Miksi joku lopettaa ihmissuhteen ghostaamalla eli häipymällä ilman selitystä?
Oletko itse kenties syyllistynyt ghostaamiseen ja jos olet, niin miksi? Tai onko sut jätetty ghostaamalla? Musta on outoa vain kadota ihmissuhteesta ilman selitystä ja jättää vastaamatta toisen viesteihin, mutta haluaisin ymmärtää, miksi joku tekee niin.
Kommentit (285)
Mä oon ghostannut sukulaiseni. 15 vuoteen ei olla nähty. Sitten pyytää fb-kaveriksi ja laittaa messengerissä viestiä, että muutin paikkakunnallesi, käydäänkö kahvilla. Refleksinomaisesti vastasin, että mikäs siinä. En ehdottanut kuitenkaan mitään aikaa tai paikkaa. Katsoin hänen seinän läpi ja huomaan, että outoa seuraa ja sekoilua, osastojaksoja, ikäänkuin maniavaiheita, yhden yön aikana linkannut 50 biisiä ja kuvia itsestään, samanlaisia peräjälkeen. Tämän jälkeen on tullut 3kk välein kyselyitä koska kahville. En enää avaa viestejä ja toivon, että hän ei saa mistään numeroani.
Voitte kivittää, mutta en voi hänelle sanoa, että sori en halua tavata nähtyäni sivusi, mua pelottaa ja ahdistaa tommonen.
Jos olet ghostannut masentuneena tai huonojen kokemusten vuoksi jonkun huipputyypin, ota yhteyttä ja kokeile olisiko siitä mihinkään.
Jos olet ghostannut hullun tai rikollisen, ei kukaan sinua syytä.
Jos olet ghostannut satuttaaksesi, pelkkää paskaa sinulle, kunnes opit olemaan.
Ole kunniallinen ihminen.
Se on jätetyn etu että tuollaisesta munattomasta tyypistä pääsee! Penikkamaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ghostaamista jos ilmottaa vaikka viestillä suhde loppu eikä vastaa tämän jälkeen enää mihinkään.
Joillekin tuo on katoamista, ellei kerro syytä miksi lopetti ja lähti. Jos toinen on väkivaltainen niin silloin parempi kadota. Normaali ihmisten kanssa voi varmaan jutella, normaalisti. Sitten ehtii lähteä. Varmaan nalkuttajan kanssa jotkut eivät halua enää jutella tai jos on sattunut jotain pahaa.
Se on pahinta ghostaamista, jos on tunnustettu rakkautta toisilleen ja/tai vihille menossa, ja toinen päättää häipyä...
Täällä tuntuu, että kaikki eroaminen selittämättä ja yllättäen on ghoustaamista. Sehän ei ole mikään uusi ilmiö.
Eiköhän ghoustaaminen kuitenkin viittaa siihen suhteen alkuajan herkkään vaiheeseen, jossa ei olla vielä oikein tutustuttukaan ja sitten häivytään.
Tinder-miehet ainakin harrastaa tätä (naisista en tiedä kun olen hetero). Ensin estävät whatsapissa ja sitten jossain vaiheessa poistavat eston. Kaksi kertaa olen erehtynyt tällaisia deittaamaan uudestaan. Ei olisi kannattanut! Pitäisi uskoa kerrasta, että paskaa sieltä vaan tulee jatkossakin. N38
Mut on ghostattu ystävyyssuhteessa ja myös lähetetty viesti, missä kerrottiin että mulle on mielenkiintoisempia kavereita, ja mulle ei jää aikaa. Ghostaaminen tuntui armollisemmalta ja kohteliaammalta. Itse olen sitä mieltä, että ensin yritän nättiä ghostaamista ensin ja ellei se toimi, niin sitten viesti, missä laitetaan virallisesti välit poikki.
Ghostaajat ovat pelkureita. On parempi ilmoittaa miksi et halua jatkaa ja sitten häipyä, kun häipyä ilmoittamatta ja ihmetellä, miksi ghostattu koputtaa ovea.
Terveisiä sulle. Lopetit vastaamisen jouluaattoon. Haista...
