Jos käytte suihkussa illalla, laitatteko deodorantin suihkun jälkeen vai aamulla?
Kommentit (101)
Ihminen hikoilee yön aikana 0,5 - 1 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla kun on puhdas. Turha sitä on enää hikikainaloon laittaa.
Ihminen ei hikoile kainaloista yöllä...
Sitä paitsi, kainalot saa pestyä lavuaarin päällä aamulla.Mistähän lähteestä tuo kainalohikoamisen loppuminen juuri yöaikaan on? Eikö mun tarvitse laittaa dödöä kun menen yövuoroon?
"Sutaisetko kainaloihisi deodoranttia aamulla? Kyseisen tuotteen kohdalla näin voikin toimia, mutta antiperspiranttia suositellaan lisättäväksi iltasella.
Ohjetta perustellaan sillä, että ihminen hikoilee usein vähemmän illalla, jolloin ylimääräinen kosteus ei pääse häiritsemään antiperspirantin imeytymistä."
Niin, vähemmän hikoilee (ehkä), mutta ei yöllä hikoileminen lopu kokonaan kuten tuo aikaisempi kommentoija väittää.
Ja tuossa puhutaan illasta jolloin dödö laitetaan, eli ehtii imeytyä kun suihkun jälkeen ei useimmiten enää puuhailla mitään rankkaa, mutta yöllä nukkuessa ihminen voi hikoilla yllättävänkin paljon.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa sekä illalla että aamulla. Paitsi vapaapäivinä, silloin en aamulla käy. Illalla en laita deodoranttia.
Harvojen iho kestää varsinkaan talvella kahta suihkua päivässä. Ja tuhlausta myös ympäristön kannalta.
Kyllä minulla kestää. Rasvata toki täytyy, mutta niin täytyisi joka tapauksessa vaikka kävisi vain kerrankin päivässä.
Ja mitä ympäristöön tulee, niin siitä ei kannata yhtään hurskastella niin kauan kun tuotetaan ja kulutetaan tonneittain maskien kaltaista kertakäyttöroskaa.
Mun aamusuihku on ainakin vain minuutin mittainen pikahuuhtelu kainaloiden saippuoinnilla, siinä ajassa ei ehdi paljoa kuivua. Iltaisin käyn pitemmässä suihkussa, pesen hiukset ja suihkun jälkeen rasvaan ihon. Aamulla en voitele muuta kuin kasvot, kaulan ja kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joitakin vastauksia. Miksi kukaan haluaisi yöksi dödöä kainaloon??
On antiperspirantteja, joita laitetaan nimenomaan yöksi, koska silloin ei hikoilla ja ne ehtivät rauhassa "tukkia" hikirauhaset.
Ja ei: tämä ei ole mitenkään haitallista ja epäterveellistä :)
Tukkia imusolmukkeiden lähellä olevat rauhaset yöksi? Älytöntä.
Tulisi antaa kehon olla.
Saahan yöllä hikoilla.
Aamulla pesee kainalot kunnon saippualla. Se le chat saippua on paras. Putsaa hajut ja tarpeeksi syvältä. Sitten dödö.
Meillä samat jutut. Hiki jo aamulla, mutta tosiaan tuo saippua tai sappisaippua tehoavat. Ja pitää pestä siitä kainalon ympäriltä myös. Usein haisee etuolkapää
Kannatta haistella:)
On ihan eri asia onko dödön kemikaalit iholla 24 h vaiko vain esim. työpäivän ajan.
Mutta omapa on terveytenne...
Jos tuo tarkoittaa kuitenkin sitä että harvempi urheilee öisin, eli ei välttämättä ihan vesimärkänä kainalot jatkuvasti ole? Muuten kyllä normaalisti itsellä alkaa kainalot haista, ja nyt näin vaihdevuosi-iässä välillä aika runsaasti kastuu...
Aamulla pesen kainalot ja laitan deodorantin.
Terveen ihon päivittäinen rasvaaminenkin on kyllä aivan älytöntä.
Tuo on just yksi typerimmistä tavoista lisätä omaa kemikaalikuormaansa.
Juuri näistä turhista kemikaalialtistuksista Jorma Toppari on varoitellut. Mitä ihmettä kukaan tarvitsee öisin deodoranttia?
Vierailija kirjoitti:
Terveen ihon päivittäinen rasvaaminenkin on kyllä aivan älytöntä.
Ei kai tervettä ihoa tarvitse päivittäin rasvata?
Tässä ketjussa taas huomaa suomalaisen mentaliteetin. Melkein kisaillaan siitä kuka käyttää deodoranttia vähiten. Käsittämätöntä. Ja te jotka väitätte, että ette haise hielle, niin kyllä haisette! Teidän oma nenä on vaan tottunut siihen.
Miksi se hygienia on vielä tänä päivänä niin kirosana joillekin. Kaupungilla näkee todella paljon ihmisillä esimerkiksi likaisia hiuksia.
Se ei ole turhamaista pitää itsensä puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan hikoile, kun en hikoile päivänkään aikana juuri ollenkaan. Ainoastaan silloin jos liikun tai on tosi kuuma, yöllä nukun enkä riehu eikä nukkuessa hikoilututa.
Vähän vaihtelevasti. Joskus laitan illalla, mutta toisaalta on mukavaa voida kevyesti huuhtaista kainalot vielä aamulla sitä ennen. Riippuu varmaan omasta hikoilusta. Olisikohan ensimmäinen tapa parempi paljon hikoavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan hikoile, kun en hikoile päivänkään aikana juuri ollenkaan. Ainoastaan silloin jos liikun tai on tosi kuuma, yöllä nukun enkä riehu eikä nukkuessa hikoilututa.
Sama juttu.
Itse laitan deodoranttia vain aamuisin ennen töihin lähtöä. Suihkussa käyn aina iltaisin. Joskus on unohtunut koko dödö, enkä silti päivän mittaan hieltä haise. Voisikohan olla tässäkin, niinkuin joka ikisessä asiassa, yksilöiden välillä on eroja.
Te kemikaalikuormasta huutajat, kuinka tarkkaan luette ruokakaupassa tuoteselosteet? Ette kai sentään meikkiä käytä? Kai ostatte vaatteenne kestävän kehityksen ajatuksella? Entäs millaisia pyykinpesuaineita käytätte? Toivottavasti huuhteluaine jää kauppaan? Sillä sehän vasta turhaa onkin.
Miten musta tuntuu, että taas kaksinaismoralismi kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas huomaa suomalaisen mentaliteetin. Melkein kisaillaan siitä kuka käyttää deodoranttia vähiten. Käsittämätöntä. Ja te jotka väitätte, että ette haise hielle, niin kyllä haisette! Teidän oma nenä on vaan tottunut siihen.
Miksi se hygienia on vielä tänä päivänä niin kirosana joillekin. Kaupungilla näkee todella paljon ihmisillä esimerkiksi likaisia hiuksia.
Se ei ole turhamaista pitää itsensä puhtaana.
Kyllä minä haistan hikeni, ja haistan myös sen kun sitä ei ole. Aamuisin harvoin on, kun on illalla käynyt suihkussa. Eli aamulla deodorantti, että saa iho ja rauhaset välillä hengittää.
Mentaliteeteista en tiedä, mutta tuntuu hölmöltä, että olemme opettaneet itsemme liiaksi luksukseen, mitä hillitön vedellä läträäminen on. Jos tulisi joku ympäristö/ energiakriisi, ja vettä ei tulisi hanasta niinkuin nyt, hajoaisimme psyykkisesti, koska joutuisimme olemaan vähän likaisia.
Hygienia on hyvä juttu. Toiset vaan hikoilee ja rasvoittuu enemmän ja toiset vähemmän. Sinä et näkisi todellakaan kiinni olevista hiuksistani, että on 6 päivää sitten pesty.
Vierailija kirjoitti:
Te kemikaalikuormasta huutajat, kuinka tarkkaan luette ruokakaupassa tuoteselosteet? Ette kai sentään meikkiä käytä? Kai ostatte vaatteenne kestävän kehityksen ajatuksella? Entäs millaisia pyykinpesuaineita käytätte? Toivottavasti huuhteluaine jää kauppaan? Sillä sehän vasta turhaa onkin.
Miten musta tuntuu, että taas kaksinaismoralismi kukoistaa.
Eihän se mikään moraaliasia ole, jos haluaa vältellä liikoja kemikaaleja. Ja jos haluaa pienentää omaa kuormaansa, ei ole mitenkään velvollinen poistamaan kaikkia kemikaaleja ja epäoikeudenmukaisuutta maailmasta, tms äärimmäistä. Mutta en kyllä puutukaan toisten tököttien käyttöön.
Laitan aina suihkun jälkeen puhtaisiin kainaloihin. On se sitten illalla, aamulla tai päivällä. En pelkää mitään "kemikaalikuormaa" Mulle on ihan sama, kunhan en haise ja jos siitä dödöstä yöllä jotain haittaa olisi niin eiköhän siitä ois kuultu jo. Älkää olko neuroottisia.
Mitä helvettiä nyt. Ainakin minä olen joskus herännyt hiestä märkänä, syystä tai toisesta.