Katja Hänninen: 45 000 kampanjointiin
Aikamoinen summa mimmiltä. Täähän on se kaupankassa, jonka mielestä rikkaiden veroja pitää nostaa ja köyhien riisto lopettaa. Jännä, että päätyi käyttämään tuon 45 tonnia varmistaakseen, että on oma takapuoli seuraavat 4 v hyväpalkkaisessa duunissa sen sijaan, että olisi auttanut lukemattomia köyhiä perheitä/tukenut järjestöjä. Arvot joustaneet kun pääsikin rahan makuun?
Vai onko pelko persuuksissa hehkutettuaan neuvoloiden viisautta heidän jättäessää lapsen hyväksikäyttötapauksen huomioimatta? Vai seisooko edelleen "pedofiili saa olla jos menee uhrin kanssa naimisiin"-sanojensa takana?
Kommentit (670)
Menikö Katja nyt läpi?
Kiitos ja anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:17"]Missä menee raja? Kuka saa olla piittaamatta laista, ja missä tapauksessa?
[/quote]
Suomen lain mukaan rikoksen uhri saa kaikissa tapauksissa olla piittaamatta laista omassa asiassaan. Tätä ei ole millään tavalla kriminalisoitu. Hänninen ei siis ole tehnyt mitään väärää.
Osa rikoksista on sellaisia, joissa syyttäjä ei saa olla piittaamatta vaikka asianomistaja itse olisikin piittaamatta. Ilmeisesti lapsen hyväksikäyttö on tällainen rikos, joten asian tultua ilmi poliisin olisi pitänyt käynnistää tutkinta. Kun poliisi ei näin tehnyt, se oli lain vastaisesti piittaamatta laista. Tämäkään ei ole Katja Hännisen syy, eikä millään tavalla velvoita Katja Hännistä asettumaan omaa miestään vastaan tässä asiassa.
Hänninen on toiminut täysin lain puitteissa. Hänelle on sallittua olla mitä tahansa mieltä tapahtuneesta. Se, mitä mieltä hän on omasta menneisyydestään, ei liity millään tavalla siihen, millaisia lakeja hän tulee säätämään lapsen hyväksikäyttöön liittyen eduskunnassa.
[/quote]
Hännisen mielestä lakeja ei tarvitse noudattaa, jos sitä ei näe tarpeelliseksi. Hännisen oma mielipide vaikuttaa hänen päätöksiinsä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla.
[/quote]
Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä.
[/quote]
Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:10"]
Meni meni :)
[/quote]
Kiitos sulle. :)
En mä enää tajua suomalaisia. Täähän oli ääni pedofilialle.
Eikö meillä ole kohta pääministerinäkin lestadiolainen? Jep, jep. Se pitää muistaa aina, jos kaupunkilaiset ei äänestä "kun ei ole ketään hyvää ehdokasta", niin maalaiset äänestää aina.
Myös Hakkarainen meni läpi. Kansanedustuslaitos näyttää Suomelta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:17"]Missä menee raja? Kuka saa olla piittaamatta laista, ja missä tapauksessa?
[/quote]
Suomen lain mukaan rikoksen uhri saa kaikissa tapauksissa olla piittaamatta laista omassa asiassaan. Tätä ei ole millään tavalla kriminalisoitu. Hänninen ei siis ole tehnyt mitään väärää.
Osa rikoksista on sellaisia, joissa syyttäjä ei saa olla piittaamatta vaikka asianomistaja itse olisikin piittaamatta. Ilmeisesti lapsen hyväksikäyttö on tällainen rikos, joten asian tultua ilmi poliisin olisi pitänyt käynnistää tutkinta. Kun poliisi ei näin tehnyt, se oli lain vastaisesti piittaamatta laista. Tämäkään ei ole Katja Hännisen syy, eikä millään tavalla velvoita Katja Hännistä asettumaan omaa miestään vastaan tässä asiassa.
Hänninen on toiminut täysin lain puitteissa. Hänelle on sallittua olla mitä tahansa mieltä tapahtuneesta. Se, mitä mieltä hän on omasta menneisyydestään, ei liity millään tavalla siihen, millaisia lakeja hän tulee säätämään lapsen hyväksikäyttöön liittyen eduskunnassa.
[/quote]
Hännisen mielestä lakeja ei tarvitse noudattaa, jos sitä ei näe tarpeelliseksi. Hännisen oma mielipide vaikuttaa hänen päätöksiinsä.
[/quote]
Olet irrottanut yhden asian irti suuremmasta kokonaisuudesta ja käytät sitä mahtavana argumenttina kyseistä henkilöä vastaan. Oikeesti, tajua jo, ettei asia ole noin suuri. Se on ihan sama kuin mä tekisin väitöskirjan "kärpäsen vasemman takaraajan toiminnasta", kuten äitini aina tapasi sanoa asioista, joista joku kohkaa, tai tekee tutkimusta ihan tosissaan, mutta jotka on peanuts. Muuttais maailmaa ja mielipiteitä tasan yhtä paljon.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla. [/quote] Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä. [/quote] Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa?
[/quote]
No jos taas asia ei olisi näin raflaava, kukaan ei kiinnittäis tuohon samanlaista perhe-elämää kuin teini-ikäisenä sen enempää huomiota. Ja ihan yhtä hyvin hän saattoi koittaa tuoda esille, että pystyi mielestään jo teini-ikäisenä suoriutumaan perhe-elämän hoitamisesta, eikä sitä, ettei mikään ole kehittynyt.
Ehkä hänestä mitään väärää ei tapahtunut. Kai hänellä on oikeus kokea, että se mitä tapahtui, oli ok? Hänhän siinä itse oli paikalla. Mulle toi ois kamalaa, mutta niin olis moni muukin asia muitten elämästä.
Ei kun siis, hänen mielestään muut nuoret tytöt eivät saa perustaa perhettä ja avioitua hyväksikäyttäjän kanssa. Vain, ja ainoastaan hänen tapauksessaan kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua, koska HÄN oli niin varhaiskypsä ja ainoa laatuaan.
Aika pelottavaa, ja itseriittoista... Ei kuulosta ihan normaalilta jutulta mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:26"]
Ei kun siis, hänen mielestään muut nuoret tytöt eivät saa perustaa perhettä ja avioitua hyväksikäyttäjän kanssa. Vain, ja ainoastaan hänen tapauksessaan kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua, koska HÄN oli niin varhaiskypsä ja ainoa laatuaan. Aika pelottavaa, ja itseriittoista... Ei kuulosta ihan normaalilta jutulta mielestäni.
[/quote]
Siis nyt sä kuulostat siltä, että sinusta on aika pelottavaa ja itseriittoista kun Hänninen kieltää muita tyttöjä tekemästä samaa kuin itse teki.
Ymmärrätkö pointtini? Jos et kerran sitä tarkoittanut, niin miksi Hännisen puheet pitäis ymmärtää niin, että hän haluaa sanoa että vain hänellä on oikeus tällaiseen. Kuka hemmetti nainen edes haluaisi ja jos haluaa niin mun puolesta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla. [/quote] Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä. [/quote] Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa?
[/quote]
No jos taas asia ei olisi näin raflaava, kukaan ei kiinnittäis tuohon samanlaista perhe-elämää kuin teini-ikäisenä sen enempää huomiota. Ja ihan yhtä hyvin hän saattoi koittaa tuoda esille, että pystyi mielestään jo teini-ikäisenä suoriutumaan perhe-elämän hoitamisesta, eikä sitä, ettei mikään ole kehittynyt.
Ehkä hänestä mitään väärää ei tapahtunut. Kai hänellä on oikeus kokea, että se mitä tapahtui, oli ok? Hänhän siinä itse oli paikalla. Mulle toi ois kamalaa, mutta niin olis moni muukin asia muitten elämästä.
[/quote]
Tai mikä on paljon todennäköisempää, mikäli yhtään on psykologiaa lukenut, niin hän saattaa kieltää minkään väärän tapahtuneen, suojellen näin omaa mielenterveyttään.
Kaikista eniten tuossa kuviossa ihmetyttää, että eivätkö nämä vanhemmat yhtään ajatelleet silloin, millaista "taakkaa" tulevat lapsensa joutuvat kantamaan? Aika vastuutonta, sanon minä. Ihmisiä on todellakin erilaisia, ei voi muuta sanoa...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:26"]
Ei kun siis, hänen mielestään muut nuoret tytöt eivät saa perustaa perhettä ja avioitua hyväksikäyttäjän kanssa. Vain, ja ainoastaan hänen tapauksessaan kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua, koska HÄN oli niin varhaiskypsä ja ainoa laatuaan. Aika pelottavaa, ja itseriittoista... Ei kuulosta ihan normaalilta jutulta mielestäni.
[/quote]
Siis nyt sä kuulostat siltä, että sinusta on aika pelottavaa ja itseriittoista kun Hänninen kieltää muita tyttöjä tekemästä samaa kuin itse teki.
Ymmärrätkö pointtini? Jos et kerran sitä tarkoittanut, niin miksi Hännisen puheet pitäis ymmärtää niin, että hän haluaa sanoa että vain hänellä on oikeus tällaiseen. Kuka hemmetti nainen edes haluaisi ja jos haluaa niin mun puolesta.
[/quote]
Siis tuo Hännisen asenne on vain jotenkin ylimielisen kuvottava, minun mielestäni. Sitä paitsi jokainen tasapainoinen ihminen huomaa aikuisena eron nykyisen itsensä ja 13-vuotiaan itsensä välillä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:15"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla. [/quote] Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä. [/quote] Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa? [/quote] No jos taas asia ei olisi näin raflaava, kukaan ei kiinnittäis tuohon samanlaista perhe-elämää kuin teini-ikäisenä sen enempää huomiota. Ja ihan yhtä hyvin hän saattoi koittaa tuoda esille, että pystyi mielestään jo teini-ikäisenä suoriutumaan perhe-elämän hoitamisesta, eikä sitä, ettei mikään ole kehittynyt. Ehkä hänestä mitään väärää ei tapahtunut. Kai hänellä on oikeus kokea, että se mitä tapahtui, oli ok? Hänhän siinä itse oli paikalla. Mulle toi ois kamalaa, mutta niin olis moni muukin asia muitten elämästä. [/quote] Tai mikä on paljon todennäköisempää, mikäli yhtään on psykologiaa lukenut, niin hän saattaa kieltää minkään väärän tapahtuneen, suojellen näin omaa mielenterveyttään. Kaikista eniten tuossa kuviossa ihmetyttää, että eivätkö nämä vanhemmat yhtään ajatelleet silloin, millaista "taakkaa" tulevat lapsensa joutuvat kantamaan? Aika vastuutonta, sanon minä. Ihmisiä on todellakin erilaisia, ei voi muuta sanoa...
[/quote]
On varmaan jotain, mitä hän kieltää, mutta mulle riittää sen havainnointi, että hän näyttää pärjäävän eikä minusta edes mitenkään kiikun kaakun (josta voisi vähän huolestuakin), vaan hyvin. Monilla on mielenterveyttä suojelevia mekanismeja, kun luin tuon linkin listan, niin äidilläni on varmaan ne kaikki ja niin vain pärjäsi työelämässä vastuullisissa tehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:17"]Missä menee raja? Kuka saa olla piittaamatta laista, ja missä tapauksessa? [/quote] Suomen lain mukaan rikoksen uhri saa kaikissa tapauksissa olla piittaamatta laista omassa asiassaan. Tätä ei ole millään tavalla kriminalisoitu. Hänninen ei siis ole tehnyt mitään väärää. Osa rikoksista on sellaisia, joissa syyttäjä ei saa olla piittaamatta vaikka asianomistaja itse olisikin piittaamatta. Ilmeisesti lapsen hyväksikäyttö on tällainen rikos, joten asian tultua ilmi poliisin olisi pitänyt käynnistää tutkinta. Kun poliisi ei näin tehnyt, se oli lain vastaisesti piittaamatta laista. Tämäkään ei ole Katja Hännisen syy, eikä millään tavalla velvoita Katja Hännistä asettumaan omaa miestään vastaan tässä asiassa. Hänninen on toiminut täysin lain puitteissa. Hänelle on sallittua olla mitä tahansa mieltä tapahtuneesta. Se, mitä mieltä hän on omasta menneisyydestään, ei liity millään tavalla siihen, millaisia lakeja hän tulee säätämään lapsen hyväksikäyttöön liittyen eduskunnassa. [/quote] Ei itseasiassa saa, tarkista vähän mitä väität. Esim. lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ei IKINÄ ole ollut asianomistajarikos. Jos ei tuon vertaa tiedä, niin kannattaa olla mielummin hiljaa kuin johtaa muita typeryksiä harhaan.
[/quote]
TOTTA KAI uhri saa olla piittaamatta. Jos ei saa, kertonet meille millaisia rangaistuksia uhreille on määrätty siitä, että nämä eivät ole piitanneet? En väittänyt että lapsen hyväksikäyttö olisi joskus ollut asianomistajarikos. Sanoin "osa rikoksista", koska tarkoitin kaikkia olemassaolevia rikoksia, yleisellä tasolla.
Kaikki ei olekaan aina sitä, miltä ulospäin näyttää. Näitä kyteviä aikapommeja on jo yhteiskunnassa liikaa, ja etenkään eduskunta ei tarvitse yhtäkään lisää.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:15"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla. [/quote] Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä. [/quote] Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa? [/quote] No jos taas asia ei olisi näin raflaava, kukaan ei kiinnittäis tuohon samanlaista perhe-elämää kuin teini-ikäisenä sen enempää huomiota. Ja ihan yhtä hyvin hän saattoi koittaa tuoda esille, että pystyi mielestään jo teini-ikäisenä suoriutumaan perhe-elämän hoitamisesta, eikä sitä, ettei mikään ole kehittynyt. Ehkä hänestä mitään väärää ei tapahtunut. Kai hänellä on oikeus kokea, että se mitä tapahtui, oli ok? Hänhän siinä itse oli paikalla. Mulle toi ois kamalaa, mutta niin olis moni muukin asia muitten elämästä. [/quote] Tai mikä on paljon todennäköisempää, mikäli yhtään on psykologiaa lukenut, niin hän saattaa kieltää minkään väärän tapahtuneen, suojellen näin omaa mielenterveyttään. Kaikista eniten tuossa kuviossa ihmetyttää, että eivätkö nämä vanhemmat yhtään ajatelleet silloin, millaista "taakkaa" tulevat lapsensa joutuvat kantamaan? Aika vastuutonta, sanon minä. Ihmisiä on todellakin erilaisia, ei voi muuta sanoa...
[/quote]
On varmaan jotain, mitä hän kieltää, mutta mulle riittää sen havainnointi, että hän näyttää pärjäävän eikä minusta edes mitenkään kiikun kaakun (josta voisi vähän huolestuakin), vaan hyvin. Monilla on mielenterveyttä suojelevia mekanismeja, kun luin tuon linkin listan, niin äidilläni on varmaan ne kaikki ja niin vain pärjäsi työelämässä vastuullisissa tehtävissä.
[/quote]
Työskentelikö äitisi kenties Porvoossa?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:26"] Ei kun siis, hänen mielestään muut nuoret tytöt eivät saa perustaa perhettä ja avioitua hyväksikäyttäjän kanssa. Vain, ja ainoastaan hänen tapauksessaan kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua, koska HÄN oli niin varhaiskypsä ja ainoa laatuaan. Aika pelottavaa, ja itseriittoista... Ei kuulosta ihan normaalilta jutulta mielestäni. [/quote] Siis nyt sä kuulostat siltä, että sinusta on aika pelottavaa ja itseriittoista kun Hänninen kieltää muita tyttöjä tekemästä samaa kuin itse teki. Ymmärrätkö pointtini? Jos et kerran sitä tarkoittanut, niin miksi Hännisen puheet pitäis ymmärtää niin, että hän haluaa sanoa että vain hänellä on oikeus tällaiseen. Kuka hemmetti nainen edes haluaisi ja jos haluaa niin mun puolesta. [/quote] Siis tuo Hännisen asenne on vain jotenkin ylimielisen kuvottava, minun mielestäni.
[/quote]
No niin on monen häntä haukkumaan ruvenneenkin asenne ylimielinen ja kuvottava.
Enkä puhukaan nyt tästä ketjusta, tämä on ollut aikas asiallinen kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:30"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:15"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla. [/quote] Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä. [/quote] Itsekin toivon, että olisi käsitellyt asiaa, mutta minusta taas vaikuttaa, ettei oikein vieläkään ymmärrä. Perustan tämän hänen lausuntoihinsa "miksi kenenkään olisi täytynyt puuttua" ja "elän aivan samanlaista perhe-elämää nyt, kuin teini-ikäisenä". Huolestuttavia kommentteja. Kieltää selvästi kaiken väärän tapahtuneen. Ei asia muuten minua vaivaa, mutta toivoisin vain kaikkien kansanedustajien olevan tasapainoisia ihmisiä. Ahdistaa ajatella, millaisia tyyppejä on asioistamme päättämässä. Liian monta huonoa edustajaa, miten osaavat ratkoa yhteiskunnan ongelmia, kun oma elämä ja mieli on yhtä sekamelskaa? [/quote] No jos taas asia ei olisi näin raflaava, kukaan ei kiinnittäis tuohon samanlaista perhe-elämää kuin teini-ikäisenä sen enempää huomiota. Ja ihan yhtä hyvin hän saattoi koittaa tuoda esille, että pystyi mielestään jo teini-ikäisenä suoriutumaan perhe-elämän hoitamisesta, eikä sitä, ettei mikään ole kehittynyt. Ehkä hänestä mitään väärää ei tapahtunut. Kai hänellä on oikeus kokea, että se mitä tapahtui, oli ok? Hänhän siinä itse oli paikalla. Mulle toi ois kamalaa, mutta niin olis moni muukin asia muitten elämästä. [/quote] Tai mikä on paljon todennäköisempää, mikäli yhtään on psykologiaa lukenut, niin hän saattaa kieltää minkään väärän tapahtuneen, suojellen näin omaa mielenterveyttään. Kaikista eniten tuossa kuviossa ihmetyttää, että eivätkö nämä vanhemmat yhtään ajatelleet silloin, millaista "taakkaa" tulevat lapsensa joutuvat kantamaan? Aika vastuutonta, sanon minä. Ihmisiä on todellakin erilaisia, ei voi muuta sanoa... [/quote] On varmaan jotain, mitä hän kieltää, mutta mulle riittää sen havainnointi, että hän näyttää pärjäävän eikä minusta edes mitenkään kiikun kaakun (josta voisi vähän huolestuakin), vaan hyvin. Monilla on mielenterveyttä suojelevia mekanismeja, kun luin tuon linkin listan, niin äidilläni on varmaan ne kaikki ja niin vain pärjäsi työelämässä vastuullisissa tehtävissä. [/quote] Työskentelikö äitisi kenties Porvoossa?
[/quote]
Haluat solvata mun äitiäni? Ylimielinen ja kuvottava.
Kunnon av-mamma kyllä Porvoon tuntee :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:42"]
Kaikki ei olekaan aina sitä, miltä ulospäin näyttää. Näitä kyteviä aikapommeja on jo yhteiskunnassa liikaa, ja etenkään eduskunta ei tarvitse yhtäkään lisää.
[/quote]
Niin tällä perusteella voitaisiinkin antaa kenkää noin about jokaiselle. Kun mistäpä sitä koskaan tietää :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"] Kaiken tarpeellisen hännisestä kertoo se, että on edelleen yhdessä hyväksikäyttäjän kanssa. Hyvin aivopesty? Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan. Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mitä tuo mies kaiken tämän takana ajattelee asiasta. Mahtaa Katjasta tuntua pahalta silloin, kun oma tyttö on kaksitoistavuotias. Tuskin pystyy ajattelemaan toista ihmistä samassa tilanteessa, voi tehdä pahaa mielenterveydelle. Ehkä silloin vasta tajuaa, miten väärin häntä itseään on aikanaan kohdeltu. Nyt tuntuu olevan vieläkin kaiken kieltämisvaiheessa. Nimim. Keittiöpsykologi mietiskelee [/quote] Ihminen on lopulta todella sopeutuva eläin. Ei ole mitään yhtä reseptiä, tapaa tai polkua onnelliselle elämälle. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle. Peilaat asiaa vaan omasta näkökulmastasi ja vedät sitten sen perusteella johtopäätöksiä. Oikeasti et tiedä mitään heidän elämästään. [/quote] Juuri niin, tuo olikin minun näkemykseni. Tuskinpa oikeasti sinäkään yhtään sen enempää asiasta tai henkilöiden ajatuksista tiedät, ellet sitten ole asianomainen itse. Useimmille ihmisille tuollaiset koettelemukset kuitenkin vaikuttavat psyykeeseen negatiivisella tavalla. Ihmisellä on taipumus suojella mieltään erilaisilla defenssimekanismeilla. En lähtisi liputtamaan tuollaista erikoista elämää elävän kansanedustajan puolesta. Mielummin minulle edustaja ns. normaalimmalla menneisyydellä, todennäköisemmin mielenterveyskin paremmalla tolalla.
[/quote]
Joo, mutta toisin kun sinä mietit luurankoja hänen mielensä perukoilla me muut näemme toiminnan ja kuuntelemme mitä hän sanoo. Itse toivon hänen käsitelleen asiaa ja minusta siltä vaikuttaa. Saihan Rosa Meriläinenkin päättää laeista vaikka sattui pragaaman, ja mullakin on ollut mt-ongelmia. En silti ole tyhmä.