Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käytte suihkussa illalla, laitatteko deodorantin suihkun jälkeen vai aamulla?

Vierailija
02.01.2022 |

?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa sekä illalla että aamulla. Paitsi vapaapäivinä, silloin en aamulla käy. Illalla en laita deodoranttia.

Harvojen iho kestää varsinkaan talvella kahta suihkua päivässä. Ja tuhlausta myös ympäristön kannalta.

Vierailija
22/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kivideodorantti on tarpeeksi mieto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla kun on puhdas. Turha sitä on enää hikikainaloon laittaa.

Ihminen ei hikoile kainaloista yöllä...

Sitä paitsi, kainalot saa pestyä lavuaarin päällä aamulla.

Mistähän lähteestä tuo kainalohikoamisen loppuminen juuri yöaikaan on? Eikö mun tarvitse laittaa dödöä kun menen yövuoroon?

"Sutaisetko kainaloihisi deodoranttia aamulla? Kyseisen tuotteen kohdalla näin voikin toimia, mutta antiperspiranttia suositellaan lisättäväksi iltasella.

Ohjetta perustellaan sillä, että ihminen hikoilee usein vähemmän illalla, jolloin ylimääräinen kosteus ei pääse häiritsemään antiperspirantin imeytymistä."

https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/2016101022442950

Vierailija
24/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän lähteestä tuo kainalohikoamisen loppuminen juuri yöaikaan on? Eikö mun tarvitse laittaa dödöä kun menen yövuoroon?

Sanotaan sitten "nukkuessa", jos ymmärrät sen paremmin...

Vierailija
25/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä lainkaan deodoranttia. Suihkuun aamuisin ja kesäisin useamminkin.

Mies siis kyseessä. Näin ei peity luonnolliset tuoksut ;)

Vierailija
26/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa sekä illalla että aamulla. Paitsi vapaapäivinä, silloin en aamulla käy. Illalla en laita deodoranttia.

Harvojen iho kestää varsinkaan talvella kahta suihkua päivässä. Ja tuhlausta myös ympäristön kannalta.

Hyvin kestää. Sen sijaan kenenkään iho (varsinkin hiuspohja!) ei voi hyvin, jos pesua vältellään. Atoopikotkin käyvät suihkussa päivittäin.

Vierailija
27/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niin mietoa allergialiiton suosittelemaa dödöä, että heti suihkun jälkeen voin laittaa, oli ilta tai aamu.

Vierailija
28/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hiton yksinkertaisia sinä ja peukuttajasi olette?! :D

Onko sulla useinkin herättyäsi kainalot märkänä hiestä? Nukkuminen oli se pointti tässä.

Vierailija
29/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn illalla suihkussa ja laitan silloin dödön. Muuten pitäisi aamulla pestä kainalot uudelleen, ja olen ihan liian aamu-uninen tekemään mitään ylimääräistä ennen töihin lähtöä.

Vierailija
30/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla useinkin herättyäsi kainalot märkänä hiestä? Nukkuminen oli se pointti tässä.

Mitähän sä oikein trippailet? Kyllä mulla ainakin tulee nukkuessa kainalot hienhajuiseksi aamuun mennessä ilman dödöä.

Vierailija
31/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: yleensä sekä että.

Vierailija
32/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin myös miettimään tuota höpöväitettä, että ihminen ei hikoile öisin. Väitteen sanoja on hyvä ja laittaa jonkun tiedelinkin, jos on niin varma asiasta. Kaikkea sitä ihmiset uskovat ja päästävät vielä suustaan ulos.

Vierailija
33/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän niin mietoa allergialiiton suosittelemaa dödöä, että heti suihkun jälkeen voin laittaa, oli ilta tai aamu.

Tämä on "mietoa" vain siltä osin, ettei sisällä hajusteita. Muuten on ihan samat myrkyt.

Vierailija
34/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy omasta vaan teinipoikani puolesta. Itse en juuri hikoile ja laitan aamulla deodorantin.

Poikani urheilee ja käy iltaisin suihkussa ja mietin miten ohjeistaa häntä. Minustakin yöksi deodorantin laitto on turhaa kemikaalikuormaa.

-ap

Osta Bats-deodoranttia. Laitetaan illalla.

Käytetään iltaisin suihkun jälkeen

Iltaisin lisättynä tehokkuus paranee ja vaikutusaika pitenee

Ei menetä tehoaan aamusuihkun yhteydessä

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/BATS-EXTRA-EFFECTIVE-MEN-antipe…

Vierailija
35/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joitakin vastauksia. Miksi kukaan haluaisi yöksi dödöä kainaloon??

On antiperspirantteja, joita laitetaan nimenomaan yöksi, koska silloin ei hikoilla ja ne ehtivät rauhassa "tukkia" hikirauhaset.

Ja ei: tämä ei ole mitenkään haitallista ja epäterveellistä :)

Kyllähän nyt jokainen hikoilee myös öisin. Mistä tämä käsitys on tullut ettei mukamas öisin hikoilla, tai ei ainakaan kainaloista?

Toissa yönä juuri heräsin siihen, että yöpaita oli hieman kostunut hiestä ja piti ottaa pois, kun oli niin ikävän tuntuinen. Minä käyn iltaisin suihkussa ja laitan dödöä silloin (hiki haisee jonkin verran).

Jos olen yöllä reilusti hikoillut, niin aamulla kainaloiden pesu ja dödö uudelleen. Aamulla ei ole aikaa käydä koko suihkussa ja siksi nopea puhdistus.

Eri vastaaja

Vierailija
36/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla kestää. Rasvata toki täytyy, mutta niin täytyisi joka tapauksessa vaikka kävisi vain kerrankin päivässä.

Ja mitä ympäristöön tulee, niin siitä ei kannata yhtään hurskastella niin kauan kun tuotetaan ja kulutetaan tonneittain maskien kaltaista kertakäyttöroskaa.

Vierailija
37/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt kehenkään, joka kertoisi laittavansa deodoranttia illalla.

Vierailija
38/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pointti se nukkuminen on? Ihminen nimenomaan hikoilee öisin, siksi esim patjaakaan ei koskaan saisi laittaa suoraan lattialle. Kosteus (eli se ihmisestä tullut hiki!) tiivistyy lattian ja patjan väliin ja patja homehtuu.

Vierailija
39/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että hedelmättömyys, syövät ym. lisääntyy. Antiperspirantit 24/7 iholla, samat varmaan käyttää jotain vartalovoiteitakin yms.

Vierailija
40/101 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hengittäviä vaatteita, joten en käytä deodoranttia kuin erityisissä tilanteissa, kuten vaikka juhlissa, jossa vaatteet ei tavallista materiaalia ja saattaa myös jännittää, mikä kai aiheuttaa hienhajua. Urheillessakaan suorituksen aikana ei haise ja vaatteet menevät sen jälkeen pyykkiin. Pesen myös vaatteet riittävän kuumassa, ettei hiki pinty. Tämä liittyy aiheeseen siten, että oletteko varmoja että teillä edes haisee se hiki jos säännöllisesti peseytyy? Oletteko kokeilleet olla ilman? Tiedän että joillain tulee helposti pistävää hajua ja olen ehkä itse poikkeuksellisen vähähajuinen, mutta luulen että moni käyttää myös vähän turhaan varmuuden vuoksi?

Yritän pitää pakolliset aineet minimissä, joten laittaisin mieluummin aamulla deodorantin ja vaikka pesisin kainalot lavuaarissa ensin. Kemikaalit kainalossa yölläkin tuntuu turhalta kuormalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme