Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan naiset eivät halua lapsia :(

Vierailija
17.04.2015 |

Olen 35 v sinkkumies ja törmännyt yllättävään ongelmaan. Tapaamani naiset eivät halua lapsia!

Itselläni biologinen kello tikittää. Haluaisin löytää naisen ja perustaa perheen. Olen mukavannäköinen, urheilullinen, koulutettu ja naisrintamalla käy kyllä flaksi. Mutta valitettavasti SEITSEMÄN viimeisintä seurustelua/tapailua ovat päättyneet siihen, kun nainen on ilmoittanut itsevarmasti ettei halua lapsia (lähivuosina tai koskaan). Ikähaarukka on ollut 26-34, joten luulisi että tuosta joukosta joku haluaisi samoja asioita kuin minä. Olenko vain huono-onninen vai onko naisille nykyään tärkeämpää opiskelu, ura, matkustelu ja kaikki muut asiat kuin perhe?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:40"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:54"] Olet ilmeisesti helsingistä, jos olet havainnut vela naisia. Siellä on niitä koulutettuja yli kolmekymppisiä, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin lisääntyminen. [/quote] Pätee kyllä myös muihin yliopistokaupunkeihin, etenkin Turkuun ja Tampereeseen. [/quote] miksiköhän kaupungit aiheuttavat tuollaista lisääntymiskyvyttömyyttä? Käytännössä heidän geenilinja sitten katkeaa ja maalaisten jatkuu. [/quote] Mitä älykkäämpi yksilö, sitä paremmin tajuaa ettei lapsia kannata hankkia. Ja älykkäitähän on yliopistokaupungit pullollaan. [/quote] miksei lapsia kannattaisi hankkia? Olen omistani hyvin tyytyväinen. Kovin tyhjää olisi elämä ilman heitä. Vaimon kanssa kyllä nautimme kahdestaan olosta, mutta yksitoikkoiseksi sekin lopulta kävi. Nyt osaa arvostaa yhteisiä hetkiä ihan eri tavalla. [/quote] Koulutuksesta huolimatta ei saa vakituista työtä. Elinkustannukset korkeita. Ympäristö on saastunut ja tulevaisuus näyttää synkältä globaalilla tasolla sekä lähitulevaisuutta ajatellen kurjistuminen jatkuu Suomessa poliittisista syistä sekä talouden heikkenemisen takia. [/quote] Pätkätöistäkin maksetaan palkkaa.

[/quote]

Et selvästikään ole lisääntymisiässä oleva nainen, jonka on vaikea saada ylipäänsä mitään työtä juuri sen takia, että työmarkkinoilla systemaattisesti syrjitään naisia juurikin raskaaksi tulemisen mahdollisuuden takia.

Olen kokenut köyhän lapsuuden enkä haluaisi oman lapseni koskaan sellaista joutuvan kokemaan. Tästä syystä lapsettomuus on järkevin valinta omassa tilanteessa.

Vierailija
102/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:40"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:54"] Olet ilmeisesti helsingistä, jos olet havainnut vela naisia. Siellä on niitä koulutettuja yli kolmekymppisiä, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin lisääntyminen. [/quote] Pätee kyllä myös muihin yliopistokaupunkeihin, etenkin Turkuun ja Tampereeseen. [/quote] miksiköhän kaupungit aiheuttavat tuollaista lisääntymiskyvyttömyyttä? Käytännössä heidän geenilinja sitten katkeaa ja maalaisten jatkuu. [/quote] Mitä älykkäämpi yksilö, sitä paremmin tajuaa ettei lapsia kannata hankkia. Ja älykkäitähän on yliopistokaupungit pullollaan. [/quote] miksei lapsia kannattaisi hankkia? Olen omistani hyvin tyytyväinen. Kovin tyhjää olisi elämä ilman heitä. Vaimon kanssa kyllä nautimme kahdestaan olosta, mutta yksitoikkoiseksi sekin lopulta kävi. Nyt osaa arvostaa yhteisiä hetkiä ihan eri tavalla. [/quote] Koulutuksesta huolimatta ei saa vakituista työtä. Elinkustannukset korkeita. Ympäristö on saastunut ja tulevaisuus näyttää synkältä globaalilla tasolla sekä lähitulevaisuutta ajatellen kurjistuminen jatkuu Suomessa poliittisista syistä sekä talouden heikkenemisen takia. [/quote] Pätkätöistäkin maksetaan palkkaa.

[/quote]

Et selvästikään ole lisääntymisiässä oleva nainen, jonka on vaikea saada ylipäänsä mitään työtä juuri sen takia, että työmarkkinoilla systemaattisesti syrjitään naisia juurikin raskaaksi tulemisen mahdollisuuden takia.

Olen kokenut köyhän lapsuuden enkä haluaisi oman lapseni koskaan sellaista joutuvan kokemaan. Tästä syystä lapsettomuus on järkevin valinta omassa tilanteessa.
[/quote]

Itseasiassa olen, ja olen myös menettänyt työni raskauden takia. En vaan ajattele, että työnantaja saisi päättää lisääntymisestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:00"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:40"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:54"] Olet ilmeisesti helsingistä, jos olet havainnut vela naisia. Siellä on niitä koulutettuja yli kolmekymppisiä, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin lisääntyminen. [/quote] Pätee kyllä myös muihin yliopistokaupunkeihin, etenkin Turkuun ja Tampereeseen. [/quote] miksiköhän kaupungit aiheuttavat tuollaista lisääntymiskyvyttömyyttä? Käytännössä heidän geenilinja sitten katkeaa ja maalaisten jatkuu. [/quote] Mitä älykkäämpi yksilö, sitä paremmin tajuaa ettei lapsia kannata hankkia. Ja älykkäitähän on yliopistokaupungit pullollaan. [/quote] miksei lapsia kannattaisi hankkia? Olen omistani hyvin tyytyväinen. Kovin tyhjää olisi elämä ilman heitä. Vaimon kanssa kyllä nautimme kahdestaan olosta, mutta yksitoikkoiseksi sekin lopulta kävi. Nyt osaa arvostaa yhteisiä hetkiä ihan eri tavalla. [/quote] Koulutuksesta huolimatta ei saa vakituista työtä. Elinkustannukset korkeita. Ympäristö on saastunut ja tulevaisuus näyttää synkältä globaalilla tasolla sekä lähitulevaisuutta ajatellen kurjistuminen jatkuu Suomessa poliittisista syistä sekä talouden heikkenemisen takia. [/quote] Pätkätöistäkin maksetaan palkkaa. [/quote] Et selvästikään ole lisääntymisiässä oleva nainen, jonka on vaikea saada ylipäänsä mitään työtä juuri sen takia, että työmarkkinoilla systemaattisesti syrjitään naisia juurikin raskaaksi tulemisen mahdollisuuden takia. Olen kokenut köyhän lapsuuden enkä haluaisi oman lapseni koskaan sellaista joutuvan kokemaan. Tästä syystä lapsettomuus on järkevin valinta omassa tilanteessa. [/quote] Itseasiassa olen, ja olen myös menettänyt työni raskauden takia. En vaan ajattele, että työnantaja saisi päättää lisääntymisestäni.

[/quote]

Ei sitä kukaan ole täällä sanonut, että työnantaja päättäisi lisääntymisestä.

Yksilö tekee aina lopullisen valinnan.

Vierailija
104/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"]

No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D

[/quote]

Vain ne jotka eivät lapsia halua, ja sehän on kai tarkoituskin?

Vierailija
105/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai yksilö tekee lopullisen valinnan. En vaan ole halunnut jättää lasta tekemättä siksi, että työtilanteeni on epävakaa.

Toisaalta pätkien välissä on ollut hyvä olla kotona vauvan kanssa.

Vierailija
106/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"]

No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D

[/quote]

Vain ne jotka eivät lapsia halua, ja sehän on kai tarkoituskin?
[/quote]

Miten niin? Voi kai sitä seurustella niinkin ettei ole koskaan tarkoituksena hankkia lapsia. Vaikka mä haluaisin lapsia niin voisin seurustella miehen kanssa joka ei halua, eihän se seurustelu mikään loppuelämäksi sitova juttu ole.

Vierailija
107/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:01"]

Anteeksi. En halua luoda mitään negaatioita, mutta mies on täysin lisääntymiskykyinen vielä esim. 60-vuotiaana. Se on nainen, jonka biologinen kello tikittää.

[/quote]

Siis mitäääh... Väitätkö oikeasti että mies ei voi haluta lasta?! 
[/quote]

Kyllä ainakin mun mies sanoi että ois ihana saada vielä vauva..( vaikka on jo viisi lasta ennestään). Ja nyt olenkin onnekkaasti rv 11. :)

Vierailija
108/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"] No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D [/quote] Jos siitä säikähtää, niin toinen ei varmaan lapsia haluakaan? Siis jos sanoo, että haluaa tulevaisuudessa lapsia. [/quote] No jos joku sanois mulle ekoilla treffeillä ett haluaa lapsia niin se olis ahdistavaa, tulee kuva että koko suhde olisi niitä tulevia lapsia varten ja ett mä en yksin olis hänelle tarpeeksi. Ja jos sitt vuosien yhdessä olon jälkeen selviääkin että en voi sairauden takia saada lapsia niin se jättää mut.

[/quote]

Kyllä, nimenomaan siitähän onkin kyse aloittajankin tapauksessa. Pelkkä nainen (joka ei halua lapsia) yksinkertaisesti ei riitä sellaiselle joka haluaa vanhemmaksi. Miksi turhaan loukkaantua näin itsestäänselvästä asiasta? En käsitä.

terv. vela

Vierailija
109/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa työtilanne. Miehet semmosia että voivat lähteä vaikka kesken raskauden.. Pienempi "riski" niille.. Haluaisivat kyllä lähteä "kokeilemaan kepillä jäätä", eli millaista se perhe-elämä on.. Huoh.
Sitten oot nalkissa. Yh, ei varaa matkailla tai tehdä mitään. Aika suuret riskit. Olisi kiinnostavaa olisiko miehet valmiita kantamaan samanlaisia uhkakuvia?
Eli nyt.. Periaatteessa haluaisin lapsia, mutta todennäköisyys sille että elämänlaatu ei heikentyisi erittäin merkittävästi (erot ym) on niin suuri että epäilenpä jääväni lapsettonaksi. Ikää 31 v, ja ilmeisesti hedelmättömyyttä myös, koska aiemmassa suhteessa ei plussia tullut..

Vierailija
110/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, täällä 30 vuotias sinkku nainen, joka myös karkoittaa treffikumppaneita lapsipuheilla :) eli kyllä meitä on! Missä asut, minä hkin kehyskunnassa. Asun omassa talossa, käyn töissä ja olen korkeasti koulutettu. Ulkoilen ja mulla on koiria. Pidän kovasti lapsista ja sydäntä särkee kaipuu :( annan sähköpostiosoitteeni, laitathan viestiä ;) mehis(at)suomi24.fi. Saihan tänne laittaa spostiosoitteen..?

Vierailija
111/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt millään pahalla, mutta jos sinulla on takanasi jo seitsemän parisuhdetta, niin ehkä et ole edes sopiva isäehdokas naisille. Hypit naisesta toiseen. Miten malttaisit sitten kestää vuosikymmeniä sen yhden vaimon kanssa? Vaimon, jonka vartalo mitä luultavammin olisi vielä kärsinyt niiden lapsiesi synnyttämisestä?

Lisäksi tuntuu kovasti, että haluat vain lapsia. Ei sinua kiinnosta se vaimo. Haluat lapsia. Ihan sama kenen kanssa. Ei nainen halua olla mikään lapsikone. Nainen haluaa parisuhteen. Lapset tulevat vasta sitten, kun suhde on hyvä, on rakkautta paljon.

Vierailija
112/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:59"]

Minä olen juurikin tuollainen yliopiston käynyt lapsia haluamaton nainen. Oma lapsi vie liikaa omaa vapauttani, koen että minulle sopisi enemmän sellainen perinteinen isän rooli jos lapsia tekisin. Lisäksi työskentelen lasten kanssa, olen opettaja, en jaksaisi lapsia sekä työssäni että kotona.

[/quote]

Samat sanat, paitsi että olen mies. JA minullekin sopisi sellainen perinteinen isän rooli. Valitettavasti mieheltä dodotetaan nykyaikaista isän roolia, ja sellaiseen en sovellu. Töissä saa olla lasten kanssa tekemisissä sen minkä jaksaa (ja välillä ylikin).

Vierailija
113/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna ettei nämä kohtaa, lapsia haluavat miehet ja naiset. Luulisi että elämänarvot olisi muutenkin samankaltaisen mat sen mukaan haluaako lapsia vai ei.

Vierailija
114/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"]

miksei lapsia kannattaisi hankkia?

[/quote]

Lasten hankkiminen ei tee ihmistä yhtään sen onnellisemmaksi. Se vain tuo mukanaan kaikenlaista ikävää, ja onnellisuus pysyy samana tai vähenee. Kyllä lasten hankinnan pitäisi lisätä onnellisuutta reippaasti lähtötasoon nähden, jotta se olisi vapauden menettämisen, rahatilanteen huononemisen, yöheräilyn, murrosikäisen kiukuttelun ja kaiken muun vastaavan arvoista. Näin ei kuitenkaan ole.

Vierailija
115/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin... tasa ei käy onnen lahjat.

Itse olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja odottanut milloin mies on valmis. Ei koskaan, olen huomannut. Nyt ikää on jo 42 ja toivo lapsista on jo mennyt. Ymmärrän tunteesi ja tuskasi.

Vierailija
116/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"]

miksei lapsia kannattaisi hankkia?

[/quote]

Lasten hankkiminen ei tee ihmistä yhtään sen onnellisemmaksi. Se vain tuo mukanaan kaikenlaista ikävää, ja onnellisuus pysyy samana tai vähenee. Kyllä lasten hankinnan pitäisi lisätä onnellisuutta reippaasti lähtötasoon nähden, jotta se olisi vapauden menettämisen, rahatilanteen huononemisen, yöheräilyn, murrosikäisen kiukuttelun ja kaiken muun vastaavan arvoista. Näin ei kuitenkaan ole.
[/quote]

Et sinä voi puhua toisten onnellisuudesta; onni on hyvin subjektiivinen käsite. Minun onneani lapsi on lisännyt.

Vierailija
117/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:11"] No en mä ainakaan sanois seurustelun alussa kenellekään haluavani lapsia, sehän vaan säikäyttäs toisen :D [/quote] Jos siitä säikähtää, niin toinen ei varmaan lapsia haluakaan? Siis jos sanoo, että haluaa tulevaisuudessa lapsia. [/quote] No jos joku sanois mulle ekoilla treffeillä ett haluaa lapsia niin se olis ahdistavaa, tulee kuva että koko suhde olisi niitä tulevia lapsia varten ja ett mä en yksin olis hänelle tarpeeksi. Ja jos sitt vuosien yhdessä olon jälkeen selviääkin että en voi sairauden takia saada lapsia niin se jättää mut.

[/quote]

Kyllä, nimenomaan siitähän onkin kyse aloittajankin tapauksessa. Pelkkä nainen (joka ei halua lapsia) yksinkertaisesti ei riitä sellaiselle joka haluaa vanhemmaksi. Miksi turhaan loukkaantua näin itsestäänselvästä asiasta? En käsitä.

terv. vela
[/quote]

Heh, en mä tollasesta loukkaannu. Mutta kun vaikka nainen haluais lapsia, niin kai silloinkin ois kiva tietää että riittää miehelle myös yksin, ilman niitä lapsia?

Vierailija
118/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Suomen syntyvyys pomppaa hurjaan nousuun, jos tänne Suomeen tulee paljon maahanmuuttajia lisää.

En asu PK-seudulla, mutta näen silti välillä maahanmuuttajaperheitä täälläkin ja voi tavaton, kuinka paljon yleensä keskivertomaahanmuuttajaperheessä on lapsia. Kyllä siinä menee helposti yli puolen tusinan lukumäärä ainakin.

Ne maahanmuuttajat taitavat olla myös melkoisen varakkaita, koska monta kertaa, kun on maahanmuuttajaperheitä tullut vastaan, niin lapsilla on ollut komeat viimeisintä huutoa olevat polkupyörät tai lapsilla on ollut viimeisintä huutoa olevat älypuhelimet tai tabletit käsissään. Ei tule kyllä vastaan vastaavia suomalaisperheitä juuri koskaan. En sitten tiedä, mistä ovat rahansa saaneet, mutta ilmeisesti sitä näyttää ainakin olevan.

Vierailija
119/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:00"]

[/quote]no joo mut perheellinen ihminen haluaa vakautta ja pysyvän työpaikan ettei koko ajan ole pelko pitääkö ens viikolla mennä ruokajonoon

Vierailija
120/158 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"] miksei lapsia kannattaisi hankkia? [/quote] Lasten hankkiminen ei tee ihmistä yhtään sen onnellisemmaksi. Se vain tuo mukanaan kaikenlaista ikävää, ja onnellisuus pysyy samana tai vähenee. Kyllä lasten hankinnan pitäisi lisätä onnellisuutta reippaasti lähtötasoon nähden, jotta se olisi vapauden menettämisen, rahatilanteen huononemisen, yöheräilyn, murrosikäisen kiukuttelun ja kaiken muun vastaavan arvoista. Näin ei kuitenkaan ole. [/quote] Et sinä voi puhua toisten onnellisuudesta; onni on hyvin subjektiivinen käsite. Minun onneani lapsi on lisännyt.

[/quote]

Onni lisääntyy muutenkin iän myötä, joten todennäköisesti olisit aikaisempaa onnellisempi myös ilman lapsia. Tutkimussa ei ole havaittu lasten hankinnan lisäävän onnellisuutta (nimenomaan sitä subjektiivista kokemusta), pikemminkin päin vastoin.

Jos elämä tuntuu jotenkin tyhjältä, on monia muitakin tapoja täyttää se merkityksellä kiun pakottaa uusi ihminen elämään. Vapaaehtoisesti lapsettomia yhdistää kyky elää mielekästä ja antoisaa elämää ilman omaa jälkikasvua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän