Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko empaattinen?

Vierailija
19.10.2024 |

Ja jos et, niin miksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, erittäin. Maikkarin mainoksetkin saa joskus tipan linssiin.

Vierailija
2/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, olen liian paljon nähnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin olevani, joskus ymmärrän henkilöä josta en varsinaisesti tykkää.

Vierailija
4/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Lisäksi olen sympaattinen ja karismaattinen. Näin omasta mielestäni. Jotkut saattavat pitää kusipäänä,, mutta heistä ei kannata välittää, koska he ovat mulkkuja.

Vierailija
5/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin.

Siksi pysyn kaukana ihmisistä. Kaikki ovat hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
6/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vtut olen! Miltä tuntuu kysellä tyhmiä?

Vierailija
7/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen. Lisäksi olen komea, karismaattinen,sydämellinen, lämminhenkinen rakastava persoona, mutta valehtelen välillä aika paljon. Siksi en ole täydellinen.

Vierailija
8/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan, olen liian paljon nähnyt. 

Niin.. televisiosta ja tietokoneen näytöltä, mutta elämänkokemus sinulta vielä puuttuu. Suosittelen lähtemään vaikka kävelylle, niin näet oikeita ihmisiä.

Vierailija
9/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, erittäin. Maikkarin mainoksetkin saa joskus tipan linssiin.

Minulla taas eroottiset elokuvat saavat tipan herautettua..

Vierailija
10/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiankin.

Siksi pysyn kaukana ihmisistä. Kaikki ovat hyväksikäyttäjiä.

Et sinä kaikkia voi tuomita isäsi perusteella.

Vierailija
11/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat palstanaiset eivät taida edes ymmärtää mitä empatiakyky tarkoittaa. 

Vierailija
12/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en persuja, persujen kannattajia,  äärioikeistoa ja muuta ääriaineistoa kohtaan.

Vierailija
13/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, joskus vähän liikaakin.

Olen joutunut opettelemaan laittamaan empaattisuuteen rajat, koska se on kääntynyt liiallisena omaa henkistä hyvinvointia vastaan. 

Vierailija
14/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En halua kenenkään kärsivän.Toivon jokaiselle ihmiselle ja eläimelle hyvää elämää.Rakastan jokaista ihmistä ja eläintä.

Vierailija
15/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän tarkoittaa jotakin sinua kohti itsestäänselvyytenä edellyttämääsi, ei toki vahingossakaan sinusta pois päin "palstamammoja" kohti.

Vierailija
16/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ihmisten valintoja. Tiedän että saan nyt alapeukkuja mutta mä ymmärrän usein rikoksen tekijöitäkin. Henkirikosten jne. En tietenkään hyväksy mutta ymmärrän miksi on tehnyt mitä teki. Tunteettomille naureskelijoille ei riitä ymmärrystä eli jos henkirikos/rikos on tehty niin ettei tekijää edes kiinnosta niin näiden asemaan en osaa asettua. Eli olen varmaan sitten empaattinen ihminen. Joskus tuntuu ihan fyysisenä kipuna rintalastassa jos olen kuullut vaikka että vanhempi menettänyt lapsensa. En ikinä menisi sanomaan että tiedän miltä toisesta tuntuu mutta pystyn silti aavistamaan kuinka hirveältä joku asia voikaan tuntua. Itseä alkaa ahdistaa herkästi mutta onneksi olen toistaiseksi sen verran vahva ihminen niin tunne ei jää päälle ja saan ajatukset nopeasti muualle. Uutisia en hirveästi seuraa kun niin hirveitä asioita siellä. Suojelen itseäni niin. Iän myötä tämä tosin on pahentunut kun on alkanut ymmärtää miten julma maailma voi olla. 

Vierailija
17/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta en persuja, persujen kannattajia,  äärioikeistoa ja muuta ääriaineistoa kohtaan.

Niin..äärivasemmisto,äärivihreät(elokapina,vegaanit) ääri uskovaiset ja kaikki ääripäät ovat hyvinkin sairaita ja poikkeavia, mutta kuten tiedämme, niin mieleltään sairas ei itse tiedosta olevansa sairas. He ovat syyntakeettomia ,joten en heitä äärettömän kovin tuomitsisi. Antakaa heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.

Vierailija
18/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...palstaLaiset, varmaankin piti kirjoittamasi. Tunnetusti naisilla on parempi empatiakyky - heitä on valtaosa terveyden- ja sairaanhoitoalan ja yleensäkin myötäelämistä vaativissa ammateissa. 

Palstalla on ihan liian paljon täysin tunteettomia herjaajia. Ilmeisesti kukaan ei ole osoittanut heille koskaan empatiaa.

Vierailija
19/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Eläimiä kohtaan olen erittäin empaattinen. Läheisiä ihmisiä kohtaan myös empaattinen, tosin niin taitaa olla suurin osa ihmisistä. Vieraiden ihmisten kohdalla olen siinä mielessä empaattinen, että reagoin kauheisiin uutisiin ja elämäntapahtumiin, esim. koskelan tapaus ja pahimmat jäävät pyörimään päähän. En osaa sammuttaa empatiaani pois. En tee mitään pahaa, en esim. koskaan pettäisi tai löisi ketään. Minulla taitaa kuitenkin olla heikko kognitiivinen empatia, enkä sen myötä esim. oikein ymmärrä erilaisia mielipiteitä. Olen myös välillä liian suorapuheinen. Minulla on empatiassa vaillinaisuutta, jos kyseessä on seksi. Pidän tunteetonta seksiä likaisena. Ajattelen myös, että hyväksikäytetyksi ei voi joutua kuka tahansa (selkeästi raiskatuksi kyllä) ja että joidenkin riski on huomattavan suuri heidän persoonallisuudenpiirteidensä vuoksi. Tarkoitan tässä hyväksikäytöllä jonkinlaista painostamista ilman suoraa väkivallan uhkaa. Tunteen vallassa olen sanonut heistä pahastikin läheiselleni. Pahat rikolliset ovat sellainen ryhmä jota kohtaan empatiani on hyvin matala. Mielestäni heidät voisi pakkosteriloida. Olen kuitenkin sellainen, joka tuntisi ahdistusta toisen puolesta, jos näkisin vaikka videon, jossa jotain kidutusmurhaajaa kidutettaisiin. Omatuntoni on myös todella herkkä.

Olisin varmasti paremmassa kunnossa empaattisempi. Nyt olen hieman etäällä tunteistani ja se näkyy etenkin noissa seksijutuissa. 

Vierailija
20/21 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta jotain 95% muista ei taida olla kokemuksen perusteella