Vierailija kirjoitti:
Tinder-miehet ainakin harrastaa tätä (naisista en tiedä kun olen hetero). Ensin estävät whatsapissa ja sitten jossain vaiheessa poistavat eston. Kaksi kertaa olen erehtynyt tällaisia deittaamaan uudestaan. Ei olisi kannattanut! Pitäisi uskoa kerrasta, että paskaa sieltä vaan tulee jatkossakin. N38
Tinderissä vallitsee viidakon lait. Jos yllättäen tulee uusi parempi mätsi vastaan, niin silloin vanhoista matseistä pitää päästä nopeasti eroon. Naiset tätä tekee miehiä enemmän.
Nostan vanhaa aihetta uudestaan, miksi ihminen pitkän suhteen jälkeen vaan häviää, selittämättä. Ei ole ilmoittanut lähteneensä, ei myöntänyt eikä kieltänyt. Pelkuruutta kai, kyse kun on iäkkäämmästä ihmisestä.
Terveisiä sulle, et sitten koskaan oikeasti halunnut tasavertaista ystävyyttä, halusit vain ikuisen myötäilijän ja kuuntelijan. Soittele jos on mieli muuttunut!
Olen ghostannut joitakin ihmisiä näistä syistä:
- sellaisia ihmisiä, jotka hyökkäisivät aggressiivisesti
- sellaisia, joilla on tapana pilkata ja piikitellä ikävästi
- hyväksikäyttäviä energiaimureita
- ihmissuhde on muutenkin ollut hiipumassa ja henkilö on pettänyt luottamukseni
- henkilö on tarkoituksella loukannut minua eikä ole pyytänyt edes anteeksi
- henkilö on ripustautuva ja vaikealuonteinen ja selityksiä vaativa jankkaaja
Noin yleensä pyrin puhumaan asioista suoraan. Olen sanonut suoraan muutamalle minuun ihastuneelle miehelle, etten ole kiinnostunut heistä romanttisessa mielessä enkä halua pitää enää yhteyttä. Yksi uusi "ystävä" sai pari kertaa raivarin ja hänellä oli tapana nälviä ilkeästi ja laukoa hyvin henkilökohtaisia loukkauksia. Lyhyen tuttavuuden jälkeen sanoin hänelle, että lopetan ystävyyden tähän ja pyysin, ettei hän ottaisi enää yhteyttä.
Hyökkääviä, loukkaavia ja ripustautuvia ihmisiä olen ghostannut.
Kyllä seurustelukumppani pitää voida jättää kertalaakista, ilman selityksiä. Selittelyt eivät asiaa paranna tai muuta miksikään.
Yleensä kumppanista pääsee eroon kertomalla asiat heti ja suoraan että tämä oli tässä. Ghostaaminen voi vaan pahentaa asiaa ja voi olla myös itse ghostaajallekin raskasta. Mutta sitten on niitä, jotka takertuvat ja vaativat selittelyä selittelyjen perään. Ei auta vaikka kuinka selittäisi.
Olen kaksi kertaa ghoustannut naisen, joka ei antanut pimppaa.
Ghostasin masentuneena ystäväni, kun jouduin muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Masennuin parin ensimmäisen kuukauden aikana ja lopulta fantasisoin sillalta hyppäämisestä. Jossain vaiheessa en enää vastaillut kaverin viesteihin, koska tuntui puhuminen tuntui pahalta, enkä enää osannut esittää innostunutta tai kiinnostunutta tämän elämästä. Tuntui, että kaikilla meni paremmin kuin itselläni, joten päätin lopulta työntää muut luotani, etten vahingossa vedä ketään alas mukanani.
Välillä mietin, olisiko nyt kaikki toisin, jos en olisikaan koskaan ghostannut entisiä kavereita. Mutta toisaalta sillä ei ole enää väliä. Olen oppinut elämään yksin, enkä enää tunne kaipuuta muita ihmisiä kohtaan. Olen ehkä jopa muuttunut pelokkaaksi, mutta yllättävää kyllä, olen yhä täällä.