Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
241/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auttanut paljon se, että suunnittelen etukäteen mitä suunnilleen aion syödä seuraavana päivänä. Muutenkin mulla on monta hyvää ja terveellistä vaihtoehtoa mielessä, joista valitsen. Niitä on kivempi miettiä kuin vain ruokia, joita EI saa syödä. Normaalipainon sisällä laihduttaessa nämä on mulle olleet toimivia juttuja.

Voi jiisus, miksi normipainossa laihduttaa?

-bmi 37 -

No jos on alkanut lihota siitä ihannepainostaan eikä halua lihoa bmi 37:ään asti, joten tekee sen korjausliikkeen nyt eikä myöhemmin?

Sairasta.

Bmi37

Itsensä lihottaminen bmi 37:ksi? Niin onkin.

Vierailija
242/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hyppään tähän mukaan! Ylipainoa ei ole, mutta toivoisin pudottavani jokusen kilon, kuitenkaan energiansaantia minimiin vähentämättä. Olen 158-senttinen ja aamulla painoin (vaatteet päällä) 53,7 kg. Harrastan liikuntaa 10-12 h viikossa, ja tähän päälle vielä arkiaktiivisuus ja esimerkiksi kävelylenkit, joten energiankulutus on suurempaa kuin tämän kokoisella normaalisti. Toivoisin laihtuvani hieman, jotta lajispesifiset jutut tulisivat helpommiksi. Yritän nyt syödä noin 2000 kcal päivässä ja siistiä ruokavaliotani tukemaan paremmin myös palautumista. Olen aloittanut ruokavalioon huomion kiinnittämisen jo ennen joulua, mutta pyrin nyt antamaan tälle kevään. Kuitenkin tavoitteena on, että saisin syödä jatkossa mahdollisimman paljon, ja että absoluuttista voimaa edellyttävät jutut eivät ottaisi takapakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö meidän normaalipainon sisällä pudottavien alkaa oma ketju? Kamalan negatiivista täällä.

Vierailija
244/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö meidän normaalipainon sisällä pudottavien alkaa oma ketju? Kamalan negatiivista täällä.

No en tiedä.. ei ne kauaa jaksa negata kuitenkaan. Pikkuhiljaa tämäkin ketju hiipuu, kun into lopahtaa monella :) 

Itse tiputtelen normaalipainon ylärajoilta ihannepainooni kesään mennessä eli tavoitteena päästä 66 kg:sta tuonne n. 57-58 kg:aan.

Jokaisella on se oma tie ja oma elämä jota elää. Sehän on vaan positiivista jos pudotettavaa ei ole monia kymmeniä kiloja.

N54

Vierailija
245/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Aloitetaan sitten huomenna” -tyylin tilalle suosittelen lämpimästi aloittamaan heti. Elämää ei voi laittaa hyllylle laihdutuksen ajaksi ja jos ajattelee, että aloitan sitten joulun/pääsiäisen/juhannuksen jälkeen tai kun ensin on tehty viikonloppureissu/juhlittu kaverin häitä/juhlittu omia synttäreitä, ei taida koskaan päästä aloittamaan. Aika usein todellisuus on sitä, että arkea ja vuotta rytmittää tällaiset erityiset tilanteet ja ne täytyy ottaa huomioon ja mukaan siihen elämäntaparemonttiin eikä aloittaa vasta niiden jälkeen.

Mulla ainakin jää normi elämä hyllylle, kun yritän laihduttaa. En näe kavereita, mies tai lapset ei saa herkutella (en kestä)

Pakko liikkua, vaikka olisi hirveästi kotitöitä jne

Sitten aina tapahtuu se repsahdus ja sata perään. Ja taas alkaa laihdutus alusta

N35 ja bmi 38, 5 vuotta yrittänyt laihduttaa

sen takia se ei onnistukaan. laihdutus pitää saada osaksi arkea. teet pysyviä muutoksia joita pystyt pitämään yllä, haet tukea muilta jos perhe ei tue, menet vaikka lenkille silloin kun herkut on pöydässä jne jos aluksi on vaikea vältellä niitä. kuurit epäonnistuu aina pitemmän päälle.

No meillä ei kukaan herkuttele, jos minä en saa. Hyvin osaavat olla ilman, jonku aikaa.

Sosiaalinen elämä kyllä kärsii, kun yritän laihduttaa.

En osaa ottaa rasvattomia, hajuttomia, mauttomia ruokia osaksi arkea

Sama

Aika ankeaa elämä muille kun joutuu yhden perheenjäsenen laihdutuksen mukaan elämään. Opettele vastustamaan niitä herkkuja vaikka ne olisi sinun naaman edessä.

Joo tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen välillä herkkulakossa, mutta ei tule mieleenkään kieltää niitä herkkuja muilta perheenjäseniltä. Aikoinaan ihmettelin, kun kaverin mies ei saanut juoda tippaakaan alkoholia kaverin ollessa raskaana. Itselle tuo ei siis edes tullut mieleenkään. 

Meillä on onneksi ymmärtäväinen perhe ja koska minulla kastemadon selkäranka, niin ollaan saatu sovittua, ettei kotona ole herkkuja. Lapsille annetaan karkkipäivänä rahaa ja saavat ostaa mitä haluavat ja syödä omissa oloissaan tai mieluummin ulkona. Miehen kanssa käyvät myös välillä pitsalla ja mäkkärissä ilman minua, mutta eivät tee siitä numeroa. Leffan kanssa on sitten dippiä, kasviksia ja popkornia. Tietysti synttärit, joulut ja muut juhlat juhlitaan normaalisti kakkujen ja konvehtien kanssa. On toiminut meillä ja saan hyvin pidettyä painoa poissa. Joku toinen voisi elää talossa jossa on kaapit täynnä herkkuja, minä en. Pitää tuntea itsensä.

Oletko ajatellut hakea vaikka apua terapiasta tuohon herkkuhimoosi, koska eihän tuo ole normaalia, että muiden perheenjäsenien pitää elää sinun ehdoillasi. 

Ei ole herkkuhimoa, kuin PMS aikaan.

Mutta en ymmärrä, miksi muu perhe saisi nauttia elämästä, ja mun pitäisi katsoa vierestä? Sama

Miksi muu perhe ei saisi nauttia elämästä jos sinä et voi? Minustakin melko itsekästä kieltää kaikilta muilta herkut.

No sitten en laihdu. Saavat pelätä, että kuolen ja sairastun ylipainon vuoksi, jos eivät voi tukea, olemalla myös syömättä mitään hyvää

Sama

Herranjestas sentään. Vastuu lihomisestasi on siis perheesi, eikä sinun. Pidä vain pää pensaassa ja jatka entiseen malliin. Toinen vaihtoehto on, että tuijotat nyt rauhassa peiliin ja katsot totuutta silmiin. Kun toivottavasti ymmärrät, että ihan itse olet syypää, olet päässyt oikealle polulle.

Vierailija
246/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan satelee alapeukkuja, mutta runsaasti ylipainoiselle muutaman viikon kick-start ENE- tuotteilla voisi toimia. Kun ei tarvitse miettiä, mitä söisi ( kaiken tarvittavan saa pusseista), on aikaa keskittyä itseensä ja pohtia, mistä ylipaino on tullut. On aikaa miettiä, miten asiat muuttaa niin, että syö terveellisesti ja liikkuu, lepää ja rentoutuu. Miten kohtelee itseään hyvin, miten rakastaa itseään enemmän kuin ylensyömistä.

Ei mitään syytä alapeukuille. Ihan täyttä totta. Suosittelisin terveydenhuollon ammattilaisena lisäksi kylläisyyshormoniin vaikuttavaa lääkitystä, esim. Ozempicia, jolla hidastetaan vatsan tyhjenemistä jan saadaan aikaan kylläisyyden tunne hyvin vähällä syömisellä. Kaikki te, jotka olette ilmoittaneet pituuksianne ja painojanne, olette reilusti ylipainoisia, eli BMI yli 30, jolloin teillä on myös oikeus KELA-korvattavuuteen lääkkeen osalta. On todella yksinkertainen hoito, itse otetaan ihonsisäinen pistosm kerran viikossa kynämallisesta laitteesta, ei satu, ei ole vaikeaa. Ei toimi ihan jokaisella, mutta osalla toimii loistavasti, osalla hyvin. Kyseessä aiemmin diabeteksen hoitoon kehitetty lääke, mutta se on nykyisin ihan laihdutus-indikaatiollakin aloitettavissa. Yksi asia tuon lääkkeen kanssa kannattaa kuitenkin muistaa: ruokavaliota on ihan pakko rukata samanaikaisesti, eli pelkästään se, että lääkkeen turvin syö vähemmän, ei johda pitkäaikaisiin tuloksiin. Liikuntaa on hyvä hiukan lisätä, ettei lihasmassaa lähde suhteessa rasvaan liikaa. Mutta jos se vähentynyt syöminen on sipsiä, muita nopeita hiilihydraatteja, niin siitä ei hyvää seuraa kumminkaan pidemmän päälle. Itse pidän kaikkein tärkeimpänä sitä, että tiedostaa oman tilansa ja tilanteensa, eikä naamioi merkittävää ylipainoa "kehopositiivisuuden" taakse. Ylipainosta pitää voida puhua, se on ihan jokaiselle meistä merkittävä terveysriski, ajan myötä ainakin. Ja itse vaihdevuosi-ikäisenä naisena voin kertoa, ettei paino vuosien myötä lähde kuin korkeintaan ylöspäin, jos asialle ei tee itse mitään. 

Jos kokee, että päivittäinen ruokavalio on hyvä ja terveellinen, on syytä kyllä tarkistaa kilpirauhasarvot ja joitakin muitakin verikokeita, jotta saadaan kiinni mahdollisia hoidettavia syitä painonnousulle, mutta siitä huolimatta ja niiden muiden syiden hoitamisesta riippumatta, Ozempic sopii useimmille ja antaa merkittävää tukea laihtumissuunnitelmiin.

Olen täysin samaa mieltä ja olen itse käyttänyt Ozempicia 6 kk. Ozempic ei ole Kela-korvattava silloin kun sitä käytetään lihavuuden hoitoon, eikä se kerrytä maksukattoa. 4 viikon annos maksaa 124€ ja maksan sen mielelläni, koska se on auttanut hyvin.

Vierailija
247/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auttanut paljon se, että suunnittelen etukäteen mitä suunnilleen aion syödä seuraavana päivänä. Muutenkin mulla on monta hyvää ja terveellistä vaihtoehtoa mielessä, joista valitsen. Niitä on kivempi miettiä kuin vain ruokia, joita EI saa syödä. Normaalipainon sisällä laihduttaessa nämä on mulle olleet toimivia juttuja.

Voi jiisus, miksi normipainossa laihduttaa?

-bmi 37 -

Just siksi ettei paisuisi sun kokoiseksi. Mä olen 166/63 ja ns. siroluinen, todellakin aion tiputtaa painoon 52-54. Näytän silloin paremmalta ja olo on kevyempi. Haaveilen uimaan pääsystä, alkoholin, sipsit ym. olen jättänyt jo.

Vierailija
248/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloreita pitää syödä riittävästi, jotta laihtuminen/rasvanpoltto pysyy käynnissä. Liian matalilla kaloreilla keho menee säästöliekille ja laihtuminen hidastuu.

Itse syön aamupalan (marjoja, 10 mantelia, rahka ja kaurahiutaleita sekä yhden ruisleivän jossa päällä oliiviöljyä sekä 1-2 porkkanaa tai muuta vihannesta) lounaan (lämpimiä kasviksia, kanaa/kalaa, avokado, jos salipäivä niin lisänä täysjyväriisi tai joku muu hiilari, kunhan täysjyvää) välipala (riippuen miten nälkä, joko 3 valkuaisen ja yhden keltuaisen kasvismunakkaan tai näkkäriä&kalkkunaleikettä+vihanneksia) päivällinen (kasviksia ja kalaa/kanaa) ja iltapala (kaurapuuro, marjoja ja raejuustoa).

Eli aika perus. Helppo kun on selkeää. Vaihtelen kasviksia kun alkaa kyllästyttään. Helposti pysyy kalorit 2000 kieppeillä ja painoa tippuu 500-1000g vko.

Kaks ekaa viikkoa oli nälkä, sitten keho tottu. Tässä myös se plussa että koko elämä ei oo laihduttamista vaan siihen mahtuu muutakin. Tiheällä syömisellä aineenvaihdunta toimii. Jos en käy joka päivä väh. Kerran kakkoshädällä niin lisään hiilaria, että toimii. Ei ole vaikeaa. Mutta marjat Jos ei oo poiminut syksyllä metästä niin kalliita.

En kommentoi muuten, mutta söisit ne kananmunat keltuaisineen päivineen. Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.

Keltuaisissa on rasvaa. Kun viimeisiä kiloja tiputtaa on pakko olla tarkempi kaloreissa.

Silloinhan sitä rasvaa juuri tarvitaankin, ja ravintoa.

Jep. Rasvan laadulla on väliä. Minä saa rasvaa oliiviöljystä ja avokadosta sekä kalasta jota syön 3-5 krt viikossa.

Vierailija
249/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita jo heti tänään. Syö runsaasti kasviksia ja juo runsaasti lämpimiä juomia, kahvia ja teetä.

Jos kylläisyyden tunne ei tule silloin kuin kuuluisi, ja tämän vuoksi tulee syötyä aina liikaa, vatsan täyttäminen kahvilla ja vihanneksilla ei ole pitkällä tähtäimellä toimiva strategia. Vatsalaukku venyy vain entisestään. Parasta olisi varmaankin oppia silmämääräisesti (tai muutoin) arvioimaan, kuinka paljon ruokaa voi päivässä syödä lihomatta (tai aluksi hitaasti laihtuen) ja pitäytyä tässä ruokamäärässä vastedes.

Vierailija
250/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä et ole varmaan kenenkään jämä, ei mitään kilometrejä takana ;-)

Vierailija
251/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita jo heti tänään. Syö runsaasti kasviksia ja juo runsaasti lämpimiä juomia, kahvia ja teetä.

Jos kylläisyyden tunne ei tule silloin kuin kuuluisi, ja tämän vuoksi tulee syötyä aina liikaa, vatsan täyttäminen kahvilla ja vihanneksilla ei ole pitkällä tähtäimellä toimiva strategia. Vatsalaukku venyy vain entisestään. Parasta olisi varmaankin oppia silmämääräisesti (tai muutoin) arvioimaan, kuinka paljon ruokaa voi päivässä syödä lihomatta (tai aluksi hitaasti laihtuen) ja pitäytyä tässä ruokamäärässä vastedes.

Toisaalta taas kasvisten ja kahvin juonnilla jää kokonaisenergiansaanti matalaksi, joten tuollainen muutos syömisessä laihduttaa. Kyllä niitä kasviksia (elleivät ole rasvassa uitettuja) voi isojakin määriä vetää ilman pelkoa vatsalaukun venymisestä. Ja kahvi on voimakas diureetti, joten juomalla kahvia pissaat runsaasti pitkin päivää, ei se kahvi jää mahalaukkuun sitä venyttämään.

Vierailija
252/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä punnitse itseäsi joka päivä. Turvotukset, kuukautiskierto, vatsantoiminta ym. vaikuttaa ja heilauttelee painoa. 1 x viikko riittää. Ei myöskään kannata lannistua, jos hyvin menneen viikon jälkeen vaaka näyttää samaa tai vain pari sataa grammaa vähemmän. Seuraavalla viikolla painonpudotus onkin jo reilumpi. Itsellä on puolen vuoden aikana muutamana punnituskertana painonlasku stopannut, mutta seuraava punnitus on palkinnut. Koska ylipainoa on rutkasti, on minulla paino pudonnut 1 kg viikkovauhtia. Nyt viimeiselle puolelle vuodelle riittää -400g/vko ja sitten olen tavoitteessani. Tarkoitus on jatkaa tätä terveellisempää elämää, eikä palata vanhoihin tapoihin. En tavoittelekaan keski-ikäisenä normaalipainoa, kunhan BMI jää alle 30 ja pysyy siellä. Kaikki mitä tuon tavoitteeni saavuttamisen jälkeen vielä lähtee, on toki hienoa ja otan ilolla vastaan.

Minä taas heitin vaa'an ja mittanauhan pois kokonaan. Vaatteista huomaan, onko paino laskusuunnassa. Olen muutenkin ottanut tämän ruokavalion fiksaamisen kautta. Aiemmin en syönyt illalla, iltamussuttaminen tuli miehen myötä ja nyt olen opetellut taas jättämään iltasyömisen väliin. Vaa'an poisjättäminen on ollut pelkästään positiivista, sillä painon tippumisen seuraamiseen koukuttui. Jos paino jumi tai joinain päivinä nousi, aloin vähentää syömistä ja siitähän se kierre taas lähti.

Juuri tuon takia ei kannata punnita päivittäin. 1 x viikossa ja silloin ei vaaka ja epätoivo ala hallita, mutta jonkinlainen kontrolli säilyy, että on oikealla tiellä. Minulla oli alkuviikot -2 kg- -1,5 kg väliltä ja sen jälkeen 1 kg/vko. Se on palkitsevampaa kuin joka aamuinen -100g, +50g.

Vierailija
253/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hyppään mukaan ketjuun! Mun suurin haaste painonhallinnassa on juurikin arjenhallinnanongelmat, etenkin ruokailuissa En halua triggeröidä ketään ajattelemaan, että musta tämä olisi mitenkään ihan ok, koska tiedä ruoanlaiton tärkeäksi ja haluaisin pystyä normaaliin ruokailuun. Mutta suoraan se on sanottava, että ruoanlaitto on juuri se ongelma. Se tuntuu vastenmieliseltä. Sekä siksi etten ole kummoinenkaan kokki, ehkä myös vähän laiska ruoanlaittaja, mutta eniten tämä kytkeytyy kokkaamiseen liittyvään ahdistukseen (ei syömishäiriötä). Ravintolat ja ruoan kuljetus on pahin vitsaus itselle. Nyt olen tehnyt viikon joka päivä ruokaa, ja oma henkinen jaksaminen rakoilee, vaikka olen tosi ylpeä tästä saavutuksesta. Kuulostaa ehkä hullulta jos ruokaan liittyvistä ahdistuksista ei ole kokemusta mutta.. 

Toivoisin että lähistöltä löytyisi joku kouluruokala, tai muu paikka, jossa saisi sen lounaan hoidettua terveellisellä kotiruoalla, eikä tarvitsisi panikoida keittiössä. Mutta näillä mennään, yritän pitää simppelinä. 

Vierailija
254/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloreita pitää syödä riittävästi, jotta laihtuminen/rasvanpoltto pysyy käynnissä. Liian matalilla kaloreilla keho menee säästöliekille ja laihtuminen hidastuu.

Itse syön aamupalan (marjoja, 10 mantelia, rahka ja kaurahiutaleita sekä yhden ruisleivän jossa päällä oliiviöljyä sekä 1-2 porkkanaa tai muuta vihannesta) lounaan (lämpimiä kasviksia, kanaa/kalaa, avokado, jos salipäivä niin lisänä täysjyväriisi tai joku muu hiilari, kunhan täysjyvää) välipala (riippuen miten nälkä, joko 3 valkuaisen ja yhden keltuaisen kasvismunakkaan tai näkkäriä&kalkkunaleikettä+vihanneksia) päivällinen (kasviksia ja kalaa/kanaa) ja iltapala (kaurapuuro, marjoja ja raejuustoa).

Eli aika perus. Helppo kun on selkeää. Vaihtelen kasviksia kun alkaa kyllästyttään. Helposti pysyy kalorit 2000 kieppeillä ja painoa tippuu 500-1000g vko.

Kaks ekaa viikkoa oli nälkä, sitten keho tottu. Tässä myös se plussa että koko elämä ei oo laihduttamista vaan siihen mahtuu muutakin. Tiheällä syömisellä aineenvaihdunta toimii. Jos en käy joka päivä väh. Kerran kakkoshädällä niin lisään hiilaria, että toimii. Ei ole vaikeaa. Mutta marjat Jos ei oo poiminut syksyllä metästä niin kalliita.

En kommentoi muuten, mutta söisit ne kananmunat keltuaisineen päivineen. Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.

Keltuaisissa on rasvaa. Kun viimeisiä kiloja tiputtaa on pakko olla tarkempi kaloreissa.

Jep. Rasvan laadulla on väliä. Minä saa rasvaa oliiviöljystä ja avokadosta sekä kalasta jota syön 3-5 krt viikossa.

Se keltuaisen rasva ja muu ravinto siinä on myös tärkeitä. On aivan järjetöntä hyljeksiä ravintopitoista syötävää.

Vierailija
255/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä resepti: kävelyä 15 km päivässä, yhdessä tai vaikka viidessä erässä, vauhti on se ja sama, mut jos haluaa olla nopeammin perillä, sit kävelee nopeammin. Toinen: nauti ruoasta, herkkuhimon iskiessä syö alle terveellistä perusruokaa, mut älä totaalikieltäydy mistään, ettet repsahda. Vihanneksia ja marjoja 500 g - 1 kg päivässä. Ja sitten vielä katse unihygieniaan. Äläkä mieti vain laihtumista, vaan koita keksiä jotain uutta mukavaa juttua elämään.

Vierailija
256/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihygienia?

Vierailija
257/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se keltuaisen rasva ja muu ravinto siinä on myös tärkeitä. On aivan järjetöntä hyljeksiä ravintopitoista syötävää.

Jep, keltuainen on täynnä eri vitamiineja, folaattia, kalsiumia, omega 3 ties mitä hyvää...

Vierailija
258/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän päivän eväät (21DayFixin menetelmällä mitattuna):

Aamupala: puolikas ruispuikulasta, 3 siivua broilerileikettå, keitetty muna, omena, kahvi

Lounas: einespinaattikeitto, keitety muna

Välipala: kahvi ja kiwi

Illallinen: uunijuureksia/kasviksia 1/2 lautasellista, 100 g pala savulohta

Iltapala: maustamton jogurtti, marjoja, weetabix

Vierailija
259/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin "laihdutan" normaalipainon sisällä. Oikeastaan en kovin usein punnitse, mutta kirjaan syömiset ylös, en laske kaloreita mutta arvioin suurin piirtein. Oma ongelma kun on ollut liian epäterveellinen syöminen ja sitä kautta ensinnäkin todella huonot veriarvot, joten ihan terveyssyistä jo on ruokavaliota pitänyt muuttaa. Lisäksi olen ns. laihaläski, eli rasvaprosentti on sellaiset 28% vaikka olen normaalipainon keskitasolla.

Tammikuu vegaanihaasteella, tämän jälkeenkään tuskin enää rasvaista lihaa tai maitotuotteita hirveästi syön. Kalaa aion jatkossa syödä edelleen, ehkä myös haasteen aikana, vaikka kasvispainotteisesti muuten. Liikuntana kotijumppaa (painot), kävelyä, kuntopyöräilyä ja joogaa. Vaikeinta on lihaskunto ja hengästyttävä liikunta, vaikka niitä nimenomaan pitäisi lisätä.

Vierailija
260/1329 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tän päivän eväät (21DayFixin menetelmällä mitattuna):

Aamupala: puolikas ruispuikulasta, 3 siivua broilerileikettå, keitetty muna, omena, kahvi

Lounas: einespinaattikeitto, keitety muna

Välipala: kahvi ja kiwi

Illallinen: uunijuureksia/kasviksia 1/2 lautasellista (marinoitu yrittiöljy-sitruunamehu-viinietikka), 100 g pala savulohta

Iltapala: maustamton jogurtti, marjoja, weetabix

N. 1500 kcal

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan