Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreät ja laittomasti maassa oleskelevien terveyspalvelut

Vierailija
18.04.2015 |

Vihreät vaatii laittomasti maassa oleskeleville ihmisille maksuttomia terveyspalveluja ihmisoikeuksiin vedoten. Vihreät tuomitsee jyrkästi Suomen nykylinjan: "Oikeus terveyteen on ihmisoikeus eikä ketään voi rajata sen ulkopuolelle.  Oikeus terveyteen tulee taata myös paperittomille, joiden maassa oleskelu ei ole viranomaisten tiedossa tai sallimaa." 

Huomaako kukaan, mikä Vihreiden päättelyketjussa on pielessä? Päästetään Perussuomalaisten kansanedustaja Maria Lohela ääneen: "Jos laittomasti maassa oleskelevat tarvitsevat terveyspalveluita, he voivat ilmoittautua viranomaisille ja heidän terveytensä voidaan hoitaa kuten kenen tahansa muunkin laillisesti maassa oleskelevan henkilön. Tämän jälkeen heidät voidaan tarvittaessa poistaa maasta. Ei rikollisille tarvita mitään erityispalveluita."

Lohela jatkaa: "Syön kukkahattuni, jos joku pystyy näyttämään sellaisen ihmisoikeuden, että suomalaiset maksuttomat terveyspalvelut kuuluvat kaikille, jotka niitä tulevat pyytämään. Suomalainen terveydenhuolto ei tälläkään hetkellä syrji ketään. Palvelut ovat myös laittomasti maassa oleskelevien käytössä heidän omalla kustannuksellaan. Ihmisoikeudet eivät tarkoita oikeutta suomalaisten rahoihin. Kiireiset tapaukset hoidetaan aina."

https://www.vihreat.fi/blogit/outi-alanko-kahiluoto/paperittomien-oikeus-terveyteen-ihmisoikeuskysymys#.VTH3diGeDRY

http://marialohela.fi/blogi/2015/03/12/vihreat-ja-laittomasti-maassa-oleskelevien-terveyspalvelut/

Mitä mieltä olet, onko Vihreät vai Lohela oikeassa? 

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:55"]

Paperittomien terveyspalvelujen ylivoimaisesti suurin käyttäjäryhmä Helsingissä ovat Romanian romanit. He ovat EU-kansalaisia! Ja tulevat vapaasti tänne Schengen-sopimuksen nojalla. Romanit ovat tuttu ongelma ympäri Eurooppaa, mutta Suomi olisi nyt ensimmäisenä maana avaamassa heille koko terveydenhoitosysteeminsä. Kiireellisen hoidon he ovat saaneet jo kauan. Sana paperiton on pelkkää mielikuvamainontaa. Näiden ihmisten olisi saatava hoitonsa omista kotimaistaan. En ymmärrä miten EU ei saa tätä tapahtumaan. Suomalaisille heidän asiansa eivät kuulu.

[/quote]

Jos he ovat omassa maassaan sairausvakuutettuja, heillä pitäisi olla Eurooppalainen sairausvakuutuskortti, jolla saa akuutteja terveyspalveluja samaan hintaan kuin paikalliset. Lasku lähtisi Romaniaan tässä tapauksessa. En tunne Romanian sv systeemiä, en osaa siitä sanoa onko siellä kaikilla sairausvakuutus vai ei, eli olisiko heillä mahdollisuutta kyseiseen korttiin. Jos he taas löytävät Suomessa töitä, muistaakseni työsuhteen pituuden alaraja on 3kk, saavat he terveyspalvelut kuten suomalaisetkin.

Vierailija
22/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:55"]

Paperittomien terveyspalvelujen ylivoimaisesti suurin käyttäjäryhmä Helsingissä ovat Romanian romanit. He ovat EU-kansalaisia! Ja tulevat vapaasti tänne Schengen-sopimuksen nojalla. Romanit ovat tuttu ongelma ympäri Eurooppaa, mutta Suomi olisi nyt ensimmäisenä maana avaamassa heille koko terveydenhoitosysteeminsä. Kiireellisen hoidon he ovat saaneet jo kauan. Sana paperiton on pelkkää mielikuvamainontaa. Näiden ihmisten olisi saatava hoitonsa omista kotimaistaan. En ymmärrä miten EU ei saa tätä tapahtumaan. Suomalaisille heidän asiansa eivät kuulu.

[/quote]

Jos he ovat omassa maassaan sairausvakuutettuja, heillä pitäisi olla Eurooppalainen sairausvakuutuskortti, jolla saa akuutteja terveyspalveluja samaan hintaan kuin paikalliset. Lasku lähtisi Romaniaan tässä tapauksessa. En tunne Romanian sv systeemiä, en osaa siitä sanoa onko siellä kaikilla sairausvakuutus vai ei, eli olisiko heillä mahdollisuutta kyseiseen korttiin. Jos he taas löytävät Suomessa töitä, muistaakseni työsuhteen pituuden alaraja on 3kk, saavat he terveyspalvelut kuten suomalaisetkin.
[/quote]
Ongelma on nimenomaan se, että he eivät ole kotimaissaan sairausvakuutettuja. Se on huutava vääryys! Kaikki EU-maat eivät tarjoa kaikille kansalaisilleen edes välttämätöntä hoitoa. Tämä koskee siis itä-Euroopan romaneja. Kiireellistä hoitoa muutama maa heille antaa, mutta Suomi AINOANA maana olisi nyt tarjoamassa ihan kaiken. Hullua. Tämä on EU-tason ongelma, ei yksin meidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:16"]Kyllä ne paperittomat on usein niitä köyhimpiä tulijoita, rikkailla on passit. Suomen terveydenhuolto on yksi parhaista niin on moraalitonta sulkea nämä köyhimmät sen ulkopuolelle kun Suomessa kerran ovat. Inhimillisen perustelun lisäksi näistä tervehtyneistä paperittomista voi sitten tulla työvoimaa joko Suomeen tai kotimaahansa. Yksityinen terveydenhuolto voitaisiin myös kohtuullisessa määrin ottamaan hoidettavakseen näitä paperittomia niin julkisen puolen kuormitus ei tulisi liian suureksi.
[/quote]
Ei tänne pääse ilman passia, rikkaat eikä köyhät, ainakaan jos lentäen tulee. Moni passi vahingossa repeytyy ja putoaa lentokoneen vessaan. Tämä tyypillisesti tapahtuu silloin, kun tulijalla on jo maahantulokielto Suomeen tai EU: n (esim. rikolliset), tai joku muu epärehellisyys mielessä. Uskokaa jo, oikeasti köyhät jäävät kotimaihinsa, ei heillä ole resursseja lennnellä ympäri maailmaa etsien parasta ilmaista elintasoa! Oikeita (ns. kiintiö-) pakolaisia otetaan 500 (750?) vuodessa. Heidän määräänsä voisi lisätä näiden turvapaikkaturistien kustannuksella.

Vierailija
24/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:55"] Paperittomien terveyspalvelujen ylivoimaisesti suurin käyttäjäryhmä Helsingissä ovat Romanian romanit. He ovat EU-kansalaisia! Ja tulevat vapaasti tänne Schengen-sopimuksen nojalla. Romanit ovat tuttu ongelma ympäri Eurooppaa, mutta Suomi olisi nyt ensimmäisenä maana avaamassa heille koko terveydenhoitosysteeminsä. Kiireellisen hoidon he ovat saaneet jo kauan. Sana paperiton on pelkkää mielikuvamainontaa. Näiden ihmisten olisi saatava hoitonsa omista kotimaistaan. En ymmärrä miten EU ei saa tätä tapahtumaan. Suomalaisille heidän asiansa eivät kuulu. [/quote] Jos he ovat omassa maassaan sairausvakuutettuja, heillä pitäisi olla Eurooppalainen sairausvakuutuskortti, jolla saa akuutteja terveyspalveluja samaan hintaan kuin paikalliset. Lasku lähtisi Romaniaan tässä tapauksessa. En tunne Romanian sv systeemiä, en osaa siitä sanoa onko siellä kaikilla sairausvakuutus vai ei, eli olisiko heillä mahdollisuutta kyseiseen korttiin. Jos he taas löytävät Suomessa töitä, muistaakseni työsuhteen pituuden alaraja on 3kk, saavat he terveyspalvelut kuten suomalaisetkin. [/quote] Ongelma on nimenomaan se, että he eivät ole kotimaissaan sairausvakuutettuja. Se on huutava vääryys! Kaikki EU-maat eivät tarjoa kaikille kansalaisilleen edes välttämätöntä hoitoa. Tämä koskee siis itä-Euroopan romaneja. Kiireellistä hoitoa muutama maa heille antaa, mutta Suomi AINOANA maana olisi nyt tarjoamassa ihan kaiken. Hullua. Tämä on EU-tason ongelma, ei yksin meidän.

[/quote]

Vääryys on siis Romaniassa eikä Suomessa. Romanian pitää muuttaa omaa sv systeemiään eikä Suomen.

Vierailija
25/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:16"]

Kyllä ne paperittomat on usein niitä köyhimpiä tulijoita, rikkailla on passit. Suomen terveydenhuolto on yksi parhaista niin on moraalitonta sulkea nämä köyhimmät sen ulkopuolelle kun Suomessa kerran ovat. Inhimillisen perustelun lisäksi näistä tervehtyneistä paperittomista voi sitten tulla työvoimaa joko Suomeen tai kotimaahansa. Yksityinen terveydenhuolto voitaisiin myös kohtuullisessa määrin ottamaan hoidettavakseen näitä paperittomia niin julkisen puolen kuormitus ei tulisi liian suureksi.

[/quote]

mistä ne 'paperittomat' yhtäkkiä saapuvat ilman rahaa ja ilman papereita tupsahtaen Suomeen tuhansien kilometrien päästä? 

eikö järki sano että ei kukaan oikeasti varaton yhtäkkiä tule Suomeen, ei se ole mahdollista.

kyse on organisoidusta rikollisuudesta, joka maksaa matkat Suomeen ja sitten nämä raukat lähettävät sossurahat takaisin investoijalle.

Vierailija
26/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:53"]Vihreät. Kysymys on ihmisarvosta ja moraalista. Persujen moraali pyörii sen ajatuksen ympärillä, että valkoinen suomalainen on ylempiarvoinen ja oman maansa epäkohtia paennut ählämi tai neekeri ei ole ansainnut edes terveyttä.
[/quote]

Näinhän se on.

Minä olen tässä asiassa vihreitä vastaan, auttaisin ihmisiä heidän omassa maassaan. Vaikka se ei ole humaania, vaan käytännöllistä.

Vierailija
27/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:16"]

Kyllä ne paperittomat on usein niitä köyhimpiä tulijoita, rikkailla on passit. Suomen terveydenhuolto on yksi parhaista niin on moraalitonta sulkea nämä köyhimmät sen ulkopuolelle kun Suomessa kerran ovat. Inhimillisen perustelun lisäksi näistä tervehtyneistä paperittomista voi sitten tulla työvoimaa joko Suomeen tai kotimaahansa. Yksityinen terveydenhuolto voitaisiin myös kohtuullisessa määrin ottamaan hoidettavakseen näitä paperittomia niin julkisen puolen kuormitus ei tulisi liian suureksi.

[/quote]Eivät ole köyhimpiä. Suomeen ei kukaan köyhä matkusta.

Ja miten laittomasti maassa olevasta voi tulla työvoimaa? Heidäthän palautetaan heti kun poliisi saa kiinni.

