Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos käytte suihkussa illalla, laitatteko deodorantin suihkun jälkeen vai aamulla?

Vierailija
02.01.2022 |

?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän hengittäviä vaatteita, joten en käytä deodoranttia kuin erityisissä tilanteissa, kuten vaikka juhlissa, jossa vaatteet ei tavallista materiaalia ja saattaa myös jännittää, mikä kai aiheuttaa hienhajua. Urheillessakaan suorituksen aikana ei haise ja vaatteet menevät sen jälkeen pyykkiin. Pesen myös vaatteet riittävän kuumassa, ettei hiki pinty. Tämä liittyy aiheeseen siten, että oletteko varmoja että teillä edes haisee se hiki jos säännöllisesti peseytyy? Oletteko kokeilleet olla ilman? Tiedän että joillain tulee helposti pistävää hajua ja olen ehkä itse poikkeuksellisen vähähajuinen, mutta luulen että moni käyttää myös vähän turhaan varmuuden vuoksi?

Yritän pitää pakolliset aineet minimissä, joten laittaisin mieluummin aamulla deodorantin ja vaikka pesisin kainalot lavuaarissa ensin. Kemikaalit kainalossa yölläkin tuntuu turhalta kuormalta.

Musta tuntuu, että hiki haisee enemmän jos käytän deodoranttia. Otin pitkästä aikaa dödön käyttöön, ollut jo monta vuotta ilman, mutta päätin taas kokeilla, sillä välillä paidat kostuu kainaloista ja se näyttää ikävältä. En kuitenkaan haise normaalisti hielle, toki jos olen useamman päivän peseytymättä hiki haisee, tai jos on vaikka jännittävä tilanne tai materiaali, joka reagoi herkemmin hien kanssa. Mutta nyt kun olen käyttänyt dödöä, huomaan todella pistävän ja selkeän hien hajun heti, kun deodorantin vaikutusaika loppuu.

En usko, että kyse voi olla siitä, että aiemmin olisin vain tottunut hien hajuun (tämähän on palstan vakioselitys), sillä aiemminkin olen kyllä huomannut selkeästi haisevani hieltä välillä. Uskon, että myös kumppani tai jotkut läheiset ystävät olisivat huomauttaneet, jos olisin jotenkin säännöllisesti haissut. Tuntuu enemmänkin siltä, että jokin kemikaalinen reaktio kainaloiden ja deodorantin välillä saa hien haisemaan voimakkaammin, kun deodorantin vaikutus hiipuu. Olen nyt lopettanut sen käytön, sillä en nähnyt järkeä käyttää tuotetta, jonka ansiosta itse asiassa haisen useammin hieltä kuin aiemmin, vaikka kainalot olisikin kuivat sen 12 tuntia. Erityisissä tilanteissa sitä käytän, mutta en arkipäiväisessä elämässä.

Nyt varmasti kaikki tulevat kertomaan, miten olen haisuli joka ei itse tajua haisevansa, mutta kuten sanoin, en usko tähän teoriaan, sillä en nytkään ole mitenkään immuuni hikeni hajulle. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko kellään muulla samankaltaista kokemusta deodorantin käytöstä.

Onko toi sama reaktio silloinkin, jos käytät hajusteetonta dödöä?

Kyllä. Viimeksi ostin luonnonkosmetiikan deodorantin, jossa oli kyllä hajusteita, mutta muuten erilainen koostumukseltaan kuin normaalit dödöt. Muistan kyllä tämän saman reaktion myös niiltä ajoilta, kun käytin ihan normidödöä. Nyt tuli mieleen, että jossain vaiheessa käytin myös useamman vuoden sellaista kristallikivideodoranttia, ja sen kanssa ei välttämättä ollut tätä ilmiötä. Pitääpä testata sellaista uudestaan, suosittelen sellaista muutenkin kaikille, joille tavanomaiset dödöt aiheuttavat ihoärsytystä tai muita ongelmia, ne oli ainakin minulle tosi sopivia. Ongelmana vaan, että kivi menee helposti rikki jos dödö putoaa vaikka lattialle, mutta muuten hyvä tuote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla