Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos käytte suihkussa illalla, laitatteko deodorantin suihkun jälkeen vai aamulla?

Vierailija
02.01.2022 |

?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen turhana laittaa dödöä yöksi, joten laitan vasta aamulla.

Vierailija
62/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan että älkää olko neuroottisia tuon hajuasiankaan suhteen. Jos hygieniasta pitää huolta, se riittää, ei ole maailmanloppu jos vähän jollekin tuoreelle hielle haisee esim urheilun jälkeen. Ei ole kukaan siihen kuollut ja vain jotenkin häiriintynyt tekee pikku hajuistakin hirveän numeron. Siis toisten ihmisten hajuista. Haistelkaa itseänne vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy omasta vaan teinipoikani puolesta. Itse en juuri hikoile ja laitan aamulla deodorantin.

Poikani urheilee ja käy iltaisin suihkussa ja mietin miten ohjeistaa häntä. Minustakin yöksi deodorantin laitto on turhaa kemikaalikuormaa.

-ap

Yksilöllistä, joten ohjeista kokeilemaan mikä toimii parhaiten. Jos aamulla joutuu käymään suihkussa kainaloiden pesun takia, eikä se tunnu omalta rutiinilta, ja illalla dödön laittolla välttää aamusuihkun, niin silloin illalla. Jos käy vaikka aamulenkillä ja suihkussa, voi illan dödön jättää pois kun herää epäteinimäisesti kuitenkin aikaisin. Tai mikä variaatio pojallasi nyt onkaan hikoilun ja aamuheräämisten kanssa.

Myös ne antiperspirantit ja deodorantit kannattaa testailla, mitä käyttää milloinkin, onko ongelma märät kainalot vai haisevat kainalot.

Vierailija
64/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistelen vain itseäni ja muut saa haista mille haisee, kunhan ei ole niin suuri hajuhaitta että oksennus meinaa lentää. Silloin kyllä sanon asiasta. Mutta muuten multa löytyy sellaset kuin käytöstavat. ✌

Vierailija
65/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita deodoranttia koska en haise pahalle.

Vierailija
66/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa joku hapan ikäneito päivitteli kovaan ääneen mun deodorantin tuoksua. Hohhoijaa. Ei ole mun vika jos jollain on joku vihikoiran nenä että haistaa toppatakinkin läpi aiemmin päivällä laitetun deodorantin. "Haisee kyllä deodorantti, vai mikä täällä haisee, aivan hirveä haju" joo itse en kyllä viitsisi sanoa tollasesta vieraille ihmisille.

Vierailija
67/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kemikaalikuormasta huutajat, kuinka tarkkaan luette ruokakaupassa tuoteselosteet? Ette kai sentään meikkiä käytä? Kai ostatte vaatteenne kestävän kehityksen ajatuksella? Entäs millaisia pyykinpesuaineita käytätte? Toivottavasti huuhteluaine jää kauppaan? Sillä sehän vasta turhaa onkin.

Miten musta tuntuu, että taas kaksinaismoralismi kukoistaa.

En edes huutele kemikaalikuormasta, mutta en ikinä osta mitään eineksiä vaan paljon kasviksia mukaan lukien palkokasvikset ja sitten valkoista lihaa ja kalaa. Etikkaa olen käyttänyt huuhteluaineena toisinaan. 

Meikkiä en tykkää käyttää ja vaatteita olen ostanut viimeksi vuonna 2016. Ensi vuonna kyllä pitää uusia vaatteita, kun osa on jo alkanut hajota kovan käytön myötä. 

Vierailija
68/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kemikaalikuormasta huutajat, kuinka tarkkaan luette ruokakaupassa tuoteselosteet? Ette kai sentään meikkiä käytä? Kai ostatte vaatteenne kestävän kehityksen ajatuksella? Entäs millaisia pyykinpesuaineita käytätte? Toivottavasti huuhteluaine jää kauppaan? Sillä sehän vasta turhaa onkin.

Miten musta tuntuu, että taas kaksinaismoralismi kukoistaa.

En edes huutele kemikaalikuormasta, mutta en ikinä osta mitään eineksiä vaan paljon kasviksia mukaan lukien palkokasvikset ja sitten valkoista lihaa ja kalaa. Etikkaa olen käyttänyt huuhteluaineena toisinaan. 

Meikkiä en tykkää käyttää ja vaatteita olen ostanut viimeksi vuonna 2016. Ensi vuonna kyllä pitää uusia vaatteita, kun osa on jo alkanut hajota kovan käytön myötä. 

Alusvaatteita ja sukkia olen kyllä ostanut. 

Vierailija
69/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin minäkin ennen vasta aamulla dödön, kunnes hormonit muuttuivat ja alkoi hiki haista aamuisin yön jälkeen. Eli nykyään laitan illalla heti suihkun jälkeen dödön.

N28

Vierailija
70/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa joku hapan ikäneito päivitteli kovaan ääneen mun deodorantin tuoksua. Hohhoijaa. Ei ole mun vika jos jollain on joku vihikoiran nenä että haistaa toppatakinkin läpi aiemmin päivällä laitetun deodorantin. "Haisee kyllä deodorantti, vai mikä täällä haisee, aivan hirveä haju" joo itse en kyllä viitsisi sanoa tollasesta vieraille ihmisille.

Samanlaiseen tyyppiin törmäsin Helsingin keskustassa kadulla. Kaksi hapanta rouvaa päivitteli kaikkia hajuja ja kun menin ohi, alkoi kamala päivittely voimakkaasta hajuvedestä. Hohhoijaa, olin laittanut kaksi suihkausta, yksi molemmille puolille kaulaa.

Vierailija
71/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin, kun käyn töissä, niin käyn iltaisin suihkussa ja laitan deodoranttia vasta aamulla. Haluan antaa kainaloiden "hengittää".

Jos on vapaapäivä ja oon vaan kotona, niin en laita ollenkaa deoa.

Jos meen kaverille, harrastukseen yms, niin laitan deoa, mutta esim. pelkkää ruokakauppaa varten en laita. En hikoile paljon.

Vierailija
72/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun jälkeen ja aamulla.

Vierailija
73/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietysti antiperspiranttia (deodoranttihan on vain haju). Se laitetaan ohjeen mukaan puhtaalle ja kuivalle iholle eli illalla suihkun jälkeen. Aamulla iholla on jo hikeä ym eikä siinä enää mikään auta. Paitsi uusi pesu.

Vierailija
74/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpanakaan. Kätän dödöä harvoin, vain jos on joku lääkärikäynti tms, missä pitää riisua.

En oo työelämässä vaan syrjäytynyt eläkeläinen. Ei minun hajut häiritse ketään.

Peltsikään ei käytä dödöä.

Eikä mun sisko, joka on ihan "normaali ihminen". Syöpänsä jälkeen ei ole käyttänyt ja on myös ruokavaliosta jättäny paljon myrkkyjä pois.

Vierailija
75/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödö aina puhtaaseen kainaloon. Nukkumisajaksi on turha laittaa kun silloin ei oikeastaan hikoile, jollei halua tuoksun takia laittaa.

Vierailija
76/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän TripleDry-antiperspiranttia ja laitan ohjeen mukaisesti illalla suihkun jälkeen. Tosin sitä ei tarvitse ihan joka päivä käyttää.

Vierailija
77/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa taas huomaa suomalaisen mentaliteetin. Melkein kisaillaan siitä kuka käyttää deodoranttia vähiten. Käsittämätöntä. Ja te jotka väitätte, että ette haise hielle, niin kyllä haisette! Teidän oma nenä on vaan tottunut siihen.

Miksi se hygienia on vielä tänä päivänä niin kirosana joillekin. Kaupungilla näkee todella paljon ihmisillä esimerkiksi likaisia hiuksia.

Se ei ole turhamaista pitää itsensä puhtaana.

Kyllä minä haistan hikeni, ja haistan myös sen kun sitä ei ole. Aamuisin harvoin on, kun on illalla käynyt suihkussa. Eli aamulla deodorantti, että saa iho ja rauhaset välillä hengittää.

Mentaliteeteista en tiedä, mutta tuntuu hölmöltä, että olemme opettaneet itsemme liiaksi luksukseen, mitä hillitön vedellä läträäminen on. Jos tulisi joku ympäristö/ energiakriisi, ja vettä ei tulisi hanasta niinkuin nyt, hajoaisimme psyykkisesti, koska joutuisimme olemaan vähän likaisia.

Hygienia on hyvä juttu. Toiset vaan hikoilee ja rasvoittuu enemmän ja toiset vähemmän. Sinä et näkisi todellakaan kiinni olevista hiuksistani, että on 6 päivää sitten pesty.

Niinhän sä luulet. Voin sanoa, että jos tosiaankin peset hiukses kuuden päivän välein, niin päänahkassa on aika hyvä löyhkä. Oon pari kertaa bussissa joutunut vaihtaa paikkaa sun kaltaisen epäsiistin ihmisen takia, kun päästä on leijaillut karsea talin löyhkä.

Hus pesulle siitä!

Vierailija
78/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin atopiasta, joten annan kainaloiden levätä yön yli ilman deodoranttia. Myös apteekin herkän ihon deodorantit ärsyttävät sen verran ihoa, että kainaloiden iho aukeaa, jos pidän deodoranttia öisin.

Vierailija
79/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa taas huomaa suomalaisen mentaliteetin. Melkein kisaillaan siitä kuka käyttää deodoranttia vähiten. Käsittämätöntä. Ja te jotka väitätte, että ette haise hielle, niin kyllä haisette! Teidän oma nenä on vaan tottunut siihen.

Miksi se hygienia on vielä tänä päivänä niin kirosana joillekin. Kaupungilla näkee todella paljon ihmisillä esimerkiksi likaisia hiuksia.

Se ei ole turhamaista pitää itsensä puhtaana.

Kyllä minä haistan hikeni, ja haistan myös sen kun sitä ei ole. Aamuisin harvoin on, kun on illalla käynyt suihkussa. Eli aamulla deodorantti, että saa iho ja rauhaset välillä hengittää.

Mentaliteeteista en tiedä, mutta tuntuu hölmöltä, että olemme opettaneet itsemme liiaksi luksukseen, mitä hillitön vedellä läträäminen on. Jos tulisi joku ympäristö/ energiakriisi, ja vettä ei tulisi hanasta niinkuin nyt, hajoaisimme psyykkisesti, koska joutuisimme olemaan vähän likaisia.

Hygienia on hyvä juttu. Toiset vaan hikoilee ja rasvoittuu enemmän ja toiset vähemmän. Sinä et näkisi todellakaan kiinni olevista hiuksistani, että on 6 päivää sitten pesty.

Niinhän sä luulet. Voin sanoa, että jos tosiaankin peset hiukses kuuden päivän välein, niin päänahkassa on aika hyvä löyhkä. Oon pari kertaa bussissa joutunut vaihtaa paikkaa sun kaltaisen epäsiistin ihmisen takia, kun päästä on leijaillut karsea talin löyhkä.

Hus pesulle siitä!

Ei ole. Käytän päänahkaa hoitavaa ja freesaavaa hoitotuotetta tarvittaessa. Haistan myös sen, sekä tunnen, tarvitseeko pesua. Et ole varmaan paljon matkaillut, tai liikkunut ulkomailla, etenkin etelässä, isoissa väkijoukossa, jos olet noin yliherkkä. Tai sitten pyörtyilisit siellä jatkuvasti, kun ei siellä oikein pääse haisevia ihmisiä karkuun.

Olet myös aika rasvanahkainen, tai pessyt päänahkasi pilalle, jos et osaa kuvitella, ettei kaikilla ole samanlaiset rasvat ja hajut, kuin ilmeisesti itselläsi pidemmällä pesuvälillä.

Hus opettelemaan käytöstapoja, kun nimittelet ihmisiä, joita et ole edes tavannut.

Vierailija
80/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä haisee hiki yön aikana, niin mitä se haittaa? Nopeasti aamulla kainaloiden pesu.

Ja väitteeseen, että haisen, enkä itse sitä haista, voin sanoa, että ei se pidä paikkaansa, sillä kyllä minä haistan sen jos haisen vaikkapa hiostavien tekokuitujen kanssa, ja olen tarkistuttanut miesystävällä, haiseeko kainalo normaalisti, ja ei kuulemma. Kun oli kantoside ja peseytyminen haastavaa vamman vuoksi, niin kyllä minä silloin pahalta haisin kun työnsin sormen kainaloon ja haistoin. :D