Vierailija
28/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon avaaminen tarkoittaa kiireellisten tapausten hoidon lisäksi sitä että Suomi saa laittaa 5 miljoonalle venäläiselle uuden hammaskaluston. Yhden suun hammasremontti voi maksaa 10 000 euroa = 50 miljardia pelkästään hammaslääkärilasku. Ja kun sana leviää täällä on kohta 20 miljoonaa muuta paperintonta jonttamassa uusia kultahampaita. Onhan Suomella rahaa !!

Vierailija
29/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aika mustavalkoinen kuva siitä, kuka näitä paperittomien terveyspalveluja käyttää. Minä olen käyttänyt niitä silloin, kun jäin oleskelemaan maahan, vaikka minulla ei ollut oleskelulupaa. Olen opiskellut ja ollut töissä Suomessa jo vuosia, mutta minulla ei ole Suomen kansalaisuutta, koska en täytä sen vaatimuksia ja joutuisin luopumaan toisen kotimaani kansalaisuudesta saadessani uuden kansalaisuuden. Miksikö en sitten poistunut maasta, kun jatkolupaa ei myönnetty? Minun kotini on täällä.

Vierailija
30/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:08"]

Onko persut ainoa eduskuntapuolue, joka vastustaa laajaa, maksutonta terveydenhuoltoa laittomille siirtolaisille?

[/quote]

Muutos2011 vastustaa myös.
[/quote]

Eihän. He edustavat kansan enemmistön tahtoa ja laittaisivat kaiken kansanäänestyksen päätettäväksi. Ainoa puolue joka ajaa suoraa kansanvaltaa.

Vierailija
31/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:46"]Ihmisillä on aika mustavalkoinen kuva siitä, kuka näitä paperittomien terveyspalveluja käyttää. Minä olen käyttänyt niitä silloin, kun jäin oleskelemaan maahan, vaikka minulla ei ollut oleskelulupaa. Olen opiskellut ja ollut töissä Suomessa jo vuosia, mutta minulla ei ole Suomen kansalaisuutta, koska en täytä sen vaatimuksia ja joutuisin luopumaan toisen kotimaani kansalaisuudesta saadessani uuden kansalaisuuden. Miksikö en sitten poistunut maasta, kun jatkolupaa ei myönnetty? Minun kotini on täällä.
[/quote]
Yksityinen terveydenhoito palvelee Suomessa niitä, jotka eivät saa julkiselta puolelta hoitoa. Maksu hoidetaan joko omalla rahalla tai oman vakuutuksen kautta. Näin se menee muuallakin, todennäköisesti myös omassa kotimaassasi.
Kävit töissä, mutta et saanut sv-korttia? Miten pystyit käymään töissä ilman oleskelulupaa? Vai teitkö pimeitä töitä, etkä siis maksanut verojakaan? Et nyt kerro ihan kaikkea.
Toivottavasti asiasi ovat nyt kunnossa. Tervetuloa tekemään töitä Suomeen, sinun kaltaisiasi maahanmuuttajia me tarvitsemme.

Vierailija
32/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö valtion tehtävänä ole huolehtia ensisijaisesti omista kansalaisistaan? Miksi meidän pitäisi kustantaa muidenkin terveydenhuolto ja elämä, kun omillekaan ei riitä resursseja? Mielestäni on nurinkurista, että ne, jotka ovat puolustaneet meidän valtiomme itsenäisyyttä ja rakentaneet tätä hyvinvointivaltiota, joutuvat kärsimään vaipoissaan siitä, että nykysukupolvi syytää mieluummin rahaa kaikkialle muualle maailmaan, paitsi omien kansalaistemme hyvinvointiin.

Ei ole Suomen tehtävä turvata koko maailman hyvinvointia, kun sitä ei tällä hetkellä pystytä turvaamaan edes omalle, globaalissa mittakaavassa hyvin vähälukuiselle, väestölle. Jokaisella, joka kokee kehitysavun tärkeäksi, on jo nyt mahdollisuus lahjoittaa haluamiaan summia rahaa erilaisille kehitysapujärjestöille. Hyväntekeväisyyden tulisi olla vapaaehtoista, mikä ei tällä hetkellä Suomessa toteudu, kun kaikki veronmaksajat joutuvat välillisesti kustantamaan myös kehitysmaihin tehtävän avustustyön. Eihän ketään voida velvoittaa täyttämään naapurin jääkaappiakaan siitä huolimatta, että omassakin jääkaapissa olisi vain valo.

Vierailija
33/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:46"]Ihmisillä on aika mustavalkoinen kuva siitä, kuka näitä paperittomien terveyspalveluja käyttää. Minä olen käyttänyt niitä silloin, kun jäin oleskelemaan maahan, vaikka minulla ei ollut oleskelulupaa. Olen opiskellut ja ollut töissä Suomessa jo vuosia, mutta minulla ei ole Suomen kansalaisuutta, koska en täytä sen vaatimuksia ja joutuisin luopumaan toisen kotimaani kansalaisuudesta saadessani uuden kansalaisuuden. Miksikö en sitten poistunut maasta, kun jatkolupaa ei myönnetty? Minun kotini on täällä.
[/quote]
Yksityinen terveydenhoito palvelee Suomessa niitä, jotka eivät saa julkiselta puolelta hoitoa. Maksu hoidetaan joko omalla rahalla tai oman vakuutuksen kautta. Näin se menee muuallakin, todennäköisesti myös omassa kotimaassasi.
Kävit töissä, mutta et saanut sv-korttia? Miten pystyit käymään töissä ilman oleskelulupaa? Vai teitkö pimeitä töitä, etkä siis maksanut verojakaan? Et nyt kerro ihan kaikkea.
Toivottavasti asiasi ovat nyt kunnossa. Tervetuloa tekemään töitä Suomeen, sinun kaltaisiasi maahanmuuttajia me tarvitsemme.
[/quote]
Ymmärrän, että olisin voinut käyttää yksityisiä palveluja, mutta rahallinen tilanteeni oli heikko eikä minulla ollut henkkareitakaan (passi poliisilla), joten käytin paperittomien palveluita. En tietenkään käynyt töissä, koska eihän minulla ollut edes työlupaa. Minulla oli alun perin oleskelulupa Suomeen työsuhteen perusteella, mutta jatkolupaa samaan työpaikkaan ei enää tarveharkinnan perusteella myönnetty. Nykyään minulla on taas oleskelulupa, mutta halusin vain kertoa, että meitä laittomia maahanmuuttajia on monenlaisia.

Vierailija
34/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:46"]Ihmisillä on aika mustavalkoinen kuva siitä, kuka näitä paperittomien terveyspalveluja käyttää. Minä olen käyttänyt niitä silloin, kun jäin oleskelemaan maahan, vaikka minulla ei ollut oleskelulupaa. Olen opiskellut ja ollut töissä Suomessa jo vuosia, mutta minulla ei ole Suomen kansalaisuutta, koska en täytä sen vaatimuksia ja joutuisin luopumaan toisen kotimaani kansalaisuudesta saadessani uuden kansalaisuuden. Miksikö en sitten poistunut maasta, kun jatkolupaa ei myönnetty? Minun kotini on täällä. [/quote] Yksityinen terveydenhoito palvelee Suomessa niitä, jotka eivät saa julkiselta puolelta hoitoa. Maksu hoidetaan joko omalla rahalla tai oman vakuutuksen kautta. Näin se menee muuallakin, todennäköisesti myös omassa kotimaassasi. Kävit töissä, mutta et saanut sv-korttia? Miten pystyit käymään töissä ilman oleskelulupaa? Vai teitkö pimeitä töitä, etkä siis maksanut verojakaan? Et nyt kerro ihan kaikkea. Toivottavasti asiasi ovat nyt kunnossa. Tervetuloa tekemään töitä Suomeen, sinun kaltaisiasi maahanmuuttajia me tarvitsemme.

[/quote]

Kyllä paperittomat saa myös julkiselta puolelta apua, mutta hinta on vain aivan toinen. Esimerkiksi synnytys maksaa tuhansia euroja paperittomille.

Vierailija
35/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:46"]Ihmisillä on aika mustavalkoinen kuva siitä, kuka näitä paperittomien terveyspalveluja käyttää. Minä olen käyttänyt niitä silloin, kun jäin oleskelemaan maahan, vaikka minulla ei ollut oleskelulupaa. Olen opiskellut ja ollut töissä Suomessa jo vuosia, mutta minulla ei ole Suomen kansalaisuutta, koska en täytä sen vaatimuksia ja joutuisin luopumaan toisen kotimaani kansalaisuudesta saadessani uuden kansalaisuuden. Miksikö en sitten poistunut maasta, kun jatkolupaa ei myönnetty? Minun kotini on täällä. [/quote] Yksityinen terveydenhoito palvelee Suomessa niitä, jotka eivät saa julkiselta puolelta hoitoa. Maksu hoidetaan joko omalla rahalla tai oman vakuutuksen kautta. Näin se menee muuallakin, todennäköisesti myös omassa kotimaassasi. Kävit töissä, mutta et saanut sv-korttia? Miten pystyit käymään töissä ilman oleskelulupaa? Vai teitkö pimeitä töitä, etkä siis maksanut verojakaan? Et nyt kerro ihan kaikkea. Toivottavasti asiasi ovat nyt kunnossa. Tervetuloa tekemään töitä Suomeen, sinun kaltaisiasi maahanmuuttajia me tarvitsemme.

[/quote]

Kyllä paperittomat saa myös julkiselta puolelta apua, mutta hinta on vain aivan toinen. Esimerkiksi synnytys maksaa tuhansia euroja paperittomille.

[/quote]

Jos maksaa, siinä rikotaan lakia. Valitettavasti. Lain mukaan synnytykset sisältyy siihen kiireelliseen hoitoon, joka kuuluu myös laittomasti maassa oleskeleville henkilöille jo nyt. :(

Vierailija
36/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän tunnin automatkan päässä Helsingistä on 40 000 HIV-potilasta, jotka eivät Pietarissa saa tarvittavaa hoitoa Pietarissa. Pohjois-Suomeen kuulemma kulkee itärajan yli huorabusseja, tällä muutoksella saadaan etelään HIV-bussit. Passin voi jättää bussiin odottamaan tk-käynnin ajaksi. 

Vihreät sanovat, että terveysturismi on vain uhkakuvien maalailua, koska Ruotsiinkaan ei ole mitään ryntäystä tullut, mutta Ruotsilla on vähän erilaiset naapurit ja sinne pitää lentää tai mennä laivalla, joten kynnys on heti korkeampi. 4 tunnin automatka Pietarista sen sijaan ei maksa juuri mitään.

HIV-potilailla tietysti riesana vielä tubi ja resistenttien tartuntojen hoitaminen paitsi maksaa satoja tuhansia euroja, kestää myös kuukausia. Kukas sen paperittoman elämisen maksaa sen aikaa kuin hoito kestää? HIV-potilaat tuskin ovat myöskään ainoita tulijoita. Suomalainen hammashoito kelpaa varmasti aika monelle venäläiselle eikä ole halpaa lystiä sekään. Sairaistaisitko itse syöpää mieluummin Pietarissa, puutteellisella tai olemattomalla hoidolla, vai tulisitko Suomeen hoidettavaksi?

Pietari on niin lähellä ja matka helposti vaikka omalla autolla minimiaalisilla kustannuksilla tehtävissä, että tyhmiähän ne on, jos eivät tilaisuutta käytä hyödykseen.

Vierailija
37/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

Jos maksaa, siinä rikotaan lakia. Valitettavasti. Lain mukaan synnytykset sisältyy siihen kiireelliseen hoitoon, joka kuuluu myös laittomasti maassa oleskeleville henkilöille jo nyt. :(

[/quote]

Onko näin? Mulle ne sanoi ton Kätilöopistolla.. Löysin tällaisen:

"Kiireellisen hoidon antaminen paperittomille henkilöille

Terveydenhuoltolain mukaan julkisen terveydenhuollon on aina annettava kiireellistä hoitoa kaikille sitä tarvitseville.

Kiireellisellä hoidolla tarkoitetaan:

äkillisen sairastumisen, vamman, pitkäaikaissairauden vaikeutumisen tai toimintakyvyn alenemisen edellyttämää välitöntä arviota ja hoitoa. Näissä tapauksissa hoidon aloittamista ei voida pitkittää ilman, että sairaus pahenee tai vamma vaikeutuu.
kiireellistä suun terveydenhuoltoa, mielenterveyshoitoa, päihde¬hoitoa ja psykososiaalista tukea.

Henkilö maksaa itse hoidon kustannukset, jos hänellä ei ole Suomessa kotikuntaa tai jos hänellä ei ole oikeutta julkisen terveydenhuollon palvelujen käyttämiseen EU-lainsäädännön tai kansainvälisen sosiaaliturvasopimuksen perusteella.

Maksuista huolehditaan kiireellisen hoidon antamisen jälkeen."

http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/terveyspalvelut/paperittomien_terveydenhuolto

Vierailija
38/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:32"]

Ope nro 37:n kaltaiset todellisuudesta vieraantuneet jeesustelijat saa mut kiemurtelemaan myötähäpeästä! Mutta ei häntä voi takaisin kotimaahansakaan lähettää, hän kun jo on täällä. Voi elämä.

[/quote]

Opettajan "arvovallalla" (?) alkaa selittämään omaa poliittista näkemystään kuin absoluuttista totuutta. Toivottavasti ei opeta lapsia koulussa samalla tavalla vaan antaa tilaa ihan omalle ajattelulle. Sehän se pelottavinta on, että yläkouluikäisten mielipidevaikuttajana on henkilö, joka ei erota oman poliittisen ajattelunsa ja toisaalta yleisen filosofioinnin eroa. JES!

t: ope itsekin

Vierailija
39/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/66868-nainen-oli-jo-synnytyssalissa-sairaala-tivasi-isalta-5-500-euroa-kateista

Tästä synnytyksestä oli täällä jo aikaisemmin keskustelua. Mutta siis, 5500 halusi sairaala paperittoman synnytyksestä Varkaudessa.

Vierailija
40/108 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko näin? Mulle ne sanoi ton Kätilöopistolla.. Löysin tällaisen:

"Kiireellisen hoidon antaminen paperittomille henkilöille
Terveydenhuoltolain mukaan julkisen terveydenhuollon on aina annettava kiireellistä hoitoa kaikille sitä tarvitseville.

Kiireellisellä hoidolla tarkoitetaan:

äkillisen sairastumisen, vamman, pitkäaikaissairauden vaikeutumisen tai toimintakyvyn alenemisen edellyttämää välitöntä arviota ja hoitoa. Näissä tapauksissa hoidon aloittamista ei voida pitkittää ilman, että sairaus pahenee tai vamma vaikeutuu.
kiireellistä suun terveydenhuoltoa, mielenterveyshoitoa, päihde¬hoitoa ja psykososiaalista tukea.
Henkilö maksaa itse hoidon kustannukset, jos hänellä ei ole Suomessa kotikuntaa tai jos hänellä ei ole oikeutta julkisen terveydenhuollon palvelujen käyttämiseen EU-lainsäädännön tai kansainvälisen sosiaaliturvasopimuksen perusteella.

Maksuista huolehditaan kiireellisen hoidon antamisen jälkeen."

http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/terveyspalvelut/paperittomien_terveydenhuolto
[/quote]
Käytännössä ne laskut jää vaan maksamatta. Eikä esim. romanialaisten tapauksessa niiden omatkaan maat niitä maksa. Ja kiireelliseen hoitoon on vähän pakko ottaa uudelleenkin, vaikka olisi edelliset laskut pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan