Miksi joku lopettaa ihmissuhteen ghostaamalla eli häipymällä ilman selitystä?
Oletko itse kenties syyllistynyt ghostaamiseen ja jos olet, niin miksi? Tai onko sut jätetty ghostaamalla? Musta on outoa vain kadota ihmissuhteesta ilman selitystä ja jättää vastaamatta toisen viesteihin, mutta haluaisin ymmärtää, miksi joku tekee niin.
Kommentit (285)
Ghostaaminen, jos on jo tapailtu tai oltu suhteessa on kyllä julmaa. Yhteisesti sovittu päätös suhteelle on aikuismaista ja fiksua käytöstä. Itse olen joutunut ghostaamaan huom. vain tuntemattomia tai ei-tuttuja somessa, joiden yhteydenottoa en ole halunnut syystä tai toisesta, ei kuitenkaan tuttuja sentään.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa ghostaamistapauksissa väittäisin masennuksen olevan se juurisyy.
Masentunut ei jaksa selitellä, eikä kohdata ghostatun tunteita ja reaktioita.Hän välttelee draamaa.
Hänellä ei ole mitään kenellekään annettavaksi,
Itselläni totaalinen burn-out aiheutti sen etten jaksanut enää yhtään ylimääräistä ihmistä ympärilläni. Etenkään niitä tarvitsevia ja takertuvia, jotka näkivät suhteemme läheisempänä kuin mitä itse sen koin. Ja vielä päälle se täydellinen "eri taajuuksilla olo", joka suorastaan vyöryi päälleni. Siis väsymys siihen ettei toinen ymmärtänyt minua laisinkaan.
Siksi, että et huomaa mitä itse teet. Miksi suhun hermostutaan, mieti mitä itse sanot tilanteissa, joissa menetät malttisi. Itse erkaannuit, otit rakoa, tiedät sen itsekin. Toiseksi olet vain ja ainoastaan hyötysuhteissa.
Jokainen on vastuussa vain omista tunteistaan. Siksi ihmiset ghoustaavat ja siihen pitää tottua. Ei koskaan kannata kiintyä kiintyä liikaa toiseen ihmiseen. Silloin ghoustaaminen ei tunnu niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Mies yritti vääntää kaveruudestamme jotain typerää fwb-juttua. Selkeä ei oli hänelle ilmeisesti kyllä. Ei kiinnosta jatkuvasti jankuttaa samasta asiasta. Etsikööt panonsa muualta.
Miestä ei oikeasti kiinnosta pätkääkään kaverinaisen jutut. Se on vain yksi tapa yrittää päästä naisen sänkyyn.
Minulle kävi näin. Olin tapaillut erästä miestä lähes vuoden, mutta hän ei halunnut alkaa virallisesti seurustelemaan, vaikka pyysin. Omasta mielestäni me kyllä seurustelimme, vietin hänen luonaan yhtä paljon aikaa kuin kotonani ja viestittelimme päivittäin. Lopulta tuntui, että hän alkoi etääntyä minusta ja yhtenä päivänä kaikki yhteydenpito vaan loppui kuin seinään. En koskaan saanut selitystä. Kurjinta on, että hän oli ensirakkauteni ja en ole välittänyt kenestäkään toisesta puoliksikaan yhtä paljon. Ilmeisesti kohtalonani on jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mies yritti vääntää kaveruudestamme jotain typerää fwb-juttua. Selkeä ei oli hänelle ilmeisesti kyllä. Ei kiinnosta jatkuvasti jankuttaa samasta asiasta. Etsikööt panonsa muualta.
Pieni vinkki tulevaisuutta varten, naisten "kaveruudella" ei ole miehille mitään arvoa. Jotkut vaan jäävät roikkumaan helpon panon toivossa, luuletko oikeasti, että jotain kiinnostaa sun jutut? :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä selittelyjä siihen tarvitaan? On huomannut tehneensä virheen ja korjaa sen.
Ei sulle tavat ole tuttuja, miten toisten ihmisten kanssa käyttäydytään??
Henkilöt jotka olen ghoustannut ovat olleet totaali mulqui joihin ei tehoa mikään puhe ovat myös itse epäempaattisia ja itsekkäitä joten ghoustaus on paras isku niille. Oppivathan olemaan ja tippuvat jalustalta kuin per seelle ammutut harakat. Niille ole kukaan mitään selitys velkaa.
Gostaus on hienovarainen vihje siitä, ettei halua enää tavata.
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttava ehdotti säännöllisesti kahville lähtöä. Kerroin oman aikatauluni. Ei vastausta. Sitten taas ehdotteli jonkun kuukauden päästä uudestaan. Ei voi olla noin vaikeaa. Estin koko tyypin. Ollaan liian erilaisia. Mä menen ja teen asioita enkä vaan ehdottele.
Kahville. Miksi siitä maksaa?
Kuka juo kahvia tai teetä?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa ghostaamistapauksissa väittäisin masennuksen olevan se juurisyy.
Masentunut ei jaksa selitellä, eikä kohdata ghostatun tunteita ja reaktioita.Hän välttelee draamaa.
Hänellä ei ole mitään kenellekään annettavaksi,
Itselläni totaalinen burn-out aiheutti sen etten jaksanut enää yhtään ylimääräistä ihmistä ympärilläni. Etenkään niitä tarvitsevia ja takertuvia, jotka näkivät suhteemme läheisempänä kuin mitä itse sen koin. Ja vielä päälle se täydellinen "eri taajuuksilla olo", joka suorastaan vyöryi päälleni. Siis väsymys siihen ettei toinen ymmärtänyt minua laisinkaan.
Kirjoitit juuri tämän keskustelupalstan parhaan viestin ikinä. Siis että joku näkee suhteen läheisempänä kuin mitä se kumppani sen suhteen kokee. Yhdelle suhde saattaa olla elintärkeä, mutta se niinsanottu kumppani ei välttämättä edes huomaa niin minkäänlaista suhdetta, ei välttämättä ole edes huomannut sinua niin ensinkään. Miksi takerrut sellaiseen ihmiseen joka ei edes tiedä että sinä olet edes olemassa?
Se suhde on olemassa vain sinun oman pääsi sisällä. Se ei ole olemassa kumppanisi pääsi sisällä. Ja se ei ole olemassa tosimaailmassa.
Älä luo mielikuvitussuhteita. Jos luot niitä niin se tarkoittaa vain sitä että sinä olet menettänyt todellisuudentajuntasi jo ajat sitten, olet menettänyt yhteyden todellisuuteen. Varhaislapsuutesi jälkeen et ole enää elänyt todellisuudessa vaan ihan vain omassa sisäisessä mielikuvitusmaailmassasi.
Ghostaus on henkistä väkivaltaa niinkuin mököttäminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole vähääkään hienovaraista eikä myöskään mikään vihje.
LouLou kirjoitti:
En ole koskaan ghostannut. Sitä ei kai lasketa ghostaamiseksi, kun kerran kävin treffeillä miehen kanssa ja hän sanoi minulle treffien lopuksi, että hän kyllä haluaisi tavata uudelleen ja sitten viikkoon ei viestitelty kertaakaan Tinderissä (ei oltu vaihdettu numeroita), niin minä poistin matchin. Jos hän olisi laittanut minulle viestiä, jossa olisi kysynyt haluanko vielä tavata, olisin toki silloin vastannut hänelle.
Minut kerran ghostasi eräs mies, joka työskenteli psykiatrisena sairaanhoitajana. Luulisi, että sellaisella tyypillä olisi peruskäytöstavata hallussa . Miksei vaan voi vastata asialliseen viestiin?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghoustaaminen on humaani tapa lopettaa suhde, koska silloin ei tarvitse kenellekään mitään negatiivista. Tällöin kukaan ei loukkaanu. Selityksissä pitää kuitenkin turvautua johonkin hätävalheeseen.
Helppoa itselle, eipä siinä muusta ole kyse, vaikka sitä yritetään aina maalata ettei halua loukata tai ettei ole selityksen velkaa. Enpä minäkään ole esim. huomenien toivottamisen velkaa työkavereilleni, mutta toivotan silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghoustaaminen on humaani tapa lopettaa suhde, koska silloin ei tarvitse kenellekään mitään negatiivista. Tällöin kukaan ei loukkaanu. Selityksissä pitää kuitenkin turvautua johonkin hätävalheeseen.
lol, tarkoitat varmaan, ettei ghostaajalle mitään negatiivista. Itse kuulisin ainakin mieluummin syyn, olisi se sitten vaikka hätävale, niin voisin mahdollisesti korjata asian tulevaisuutta silmällä pitäen, jos se siis olisi korjattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lol, tarkoitat varmaan, ettei ghostaajalle mitään negatiivista. Itse kuulisin ainakin mieluummin syyn, olisi se sitten vaikka hätävale, niin voisin mahdollisesti korjata asian tulevaisuutta silmällä pitäen, jos se siis olisi korjattavissa.
Ghoustaaja voi myös ajatella pitävänsä vain taukoa suhteesta ja myöhemmin ottaa uudelleen yhteyttä. Jos sanoo pitävänsä taukoa, niin kukaan ei usko sellaista selitystä.
Siis enkö osaa muunlaista viestintää kuin rehellistä viestintää? Vaadit minua valehtelemaan?
Puhun totta tai vaikenen. Valehtelemaan et minua saa. Mieluummin hyppään jyrkänteeltä alas kuin valehtelen sinulle yhtä ainutta sanaa.
"Missä on lähin haulikko? Anna se minulle! Tähtään sillä sinua tai minua, ihan sama kumpaa tähtään, ihan sama kumpaa ammun, kunhan minun ei enää ikinä tarvitse nähdä sinua." Sinä se, siinä se rehellinen todellinen syy ja perustelu sille miksi en jatka kanssasi seurassasi enää sekuntiakaan. Jos et totuutta kestä niin älä kysy minulta mitään.
Minulle on ihan sama kumpi meistä kuolee. Kunhan jompikumpi meistä kuolee niin minun ei tarvitse enää ikinä nähdä sinua. Onnellinen loppu. Loppu hyvin kaikki hyvin.