Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku lopettaa ihmissuhteen ghostaamalla eli häipymällä ilman selitystä?

Vierailija
01.01.2022 |

Oletko itse kenties syyllistynyt ghostaamiseen ja jos olet, niin miksi? Tai onko sut jätetty ghostaamalla? Musta on outoa vain kadota ihmissuhteesta ilman selitystä ja jättää vastaamatta toisen viesteihin, mutta haluaisin ymmärtää, miksi joku tekee niin.

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle kaksikymppisenä lopetin muutaman kuukauden seurustelusuhteen ghostaamalla. Aloin suhteeseen alunperinkin lähinnä säälistä, tyttö oli niin epätoivoinen ja ihastunut. Meillä ei ollut oikeastaan mitään yhteistä, ja tapaamisemme olivat seksiä lukuunottamatta äärettömän ikävystyttäviä. En usko, että kertaakaan koko suhteen aikana otin itse yhteyttä, vaan aina hän soitti tai viestitti ja ehdotti tapaamista. Aluksi aloin keksiä verukkeita, miksi tapaamiset eivät nyt juuri onnistu. Lopulta lakkasin kokonaan vastaamasta. Meni muutama viikko ennen kuin hän ymmärsi lopettaa yhteydenotot. 

Ja mitä tulee siihen, että ghostaaminen jotenkin estäisi toista pääsemästä eteenpäin, niin n. kahden kuukauden kuluttua viimeisestä tapaamisestamme, tämä tyttö seurusteli jo erään tuttavani kanssa.

M38

Olen itsekin toiminut melko lailla noin, suunnilleen saman ikäisenä ja samasta syystä.

En kehu itseäni ollenkaan.

Olisi pitänyt olla sen verran munaa, että olisin voinut sanoa suoraan, että en halua enää tavata häntä, koska tapailen jo erästä toista tyttöä.

Ja jos olisin ollut tosimies, olisin heti ensitapaamisella kertonut, että en halua sksiä hänen kanssaan.

Enpä ollut.

Minä kyllä halusin seksiä, koska halusin kokea, millaista se on. Tytöllä oli ollut jo useita seksikumppaneita, joten hän oli ihan hyvä opastaja. Minä en myöskään alkanut tuolloin tapailla ketään muuta, en vain halunnut enää jatkaa hänen kanssaan. 

Minäkään en kehu itseäni, mutta en sano, ettenkö voisi sortua uudelleen vastaavanlaiseen toimintaan. En vain jaksa mitään draamaa ja hysteerisiä kohtauksia. 

M38

Vierailija
162/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selittelyjä siihen tarvitaan? On huomannut tehneensä virheen ja korjaa sen.

Ghostaaminen on tosi itsekästä ja munatonta toimintaa, koska jättäjä ei anna toiselle mitään mahdollisuutta ymmärtää, miksi toinen halua lopettaa suhteen.

Mitä siinä on ymmärtämistä? Toinen ei halua jatkaa, piste.

Toiselle voisi kertoa syyn, kuten ettei tunne tarpeeksi vetoa toiseen tai jakaa erilaisen arvomaailman. Se auttaisi jätettyä ymmärtämään, miksi suhde päättyi.

Haluaisitko muka oikeasti kuulla, että olet ikävystyttävä ja että sinun kanssasi on alusta alkaen oltu vain säälistä? Joskus ghostaus on oikeasti se parempi vaihtoehto.

Miksi ihmeessä kukaan on kenenkään kanssa säälistä tai jos pitää toista ikävystyttävänä? Jos jo etukäteen tietää ettei homma jatku. Mitä h*lvettiä oikeasti? Todella sairasta ja vaatenmielistä. Ihmiset ovat kyllä niin kamalia.

Jälkeenpäin ajatellen olisi toki ollut parasta puhua suoraan, tai olla alunperinkään ryhtymättä suhteeseen.

M38

Tulihan se sieltä.

