47 m2 kolmio - nyt on kaikki nähty
https://www.etuovi.com/kohde/2239595?haku=M1774994432
Vuokratontilla. Vallan houkuttaa...
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Meidän yksiönä ostettu asunto on isompi kuin tuo. Vanha puutalo jossa erillinen keittiö, olohuone ja yläkerrassa makkari + iso vaatehuone jota ei lasketa neliöihin. 53 neliötä. Vessat ja suihku on todella pienet mutta ennemmin haluankin ne neliöt olohuoneeseen.
Ihan kamalaa miten uusissa asunnoissa kylpyhuone ja eteinen vie aivan suhteettoman suuren tilan kokonaispinta-alasta. Meilläkin eteinen on 16 m2, enemmän kuin yksikään makuuhuone. Vessat ja pesutilat sentään järkevät. Ihan muualla minä aikaani vietän kuin noissa läpikulkutiloissa ja juuri siellä muualla arvostaisin niitä neliöitä.
Säädösten mukaan pitää olla esteetön ja mahtua myös pyörätuolilla. Siksi nämä isot eteisen ja kylppärit…itse asunnossa ei sitten varmaan tarvii liikkua minnekään kun ei mahdu🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
:D Meidän yksiönä ostettu asunto on isompi kuin tuo. Vanha puutalo jossa erillinen keittiö, olohuone ja yläkerrassa makkari + iso vaatehuone jota ei lasketa neliöihin. 53 neliötä. Vessat ja suihku on todella pienet mutta ennemmin haluankin ne neliöt olohuoneeseen.
Olen asunut 40 neliön yksiössä jossa oli erillinen kunnollinen keittiö ja eteinen, iso olkkari alkovilla+iso lasitettu parveke. Kylppäri ja vaatehuone oli pieniä mutta yksin asuessa ei haitannut. Oli oikein sopiva yksiöksi. Mahdoton kuvitella 7 neliötä lisää ja kolmio :D
Pohja on ihan kiva, noista valtavista kylppäreistä on tainnut tulla lakisääteisitä pakkoja, ettei ketään syrjitä.
Mutta eihän tuo mitenkään ole kolmio, erittäin harhaanjohtavaa. Liikaa neliöitä sinkulle, liian vähän huoneita lapsen kanssa elämiseen, mutta pariskunnalle oikein hyvä.
Valtavien kylpyhuoneiden lisäksi ihmetyttää ranskalaiset parvekkeet. Miksi niitä tehdään? Sehän on vain iso, avattava ikkuna, ei muuta.
En muuttaisi edes yksin. Ensimmäisessä asunnossani oli 65 neliötä. Ymmärrän että olen onnekas kun ei ole koskaan tarvinnut asua esim. yksiössä.
Nykyisiä voi verrata yhtä huonetta pienempiin, eli tätä voi verrata kaksioon. Onhan kaksioita ollut iät ajat noin 50m2 . Miksikö voi verrata? Koska nämähän nykyiset on: tämäkin 2h ja keittiö. Nykyiset yksiöt on vain hellahuoneita ei 1h+k.
Ihme muoti tämä huijaus esim. 2h +k, vaikka asunnossa olisi selkeästi huone ja keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa miten uusissa asunnoissa kylpyhuone ja eteinen vie aivan suhteettoman suuren tilan kokonaispinta-alasta. Meilläkin eteinen on 16 m2, enemmän kuin yksikään makuuhuone. Vessat ja pesutilat sentään järkevät. Ihan muualla minä aikaani vietän kuin noissa läpikulkutiloissa ja juuri siellä muualla arvostaisin niitä neliöitä.
Säädösten mukaan pitää olla esteetön ja mahtua myös pyörätuolilla. Siksi nämä isot eteisen ja kylppärit…itse asunnossa ei sitten varmaan tarvii liikkua minnekään kun ei mahdu🤷🏻♀️
Kyllä, ja säädösten ehdoilla mennään. Meilläkin on 2. kerroksen vessa esteetön, eipä sillä väliä että kukaan ei millään konstilla pääse sinne toiseen kerrokseen pyörätuolilla. Mutta on säädöksiä noudatettu.
Vierailija kirjoitti:
Oi minä haluaisin pienen kolmion!
Yleensä olohuoneet ovat jättisuuria että mahtuu kunnon ruokailuryhmä vaikka on keittiökin.
Muutan kohta omilleni kun teinikin muuttaa pesästä ja olisi ihana kun olisi makuuhuone, pieni askarteluhuone jonne saa vaikka ompelukoneen, ison pöydän tms ja pieni olohuone. Keittiö voisi olla ns. komerotyyppiäkin mutta sellaista että rivi oh:n nurkassa en välttämättä halua.
Kuitenkaan yhden ihmisen palkalla ei kovinkaan isoja neliömääriä maksella.
Minä asun yksin pienessä ASO-kolmiossa. Neliöitä on 59 ja vastike on reilu 615 euroa, mikä on Helsingin vuokratasolla kohtuullinen. Jos pitäisi yksinään ostaa kolmio niin itselläni ei kyllä olisi varaa 75-80m2 asuntoon pk-seudulla.
Mikäs tuossa, meille esiteltiin espanjassa alle 30 neliön kolmiota ja vielä disko seinän takana, ei ostettu.
Kaiken huipuksi ilmoituksessa ei edes lue, paljonko vuokranvastike tuolle asunnolle on. Ilmoitettu yhtiövastike ei mitenkään päin voi pitää sisällään tontin vuokraa, kun on 3,60€/neliö/kk. Tyttären ja vävyn asunnossa perä-Espoossa on 87 neliötä ja tontinvuokra melkein 300€/kk.
Joskus sen tontinvuokravastikkeen pystyy laskemaan, jos ilmoituksessa on riittävästi tietoja. Tästä ei nyt nähnyt, paljonko asuinneliöitä yhtiössä on yhteensä, niin ei päässyt tontinvuokrasta mitään laskemaan.
Itsellä 3 asunto- osaketta. Kaikki asunnot kerrostalossa ja omilla tonteillaan. En osta vuokratontti osaketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja säädösten ehdoilla mennään. Meilläkin on 2. kerroksen vessa esteetön, eipä sillä väliä että kukaan ei millään konstilla pääse sinne toiseen kerrokseen pyörätuolilla. Mutta on säädöksiä noudatettu.
Niinhän uusissa yksiöissäkin on esteetön eteinen ja niin iso kylppäri, että sinne mahtuisi sänky, ja sitten on se kätevä parvi, jonne invalidi ilmeisesti hilaa itsensä käsivoimin liaanilla...
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on samassa yhtiössä paitsi 46m2 kolmioita myös 76,5m2 viisiöitä.
En ymmärrä.Onko vuokra kk 1050 euroa vai onko se lainojen kanssa.?
Noista tietokonemallinnuskuvista oikein näkee miten kamalan pieni se kaksiovinen makuu"huone" on.
Asun yksin 80 neliön rivarikolmiossa, en ikinä suostuisi elämääni tuommoisessa ahtaassa läävässä viettämään ja noilla hinnoilla, kyllä ihmiset on hulluja kun noihin suostuu.
Ihan järkyttävä suuntaus. Tehdään siivouskomeroita ihmisille asuttavaksi.
Vilkaiskaapa tuota "Mikä näitä nykyasuntoja vaivaa" - ketjua, siellä on paljon hyviä esimerkkejä nykyrakentamisen ihmeistä.
Oma tontti hyvä kirjoitti:
Itsellä 3 asunto- osaketta. Kaikki asunnot kerrostalossa ja omilla tonteillaan. En osta vuokratontti osaketta.
Sama täällä. Kaksi osakehuoneistoa omistan ja kumpikin omalla tontilla. Vuokratonttista asuntoa en osta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä uusia HITAS-hintoja Jätkäsaaressa:
Kyse siis Hitas-järjestelmästä jonka pitäisi olla edullisempi, sekä vuokratontista.
Haku on käynnissä, joten siitä vaan. Itse jätän väliin.
Oikea osoite on samoanheikki.fi .
Vierailija kirjoitti:
Noista tietokonemallinnuskuvista oikein näkee miten kamalan pieni se kaksiovinen makuu"huone" on.
Ei taida mahtua 160 cm parisänky...
Mulla oli 50 neliön kolmio ja se oli minulle ihan sopivan kokoinen. Yksin asumiseen. Tuo olisi minulle liian kallis.