Nykyajan naiset eivät halua lapsia :(
Olen 35 v sinkkumies ja törmännyt yllättävään ongelmaan. Tapaamani naiset eivät halua lapsia!
Itselläni biologinen kello tikittää. Haluaisin löytää naisen ja perustaa perheen. Olen mukavannäköinen, urheilullinen, koulutettu ja naisrintamalla käy kyllä flaksi. Mutta valitettavasti SEITSEMÄN viimeisintä seurustelua/tapailua ovat päättyneet siihen, kun nainen on ilmoittanut itsevarmasti ettei halua lapsia (lähivuosina tai koskaan). Ikähaarukka on ollut 26-34, joten luulisi että tuosta joukosta joku haluaisi samoja asioita kuin minä. Olenko vain huono-onninen vai onko naisille nykyään tärkeämpää opiskelu, ura, matkustelu ja kaikki muut asiat kuin perhe?
Kommentit (158)
Fiksua, ajat ovat kovat ja kovenevat jatkossa lisää. Ei siihen lapsia kannata hankkia kärsimään.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]Varmaan kannattaa pariutua ns. alaspäin. Huonosti koulutetut tunnetusti lisääntyy eniten, joten rimaa alemmas, niin lapsia alkaa sullekin tulemaan.
[/quote]
Tuolla tavalla ei saa kovin hyviä lähtökohtia lapsilleen. Korkeammin koulutettujen äitien lapsista tulee fiksumpia ja menestyneempiä. Äidin koulutustaustalla on tutkimusten mukaan todella suuri vaikutus lapsen lähtökohtiin.
Ap:lle sanon vaan, että uutta suhdetta vaan putkeen, jos löydät naisen, jonka kanssa kolahtaa. Ei voi käydä niin huono säkä, että enää seuraava olisi lapsikielteinen, kun oikeasti valtaosa naisista lapsia haluaa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"]
Kannattaisko tämä lapsienhankintajuttu selvittää ennen seurustelun alkua?
[/quote]
Kannattaisi, mutta elämä on opettanut ettei asiasta kovin aikaisin naiselle pidä puhua. Lapsihaaveista kertominen heti alussa karkottaa potentiaalisetkin kumppanit pois. Olen kysellyt perheen perustamisesta vasta sitten, kun on tutustuttu paremmin.
-ap
[/quote]
Voihan puheenaiheen kääntää jonkun aasinsillan kautta aiheeseen. Puhuu vaikka jostain sukulaislapsesta ja sanoo vaikka että, oishan se mukavaa, kun itselläkin olis joskus lapsia. Katsoo sitten vastapuolen reaktion ja jatkaa jostain muusta aiheesta.
Kyllä itse keskustelisin tulevaisuuden suunnitelmista tapailun alkuvaiheessa ja jos toinen on vahvasti sitä mieltä ettei halua lapsia, en näkisi mitään järkeä edetä suhteessa. Olen vasta 22, eivätkä lapset ole aivan vielä suunnitelmissa. Todennäköisesti kuitenkin jossain kohtaa. Kun tutustuimme avomieheni kertoi haluvansa joskus lapsia. Ei ole olemassa takuuta siitä että saamme yhdessä lapsia, mutta sen mahdollisuus on molemmille tärkeä. Olen jutellut useiden kavereideni kanssa (korkeakoulutettuja naisia), kuinka miehen lapsivastaisuus on täydellinen turn-of, eikä silloin ole syytä jatkaa suhdetta...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:31"]
Ja oman kokemukseni mukaan naiset haluavat myös elää pitkitettyä nuoruutta, nauttia vapaudesta, sinkkuudesta, matkustella ja luoda uraa. Lapsien hankkiminen nähdään paikalle jämähtämisenä ja oman vapauden menettämisenä.
[/quote]
Miksi tätä pitäisi kutsua pitkitetyksi nuoruudeksi? Miksei sitä vain kutsuta hyväksi, antoisaksi elämäksi?
Eikös täällä eilen joku
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:06"]
Olen jutellut useiden kavereideni kanssa (korkeakoulutettuja naisia), kuinka miehen lapsivastaisuus on täydellinen turn-of, eikä silloin ole syytä jatkaa suhdetta...
[/quote]Minun kolmikymppisistä akateemisista kavereistani juuri kellään ei ole lapsia, ja harvalla on koko touhuun mitään mielenkiintoa. Lapsettomuus tulee olemaan minun ikäluokassani todella tavallista.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]Varmaan kannattaa pariutua ns. alaspäin. Huonosti koulutetut tunnetusti lisääntyy eniten, joten rimaa alemmas, niin lapsia alkaa sullekin tulemaan. [/quote] Tuolla tavalla ei saa kovin hyviä lähtökohtia lapsilleen. Korkeammin koulutettujen äitien lapsista tulee fiksumpia ja menestyneempiä. Äidin koulutustaustalla on tutkimusten mukaan todella suuri vaikutus lapsen lähtökohtiin. Ap:lle sanon vaan, että uutta suhdetta vaan putkeen, jos löydät naisen, jonka kanssa kolahtaa. Ei voi käydä niin huono säkä, että enää seuraava olisi lapsikielteinen, kun oikeasti valtaosa naisista lapsia haluaa.
[/quote]Minä en ole korkeasti koulutettu, mutta lapseni ovat yliopistossa. Ei ennen köyhän lapset päässeet kouluun vaikka päätä olisi ollutkin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]Varmaan kannattaa pariutua ns. alaspäin. Huonosti koulutetut tunnetusti lisääntyy eniten, joten rimaa alemmas, niin lapsia alkaa sullekin tulemaan. [/quote] Tuolla tavalla ei saa kovin hyviä lähtökohtia lapsilleen. Korkeammin koulutettujen äitien lapsista tulee fiksumpia ja menestyneempiä. Äidin koulutustaustalla on tutkimusten mukaan todella suuri vaikutus lapsen lähtökohtiin. Ap:lle sanon vaan, että uutta suhdetta vaan putkeen, jos löydät naisen, jonka kanssa kolahtaa. Ei voi käydä niin huono säkä, että enää seuraava olisi lapsikielteinen, kun oikeasti valtaosa naisista lapsia haluaa.
[/quote]
Tuo ero syntyy mm. siitä, että ädeillä on yleensä aktiivisempi rooli lapsen varhaiskasvatuksessa ja koulunkäynnissä, ja koulutusasenteet periytyvät hänen kauttaan. Isä voi kyllä korjata tämän vinouman oman lapsensa osalta olemalla itse se aktiivinen osapuoli, joka lukee lapselle, vie lastenteatteriin, auttaa läksyissä ja auttaa etsimään tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin. (Ja tietenkin vähemmän koulutettu äitikin voi näin tehdä. Koulutustaso vain yleensä korreloi koulutusasenteiden kanssa.)
t. opettaja
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:43"]
[/quote]Minä en ole korkeasti koulutettu, mutta lapseni ovat yliopistossa. Ei ennen köyhän lapset päässeet kouluun vaikka päätä olisi ollutkin.
[/quote]
Joo, mutta nykyisillä 20-30-vuotiailla ei vastaavaa rasitetta ole. Nyt kuka tahansa voi kouluttautua, jos kykyjä riittää. Ja sivistyneet äidit mm. lukevat lapsilleen enemmän, eivät tupakoi ja imettävät lapsiaan enemmän -> paremmat lähtökohdat lapselle.
Jotkut ei vaan yksinkertaisesti tykkää lapsista. On myös niitä, jotka kokee laps(i)en haittavaan elämistä, vaikkapa uran kannalta.
En ymmärrä, että miksi kaikkien pitäisi pitää lapsista ja haluta niitä.
Jos ei halua adoptoida lapsia, täytyy muistaa, että nainen kärsii siitä, sillä nainen joutuu kantamaan sitä lasta sisällään yhdeksän kuukautta, johon sisältyy mm. Pahoinvointi ja muut oireet.
Nainen joutuu myös sen lapsen synnyttämään.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"]
Anteeksi. En halua luoda mitään negaatioita, mutta mies on täysin lisääntymiskykyinen vielä esim. 60-vuotiaana. Se on nainen, jonka biologinen kello tikittää.
[/quote]
Ei kovin moni 60-vuotias saa lapsentekoiässä olevaa naista.
[/quote]
Ei välttämättä Suomesta, mutta onhan olemassa myös Venäjä ja Thaimaa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:05"]
Ulkomaalaiset naiset ovat LAPSIRAKKAAMPIA kuin suomalaiset. Kannattaa kokeilla :)
[/quote]Suomessa tehdään enemmän lapsia per nainen kuin monessa muussa maassa. Esim. Italiassa suhde on huomattavasti pienempi.
[/quote]
Suomessa tehdään silti liian vähän lapsia väestön uusiutumistasoon nähden. Suomessa keskimääräinen lapsiluku on jossain 1,7 ja 1,8 välillä, kun sen pitäisi olla vähintään 2,1, jotta väestö uusiutuisi pitkällä aikavälillä.
Täällä olis 34v, koulutettu sinkkunainen ja haluaisin lapsia. Pääpointti onnellinen suhde mutta toivoisin että lapsia tulisi myös. Olen tällä hetkellä vakaassa työssä, kaikki muu ok. Edellinen pitkä suhde päättyi isolta osalta koska mies muutti mieltään eikä enää halunnutkaan lasta. Eli kokemusta on toisinkin päin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:38"]
Ulkomaalaiset naiset ovat LAPSIRAKKAAMPIA kuin suomalaiset. Kannattaa kokeilla :)
[/quote]Suomessa tehdään enemmän lapsia per nainen kuin monessa muussa maassa. Esim. Italiassa suhde on huomattavasti pienempi.
[/quote]
Suomessa tehdään silti liian vähän lapsia väestön uusiutumistasoon nähden. Suomessa keskimääräinen lapsiluku on jossain 1,7 ja 1,8 välillä, kun sen pitäisi olla vähintään 2,1, jotta väestö uusiutuisi pitkällä aikavälillä.
[/quote]
Miksi väestön tulisi uusiutua?
Minäkin haluaisin parin vuoden päästä. Olen nyt 23v. Minulla taas on tullut sitoutumiskammoisia miehiä vastaan, hyvä kun alkavat parisuhteeseen. Nyt olen ollut 2v suhteessa, mies ei halua muuttaa kanssani yhteen. Tahtoo siis pitää kahta kämppää, johon ainakaan minulla ei ole varaa saatika mielenkiintoa.
Olen toki alempaa sosiaaliluokkaa, voipi olla että apn tasoiset miehet eivät luo muhun katsettakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"]Anteeksi. En halua luoda mitään negaatioita, mutta mies on täysin lisääntymiskykyinen vielä esim. 60-vuotiaana. Se on nainen, jonka biologinen kello tikittää. [/quote] Miehelläkin siittiöiden laatu heikkenee iän myötä. Ja ei sitä vanhat ukot välttämättä jaksa vauva-aikaa kunnolla.
[/quote]
Totta. Siittiöt alkavat heikkenemään reilummin yli 40-vuotiailla miehillä.
Toisaalta, nykypäivänä ollaan huolissaan siitä, kun sperman laatu on jo nuorilla miehilläkin melko heikossa kunnossa tai ainakin huomattavasti heikommassa kunnossa kun mitä se on aikaisemmin ollut. Onnistuuko lisääntyminen kohta enää kellään?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:04"]
Täällä olis 34v, koulutettu sinkkunainen ja haluaisin lapsia. Pääpointti onnellinen suhde mutta toivoisin että lapsia tulisi myös. Olen tällä hetkellä vakaassa työssä, kaikki muu ok. Edellinen pitkä suhde päättyi isolta osalta koska mies muutti mieltään eikä enää halunnutkaan lasta. Eli kokemusta on toisinkin päin.
[/quote]
Voi kun löytäisin sinut tosielämässä... :)
-ap
Se on kato WOMEN GOING THEIR OWN WAY. Ei huvita enää jäädä miehen ja lasten kotiorjaksi, kun voi elää vain ihan itselleen.