltä päivä pilalle, kun tyttö oli käynyt päivällä koulun lääkärillä. Siellä ensin hirveät saarnat painosta. Lopulta kyseinen lääkäri tuli vielä iltapäivällä melkein puhelinlankoja pitkin meille töihin. Kyllä tiedämme, että tyttö on saanut paljon painoa, kun pituutta ei enää tule. Lääkäri kuitenkin puhui todella tylysti: "mitä siis oikein syötätte lapsellenne? miksi ette valvo hänen syömistään? Se on teidän vastuullanne".

Nyt tyttö on koko iltapäivän itkenyt huoneessaan eikä tullut edes syömään. Tällä tavalla nuorille tulee vain lisää syömishäiriöitä. Miksei nuorten voi antaa olla vähän pyöreitä? Kyllä he laihtuvat, kun ikää tulee.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tytön BMI? PItuus ja paino? Silloin tätä voi vähän suhteuttaa.

Vierailija
62/63 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että asia ilmaistu niin että lapsi saatu itkemään :( Todella epäammattimaista lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:34"]Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Periaatteessa olen lääkärin kanssa samaa mieltä, että ruokailutottumukset opitaan kotoa ja ei teinit enää kovin helposti laihdu, jos on painoa kertynyt. Mieluumminkin painoa kertyy yleensä vaan lisää. Tosin lääkärin tapa esittää asia on tosiaankin väärä, tuollaisella aiheuttaa vaan lapsille syömishäiriöitä. Mun mielestä vanhempien pitäisi vaivihkaa keventää ja terveellistää ruokia, jos on paino-ongelmia. [/quote] Toisaalta jos kyse on lapsesta, joka tekee jo itse valintoja välipalojen suhteen ja käy kaupassa, niin hänenkin tulee tietää missä mennään.

[/quote]

Tarkoitinkin lähinnä pienempää lasta. Teinit tekevät jo itse päätöksiä ruokansa suhteen ja siksi oikeanlaiset tottumukset täytyisi opettaa jo pienemmille. Teinejä täytyisi tuossa tilanteessa valistaa ja kannustaa, vaikka kyllähän he jo itsekin tietävät olevansa lihavia ja useimmat kärsivätkin siitä kovasti. Mutta kaikki eivät ehkä ymmärrä täysin, millä korvata epäterveelliset valinnat.

t:2