Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nämä 90- luvun puolivälissä syntyneet on kasvatettu, kun joka toisella on mielenterveysongelmia?

Vierailija
26.12.2022 |

Töissä ei jakseta käydä, mutta somettaa ja puunata itseään kyllä.

Kommentit (797)

Vierailija
1/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus

Vierailija
2/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 92 syntyny, jos mä oikein muistan niin meillä ei edes ollut kännyköitä yms kun me oltiin pieniä... En tiedä mitä sä koitat selittää. Eiköhän se mene sinne 00 puolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatettu tekemään mitä haluaa, useimmiten johtaa siihen ettei sopeudu esim. työelämään ja sääntöihin.

Vierailija
4/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ainakin pidetty kovaa kuria ja väkivalta on ollut päivittäistä, niin henkisenä kuin fyysisenäkin. Kasa mt-ongelmia tuli, puunata en itseäni jaksa ja somesta Luen vain muiden juttuja. Kavereilla samat meiningit. Olisipa lastensuojelu toiminut paremmin 90- ja 2000- luvuilla.

Vierailija
5/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaiset yhteiskunnan vaatimukset. Ensin lukiossa painotetaan sitä, että tasa-arvo on arvoista keskeisin ja hetkeä myöhemmin vain miehet pakotetaan armeijaan.

Vierailija
6/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make sano että voketus on syynä,,,

Vierailija
7/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen ja palstapersujen kasvattamia.

Vierailija
8/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin oma tyttäreni (s. 1997) on onneksi täysipäinen, itsenäinen nuori nainen.

En sitten tiedä, onko se mitenkään kasvatuksen tulosta, peräänkuulutan ihmisen omaa vastuunottamista omasta elämästään.

Ehkä luonne ja kasvatus yhdessä vaikuttavat aika paljon. Ihan tavallinen sairaanhoitaja- insinööriperhe ollaan. Lapsille ei tarjottu mitään hopealautasilta valmiiksi, itse hankkivat mm kesätyöpaikatkin.

Vierailija
9/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että suurin syy on se että nyt on enemmän tietoisuutta mielenterveysongelmista ja mahdollisuus hankkia apua niihin ja ei ole samanlaista stigmaa asian ympärillä kun ennen. 

Vierailija
10/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sie oot vaa kateellinen koska he ovat vielä nuoria

Ei nekään mitään niin nuoria enää ole. Kolmekymppisiä.

Vierailija
11/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat sitä ikäpolvea, että kun kävivät yliopistossa minkä tahansa alan maisteriksi, niin työllistyivät heti korkeapalkkaiseen ja helppoon duuniin. Sitten meille milleniaaleille tyrkytettiin samaa, ja lopputulos oli työttömäksi maisteriksi valmistuminen.

Vierailija
12/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti heidät kasvatettiin. Vitsan käyttö oli jo reilusti harvinaistunut tuossa vaiheessa.

Vierailija
13/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi 90-luvulla syntynyttä on maistereita, eikä mt-ongelmia. Ehkei kysymyksen vastaus ole kuitenkaan kasvatus..

Vierailija
14/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa ihmetellyt sitä, että someen jaksetaan omaa pärstää kuvata vaikka kuinka, mutta muuten ei tunnuta kestävän mitään. Uuvutaan opiskeluissa ja töissä. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta hyvin monia kyllä.

Vierailija
15/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivisesti heidät kasvatettiin. Vitsan käyttö oli jo reilusti harvinaistunut tuossa vaiheessa.

Miten joku vitsa tähän kuuluu?

Vierailija
16/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin pidetty kovaa kuria ja väkivalta on ollut päivittäistä, niin henkisenä kuin fyysisenäkin. Kasa mt-ongelmia tuli, puunata en itseäni jaksa ja somesta Luen vain muiden juttuja. Kavereilla samat meiningit. Olisipa lastensuojelu toiminut paremmin 90- ja 2000- luvuilla.

Tuohon aikaan oli vielä boomerit kasvattamassa ja kuviteltiin että lapsi tarvitsee kuria. Tunnetaidoista ei ymmärretty vielä mitään.

Vierailija
17/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole onneksi aika marginaalinen ryhmä, saa vain julkisuutta kuten tämä Iltasanomien Suvi (Camoon, hei...)

Ainoa työtävälttelevä, ja kuulemma mielenterveysongelmia en nuori nainen tulee suvusta, jossa harva on hankkinut edes koulutuksen. Totuushan on, että koulutustaso periytyy etenkin äidiltä tyttärelle.

Vierailija
18/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut kasvatetaan kuin olisit maailman keskipiste ja kaikessa paras ja toiveesi aina täyttyisivät. Pikkuhiljaa alat saada ympäristöltä palautetta, että se ei pidäkään paikkaansa.

Pohja putoaa.

Kuka oikein oletkaan?

Vierailija
19/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan oli vielä boomerit kasvattamassa ja kuviteltiin että lapsi tarvitsee kuria. Tunnetaidoista ei ymmärretty vielä mitään.

Voit Tunnetaidot olivat vahvasti tapetilla kasvatusasioissa 90-luvulla.

Sain ensimmäisen lapseni 90-luvun alussa, ja kahlasin hirveän pinon kasvatus oppaita, mmLiisa Keltikangas-Järvinen ja Jari Sinkkonen.

Vierailija
20/797 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinut ap on kasvatettu pahansuovaksi kyyläksi.