Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
361/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin tänään kuvat lähtötilanteesta, ja jatkossa ajattelin kuukauden välein ottaa seurantakuvat. Olen ehkä normaalipainon rajoissa tai vähän ylipainon puolella, ja tarkoitus on pudottaa painoa yhden vaatekoon verran. Vaakaa ei ole eikä tule, koska itseni tuntien alkaisin liikaa tuijottaa sen numeroita. Huomaan kyllä vaatteista ja kuvista, missä mennään.

Viime syksynä ja alkutalvesta syöminen lipsahti aivan retuperälle. En tehnyt kotona ruokaa koskaan vaan elin valmisruuilla ja kotiintilatulla pizzalla. Se näkyi kehossa ja kukkarossa, ja olen joulukuun alusta asti tehnyt taas kotona ruokaa ja muutenkin katsonut tarkemmin, mitä suuhuni laitan. Annoskootkin pysyvät kurissa, kun teen kerralla isomman satsin ja jaan sen heti annosrasioihin. Haastan myös itseni kokeilemaan vähintään kahta uutta reseptiä joka kuukausi niin saan vaihtelua ruokiin.

Hei, minusta olet ihan oikeilla jäljillä, tilanteeseen on "helpointa" puuttua siinä vaiheessa, kun ylipainoa ei ole paljon. Oman kokemukseni mukaan kenenkään kroppa ei kestä kuin satunnaisesti pizzojen syöntiä ym valmispöperöä/ höttöruokaa, vain harva meistä on "läpipasko", jolloin mitään syödystä extraenergiasta ei tartu kehoon. Kannustan täältä kovasti muutokseen ja itse teen samaa nyt just!

Kiitos tosi paljon tsempeistä ja kannustukset täältä takaisin! Tuo on ihan totta, että helppo on aloittaa nyt, kun urakka ei ole liian suuri, isoja muutoksia ei tarvitse tehdä ja terveys on vielä tallella. Mulle riittää se, että alan syödä ns. tavallista kotiruokaa. Herkuttelu ei ole ongelma, ja ostan makeita tai suolaisia herkkuja harvoin. Leipoakaan en osaa. Alkoholia menee vähän, muutama annos kuukaudessa.

Jos tämä johonkin kaatuu, niin malttamattomuuteen. Olen hetimullekaikkinyt-tyyppiä ja kun tulokset eivät heti näy, turhaudun ja ajattelen, että ei kannata edes yrittää.

Vierailija
362/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

53v. 67kg ja 162cm. Ihannepaino olisi 58kg. Olisin tyytyväinen, jos saisin 5kg rasvaa pois. En kuitenkaan taida onnistua, koska olen huomannut, että jos kalorit on yhtään miinuksella tai jos väsyttää, mieleni ja kehoni alkaa huutaa sokeria. Ja vasta kun saan sokeria, minulle tulee hyvä ja virkeä olo. Olen karkkiholisti. Onneksi minulle riittää 120gr päivässä. Mitään muita paheita ei ole. Ja syön vain kerran viikossa tuon määrän. Muina päivinä vähemmän.

Hei karkkiholisti, Mysimba tai Ozempic auttaisivat sinua pudottamaan tuon painon nopeastikin. Täällä on ihmeellistä lääkevastaisuutta ollut joissakin kommenteissa, mutta kun kuitenkin on kyse terveydestä ja sen ylläpitämisestä, olen ehdottomasti sillä kannalla, että osalla meistä kaikenlaisia himoja vastaan on syytä taistella jopa lääkkeellisellä tuella. Itselleni on määrätty aiemmin Mysimba, mutta siitä tuli ihme huimaus ja päänsärky, sitten Ozempic 2kk sitten, pudotustavoitteeni 170cm pituisella (alkupaino 81kg) on päästä 68kg:oon. Nyt painoni on jo 10 viikossa Ozempicin tuella ilman mitään merkittäviä haittoja 73kg! Melkein kilo viikossa pudonnut!!! Olen tosi lähellä tavoitettani, siitä tosi onnellinen ja siksi sinulle myös isosti TSEMPPIÄ!

Minä olen suunnilleen samoissa mitoissa ja ikäkin on sama kuin "karkkiholistilla". Minä luulen, että jos hakeutuisin lääkäriin pyytämään Ozempic reseptiä, niin minut naurettaisiin ulos sieltä. Joka kerta jos erehdyn mainitsemaan jollekin, että "yritän vähän keventää", niin ihmiset pyörittelevät silmiään, että mistä kohtaa on muka tarvetta..

t. N54, 162cm ja 66kg

Olen tuo karkkiholisti ja minulla on siro ruumiinrakenne, joten rasvaa tosiaankin on. Kehomittauksen perusyeella pitäisi rasvaa pudottaa 13 kiloa ja hankkia 2,5kg lihaksia. Olen nyt 3kk käynyt kuntosalilla 2 kertaa viikossa ja pyöräilen päivittäin 10km. Painossa ei ole tapahtunut muutosta, kiitos sokerin. Mutta minä myös epäilen, etten reseptiä saisi...

On minullakin rasvaa ihan liikaa, mutta lihasmassaa minulla on kehonmittauksen mukaan n. 3kg suositusarvoa enemmän eli ruumiinrakenteeni on naiseksi hieman roteva. Olen harrastanut aktiivisesti liikuntaa koko ikäni ja käynyt monet vuodet kuntosalilla, siitä johtunee riittävä lihasmassa. Mutta todellakin suklaa ja pulla ovat pitäneet huolen rasvan riittävyydestä kehossani. 

N54

Kriteerit Ozempicille ovat BMI yli 30 tai diabetes tai BMI yli 27 ja liitännäissairaus (verenpainetauti, hyperkolesterolemia, diabetes type2). Fiksu lääkäri kyllä näkee, jos tilanne on sellainen, että paino on noususuuntainen ja vaarantaa potilaan terveyden. Ei ole kaikissa tilanteissa mitään järkeä odotella, että BMI ylittää sen 30. Kokonaistilanne ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on tullut hyviä lääkkeitä laihduttamisen tueksi. Ei muuta kun terveyskeskukseen ja kyselemään esim Ozempicia.

Vierailija
364/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jojoilija mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jojoilija mies kirjoitti:

Oman elämänsä suurinpudottaja mukana talkoissa ja lyö lukemat tauluun :D 

Vaaka näytti 154,7kg 1.1.2022 ja 1.1.2023 se näyttää <105kg, 

Sukupuoli, pituus ja ikä??

Sukupuoli oli jo nimimerkissä, mutta edelleen mies, 180cm ja 43v.

Hei mies, jos nuo kertomasi lukemat ovat ihan oikeita, niin ota mahdollisimman pian yhteyttä lihavuushoitoyksikköön, vaikka aluksi yksityisen lääkäriaseman kautta, sieltä ohjataan sinut kyllä kunnalliselle puolelle pikaisesti. Normaalipainosi on suunnilleen 78-88kg välillä, joten tarvitset apua todella kiireellisesti. Merkittävä ylipaino on valtava riski sydän- ja verisuonitauteja, diabetesta, verenpainetautia ja metabolista oireyhtymää (em kaikki yhdessä) ajatellen. Myös kuorma, jota syntyy nivelillesi, on hurja. Olet vasta 43v, tilanteesi on erittäin hyvin korjattavissa, jos olet motivoitunut saamaan apua! Tsemppiä!

Vaikka tiedän, että täällä on aina sekoboltseja mukana, ihmettelen todella, että joku kehtaa laittaa alapeukutuksen tähän. Todella surullista.

Vierailija
366/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?

Ainoa vastaus oli rasvaa.

Vierailija
367/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?

Ainoa oikea vastaus. Sen yllättävän nälän voi kyllä estää syömällä kunnollista ruokaa kevyt-tuotteiden sijaan.

Vierailija
368/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita jo heti tänään. Syö runsaasti kasviksia ja juo runsaasti lämpimiä juomia, kahvia ja teetä.

Voit juoda kahvia ja teetä, mutta älä helvetissä runsaasti.

Kahvin ja teen juominen vähentää nälän tunnetta, silloin kun ihminen syö vähemmän.

Joo, ja kuivattaa myös kehoa jos et pidä nestetasapainoa kunnossa.

Vierailija
369/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/402ab31b-7222-4b48-8ea7-4ccd1faada7b

Taattua iltapäivälehden höpöjuttua.

Vierailija
370/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

53v. 67kg ja 162cm. Ihannepaino olisi 58kg. Olisin tyytyväinen, jos saisin 5kg rasvaa pois. En kuitenkaan taida onnistua, koska olen huomannut, että jos kalorit on yhtään miinuksella tai jos väsyttää, mieleni ja kehoni alkaa huutaa sokeria. Ja vasta kun saan sokeria, minulle tulee hyvä ja virkeä olo. Olen karkkiholisti. Onneksi minulle riittää 120gr päivässä. Mitään muita paheita ei ole. Ja syön vain kerran viikossa tuon määrän. Muina päivinä vähemmän.

Hei karkkiholisti, Mysimba tai Ozempic auttaisivat sinua pudottamaan tuon painon nopeastikin. Täällä on ihmeellistä lääkevastaisuutta ollut joissakin kommenteissa, mutta kun kuitenkin on kyse terveydestä ja sen ylläpitämisestä, olen ehdottomasti sillä kannalla, että osalla meistä kaikenlaisia himoja vastaan on syytä taistella jopa lääkkeellisellä tuella. Itselleni on määrätty aiemmin Mysimba, mutta siitä tuli ihme huimaus ja päänsärky, sitten Ozempic 2kk sitten, pudotustavoitteeni 170cm pituisella (alkupaino 81kg) on päästä 68kg:oon. Nyt painoni on jo 10 viikossa Ozempicin tuella ilman mitään merkittäviä haittoja 73kg! Melkein kilo viikossa pudonnut!!! Olen tosi lähellä tavoitettani, siitä tosi onnellinen ja siksi sinulle myös isosti TSEMPPIÄ!

Minä olen suunnilleen samoissa mitoissa ja ikäkin on sama kuin "karkkiholistilla". Minä luulen, että jos hakeutuisin lääkäriin pyytämään Ozempic reseptiä, niin minut naurettaisiin ulos sieltä. Joka kerta jos erehdyn mainitsemaan jollekin, että "yritän vähän keventää", niin ihmiset pyörittelevät silmiään, että mistä kohtaa on muka tarvetta..

t. N54, 162cm ja 66kg

Tuntematta sun ruuminrakennetta ja rasva/lihas-suhdetta, liikunnallisuutta ym, sanoisin, nettä sun olis hyvä pudottaa noin 3kg, silloin painosi olisi optimaalisempi. Mitä sä niistä silmien pyörittelijöistä välität, kateus on suurin syy näissä asioissa silmien pyörittelyyn, valitettavasti.

Nykyään tuntuu, että jos olet normaalipainon ylärajoillakin, niin "ei ole tarvetta laihduttaa". No ei ehkä niin suurta tarvetta kuin ylipainoisella mutta itse olisin mieluiten sen normaalin BMI:n keskivaiheilla. On enemmän varaa lihoa jos tulen raskaaksi tai laihtua, jos sairastun.

Vierailija
371/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim ruisleipä ja kalkkunaleike+kasviksia päälle. Tai rahka, marjat ja pähkinöitä. Munakas kasviksilla. Esim nämä on hyviä pikaruokia

Vierailija
372/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/402ab31b-7222-4b48-8ea7-4ccd1faada7b

Taattua iltapäivälehden höpöjuttua.

Ei sen höpömpää kun tässä ketjussa jauhetut karkkilakot ja paastoamiset.

Vierailija
373/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipirtelö. Valmis juoma kaupan kylmähyllystä ja pitkä säilyvyysaika. Ravista hyvin ja juo. Hyvä suklaan maku ja täyttää hyvin vatsaa. Tai sitten banaani, omena tai rahka..

Vierailija
374/1329 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti, musta on vähän eri juttu laihduttaa normaalipainon alarajalta alipainoiseksi, kuin normaalipainon ylärajalta - tai sanotaan, jos haluaa pudottaa muutaman kilon jos on jonkun elämänmuutoksen myötä tullut lisää vaikka 6 kiloa.. Eli eri asia laihduttaa n. 160 senttisenä esim. 50 kiloisesta 45 kiloiseksi kuin 67 kiloisesta 58 kiloiseksi. Ehkä tuollaista on vaikea katsoa sivusta, jos itse kamppailee merkittävän ylipainon kanssa, että joku haluaisi päästä lähemmäs alipainoa. Toki siihen on oikeus, mutta kyllä mustakin kannattaisi haastaa silloin miettimään, miksi ei ole tyytyväinen painoon, joka on ihan tilastollisestikin tämän ajan ihannepainossa

Vierailija
375/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vedän muutaman pähkinän ja omenan. 

Vierailija
376/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein meille normaalipainon sisällä laihduttaville oman aloituksen. Tervetuloa sinne keskustelemaan!

https://www.vauva.fi/keskustelu/4455762/normaalipainon-sisalla-laihdutu…

Vierailija
377/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/75kg tavoitteena 65kg. 20kg jo saatu pois. Keto/vhh.

Vierailija
378/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo  normaalipaino BMI voi todellaki olla lähes 20kg heitolla, ja suurin osa suomessa liikkuu liian vähän ja rasvaa muutenkin,ja jos vielä ollaan BMI:n ylärajalla niin kyllä sitä on  ihan selvästi lihava.

Vierailija
379/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo  normaalipaino BMI voi todellaki olla lähes 20kg heitolla, ja suurin osa suomessa liikkuu liian vähän ja rasvaa muutenkin,ja jos vielä ollaan BMI:n ylärajalla niin kyllä sitä on  ihan selvästi lihava.

Just näin! Ite oon siskoni kanssa saman pituisia. Hän normaalipainoisena painaa 10 kiloa minua vähemmän ja minä normaalipainoisena mutta raskaampirakenteisena painan enemmän, vaikka hänellä on huomattavasti enemmän rasvaa kehossaan.

BMI ei kerro kaikkea.

Vierailija
380/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.

Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi