Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita jo heti tänään. Syö runsaasti kasviksia ja juo runsaasti lämpimiä juomia, kahvia ja teetä.
Jos kylläisyyden tunne ei tule silloin kuin kuuluisi, ja tämän vuoksi tulee syötyä aina liikaa, vatsan täyttäminen kahvilla ja vihanneksilla ei ole pitkällä tähtäimellä toimiva strategia. Vatsalaukku venyy vain entisestään. Parasta olisi varmaankin oppia silmämääräisesti (tai muutoin) arvioimaan, kuinka paljon ruokaa voi päivässä syödä lihomatta (tai aluksi hitaasti laihtuen) ja pitäytyä tässä ruokamäärässä vastedes.
Toisaalta taas kasvisten ja kahvin juonnilla jää kokonaisenergiansaanti matalaksi, joten tuollainen muutos syömisessä laihduttaa. Kyllä niitä kasviksia (elleivät ole rasvassa uitettuja) voi isojakin määriä vetää ilman pelkoa vatsalaukun venymisestä. Ja kahvi on voimakas diureetti, joten juomalla kahvia pissaat runsaasti pitkin päivää, ei se kahvi jää mahalaukkuun sitä venyttämään.
Mitään ei kannata "vetää" isoja määriä. Kasvikset pitää syödä rasvan kanssa, näin niistä saa sen täyden hyödyn.
Minä mukana kans!
174/87
Laihdutin ennen raskautta keto/vhh 20 kiloa, alkupaino oli silloin 95.
Raskauskilot ja joulun mättö, eli toiveena olisi se 10-15 kiloa saada pois!
Aloitin maanantaina vhh, siirryn hiljalleen ketoon.
En ajattele ketoa dieettiä vaan elämäntapana.
Tulee syötyä enemmän kasviksia, ja paastoa 16/8.
Jospa se tästä taas lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Minä mukana kans!
174/87
Laihdutin ennen raskautta keto/vhh 20 kiloa, alkupaino oli silloin 95.
Raskauskilot ja joulun mättö, eli toiveena olisi se 10-15 kiloa saada pois!Aloitin maanantaina vhh, siirryn hiljalleen ketoon.
En ajattele ketoa dieettiä vaan elämäntapana.
Tulee syötyä enemmän kasviksia, ja paastoa 16/8.Jospa se tästä taas lähtee!
Lähtee se! Syömällä hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö meidän normaalipainon sisällä pudottavien alkaa oma ketju? Kamalan negatiivista täällä.
☺︎
Olettaisin, että mahdutte/sovellutte myös tähän ap:n aloittamaan ketjuun, kertomaan omat tarinanne. Mieleeni tuli asia joka voi saada jotkut muut painonsa kanssa kamppailevat olettamaan, että normaalipaino olisi viestittäjän kohdalla ihannepaino, mutta hän nyt kuitenkin haluaa siitä vielä hoikemmaksi.
Ihanne ja normaalipainolla voi olla melko suuri ero, ehkä jopa 10kg. Laitan pari esimerkkiä: Nainen->170cm keskikokoinen rakenne -> 56-62kg ja 160cm raskasrakenteinen -> 53-61kg olisi näille normaalipainon rajat. Taulukko on ainakin joskus ollut USA:laisen vakuutusyhtiön käyttämä. Ehkä tulisitte paremmin ymmärretyksi, mikäli mainitsisitte oman pituuden/painon tarinanne yhteydessä. Joskus näkee viesteissä, että hlö on normaalipainon ylärajalla ja se mielestäni jo viestii, että siitä voi vähän pudottaa mikäli hlö itse voi sen myötä paremmin.
Mä lähden mukaan! Tavoitteena pudottaa 20 kg tässä vuoden tai kahden aikana. En lähde mihinkään ihme dieettiin mukaan, vaan aion syödä ihan perus ruokaa. Mulla ne kilot ei oo tulleet ruokaa syömällä, vaan siitä että syön tosi paljon makeita herkkuja ja juustoja. Ja voitakin käytän melko runsaasti. Kokeilen alkuun jättää sokeriherkut kokonaan pois, mutta esim. hedelmiä en aio jättää. Yritän saada ateriarytmin korjattua niin, että nälkä ei iskisi ja vähennän leivän ja juustojen syömistä. Sitten kun nää saisi sujumaan silleen rutiinilla, niin mietin seuraavaa askelta. Liikuntaa koitan myös lisäillä ihan jo muun hyvinvoinnin takia.
Hyppää mukaan ketjuun ja painonpudotukseen.
En aloita tänään, vaan olen aloittanut jo. Oma heikkous on karkit ja jäätelö. Karkkien syömisen lopetin 6 kk sitten. Painoa putosi 7 kg.
Jäätelöä olen syönyt edelleen, mutta jäätelön kaloreita laskiessani ymmärsin tänä aamuna, että jäätelökaloreista minulle tulee vuodessa 5 kg. Syön jäätelöä liian usein. Eli jäätelön syöntiä aion rajoittaa.
Liikun joka päivä 6000 askelta. Sekään ei ole toimistotyöläiselle helppo saavutus.
Lihaskuntoa ja liikkuvuutta pari kertaa viikossa useamman vuoden ajan.
Ylipainoa 25 kg. Painoa aion pudottaa 15 kg. Aikaa 1-1.5 ,vuotta.
Kai mä tulen tähän mukaan. Ikää jo lähemmäs 50 vuotta, pituus 166, paino nyt noin 60 kg. Olisi pakko pudottaa 2-3 kg, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, se onnistuu vähentämällä hiilareita. Joulun aikaan tuli pari kiloa, nyt taas ollaan tuossa 60 kg:ssa, mutta siis vielä pitäisi timmimpään kuntoon päästä. Mulla meinaan on ihan mahtava palkinto tiedossa jos onnistun rasvan määrää vähentämään :D
Liikuntaa harrastan aika paljon, päivittäisen kävelyn lisäksi juoksua ja lihaskuntotreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita pitää syödä riittävästi, jotta laihtuminen/rasvanpoltto pysyy käynnissä. Liian matalilla kaloreilla keho menee säästöliekille ja laihtuminen hidastuu.
Itse syön aamupalan (marjoja, 10 mantelia, rahka ja kaurahiutaleita sekä yhden ruisleivän jossa päällä oliiviöljyä sekä 1-2 porkkanaa tai muuta vihannesta) lounaan (lämpimiä kasviksia, kanaa/kalaa, avokado, jos salipäivä niin lisänä täysjyväriisi tai joku muu hiilari, kunhan täysjyvää) välipala (riippuen miten nälkä, joko 3 valkuaisen ja yhden keltuaisen kasvismunakkaan tai näkkäriä&kalkkunaleikettä+vihanneksia) päivällinen (kasviksia ja kalaa/kanaa) ja iltapala (kaurapuuro, marjoja ja raejuustoa).
Eli aika perus. Helppo kun on selkeää. Vaihtelen kasviksia kun alkaa kyllästyttään. Helposti pysyy kalorit 2000 kieppeillä ja painoa tippuu 500-1000g vko.
Kaks ekaa viikkoa oli nälkä, sitten keho tottu. Tässä myös se plussa että koko elämä ei oo laihduttamista vaan siihen mahtuu muutakin. Tiheällä syömisellä aineenvaihdunta toimii. Jos en käy joka päivä väh. Kerran kakkoshädällä niin lisään hiilaria, että toimii. Ei ole vaikeaa. Mutta marjat Jos ei oo poiminut syksyllä metästä niin kalliita.
En kommentoi muuten, mutta söisit ne kananmunat keltuaisineen päivineen. Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.
Keltuaisissa on rasvaa. Kun viimeisiä kiloja tiputtaa on pakko olla tarkempi kaloreissa.
Silloinhan sitä rasvaa juuri tarvitaankin, ja ravintoa.
Jep. Rasvan laadulla on väliä. Minä saa rasvaa oliiviöljystä ja avokadosta sekä kalasta jota syön 3-5 krt viikossa.
Se keltuaisen rasva ja muu ravinto siinä on myös tärkeitä. On aivan järjetöntä hyljeksiä ravintopitoista syötävää.
Kolme keltuaista päivässä-> nostaa kolesteroliarvoja -> korkean kolesterolin on todettu aiheuttavan sepelvaltimotautia.
Vierailija kirjoitti:
Pois kaikki sokeri, pois kaikki vaalea leipä.
Ei karkkia, ei pullaa, ei leivoksia ja kakkuja, ei jäätelöä.
Lisää liikuntaa, joka päivälle.
Jäin miettimään tätä. Olen selkeästi ylipainoinen, käyn salilla pari kertaa viikossa ja harrastan muuta liikuntaa pari kertaa viikossa myös. En ole 10 vuoteen syönyt pullaa, leivoksia tai kakkuja ja karkkia menee joskus harvoin ehkä kerran kuussa Eli ei se yleensä noin helppoa ole.
Ikää 33, pituutta 165cm ja painoa ruhtinaalliset 90kg (olen nainen). Viimeiset 10kg tuli tupakoinnin lopettamisen ja fyysisestä työstä opiskeluun siirtymisen jälkeen, about parissa vuodessa. Ja on siinä sitäkin, että päätin lopettaa 20 vuotta kestäneen laihdutus-mässäily-kierteen ja aloin yksinkertaisesti syömään mitä halusin. Olen aktiiviliikkuja ja naiseksi minulla on paljon lihasmassaa, fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin ennen (hapenottokyky, voimatasot), mutta nyt ylipaino on alkanut haittaamaan elämää. Nivelet eivät kestä kaikkea sitä mihin olen ennen pystynyt, vaatteet eivät mahdu päälle, hengittäminen on vaikeaa, hikoilen helposti jne. Olo on jatkuvasti vetämätön, kakkostyypin diabetes ja perinnöllinen sydänsairaus vielä sukurasitteena.
Olen lokakuusta lähtien noudattanut tietynlaista pätkäpaastoa eli jätän aamiaisen väliin, lounaalla syön koulussa lautasmallin mukaan, iltapäivällä kotona lämpimän aterian ja harrastusten jälkeen iltapalan, paastoaikaa tulee 14-16h. Rytmi toimii hyvin arkena mutta viikonloppuisin tuli dokattua aivan liian usein ja noutoruokaa haettua 1-3 krt viikossa. Siihen satunnaisia sipsejä ja suklaapatukoita päälle ja juustovoileipiä ja pakastepitsaa niin ei ihme että olo on huono. Mutta vaikka söin epäterveellisesti, niin en silti enää vihannut tai syyllistänyt itseäni syömisestä (alkoholinkäyttö hävetti). Tuntui ihanalta syödä mitä halusi ja hiljalleen ruoka menetti tietynlaisen glamourin ja tunnearvon. Mutta en mä voi näin jatkaa oman terveyden kustannuksella.
Koen että nyt kun suhde ruokaan on terveempi kuin vuosikymmeniin, niin voisi tehdä elämäntapamuutoksen ja pudottaa ensin ainakin siihen normaalipainoon (68kg) ja tasausvaiheen jälkeen 60 kilon tuntumaan. Aikarajaa ei ole mutta kesäksi olisi kiva saada kokoa pienemmät vaatteet päälle.
Eli, nyt kun ei pääse harrastamaankaan, niin aloitin oman pudotusurakkani fiksaamalla ruokavaliota ja ulkoliikunnalla. Syön tosiaan kolme kertaa päivässä, olen tehnyt parille kuukaudelle eteenpäin ruokalistat. Ma-pe lounas on kouluruokaa lautasmallin mukaan, toinen ateria lämmin ruoka kotona (tällä viikolla itsetehtyjä broileripyöryköitä ja uunijuureksia) ja viimeinen iltapala (esim. smoothie+hapankorppuja kalkkunaleikkeleellä, kaurapuuro raejuustolla+hedelmä, luonnonjugurtti+granola+banaani). Teen arkena lämmintä ruokaa 2-5 päiväksi kerrallaan ja päätän etukäteen, mitä syön iltapalaksi. Viikonloppuisin syön lounasaikaan samaa kuin viikolla iltapalaksi, päivällinen on jotain tuhdimpaa (esim. uunilohi, lihamureke) ja iltapalaksi jotain kevyttä. Alkoholi ja herkut toistaiseksi pannassa kokonaan (ei tee kyllä mielikään) mutta sunnuntaisin, jos pääruoka on kevyttä tai annoskoko vähäinen, saatan hakea jotain noutoruokaa. Tosin paljon pienemmän annoksen tai terveellisemmän vaihtoehdon. Kasviksia käytän joka aterialla ja proteiininlähdettä 100-150g.
Liikun ulkona mitä jaksan ja venyttelen/jumppaan sisällä kun on aikaa. Ekoina päivinä kalorit pyöri siinä 1600-1800 paikkeilla kun lomalla olin ja olo oli surkea (turvotti, uuvutti, vieroitusoireita joulun suklaa- ja juusto-orgioista). Neljäntenä päivänä rupes helpottaan ja jotain jaksoi tehdäkin. Viikko takana nyt ja olo on huomattavasti parempi entiseen verrattuna. Saa nähdä, mikä tilanne 19 viikon päästä...
J-M kirjoitti:
Kai mä tulen tähän mukaan. Ikää jo lähemmäs 50 vuotta, pituus 166, paino nyt noin 60 kg. Olisi pakko pudottaa 2-3 kg, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, se onnistuu vähentämällä hiilareita. Joulun aikaan tuli pari kiloa, nyt taas ollaan tuossa 60 kg:ssa, mutta siis vielä pitäisi timmimpään kuntoon päästä. Mulla meinaan on ihan mahtava palkinto tiedossa jos onnistun rasvan määrää vähentämään :D
Liikuntaa harrastan aika paljon, päivittäisen kävelyn lisäksi juoksua ja lihaskuntotreeniä.
2-3kg ja olet mukana laihdutusketjussa? Voi jessus. Toihan lähtee helposti kuukaudessa. Tiedän, koska olen itsekin 166cm ja painoin 62kg vielä kuukausi sitten. Nyt 58kg. Ikää 40v.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää mukaan ketjuun ja painonpudotukseen.
En aloita tänään, vaan olen aloittanut jo. Oma heikkous on karkit ja jäätelö. Karkkien syömisen lopetin 6 kk sitten. Painoa putosi 7 kg.
Jäätelöä olen syönyt edelleen, mutta jäätelön kaloreita laskiessani ymmärsin tänä aamuna, että jäätelökaloreista minulle tulee vuodessa 5 kg. Syön jäätelöä liian usein. Eli jäätelön syöntiä aion rajoittaa.
Liikun joka päivä 6000 askelta. Sekään ei ole toimistotyöläiselle helppo saavutus.
Lihaskuntoa ja liikkuvuutta pari kertaa viikossa useamman vuoden ajan.
Ylipainoa 25 kg. Painoa aion pudottaa 15 kg. Aikaa 1-1.5 ,vuotta.
Mulla on myös nuo askeleet laskennassa. Itse ajattelin tavoitella 7000 per päivä. Terkkari kyllä ehdotti 10000 mutta on mulle myös toimisto-/etätyöläisenä aika mahdoton.
Itse ajattelin saada askeleita kasaan sillä, että jätän auton pidemmälle työpaikasta. Tulee mennen tullen lisää askeleita. Ruokkiksella vois heittää pienen lenkin, siitä tulee 1000-1500 askelta. Illalla koiralenkillä loppu kasaan.
Onko mitään vinkkejä millä muulla saisi "huomaamatta" lisättyä päivän askelmäärää?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin hyppään mukaan ketjuun! Mun suurin haaste painonhallinnassa on juurikin arjenhallinnanongelmat, etenkin ruokailuissa En halua triggeröidä ketään ajattelemaan, että musta tämä olisi mitenkään ihan ok, koska tiedä ruoanlaiton tärkeäksi ja haluaisin pystyä normaaliin ruokailuun. Mutta suoraan se on sanottava, että ruoanlaitto on juuri se ongelma. Se tuntuu vastenmieliseltä. Sekä siksi etten ole kummoinenkaan kokki, ehkä myös vähän laiska ruoanlaittaja, mutta eniten tämä kytkeytyy kokkaamiseen liittyvään ahdistukseen (ei syömishäiriötä). Ravintolat ja ruoan kuljetus on pahin vitsaus itselle. Nyt olen tehnyt viikon joka päivä ruokaa, ja oma henkinen jaksaminen rakoilee, vaikka olen tosi ylpeä tästä saavutuksesta. Kuulostaa ehkä hullulta jos ruokaan liittyvistä ahdistuksista ei ole kokemusta mutta..
Toivoisin että lähistöltä löytyisi joku kouluruokala, tai muu paikka, jossa saisi sen lounaan hoidettua terveellisellä kotiruoalla, eikä tarvitsisi panikoida keittiössä. Mutta näillä mennään, yritän pitää simppelinä.
Ala tehdä ns. Peltiruokia, missä vaan heitetään kaikki ainekset sekaisin pellille ja paistetaan uunissa. Sen helpompaa ei ole. Esimerkki: valmis pakastekasvissekoitus, pyöräytät sen jäisenä suolaisessa öljytilkasssa ja levität leivinpaperin päälle pellille. Lisäät reunoille kananfileet. Mausta. Paista n 175 asteessa parikymmentä minuuttia. Saat tuosta 2 ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyppään mukaan. 27v, 161cm/76kg. Vajaassa 10kk tullut 10kg. Tavoite päästä vähintään 60kg, 55kg olisi ihanne mutta jo 60kg olen tyytyväinen. Enemmän tosin tuijotan mittoja, koska kehonkoostumusmittauksissakin on todettu että minulla on suhteellisen paljon lihasta. Tosin tuo 10kg on varmasti rasvaa ja nestettä.
Aloittelen pikkuhiljaa, ensin lisäämällä kävelyä ja katsomalla vähän tarkemmin mitä syön, ja juon vähintään 2,5 litraa vettä päivässä. Kalorien laskeminen pitää ottaa kyllä mukaan pian. Itselle herkut on isoin ongelma, nimenomaan makea. Haluan tehdä pysyvän elämäntapamuutoksen, jossa makeat herkut kuuluu elämään, kohtuudella. Tämä kohtuuden opettelu on vielä vaikeaa, etenkin kun kaapeissa on vielä jämiä joululta. Pikkuhiljaa. Olen tosi kaikki mulle heti nyt -tyyppinen, ja laihdutus usein epäonnistuu siihen kun en saavuta niin nopeaa tulosta kun haluaisin. Tiedän todella paljon asioita laihdutuksesta ja ymmärrän kaiken, mutta toteutus on vaikeaa.
Miksiköhän alapeukutuksia… Sen vielä lisään itsestäni, että minulla nuo 10kg on tulleet puhtaasti siitä, että viime helmikuun jälkeen liikunta arjessa on vähentynyt radikaalisti, osin etätyön takia ja osin sen takia, että harrastukseni on jäänyt vähemmälle (5krt viikossa aiemmin, nyt 1-2krt viikossa). Muutamme myös pian, muuton myötä tarkoitus aloittaa myös salilla käynti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
J-M kirjoitti:
2-3kg ja olet mukana laihdutusketjussa? Voi jessus. Toihan lähtee helposti kuukaudessa. Tiedän, koska olen itsekin 166cm ja painoin 62kg vielä kuukausi sitten. Nyt 58kg. Ikää 40v.
Miksi laihdutusketjuun osallistuminen täytyy ansaita? Miksi koet, että sinun täytyy toimia tässä portinvartijana?
Tulen mukaan. Painoa todella paljon liikaa ja ongelmani on aina ollut syömättömyys mikä pitkittyessään johtaa liialliseen syöntiin. Voin hyvin olla syömättä koko päivän ja sitten illalla syödä pari kolme lautasellista normiruokaa. Jos pystyn esim. laihduttamaan 2000 kalorilla vuoden pari, seuraavat viisi vuotta keräävät kilot korkojen kanssa takaisin vaikka tekisin mitä. Kilpirauhasarvot ovat nousseet jo todella korkealle, mutta lääkitystä en ole saanut. Olen aina jäässä ja alilämpöinen. Jos olisin nuorena tajunnut, että yksikin laihdutus on liikaa, se olisi pitänyt jättää tekemättä. Tosin en ole koskaan ollut kuurilla vaan laihduttanut järkevästi. En aio nytkään tehdä mitään radikaalia, vain ja ainoastaan yrittää muistaa syödä niin usein kuin pystyn. Työpäivinä kun saatan aivan hyvin olla 10-12 tuntia syömättä. Mutta nyt aion syödä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppään mukaan. 27v, 161cm/76kg. Vajaassa 10kk tullut 10kg. Tavoite päästä vähintään 60kg, 55kg olisi ihanne mutta jo 60kg olen tyytyväinen. Enemmän tosin tuijotan mittoja, koska kehonkoostumusmittauksissakin on todettu että minulla on suhteellisen paljon lihasta. Tosin tuo 10kg on varmasti rasvaa ja nestettä.
Aloittelen pikkuhiljaa, ensin lisäämällä kävelyä ja katsomalla vähän tarkemmin mitä syön, ja juon vähintään 2,5 litraa vettä päivässä. Kalorien laskeminen pitää ottaa kyllä mukaan pian. Itselle herkut on isoin ongelma, nimenomaan makea. Haluan tehdä pysyvän elämäntapamuutoksen, jossa makeat herkut kuuluu elämään, kohtuudella. Tämä kohtuuden opettelu on vielä vaikeaa, etenkin kun kaapeissa on vielä jämiä joululta. Pikkuhiljaa. Olen tosi kaikki mulle heti nyt -tyyppinen, ja laihdutus usein epäonnistuu siihen kun en saavuta niin nopeaa tulosta kun haluaisin. Tiedän todella paljon asioita laihdutuksesta ja ymmärrän kaiken, mutta toteutus on vaikeaa.
Miksiköhän alapeukutuksia… Sen vielä lisään itsestäni, että minulla nuo 10kg on tulleet puhtaasti siitä, että viime helmikuun jälkeen liikunta arjessa on vähentynyt radikaalisti, osin etätyön takia ja osin sen takia, että harrastukseni on jäänyt vähemmälle (5krt viikossa aiemmin, nyt 1-2krt viikossa). Muutamme myös pian, muuton myötä tarkoitus aloittaa myös salilla käynti uudestaan.
Ehkä siksi, että annat ymmärtää tietäväsi kaiken laihdutuksesta ja painonhallinnasta. Tulokset kertoo kuitenkin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikunta vähenee, on muutettava syömisten sisältöä. Ei ne sun kilot ole liikunnan vähäisyydestä tulleet, vaan syömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita pitää syödä riittävästi, jotta laihtuminen/rasvanpoltto pysyy käynnissä. Liian matalilla kaloreilla keho menee säästöliekille ja laihtuminen hidastuu.
Itse syön aamupalan (marjoja, 10 mantelia, rahka ja kaurahiutaleita sekä yhden ruisleivän jossa päällä oliiviöljyä sekä 1-2 porkkanaa tai muuta vihannesta) lounaan (lämpimiä kasviksia, kanaa/kalaa, avokado, jos salipäivä niin lisänä täysjyväriisi tai joku muu hiilari, kunhan täysjyvää) välipala (riippuen miten nälkä, joko 3 valkuaisen ja yhden keltuaisen kasvismunakkaan tai näkkäriä&kalkkunaleikettä+vihanneksia) päivällinen (kasviksia ja kalaa/kanaa) ja iltapala (kaurapuuro, marjoja ja raejuustoa).
Eli aika perus. Helppo kun on selkeää. Vaihtelen kasviksia kun alkaa kyllästyttään. Helposti pysyy kalorit 2000 kieppeillä ja painoa tippuu 500-1000g vko.
Kaks ekaa viikkoa oli nälkä, sitten keho tottu. Tässä myös se plussa että koko elämä ei oo laihduttamista vaan siihen mahtuu muutakin. Tiheällä syömisellä aineenvaihdunta toimii. Jos en käy joka päivä väh. Kerran kakkoshädällä niin lisään hiilaria, että toimii. Ei ole vaikeaa. Mutta marjat Jos ei oo poiminut syksyllä metästä niin kalliita.
En kommentoi muuten, mutta söisit ne kananmunat keltuaisineen päivineen. Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.
Keltuaisissa on rasvaa. Kun viimeisiä kiloja tiputtaa on pakko olla tarkempi kaloreissa.
Silloinhan sitä rasvaa juuri tarvitaankin, ja ravintoa.
Jep. Rasvan laadulla on väliä. Minä saa rasvaa oliiviöljystä ja avokadosta sekä kalasta jota syön 3-5 krt viikossa.
Se keltuaisen rasva ja muu ravinto siinä on myös tärkeitä. On aivan järjetöntä hyljeksiä ravintopitoista syötävää.
Kolme keltuaista päivässä-> nostaa kolesteroliarvoja -> korkean kolesterolin on todettu aiheuttavan sepelvaltimotautia.
Et ole tosissas! Kukahan tuon kertomasi on todennut?