Nykyajan naiset eivät halua lapsia :(
Olen 35 v sinkkumies ja törmännyt yllättävään ongelmaan. Tapaamani naiset eivät halua lapsia!
Itselläni biologinen kello tikittää. Haluaisin löytää naisen ja perustaa perheen. Olen mukavannäköinen, urheilullinen, koulutettu ja naisrintamalla käy kyllä flaksi. Mutta valitettavasti SEITSEMÄN viimeisintä seurustelua/tapailua ovat päättyneet siihen, kun nainen on ilmoittanut itsevarmasti ettei halua lapsia (lähivuosina tai koskaan). Ikähaarukka on ollut 26-34, joten luulisi että tuosta joukosta joku haluaisi samoja asioita kuin minä. Olenko vain huono-onninen vai onko naisille nykyään tärkeämpää opiskelu, ura, matkustelu ja kaikki muut asiat kuin perhe?
Kommentit (158)
Joskus se halu voi tulla myöhemmin ja/tai miestä vaihtamalla. Ehkä et ole ollut sopiva isä-ehdokas.
Niin harvinaista on saada lukea miehen syviä lapsenkaipuuhuolia, että provoksiko tuo pitäisi tulkita...
Lapsia haluamaton nainen ilmoittautuu. En halua lapsia (ainakaan omia biologisia), adoptoida voisin, ehkä. Minulla on sellainen sairaus mikä on hyvin perinnöllistä sorttia. Muutenkaan raskaana oleminen vaivoineen ei oikein houkuta. Jos saan suoraan sanoa, se suorastaan oksettaa minua. Lynkatkaa.
Vaimo oli myös varsin haluton saamaan lapsia. Nyt varsin tyytyväinen kahden lapsen äiti. Joitakin yksilöitä pitää vähän puskea siihen suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:00"]
Mä haluan kyllä joskus. Mut mies taas ei tahdo
[/quote] ainahan voi ehkäisy pettää hmmmmmmmmmmmmmmm, ei sitä ennenkään oo mieheltä kyselty, mulla ei olis lasta jos aloin miehen kanssa pohtimaan milloinka .....
[/quote]
Tyhmä vastuuton neuvo.
Olet ilmeisesti helsingistä, jos olet havainnut vela naisia. Siellä on niitä koulutettuja yli kolmekymppisiä, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin lisääntyminen. Jos haet "lapsirakkaita" naisia, niin etsi kehä 3 ulkopuolelta. Siellä on deittipalstat täynnä kouluttamattomia työttömiä 20-40v yh-äitejä joiden lapsilaumalla on usein jo monia elatustuen maksajia.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:14"]
Niin harvinaista on saada lukea miehen syviä lapsenkaipuuhuolia, että provoksiko tuo pitäisi tulkita...
[/quote]
Totta kai se on provo. Kaikki ihmiset ovat aina samanlaisia. Kukaan ei voi olla erillainen. Ei se vaan ole mahdollista.
Etsitkö oikeaa parisuhdetta, vai naista joka on valmis synnyttämään sinun lapsesi?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:54"]
Olet ilmeisesti helsingistä, jos olet havainnut vela naisia. Siellä on niitä koulutettuja yli kolmekymppisiä, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin lisääntyminen.
[/quote]
Pätee kyllä myös muihin yliopistokaupunkeihin, etenkin Turkuun ja Tampereeseen.
Tai jos ne naiset EI halua lapsia SUN kanssa??
Mä en halua lapsia koska kaikki sukulaisnaiseni ovat alkaneet kärsiä unettomuudesta lapsien myötä ja oma äiti vielä sairastu masennukseen. Raskaana oleminen kuulostaa ja useimmiten myös näyttää ällöttävälle, puhumattakaan kivuista ja itse synnytyksestä.
Lapseen joutuu myös käyttämään hirveästi rahaa, ja jos se sitt sattuu olemaan sairas niin sitt joutuu kuukauden välein reissaamaan Helsinkiin hoitoihin tai pahimmassa tapauksessa ulkomaille kuten sukulaiseni tapauksessa. Muutenkin mun suvussa on paljon nuorena sairauksiin/itsemurhiin kuolleita.
Eli vaikka mitään vakavaa perinnöllistä sairautta ei ainakaan tiettävästi suvusta löydy niin koen kaiken tapahtuneen varoittavaksi esimerkiksi, tuskin tulen koskaan haluamaan lapsia.
Ärsyttää oletus siitä, että jos ei halua lapsia, ei kiinnosta perhe. Minä en halua omia lapsia, mutta perhe on yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. Olen tiiviisti yhteydessä vanhempiini, isovanhempiini ja sisaruksiini. Haluaisin myös puolison tulevaisuudessa, ja koen, että muodostaisimme hänen kanssa perheen. Ei perhe vaadi aina omia lapsia.
Mutta vaikka haluaisin lapsia, kyllä minut säikäyttäisi sellainen "haluaisin parin vuoden sisään lapsia" -tyylinen mies. Tulee mieleen, ettei se välttämättä välitä minusta, haluaa vaan mahdollisimman nopeasti äidin lapsilleen, ja vaikutan siihen ihan ok-sopivalta.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:10"]Tai jos ne naiset EI halua lapsia SUN kanssa??
[/quote]
Tämä erittäin todennäköistä! Itsekin seurustellut 7 kertaa, ja vasta nyxän kanssa halusin lapsia. Exille sanoin, etten halua lapsia, eivät olleet isämateriaalia ja olin alle 30 v.
Synnytyksen vaikutukset kroppaan on suurin syy, miksi en halua lapsia.
Sun pitää deittailla, vaan yli 30 v. naisia! Ehkä sieltä löytyy joku, kelle kelpaat? Tai varmemmin yli 35, niin voi olla joukossa joku tarpeeksi epätoivoinen!
Oli niin kiinnostava juttu, että piti mennä suomi24 Treffeille tutkimaan asiaa. Ilmoituksista löytyi haulla 20-35-vuotiaita naisia 13287 kpl ja samanikäisiä miehiä 27066. Naisista 4,5 % ilmoittaa, ettei halua lapsia, kun miehillä vastaava luku on 2,1 %. Toisaalta vain 16,1 % miehistä ilmoittaa ykselitteisesti haluavansa lapsia ("Kyllä"), kun naisilsta lapsia haluaa 23,1 %.
Lapsia haluaa "ehkä joskus" 23,8 % ikäryhmän naisista ja 28,6 % miehistä.
Miehistä 53,2 % ei ole vastannut kysymykseen mitään, naisista vastaamatta on jättänyt 48,5 %.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"]
Anteeksi. En halua luoda mitään negaatioita, mutta mies on täysin lisääntymiskykyinen vielä esim. 60-vuotiaana. Se on nainen, jonka biologinen kello tikittää.
[/quote]
Siis mitäääh... Väitätkö oikeasti että mies ei voi haluta lasta?!
[/quote]
Lapsen haluaminen on eri asia kuin se, että biologinen kello tikittää. Voihan sitä haluta lasta vaikka parikymppisenä, mutta ei silloin vielä edes naisella biologinen kello tikitä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:19"]
Synnytyksen vaikutukset kroppaan on suurin syy, miksi en halua lapsia.
[/quote]
Minlla vapauden ja itsenäisyyden menetys. Lapset haittaisivat liikaa elämääni.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"] Anteeksi. En halua luoda mitään negaatioita, mutta mies on täysin lisääntymiskykyinen vielä esim. 60-vuotiaana. Se on nainen, jonka biologinen kello tikittää. [/quote] Siis mitäääh... Väitätkö oikeasti että mies ei voi haluta lasta?! [/quote] Lapsen haluaminen on eri asia kuin se, että biologinen kello tikittää. Voihan sitä haluta lasta vaikka parikymppisenä, mutta ei silloin vielä edes naisella biologinen kello tikitä.
[/quote]
Ja vastaasti "biologinen kello" voi hyvin "tikittää" neljää kymppiä lähestyttäessä, mutta ei sen tarvitse johtaa lasten hankintaan. Yllättävän monella lapsettomalla voi tulla jossakin vaiheessa sellainen ohimenevä mielenhäiriö, että haluaa lapsen (kun pelkää paitsi jäämistä), mutta sen ei tarvitse johtaa mihinkään. -90
Tähän on helppo ratkaisu: Ala deittailla 35 - 40 -vuotiaita naisia. Veikkaan, että 2 vuoden kuluessa olet isä.
(Joo, tiedän. Ei sinun tasoisellesi miehellle kelpaa itseäsi vanhemmat naiset)