Miksi joku lopettaa ihmissuhteen ghostaamalla eli häipymällä ilman selitystä?
Oletko itse kenties syyllistynyt ghostaamiseen ja jos olet, niin miksi? Tai onko sut jätetty ghostaamalla? Musta on outoa vain kadota ihmissuhteesta ilman selitystä ja jättää vastaamatta toisen viesteihin, mutta haluaisin ymmärtää, miksi joku tekee niin.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Ghoustaaminen on ymmärrettävää. Jos sanoo totuuden, niin se nakertaa todella pitkään sen toisen itsetuntoa. Ghoustaamisella loukataan paljon vähemmän toisen tunteita.
Niin sitä luulisi, mutta niin kauan kun se toinen ei vielä tiedä että tuli ghostatuksi, hän nolaa itsensä esim yhteisten tuttavien silmissä, kun yrittää vielä ehkä useastikin ottaa yhteyttä. Ja toinen ei tietoisesti vastaa mitään. Miten nolaaminen on parempi?
Ghostaaja taitaa olla ihminen joka ei kestä mahdollista "palautetta". Haluaa välttyä kokonaan ikäviltä fiiliksiltä ja ristiriitatilanteilta. Itselleen hän siitä helpompaa tekee, eikä toiselle, jota roikutetaan löysässä hirressä.
Ja mun tapauksessa kipeää tekee ghostaaminen pitkästä ystävyyssuhteesta.
Mulla on tuttava, jota en ole tavannut vuosiin. Mutta taas tuttavani soittelee, tosin harvakseltaan. Tuttavalla on monesti jotain kamalaa sanottavaa minusta. Silloin kun tuttavani puhuu puhelimessa pitää olla paikoillaan ja hiljaa ja liikkumatta. Kerran makasin sängyssä ja puhuin tuttavalleni. Ilta oli tulossa ja automaattisesti vedin rullaverhon alas. Samalla tuttavani huusi vihaa täynnä: "Mitä sinä siellä raahaat". Hän ei uskonut selitystäni rullaverhosta. Viime puhelun aikana tuttavani alkoi taas syyttää vihaisesti ja epäillä: Oletko vaihtanut puhelimen? Mitä sinä siellä teet puhelimella? Minusta on täysin normaalia, että täällä, kulmilla puhelinverkko heikko.Yhteys voi toisinaan pätkiä. Miten voi olla minun syytäni?
Olen ajatellut hiljaa, noin vain laittaa soitoneston. Kotona haluaisin olla rauhassa, ilman syyttäjiä.
LouLou kirjoitti:
Kannattaa kertoa tapailukumppaneilleen etukäteen, että ei näe tulevaisuutta heidän kanssaan, heti kättelyssä. Ongelmasi ratkeaa tällä välittömästi.
En mä voi kertoa kaikille mun sadoille puolitutuille "en näe tulevaisuutta kanssasi". Koska en mä voi ikinä tietää ketkä puolitutut on alkanut haaveilla jostain yhteisestä tulevaisuudesta. Se nyt olis aika hullua jos sadoille ihmisille sanoisin "en näe yhteistä tulevaisuutta", siis jos sanoisin sellaisillekin joilla ei myöskään ole mitään tulevaisuuden haaveita minun suhteeni. Pitääkö mun sanoa niin mun kaikille naapureille, kollegoille, taksikuskeille,...?
Minulla on ollut lähes parinkymmenen vuoden ajan suhde, jossa mies on alkanut vetäytymään kesän jälkeen. Hän ei enää ota oma-aloitteisesti yhteyttä ja vastaa vain lyhyesti, jos jotakin kysyn. Ei kysy minulta vastavuoroisesti mitään, eikä ehdota mitään. Olen yrittänyt muutaman kerran avata keskustelua asiasta, mutta hänellä ei ole omien sanojensa mukaan aikaa käsitellä asiaa.
Tämä ei nyt tavallaan ole täyttä ghostaamista, mutta koen toiminnan hyvin ikäväksi. En ymmärrä miksei hän voinut suoraan sanoa, että haluaa lopettaa suhteen, vaan jätti minut roikkumaan epätietoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut siksi, että halusin välttää draaman draamailijan kanssa.
Kyllä. Draamailusuhteet ovat arvotonta roskaa. Ne suhteet saa heittää roskikseen sanomatta sanaakaan. Draamailijaihmiset saa hylätä vaikka autiolle saarelle, draamailkoot siellä keskenään. Draamailua en katsele, vaan käännän selkäni ja häivyn.
No jos se toinen osapuoli on niin pelottava ja ahdistava, että poispois äkkiä täältä 😱
Onneksi veljet haki pois 😍
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut lähes parinkymmenen vuoden ajan suhde, jossa mies on alkanut vetäytymään kesän jälkeen. Hän ei enää ota oma-aloitteisesti yhteyttä ja vastaa vain lyhyesti, jos jotakin kysyn. Ei kysy minulta vastavuoroisesti mitään, eikä ehdota mitään. Olen yrittänyt muutaman kerran avata keskustelua asiasta, mutta hänellä ei ole omien sanojensa mukaan aikaa käsitellä asiaa.
Tämä ei nyt tavallaan ole täyttä ghostaamista, mutta koen toiminnan hyvin ikäväksi. En ymmärrä miksei hän voinut suoraan sanoa, että haluaa lopettaa suhteen, vaan jätti minut roikkumaan epätietoisuuteen.
Samantyyppinen tilanne sillä erotuksella, että yhteydenpito on vielä vähäisempää.
Useimmissa ghostaamistapauksissa väittäisin masennuksen olevan se juurisyy.
Masentunut ei jaksa selitellä, eikä kohdata ghostatun tunteita ja reaktioita.Hän välttelee draamaa.
Ja onhan se tosiasia,että masennus tekee ihmisestä itsekkään,mutta siinä ei ole mitään pahaa.Hänellä vain ei ole mitään kenellekään annettavaksi, hän on niin tyhjä henkisesti.
Erikseen on sitten nämä parisuhteet,joissa vain pelkuruus on ghostauksen syynä.
Turha hyväksikäyttäjille on yhtään mitään sanoa. Ei ne kuitenkaan tajua tap paa itseään.
Mitä sanoisit Donald Trumpille jos hänen kanssaan olisit jossain suhteessa ja lopettaisit? Et mitään!
Ärsyttääkö? 😂🤣🤣😂😂🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣🤣🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣🤣😂😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂😂🤣🤣🤣😂🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣😂😂😂😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Ghoustaaminen on ymmärrettävää. Jos sanoo totuuden, niin se nakertaa todella pitkään sen toisen itsetuntoa. Ghoustaamisella loukataan paljon vähemmän toisen tunteita.
Käsittämätön ajatusrakennelma. Oikeasti on vain selkärangaton pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön ajatusrakennelma. Oikeasti on vain selkärangaton pelkuri.
😭?
Viesteihin vastaamatta jättäminen on töykeää. Toisaalta ihmissuhde, josta et saa mitään, on syytäkin jättää taakse, vaikka sitten hiljalleen vaan häviämällä toisen elämästä. Jos olet aina se joka kyselee kuulumiset, jaksamiset, tsemppaa toista, yrittää ilahduttaa ja toivoo näkemistä ilman että toinen pistää tikkua ristiin, uuvuttaa kenet tahansa.
Ymmärrän tota joka kertoi masentuneena jättäneensä kaverit vanhalle paikkakunnalle.
Joitain asioita ei vaan voi sanoa ääneen. Ei voi sanoa "mieluummin hyppään kaivoon tai jyrkänteeltä alas, kuin vietän hetkeäkään sun kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Viesteihin vastaamatta jättäminen on töykeää. Toisaalta ihmissuhde, josta et saa mitään, on syytäkin jättää taakse, vaikka sitten hiljalleen vaan häviämällä toisen elämästä. Jos olet aina se joka kyselee kuulumiset, jaksamiset, tsemppaa toista, yrittää ilahduttaa ja toivoo näkemistä ilman että toinen pistää tikkua ristiin, uuvuttaa kenet tahansa.
Ymmärrän tota joka kertoi masentuneena jättäneensä kaverit vanhalle paikkakunnalle.
Vastaamatta jättäminen on töykeää? Töykeää?
Jos mulle lähetät viestin ja tahdot multa vastauksen, niin tässä mun vastaus: "painu vttuun!"
Kumpi on töykempää: vastata noin, vai olla kokonaan vastaamatta? Kumman sä toivot? Saat valita. Voin jatkossa, tulevaisuudessa, kohdella ihmisiä sun toivomuksen mukaisesti. Voin vastata hiljaisuudella tai käskyllä painua vttuun. Kummalla vastaan? Kumpi on parempi? Kumpi on vähemmän töykeää?
Koska tosi paljon on niitä ihmisiä, jotka ei tajua häipyä, jos niille ei sano tosi rumasti. Vasta kun niille nyrkistä antaa päin naamaa tai kirveellä uhkaa, niin ne häipyy. Vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Joitain asioita ei vaan voi sanoa ääneen. Ei voi sanoa "mieluummin hyppään kaivoon tai jyrkänteeltä alas, kuin vietän hetkeäkään sun kanssa".
Mies ei voi sanoa kaverinaiselle, että nyt on pakko kadota sun elämästä, koska harmittaa niin paljon kun ei saa seksiä. Tällöin on pakko vain ghoustata.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa muunlaista viestintää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaamatta jättäminen on töykeää? Töykeää?
Jos mulle lähetät viestin ja tahdot multa vastauksen, niin tässä mun vastaus: "painu vttuun!"
Kumpi on töykempää: vastata noin, vai olla kokonaan vastaamatta? Kumman sä toivot? Saat valita. Voin jatkossa, tulevaisuudessa, kohdella ihmisiä sun toivomuksen mukaisesti. Voin vastata hiljaisuudella tai käskyllä painua vttuun. Kummalla vas
Pitäskö sun miettiä millaiset sun sosiaaliset ympyräsi ovat? Keiden kanssa yleensäkään kannattaa olla tekemisissä?
En minäkään.