Pienituloisena sitä huomaa
Kommentit (15)
Mulla riitti, nyt se 595 euroo ei riitä juurikaan mihinkään.
Silloin sai työttömyyskorvausta 2000 markkaa. Ja se riitti hyvin.ap
Muistan sen, kun sain ekan kerran omaa rahaa 15-v rippikoulun jälkeen. Oli se jännää ! Ne markat riitti hyvin, kun silloin kaikki oli paljon halvempaa, kuin nykyään. Kun eurot tuli, kaikki kallistui ja sama jatkuu. Nykyään on ihme, jos saan enemmän, kuin 20-40 €/VK rahaa viikossa. Onneksi saan vielä pientä NS palkkaa. Mun toinen käsi on mennyt nyt lähes täysin toimintakyvyttömäksi, kiitos pakkotyön ! Sinne on pakko mennä, että saisi edes 3,5 €/puoli PV rahaa. Ja mulle se merkitsee 3 puolikasta päivää. Perjantaisin kukaan ei saa mitään. Vielä viime kuussa se oli 14 €/VK. Kyllästyin yhteen paikkaan täysin. Sitä samaa vuosi vuodelta, eikä sieltä päin tule mitään tarjottavaa. Ja kun tulee, se on niukaa, juuri ja juuri syömäkelpoista. Kuten ton paikan ruoka. Okei. Mut nyt pienituloisena..............
Rahat ei riitä herkkuihin ja nyt ketuttaa.
Riitti jo 15 vuotta sitten. Tienasin silloin bruttona 1600 e/kk, bailasin, tupakoin ja reissasin.
Nyt tienaan 2200 e bruttoa, ja nolliin menee joka kuukausi tili vaikka olen tarkka rahasta. Koska on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Sinne sitten vaan aikakoneella!
Lainaatko?
90-luvulla oli 1000 markkaa suuri summa. Nyt joku 170€ vain pikku kasa hiluja.
Ei ollut muiden raha isompi tai riittävä silloinkaan. Oli pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne sitten vaan aikakoneella!
Lainaatko?
Jos löydän sen, voin harkita...
Vierailija kirjoitti:
Rahat ei riitä herkkuihin ja nyt ketuttaa.
Ihan turhaan alapeukutat. Toisessa aloituksessa valitit, kuinka et mene kauppaan. Eikä tarvitse, kun ruokaa on. Herkkuihinhan ne sun ylimääräiset rahat menevät.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla oli 1000 markkaa suuri summa. Nyt joku 170€ vain pikku kasa hiluja.
Sillon sai vitosella kahvin ja pullan. Saman vitosen nuo on nytkin. Talo maksoi 300 000 markkaa. Nyt se maksaa 300 000 euroa. Sillon tienasi lääkäri 8000 markkaa, nyt se tienaa 7000 euroa. Silloin johtava lääkäri teki miljoonan markan talon. Nyt 260 000 eurolla(vanha markkamiljoona) saa käytetyn 10v talon. 30 vuotta sitten 260 000 markalla sai 10v käytetyn talon. 30 vuodessa n. 600% inflaatio. Ei minusta mitään ihmeellistä. Itseasiassa aika normaalia talouden kehitystä. Pienet häiriöt taloudessa ei 100 päästä muisteta kuin sivuhuomautuksena historiankirjoissa
Ei mulla riittänyt. Tosi köyhä olin sillon.