Kuinka autisti pitää olla, että kuvittelee suoraan puhumisen tarkoittavan sitä, että sanoo totuuden, ettei ollut alkuunkaan kiinnostunut tai että toinen on ikävystyttävä. Suoraan puhuminen tarkoittaa sitä, että kerrotaan sille vastapuolelle, että tämä juttu ei nyt hei oikein toimi ja on parasta lopettaa se tähän. Sitten mietitään, onko jotain oleellista fiksua tai tärkeää sanottavaa, onko jotain sovittavaa palautettavista tarvaroista tms. ja jätetään heipat. Kummankaan ei tarvitse miettiä, että mitä ihmettä nyt tapahtui ja että ottaako se vielä yhteyttä vai ei. 

Minut dumpattiin ghostaamalla monen kuukauden suhteen jälkeen. Pidän sitä täysin lapsellisena ja vastuuttomana tapana toimia.

Ghostaus aiheuttaa vastapuolelle traumoja tai vähintäänkin hankaloittaa tilanteen käsittelyä ja pitkittää erosurua.  

Hahhaa, uskotko muka itsekään että se jäisi tuohon? Tuostahan se draama vasta alkaa, kun vastapuoli käy tivaamaan syytä, miksi haluan lopettaa, lupaa muuttua toivomani kaltaiseksi ja alkaa vänkäämään, olenko edes rakastanut häntä oikeasti. Sitten alkaa painostus ja kaupankäynti, että yritetään vielä muutama kuukausi ja katsotaan sitten. Myöntyväisenä ihmisenä tuossa joutuu vain loputtomaan suohon. 

Tämä on joidenkin kohdalla totisinta totta. Entinen kaverini, miespuolinen, ei hyväksy mitään muuta syytä sille että nainen ei halua häntä enää tapailla kuin sen että se johtuu kaverini ulkonäöstä. Itse voisin arvata monta muutakin syytä, kuten persuilun, sovinistisuuden, besserwisseröinnin, suoranaisen saapastyhmyyden, ajankäytön (hän itsuu titokoneella tasoteorioimassa ja haukkumassa naisia) jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selittelyjä siihen tarvitaan? On huomannut tehneensä virheen ja korjaa sen.

Ghostaaminen on tosi itsekästä ja munatonta toimintaa, koska jättäjä ei anna toiselle mitään mahdollisuutta ymmärtää, miksi toinen halua lopettaa suhteen.

Toiselle voisi kertoa syyn, kuten ettei tunne tarpeeksi vetoa toiseen tai jakaa erilaisen arvomaailman. Se auttaisi jätettyä ymmärtämään, miksi suhde päättyi.

Haluaisitko muka oikeasti kuulla, että olet ikävystyttävä ja että sinun kanssasi on alusta alkaen oltu vain säälistä? Joskus ghostaus on oikeasti se parempi vaihtoehto.

Miksi ihmeessä kukaan on kenenkään kanssa säälistä tai jos pitää toista ikävystyttävänä? Jos jo etukäteen tietää ettei homma jatku. Mitä h*lvettiä oikeasti? Todella sairasta ja vaatenmielistä. Ihmiset ovat kyllä niin kamalia.

Olen tuo joka alunperin kertoi olleensa yhdessä tytön kanssa vain säälistä. Olimme 18- ja 17-vuotiaita tuolloin, tytöllä oli ollut vaikeuksia kotonaan, ja hän selvästi kaipasi elämäänsä jonkinlaista pysyvyyttä ja turvaa. Minä olin kiltti perhepoika, enkä ollut seurustellut vakavasti vielä kenenkään kanssa, eikä minulla ollut ollut seksiä. Se että joku oli avoimen ihastunut ja tuli tarjolle, oli niin uusi ja ihmeellinen kokemus, etten oikeastaan edes ajatellut mitään. Menin vain ikään kuin tilanteen mukana. Olimme samassa harrastusryhmässä, joten näimme joka tapauksessa säännöllisesti, ja siitä oli hyvin helppo siirtyä seurusteluun.

Varsin pian tilanne kuitenkin alkoi tuntua ahdistavalta, koska tosiaan en missään vaiheessa tuntenut vetoa tähän tyttöön eikä meillä ollut oikeastaan mitään yhteistä. En usko että hänkään erityisesti nautti yhteisestä ajastamme, vaikka ponnistelin kyllä kovasti yrittäessäni keksiä puheenaiheita. Se etten saanut lopetettua suhdetta suoraan, oli kyllä suurelta osin omaa pelkuruuttani. En ole ikinä oikein kestänyt konfliktitilanteita, enkä yksinkertaisesti uskaltanut ottaa härkää sarvista. Tytöllä oli myös ollut traumaattisia kokemuksia perheessään, joten pelkäsin vähän sitäkin että hän romahtaisi kokonaan. Hän oli muutenkin aika räiskyvä luonteeltaan, joten kiusallinen kohtaus olisi ollut varma jos olisin suoraan sanonut haluavani erota. Jälkeenpäin ajatellen olisi toki ollut parasta puhua suoraan, tai olla alunperinkään ryhtymättä suhteeseen.

M38

Toivottavasti olet kehittynyt ja aikuistunut menneiden 20 vuoden aikana. Teininä varmaan lähes jokainen on toiminut osaamattomasti ja itsekkäästi. 

Nykyinen parisuhteeni on kestänyt jo 17 vuotta, joten ei ole tarvinnut onneksi testata kyspyyttäni tässä asiassa. Toivottavasti ei enää tarvitsekaan. Muuten olen kyllä mielestäni selvästi osaavampi ja vähemmän itsekäs nykyään.

M38

Vierailija
164/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus on vain niin helppoa. Jos olen tapaillut jotain ja menetän kiinnnostuksen, niin helpoimmalla pääsen kun en enää vastaa viesteihin.

Vierailija
165/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ghostasi mies, jota tapailin kuukauden verran. Joka tapaamisella kertoi, miten upea olen, miten kivaa on jne. Vikalla tapaamisella juteltiin seuraavista treffeistä ja sitten laskeutui hiljaisuus. Tuntui yllättävän pahalta ja vähensi taas uskoa ihmiskuntaan. Ne pari kertaa, kun olen saanut pakit päin näköä, olen kiittänyt tiedosta ja toivottanut hyvää jatkoa.

Vierailija
166/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen "ghostannut" elämäni aikana eräitä ystäviä, koska petyin heihin, sekä kummilapseni perheineen ja eräitä sukulaisia ja isäni ja myös esimieheni irtisanoutumisprosessin aikana. Parhaillaan mietin, miten menetellä takertuvan naapurin kanssa - en yhtään tykkää siitä, että hän soittelee minulle vähän väliä varsinkin näin pyhien aikaan. En ole tänäänkään viitsinyt vastata hänen soittoyrityksiinsä.

Kun on aikansa kärvistellyt epäterveellisessä ihmissuhteessa, on helpointa katkaista se ilman selityksiä. Täydellisessä maailmassa voisi ottaa ongelmat puheeksi ja ne ratkaistaisiin rakentavasti keskustellen, mutta sellainen onnistuu vain keijujen maailmassa sateenkaaren tuolla puolen.

Miksi 29 henkilöä on tykännyt tästä kommentista? Onhan se aika omituista, jos yksi henkilö on ghostannut oman isänsä lisäksi kummilapsen perheineen, muita sukulaisia, useampia ystäviä ja esimiehen. Enemmän tällainen toimintatapa kertoo ghostaajasta itsestään eli ihmissuhteet menee solmuun monen kanssa ja tilannetta ei osaa ratkaista muuten kuin häipymällä.

Et ole tainnut tavata toksisia tyyppejä koskaan? Tod.näk on että jos oma isä on jonkun sortin luonnehäiriöinen, niin sitä on vetänyt magneetin lailla muita samanlaisia elämään kunnes on havahtunut ongelmaan ja tehnyt sille jotain (poistanut ne elämästä). Tällaiset kommentit kuin sinun osoittaa suurta tietämättömyyttä aiheesta, syyllistät uhria.

Olen tavannut toksisia ja luonnehäiriöisiä henkilöitä, mutta yhtään ihmistä en ole ghostannut. Olen myös ottanut tällaiseen henkilöön etäisyyttä, mutta olen kyennyt hoitamaan kuitenkin välit asiallisesti tai kertonut toiselle, että hänen käytös ei ole hyväksyttävää tai hänen käytös on loukannut minua.

Tämähän onnistuu jos perässä ei ole esim. stalkkeria niin kuin minulla. Yli 10 vuotta, itse asiassa alkaa olla jo 15 siitä kun hän tuon aloitti. Joka paikasta josta ole napua hakenut on nimen omaan neuvottu ghostaamaan hänet. Sinä joko nautit stalkkereista, tai et oikein ymmärrä elämää.

Tuo on no contact, ei ghostausta!

Vierailija
167/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaus on vain niin helppoa. Jos olen tapaillut jotain ja menetän kiinnnostuksen, niin helpoimmalla pääsen kun en enää vastaa viesteihin.

Narsisti/ psykopaatti/ sosiopaatti

Vierailija
168/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen "ghostannut" elämäni aikana eräitä ystäviä, koska petyin heihin, sekä kummilapseni perheineen ja eräitä sukulaisia ja isäni ja myös esimieheni irtisanoutumisprosessin aikana. Parhaillaan mietin, miten menetellä takertuvan naapurin kanssa - en yhtään tykkää siitä, että hän soittelee minulle vähän väliä varsinkin näin pyhien aikaan. En ole tänäänkään viitsinyt vastata hänen soittoyrityksiinsä.

Kun on aikansa kärvistellyt epäterveellisessä ihmissuhteessa, on helpointa katkaista se ilman selityksiä. Täydellisessä maailmassa voisi ottaa ongelmat puheeksi ja ne ratkaistaisiin rakentavasti keskustellen, mutta sellainen onnistuu vain keijujen maailmassa sateenkaaren tuolla puolen.

Miksi 29 henkilöä on tykännyt tästä kommentista? Onhan se aika omituista, jos yksi henkilö on ghostannut oman isänsä lisäksi kummilapsen perheineen, muita sukulaisia, useampia ystäviä ja esimiehen. Enemmän tällainen toimintatapa kertoo ghostaajasta itsestään eli ihmissuhteet menee solmuun monen kanssa ja tilannetta ei osaa ratkaista muuten kuin häipymällä.

Et ole tainnut tavata toksisia tyyppejä koskaan? Tod.näk on että jos oma isä on jonkun sortin luonnehäiriöinen, niin sitä on vetänyt magneetin lailla muita samanlaisia elämään kunnes on havahtunut ongelmaan ja tehnyt sille jotain (poistanut ne elämästä). Tällaiset kommentit kuin sinun osoittaa suurta tietämättömyyttä aiheesta, syyllistät uhria.

Olen tavannut toksisia ja luonnehäiriöisiä henkilöitä, mutta yhtään ihmistä en ole ghostannut. Olen myös ottanut tällaiseen henkilöön etäisyyttä, mutta olen kyennyt hoitamaan kuitenkin välit asiallisesti tai kertonut toiselle, että hänen käytös ei ole hyväksyttävää tai hänen käytös on loukannut minua.

Tämähän onnistuu jos perässä ei ole esim. stalkkeria niin kuin minulla. Yli 10 vuotta, itse asiassa alkaa olla jo 15 siitä kun hän tuon aloitti. Joka paikasta josta ole napua hakenut on nimen omaan neuvottu ghostaamaan hänet. Sinä joko nautit stalkkereista, tai et oikein ymmärrä elämää.

Kyllä se oli ghostaaminen. Se että toinen jatkaa vielä yli 10v myöhemmin, kun "ei ole saanut kaipaamiaan vastauksia" ei poissulje tätä.

Vierailija
169/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenpäin ajatellen olisi toki ollut parasta puhua suoraan, tai olla alunperinkään ryhtymättä suhteeseen.

M38

Tulihan se sieltä.

Kuinka autisti pitää olla, että kuvittelee suoraan puhumisen tarkoittavan sitä, että sanoo totuuden, ettei ollut alkuunkaan kiinnostunut tai että toinen on ikävystyttävä. Suoraan puhuminen tarkoittaa sitä, että kerrotaan sille vastapuolelle, että tämä juttu ei nyt hei oikein toimi ja on parasta lopettaa se tähän. Sitten mietitään, onko jotain oleellista fiksua tai tärkeää sanottavaa, onko jotain sovittavaa palautettavista tarvaroista tms. ja jätetään heipat. Kummankaan ei tarvitse miettiä, että mitä ihmettä nyt tapahtui ja että ottaako se vielä yhteyttä vai ei. 

Minut dumpattiin ghostaamalla monen kuukauden suhteen jälkeen. Pidän sitä täysin lapsellisena ja vastuuttomana tapana toimia.

Ghostaus aiheuttaa vastapuolelle traumoja tai vähintäänkin hankaloittaa tilanteen käsittelyä ja pitkittää erosurua.  

Hahhaa, uskotko muka itsekään että se jäisi tuohon? Tuostahan se draama vasta alkaa, kun vastapuoli käy tivaamaan syytä, miksi haluan lopettaa, lupaa muuttua toivomani kaltaiseksi ja alkaa vänkäämään, olenko edes rakastanut häntä oikeasti. Sitten alkaa painostus ja kaupankäynti, että yritetään vielä muutama kuukausi ja katsotaan sitten. Myöntyväisenä ihmisenä tuossa joutuu vain loputtomaan suohon. 

Tiedän täsmälleen mistä puhut. Mutta ei silti tarvitse vain selityksettä kadota. Laitat viestin, että sori tää oli tässä ja hyvää loppuelämää. Sitten voit pistää eston päälle niin, ettet saa enää yhtään viestiä, joissa toinen tivaa selitystä.

Vierailija
170/285 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsellista häipyä kuin ilmaan, toinen voi pelästyä pahastikin ja kokea pitkäaikaista traumaa jos on nuori. Kaukaakin voi asian selittää, jos pelkää reaktiota.

Vierailija
171/285 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oli ghostaaminen. Se että toinen jatkaa vielä yli 10v myöhemmin, kun "ei ole saanut kaipaamiaan vastauksia" ei poissulje tätä.

Kyllä se sulkee. Häiriköille ei vastata yhtään mitään ja se on nollakontakti häirikköön. Ghostaaminen on häiriintynyttä käytöstä viatonta osapuolta kohtaan. Nollakontakti on itsensä suojelemista vaaralliselta tai muuten haitalliselta henkilöltä.

Vierailija
172/285 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt pitkän "ystävyys"suhteen ghostaamalla. Annoin selitykseni ja sen jälkeen estin hänet joka paikasta. Vastauksia en olisi halunnut kuullakkaan. Ystävyys oli yksipuolista ja erittäin rasittavaa. Taisi olla narsistinainen, jauhoi koko ajan itsestään ja minun elämääni haukkui ja piti alempiarvoisena. Eipä kiinnostellut jäädä sellaista enää kuuntelemaan. En ole katunut yhtään!

Vierailija
173/285 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”En pidä sinusta enkä halua enää olla kanssasi tekemisissä”, jos selitys vaaditaan niin onko tämä hyvä?

Juuri näin. Mysteeri miksi jotkut eivät ymmärrä mitä ghostauksella halutaan sanoa.

Vierailija
174/285 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ghostaamista jos lopettaa suosikkiartistin seuraamisen somissa?

Entä jos pitää ”sometaukoa” muutaman kuukauden ja sulkee hetkellisesti ig:n ja facen?

Pitääkö ilmoittaa ja selittää sellaisllle henkilöille, joiden kanssa ei ole koskaan vastavuoroisesti jutellut tai edes tavannut livenä?

Ystävät tietysti tietävät minut ja harrastavat itsekin taukoilua somesta.

Vierailija
175/285 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty noin, ja nyttemmin minäkin olen tehnyt noin. Erona näissä tapauksissa on, että ei ole kukaan jäänyt perään kyselemään minun kohdalla. Miksi olisin siis tehnyt numeroa siitä että katkaisen yhteyden ihmisiin kun he eivät edes muista olemassaoloani.

Vierailija
176/285 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haikailla sellaisen ihmisen perään, joka näin tekee?

Eteenpäin!

Vierailija
177/285 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen vaikutti mielenterveysongelmat, kuten ahdistus ja masennus. Aloin vaan eristäytyä ja yhteydenpito vanhoihin kavereihin jäi. Toisaalta ei kukaan kysellyt peräänkään, joten eivät ilmeisesti kovin paljon kaivanneet.

Vierailija
178/285 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä taakseen jättää, sen edestä löytää.

Vierailija
179/285 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näette ghostaajanne, hold them accountable for their actions! Ei väkivaltaa tai uhkailua!

Vierailija
180/285 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ghostaaja, aina ghostaaja. Nämä ovat alinta saastaa. Jos esim deittisi on koskaan ghostannut jonkun muun niin kyllä tekee sen varmasti myös sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän