47 m2 kolmio - nyt on kaikki nähty
https://www.etuovi.com/kohde/2239595?haku=M1774994432
Vuokratontilla. Vallan houkuttaa...
Kommentit (111)
Mä haluan makuuhuoneissa olevan oikeat kunnon ovet eli ei mitään puoliseinävirityksiä tai liukuovia. Joissain vanhoissakin taloissa näkee noita liukuovia.
Tuossa kämpässä kivaa on kunnon eteinen eli siitä plussaa. En muuttaisi mihinkään kämppään tai taloon, jossa ei ole eteistä.
Ranskalainen parveke on vähän turha ellet vain sitten tuuleta petivaatteita siinä kaiteella. Mattojen pudistelu parvekkeelta taitaa olla nykyään jo vähän kaikkialla kiellettyä - tosin minä kyllä tunnustan silloin tällöin varovasti pudistelevani peittoja partsiltani, jos alapuolella ei näy ketään. 🤭
Ennen oli valtion tukemaa asuntotuotantoa ja sitten tulivat hallitukseen oikeiston porvarit. Suomessa heikoin ostovoima euroopassa kallein ruoka ja asunnot. Saksassa noin 35% edullisempaa. Juuri tuli uutisissa kunka pellervo eli MTK eli kepu (entinen maalaisliito) vaativat palkkamalttia. Siis ollanko jo romanian tasolla vai alle. Kannataisi miettiä ketä äänestää. Natoa pukkaa ja eu maksuja mutta kohta ei enää voi venyä jos ei luovu elämästään.
Arkkitehti on kapitalistin lakeija.
Piirtää mitä paskaa vaan palkkansa eteen ja asuu itse kelvollisessa asunnossa.
Ite koko elämäni asunu vuokrakolhooseissa, "työnperäistä". Äiti kuoli ja duunittomana piti muuttaa "kotiin" (ttu, ihan hirvee paikka...). Melkein 1/4 vuosisadan(!) asuin samassa vuokramörskässä, rempattu (=taas 2 uutta muuttoa). Mietin, et eiköhän tämä jo riittäis yhdelle ihmiselle.
Omaa rivarikaksiota haeskelen, rahat ei vaan riitä. Paras tiesti olis ok-/rm-talo, mutta ikää jo sen verran, etten jaksa ns. alottaa kaikkea alusta., taas kerran.
Kiinnitin huomiota seuraaviin, rivareissa siis:
- vuokratontti kaupungilta, vuokrasopimus vuoteen 202X saakka (joissain 203X)
- pihassa istutuksia, joita on itse hoidettava (ttu, mä mitään ryytimaata enää ala kitkemään)
- pihatyöt (lumi + nurmi) tehtävä itse (=vastikkeen pienuus)
Aika vähissä olivat, sopivat.
Toinen asia: täällä tuppiksessa (oli?) myynnissä ut:stä kertsi nelkku (neliöitä en nyt muista). Järven rannalla, keskustassa. Hinta: 515k.
Siis toi ei ole edes huono vitsi. Kuka tollasesta maksaa??? Vanhan ajan miljonääreistä joskus aikoinaan puhuttiin, toi siis olis n. 3-4 miltsiä. Kaupaksi kyllä menneet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä uusia HITAS-hintoja Jätkäsaaressa:
Kyse siis Hitas-järjestelmästä jonka pitäisi olla edullisempi, sekä vuokratontista.
Haku on käynnissä, joten siitä vaan. Itse jätän väliin.
Sorry, virhe linkissä, p.o. www.samoanheikki.fi
Nuohan on ihan kohtuullisen hintaisia.
Mulla on 48 neliön saunallinen kaksio, keittokomero johon mahtuu ruokailuryhmä. En kyllä tajua miten tähän saisi lohkottua vielä toisen makkarin, niin että sinne mahtuisi vielä sänkykin. Saunaa vie n. 3,5 neliötä, ei siitäkään saisi yhtä huonetta. Makkari on niin pieni ettei sinne mahtunut 1,60 m sänkyä, olisi jäänyt liian ahtaaksi, joten piti ostaa pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka HULLU tonne muutais?
Joku hullu muuttaa kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti on kapitalistin lakeija.
Piirtää mitä paskaa vaan palkkansa eteen ja asuu itse kelvollisessa asunnossa.
Hyi kun olet ilkeä. Ei nuo kämpät niin pahoja ole, jos tuolla on pakko asua.
Tietysti arkkitehdin palkalla asutaan joko kantakaupungin kattohuoneistossa merinäköalalla tai avarassa ateljeekodissa Paloheinässä.
Nuo asunnot on tarkoitettu vuokrattaviksi esim. opiskelijoille tai ensiasunnon tavisostajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa on parveke.
Tyyppi: ranskalainen.Arvasin.
Pitäähän ne matotkin saada jossain puistallettua. Ja petivaatteet. Kaiteella hetken saa tuulettua.
Tokko yhtiöön on hennottu tehdä yhteiskäyttöistä tuuletusparveketta.
Ihanko oikeasti mattojen puistattelu on sinulle niin kovin tärkeää?
Asun itse miljoonakaupungissa eikä täällä kukaan puistattele saati tamppaa mattoja ja petivaatteita. Ja ihan hengissä ollaan selvitty.
Vierailija kirjoitti:
Kuka HULLU tonne muutais?
Joku, joka haluaa asua kerrostalossa. Ihan normi kerrostalohan toi on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 48 neliön saunallinen kaksio, keittokomero johon mahtuu ruokailuryhmä. En kyllä tajua miten tähän saisi lohkottua vielä toisen makkarin, niin että sinne mahtuisi vielä sänkykin. Saunaa vie n. 3,5 neliötä, ei siitäkään saisi yhtä huonetta. Makkari on niin pieni ettei sinne mahtunut 1,60 m sänkyä, olisi jäänyt liian ahtaaksi, joten piti ostaa pienempi.
Minulla myös 48 neliön saunallinen kaksio, ja ihmettelen todella, miten tuohon 47 neliöön on saatu peräti huone lisää! Etenkin, kun tuossa on selkeä eteinen, joka vie pari neliötä.
Oma asuntoni on myös uusi, ja olen tähän pohjaan ihan tyytyväinen. Samantyyppinen kuin tuossa kolmiossa, ilman sitä extrahuonetta. Kunnon parveke tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohja on ihan kiva, noista valtavista kylppäreistä on tainnut tulla lakisääteisitä pakkoja, ettei ketään syrjitä.
Mutta eihän tuo mitenkään ole kolmio, erittäin harhaanjohtavaa. Liikaa neliöitä sinkulle, liian vähän huoneita lapsen kanssa elämiseen, mutta pariskunnalle oikein hyvä.
Valtavien kylpyhuoneiden lisäksi ihmetyttää ranskalaiset parvekkeet. Miksi niitä tehdään? Sehän on vain iso, avattava ikkuna, ei muuta.
Liikaa neliöitä sinkulle, 47? Miten niin? Ei kai sinkun tarvitse asua jossain "koirankopissa"?
Olen sinkkunainen ja asun nyt 55 neliön kaksiossa (70-luvun). Sanoisin että tässä on muutama neliö liikaa tai oikeastaan suunniteltu vähän väärin, että vaikka onkin erillinen keittiö, niin kunnon pöytäryhmää sinne ei mahdu, vaan se pitäisi laittaa turhan isoon olohuoneeseen (tosi kolkko ja kaikuu ikävästi, vaikka olen yrittänyt täyttää vähän kaikenlaisella jutulla).
Mutta olohuone on "liian" kaukana keittiöstä, että ei ole järkevää roudata ruokia ja välineitä eteisen poikki olkkariin. Nyt siis ruokailuun pieni taso keittiössä.
Pienin asunto missä olen asunut on ollut 42 neliön kaksio. Se oli kiva ja kompakti. Tosi hyvin suunniteltu, eikä ollut hukkaneliöitä. Alle 40 neliöiseen en suostuisi muutamaan, ja ehdottomasti pitää olla erillinen makuuhuone, edes alkovi ei käy.
Anteeksi, etten halua laittaa koko palkkaani asumiseen :( Olen varmaan niin tottunut kymmenen neliötä pienempään kotiini, että tässä esimerkissä nyt vain on tuo outo puolikas makuuhuone liikaa. Pelkään, että sinne alkaisi kertyä matkan varrella tavaraa, jota en koskaan tiennyt tarvitsevanikaan. Eli en koe kotiani koirankopiksi, mutta ymmärrän, että moni muu voi tuntea 38 neliön asunnon ahtaaksi.
Mutta pohjaltaan tuo on tosiaan hyvä sinkulle, vaikka tuo keittiökin on tuommoinen outo puolikeittiö; ei avokeittiö muttei keittiökään, kun se toimii samalla käytävänä olohuoneeseen. Olen viime aikoina etsinyt asuntoa eri puolilta pääkaupunkiseutua, mutta kaikissa uudistuotannoissa on todella oudot keittiöt. Mikä ihmeen keittiönurkka tai keittiöseinä nykyään toimittaa keittiön virkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vastike asiallinen.
Ihmettelin minäkin kun on ihan ok vastike vaikka melko suolainen tonttivuokra, josta ei ole muuten ilmoitettu mihin asti vuokra-aika kestää eli hintaa nostetaan lisää. No, yleensä vuokra-ajat ovat vuosikymmeniä, niin varmaan tässäkin.
Mutta joku tuossa vastikkeessa ja tonttivuokrassa ei nyt hinnan tasolla kohtaa. Velka osuutta asunnon hinnassa ei ole, joten silläkään ei siis kikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikissa kerrostalokodeissa kohta tuommoinen typerä kahden oviaukon makuuhuone?
Tässä kohteessa on pakko olla, muutoin sängyn toiselle puolelle ei pääse kuin yli kiipeämällä. Nyt se tapahtuu hauskasti olohuoneen kautta.
Eri asia taas on, voiko tilaa jossa ei ole ovea ylipäätään kutsua huoneeksi.
Olen asunut 23 neliön yksiössä, rakennettu 60-luvulla, mutta siinä sentään oli erillinen keittokomero, eikä olohuoneenseinusta-keittiötä.
Sitten asuin 28-neliön yksiössä ja siinä oli jo ihan keittiö johon mahtui ruokapöytä. Se tuntui luksukselta.
No eihän se ole hullu ketä pyytää. Kolmioksi on kyl ihan vitsi
Kunnissa on kaavoituslautakunta ja kuntien päättäjistä 94% on maalaisliittolaisia ja kokoomuslaisia. He hyväksyvät tällaisen rikastumsen luonnollisesti itse rikastuen. Venäjän malliin mutta kukaan ei tutki. Miksi. Siksi että täällä toimii mafia nimeltään hyvä veli verkosto. Ei tarvita stalinia kun omat tekevät samoin.
ton talon ne yksiöt nyt on jotenkin järkeviä opiskelijalle, mutta "kaksiot" ja "kolmiot" vaan yks suuri huijaus.
,
satatuhatta hinnasta pois ja olis siltikin helv. kallis tollasista luukuista joissa viä todella kalliit asumiskulut, espoossa jep jep
Suomi kilpailee Manhattanin hinnoilla vaikka kyseessa yks peräkylä saleineen ja parkkipaikat täynnä vanhoja autonromuja
Vierailija kirjoitti:
ton talon ne yksiöt nyt on jotenkin järkeviä opiskelijalle, mutta "kaksiot" ja "kolmiot" vaan yks suuri huijaus.
,
satatuhatta hinnasta pois ja olis siltikin helv. kallis tollasista luukuista joissa viä todella kalliit asumiskulut, espoossa jep jepSuomi kilpailee Manhattanin hinnoilla vaikka kyseessa yks peräkylä saleineen ja parkkipaikat täynnä vanhoja autonromuja
Onko opiskelijoiden tulot nykyään niin hyvät että heillä on varaa noihin yksiöihin. Niitä muuten on taloyhtiössä melko paljon.
Toihan on just hyvä sinkkuasunto! Olkkari, makkari ja työhuone. Työhuoneen ovi kiinni aina kun ei ole töissä.
Mutta jo kahdelle ihmiselle liian pieni, jos nukkumisrytmit poikkeavat yhtään toisistaan.