Nykyajan naiset eivät halua lapsia :(
Olen 35 v sinkkumies ja törmännyt yllättävään ongelmaan. Tapaamani naiset eivät halua lapsia!
Itselläni biologinen kello tikittää. Haluaisin löytää naisen ja perustaa perheen. Olen mukavannäköinen, urheilullinen, koulutettu ja naisrintamalla käy kyllä flaksi. Mutta valitettavasti SEITSEMÄN viimeisintä seurustelua/tapailua ovat päättyneet siihen, kun nainen on ilmoittanut itsevarmasti ettei halua lapsia (lähivuosina tai koskaan). Ikähaarukka on ollut 26-34, joten luulisi että tuosta joukosta joku haluaisi samoja asioita kuin minä. Olenko vain huono-onninen vai onko naisille nykyään tärkeämpää opiskelu, ura, matkustelu ja kaikki muut asiat kuin perhe?
Kommentit (158)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"]
No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D
[/quote]
No ehkä jollain 20-vuotiailla näin, mutta kyllä tuo yli 30-vuotiailla on jo ihan keskusteluaihe ihan alussa. Mekin keskustelimme 25-vuotiaina asian suht saman tien, siis että haluaako toinen joskus lapsia, ja nyt viisi vuotta myöhemmin saimme esikoisemme.
No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D
[/quote]
Jos siitä säikähtää, niin toinen ei varmaan lapsia haluakaan? Siis jos sanoo, että haluaa tulevaisuudessa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"]Mä olin myös varma etten halua lapsia, kunnes biologinen kello tavoitti minut 27-vuotiaana. Nyt mulla on lapsi ja kohta toinen. Eli voi se mieli muuttuakkin!
[/quote]
Mä elättelin 15 kesäisenä toiveita lapsesta, perheestä ja kaikesta kun olen aikuinen. Nyt olen 30 ja elämä näytti sen puolen mitä en tuossa iässä vielä ollut nähnyt. Nyt en todellakaan halua lapsia tähän maailmaan tuoda.
En ikinä. En halua pilata elämääni, en myöskään parisuhdettani. Olen onnellinen kun en tehnyt hetken mielijohteesta eksälleni lasta jota hän vaatimalla vaati.
Ei kaikkien mielet käänny. Tai noh, kääntyihän se mullakin.
Maapallo on ylikansoittunut. Hyvä homma että useammat jättävät pennut tehtailematta.
Eikös täällä nimenomaan väitetä(AV:llä ja miehet),että kaikki naiset haluaa salakavalasti huijata miehen isäksi, vaikka normaali mies ei missään nimessä halua lapsia? Ja niitä lapsia naiset haluaa sen takia,että ne saa sitten elatusmaksut. (niillä sitten elävät leveästi koko elämänsä):D
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 08:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:37"]
Moni nainen on sanonut alussa, ettei asia ole ajankohtainen nyt, mutta tulevaisuudessa hän saattaa EHKÄ haluta lapsen. Eli jos muuten nainen vaikuttaa sopivalta, on pakko silti sietää epävarmuutta ja katsella pysyvätkö suunnitelmat ehkä-tasolla vai onko tapahtuuko kehitystä.
Ymmärrän hyvin, etteivät kaikki osaa sanoa heti kyllä tai ei. Mieli voi muuttua suhteen kehittyessä enkä halua erota vain siksi ettei toinen ole heti valmis lisääntymään.
-ap
[/quote]
ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: silloin kun olet saanut noita vastauksia oletko tehnyt oman kantasi selväksi ensin? Oletko siis sanonut haluavasi lapsia vai vain kysynyt vastapuolen mielipidettä. Jokainen nainen tietää, ettei uudelle tuttavuudelle sanota "heti mulle lapsia nyt". Tuo ehkä joskus tulevaisuudessa kyllä tarkoittaa, että nainen haluaa lapsia, mutta ei halua pelästyttää suo pois.
[/quote]
Naisen "ehkä" voi tarkoittaa mitä vaan. Se voi olla tervettä varovaisuutta, joka myöhemmin tarkoittaa kyllä. Se voi olla ajan pelaamista, kun ei uskalleta suoraan sanoa että vastaus on oikeasti "ei".
Olen kertonut omat toiveeni rehellisesti.
-ap
[/quote]
Kylläpä kevein perustein ihmiset alkavat seuCCaamaan.
Tämä on ihan oikea ilmiö, eikä koske pelkästään naisia. Yhä harvempi haluaa lapsia. Ihan ymmärrettävää kun miettii miten vähän ihmisillä nykyään on sisaruksi: Vauva-arki on monille täysin vierasta, ja kun sitä katsoo ulkopuolelta näkee vain vaipanvaihdon, uupuneen äidin ja nukkumaanmenoajan klo 20. Onko ihmekään ettei kiinnosta hypätä moiseen...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"]
[/quote]
Jos siitä säikähtää, niin toinen ei varmaan lapsia haluakaan? Siis jos sanoo, että haluaa tulevaisuudessa lapsia.
[/quote]
No jos joku sanois mulle ekoilla treffeillä ett haluaa lapsia niin se olis ahdistavaa, tulee kuva että koko suhde olisi niitä tulevia lapsia varten ja ett mä en yksin olis hänelle tarpeeksi. Ja jos sitt vuosien yhdessä olon jälkeen selviääkin että en voi sairauden takia saada lapsia niin se jättää mut.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:00"]
Mä haluan kyllä joskus. Mut mies taas ei tahdo
[/quote] ainahan voi ehkäisy pettää hmmmmmmmmmmmmmmm, ei sitä ennenkään oo mieheltä kyselty, mulla ei olis lasta jos aloin miehen kanssa pohtimaan milloinka .....
Luulen, että aika monen kohdalla ajatus lapsen hankkimisesta kypsyy suhteen aikana, kun nainen arvioi, onko kyseessä lastenhankinnalle otollinen kumppani ja parisuhde. Vaikka nainen sanoisikin haluavansa lapsaia, se ei tarkoita hänen haluavan niitä juuri sinun kanssasi.
Olisin iloisempi kun naiset eivät haluisi lapsia. Valitettavasti YHta ja muita huonoja suhteita on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"]
Kannattaisko tämä lapsienhankintajuttu selvittää ennen seurustelun alkua?
[/quote]
Kannattaisi, mutta elämä on opettanut ettei asiasta kovin aikaisin naiselle pidä puhua. Lapsihaaveista kertominen heti alussa karkottaa potentiaalisetkin kumppanit pois. Olen kysellyt perheen perustamisesta vasta sitten, kun on tutustuttu paremmin.
-ap
[/quote]
Kyllä mun mielestä lapsien hankkimisesta voi kysyä jo ensitreffeillä. Ainakin jos se on itselle todella tärkeä asia. Miksi olla kaino ja seurustella vaikka vuosi ja sitten vasta ottaa asia vienosti puheeksi? Pahimmassa tapauksessa mennyt vuosi hukkaan ihmisen kanssa, jonka kanssa toiveet ja haaveet eivät kohtaakkaan. Parempi kai näin tärkeä asia on heti selvittää.
Kaoka nykyajan naiset tietävät, että nykyajan miehistä ei ole kantamaan vastuuta.
Miehet ovat kaikkialla Euroopassa naisia haluttomampia lisääntymään. Taisi olla niin, että Hollannissa ja Itävällassa 15 % miehistä ei halua koskaan lapsia. Suomalaisista naisista luku on 6 %, joten aika huono tuuri on aloittajalla käynyt.
Kyllä mä uskon, että sun havainnoissa on jotakin perää. Olen itse 30-vuotias, enkä vieläkään ihan varmuudella tiedä haluanko lapsia, vaikka olen pohtinut asiaa vuosia. Myös useimmat ikäiseni ystävät ovat lapsettomia, suurin osa omasta tahdostaan tai sopivaa kumppania ei ole vielä löytynyt tai sitten eivät voi koskaan saada lapsia. Varsinkin koulutetut naiset pohtivat lapsen hankintaa tosi tarkaan. Pitäisi olla hyvä ammatti, hyvin palkattu työ sekä mies, jolla myös talous- ja työasiat kunnossa. Sitten vasta kun elämässä asiat ovat järjestyksessä, monet alkavat pohtia lapsen hankintaa. Uskoisin, että nykyajan pätkätyöt ovat yksi suurimpia syitä sille, miksi naiset eivät hanki lapsia - lapsen hankinta on iso riski työuran jatkolle. Riskinä on se, että jää työttömäksi lapsen saatuaan. Ja oman kokemukseni mukaan naiset haluavat myös elää pitkitettyä nuoruutta, nauttia vapaudesta, sinkkuudesta, matkustella ja luoda uraa. Lapsien hankkiminen nähdään paikalle jämähtämisenä ja oman vapauden menettämisenä.
Varmaan kannattaa pariutua ns. alaspäin. Huonosti koulutetut tunnetusti lisääntyy eniten, joten rimaa alemmas, niin lapsia alkaa sullekin tulemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"] Kannattaisko tämä lapsienhankintajuttu selvittää ennen seurustelun alkua? [/quote] Kannattaisi, mutta elämä on opettanut ettei asiasta kovin aikaisin naiselle pidä puhua. Lapsihaaveista kertominen heti alussa karkottaa potentiaalisetkin kumppanit pois. Olen kysellyt perheen perustamisesta vasta sitten, kun on tutustuttu paremmin. -ap [/quote] Kyllä mun mielestä lapsien hankkimisesta voi kysyä jo ensitreffeillä. Ainakin jos se on itselle todella tärkeä asia. Miksi olla kaino ja seurustella vaikka vuosi ja sitten vasta ottaa asia vienosti puheeksi? Pahimmassa tapauksessa mennyt vuosi hukkaan ihmisen kanssa, jonka kanssa toiveet ja haaveet eivät kohtaakkaan. Parempi kai näin tärkeä asia on heti selvittää.
[/quote]
Moni nainen on sanonut alussa, ettei asia ole ajankohtainen nyt, mutta tulevaisuudessa hän saattaa EHKÄ haluta lapsen. Eli jos muuten nainen vaikuttaa sopivalta, on pakko silti sietää epävarmuutta ja katsella pysyvätkö suunnitelmat ehkä-tasolla vai onko tapahtuuko kehitystä.
Ymmärrän hyvin, etteivät kaikki osaa sanoa heti kyllä tai ei. Mieli voi muuttua suhteen kehittyessä enkä halua erota vain siksi ettei toinen ole heti valmis lisääntymään.
-ap
En ymmärrä kuka täysjärkinen aikuinen ihminen edes lähtee parisuhteeseen kenenkään kanssa ennenkuin on puitu läpi se mitä kumpikin haluaa tulevaisuudelta? En mä 28-vuotiaana naisena ala seurustelemaan miehen kanssa, joka haluaa lapsia kun niitä itse en tosiaan halua. Ei sitä heti ekoilla treffeilla tietysti toiselta kuulustella.