Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loppuillaksi 50 kaloria. Mitä voin syödä?

Vierailija
16.04.2015 |

Ehdotuksia?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:57"]

Tossa on arvolta max 10 g http://margarine.unilever.com/Portals/0/images/tips_and_ideas/how_to_use_margarine/img_for_spreading_links.jpg

[/quote]

Aikalailla tuon verran käytän. Merkitsin sen tosiaan 20-25 g:ksi. No, tämä ainakin korjataan sitten. Ap

Vierailija
62/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:57"]

Tossa on arvolta max 10 g http://margarine.unilever.com/Portals/0/images/tips_and_ideas/how_to_use_margarine/img_for_spreading_links.jpg

[/quote]

Aikalailla tuon verran käytän. Merkitsin sen tosiaan 20-25 g:ksi. No, tämä ainakin korjataan sitten. Ap
[/quote]
Joo, merkitse 10 g niin ei mee ainakaan alakanttiin. Voit myös ottaa voita teelusikalla, se on sen n. 5 g. :) Tutustu myös linkkiin jonka laitoin aiemmin tai googlaa ruokamittoja julkaisu. Siinä on paljon noin-mittoja eri ruuille. Yleisempää on arvioida alakanttiin kuin yläkanttiin, mutta joillakin menee niinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä katsoa. Jos tuo ruislimppu on samoissa kaloreissa kuin aikaisemmin sanottu niin todennäköisesti olen siitäkin sitten vetänyt todella monta kertaa ylimittaa ruisleivästä. Tosiaan joltain pienleipomolta niin mitään kaloreita ei ole leipään merkattu. Vain pääraaka-aineet. Sen perusteella minulla on myös tänään n. 30 kcal lisää ja siitä voista myös n. 10 gramman edestä. Eli ei taida tulla niin isoa ongelmaa illallisesta. Ap

Vierailija
64/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä pari isoa lasillista ja mene nukkumaan aikaisin. Jos kerran olet päivällä syönyt vähän reippaammin, sulla tuskin on nälänhätä uhkaamassa.

Vierailija
65/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:05"]Ei ole puntaria ja lähin Clas Ohlson taitaa olla 200-300 km:n päässä. Netistä en halua tilata, enkä edes olisi moneen viikkoon kotona ottamassa vastaan pakettia. Tänään tuli yllätysruokailu niin kalorit pamahti reilusti yli kuin sen, mitä olen aikaisemmin syönyt. En ole siis näin tiukalla ollut ikinä. Yleensä illaksi on jäänyt arviolta 150-500 kcal. Ap [/quote] Eikö kannata mieluummin katsoa esim viikon kokonaiskaloreita kuin vetää joka ikinen päivä noin tiukoille? [/quote] Sitten lähtee lapasesta, jos en joka päivä seuraa kaloreita tarkasti. Ap [/quote] No jopa on heikoissa kantamissa... Terapiaan?

[/quote]

Paskat se mitään auta. Tahtovat vain laittaa masennuslääkitystä, jolla lihon lisää. Ap

[/quote]

Kuulostat todella sairaalta. :-/

Vierailija
66/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:05"]Ei ole puntaria ja lähin Clas Ohlson taitaa olla 200-300 km:n päässä. Netistä en halua tilata, enkä edes olisi moneen viikkoon kotona ottamassa vastaan pakettia. Tänään tuli yllätysruokailu niin kalorit pamahti reilusti yli kuin sen, mitä olen aikaisemmin syönyt. En ole siis näin tiukalla ollut ikinä. Yleensä illaksi on jäänyt arviolta 150-500 kcal. Ap [/quote] Eikö kannata mieluummin katsoa esim viikon kokonaiskaloreita kuin vetää joka ikinen päivä noin tiukoille? [/quote] Sitten lähtee lapasesta, jos en joka päivä seuraa kaloreita tarkasti. Ap [/quote] No jopa on heikoissa kantamissa... Terapiaan? [/quote] Paskat se mitään auta. Tahtovat vain laittaa masennuslääkitystä, jolla lihon lisää. Ap [/quote] Kuulostat todella sairaalta. :-/

[/quote]

Voi kiitos. Tämän halusinkin kuulla. Ap

Vierailija
67/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:05"]Ei ole puntaria ja lähin Clas Ohlson taitaa olla 200-300 km:n päässä. Netistä en halua tilata, enkä edes olisi moneen viikkoon kotona ottamassa vastaan pakettia. Tänään tuli yllätysruokailu niin kalorit pamahti reilusti yli kuin sen, mitä olen aikaisemmin syönyt. En ole siis näin tiukalla ollut ikinä. Yleensä illaksi on jäänyt arviolta 150-500 kcal. Ap [/quote] Eikö kannata mieluummin katsoa esim viikon kokonaiskaloreita kuin vetää joka ikinen päivä noin tiukoille? [/quote] Sitten lähtee lapasesta, jos en joka päivä seuraa kaloreita tarkasti. Ap [/quote] No jopa on heikoissa kantamissa... Terapiaan? [/quote] Paskat se mitään auta. Tahtovat vain laittaa masennuslääkitystä, jolla lihon lisää. Ap [/quote] Kuulostat todella sairaalta. :-/

[/quote]

Voi kiitos. Tämän halusinkin kuulla. Ap
[/quote]

Veikkaan, että jollain tasolla halusitkin, koska avasit tällaisen keskustelun. Tai sitten provoilet huviksesi.

Vierailija
68/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:05"]Ei ole puntaria ja lähin Clas Ohlson taitaa olla 200-300 km:n päässä. Netistä en halua tilata, enkä edes olisi moneen viikkoon kotona ottamassa vastaan pakettia. Tänään tuli yllätysruokailu niin kalorit pamahti reilusti yli kuin sen, mitä olen aikaisemmin syönyt. En ole siis näin tiukalla ollut ikinä. Yleensä illaksi on jäänyt arviolta 150-500 kcal. Ap [/quote] Eikö kannata mieluummin katsoa esim viikon kokonaiskaloreita kuin vetää joka ikinen päivä noin tiukoille? [/quote] Sitten lähtee lapasesta, jos en joka päivä seuraa kaloreita tarkasti. Ap [/quote] No jopa on heikoissa kantamissa... Terapiaan? [/quote] Paskat se mitään auta. Tahtovat vain laittaa masennuslääkitystä, jolla lihon lisää. Ap [/quote] Kuulostat todella sairaalta. :-/ [/quote] Voi kiitos. Tämän halusinkin kuulla. Ap [/quote] Veikkaan, että jollain tasolla halusitkin, koska avasit tällaisen keskustelun. Tai sitten provoilet huviksesi.

[/quote]

En jaksa tällaista paskaa joka puolelta. Riittää, kun oma äiti on pienestä asti haukkunut lihavaksi ja tekee sitä nykyäänkin. Sillä erotuksella, että olen nyt oikeasti lihava. Ap

Vierailija
69/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

halooo siis nyt kaikki tyttelit, koulut käymättä ? Yhdessä appelssiinissa on n. 45 000 kaloria, siis neljäkymmentäviisituhatta kaloria !

1 kcal = 1 kilo kalori = 1000 kaloria. 

Voi siis syödä esim n. 1/1000 appelsiinin saadaksesi 50 kaloria. Just go for it ;)

Vierailija
70/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on habanero chili kastiketta 15 kilokaloria/100 g. Pullo tätä (150 ml)ja kaalia 150 grammaa. alkaisi olla aika lähellä. Peppuseksi ei kyllä sitten tule kysymykseen tämän jälkeen jos kuuluu iltatoimiin.

Vierailija
71/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:05"]Ei ole puntaria ja lähin Clas Ohlson taitaa olla 200-300 km:n päässä. Netistä en halua tilata, enkä edes olisi moneen viikkoon kotona ottamassa vastaan pakettia. Tänään tuli yllätysruokailu niin kalorit pamahti reilusti yli kuin sen, mitä olen aikaisemmin syönyt. En ole siis näin tiukalla ollut ikinä. Yleensä illaksi on jäänyt arviolta 150-500 kcal. Ap [/quote] Eikö kannata mieluummin katsoa esim viikon kokonaiskaloreita kuin vetää joka ikinen päivä noin tiukoille? [/quote] Sitten lähtee lapasesta, jos en joka päivä seuraa kaloreita tarkasti. Ap [/quote] No jopa on heikoissa kantamissa... Terapiaan? [/quote] Paskat se mitään auta. Tahtovat vain laittaa masennuslääkitystä, jolla lihon lisää. Ap [/quote] Kuulostat todella sairaalta. :-/ [/quote] Voi kiitos. Tämän halusinkin kuulla. Ap [/quote] Veikkaan, että jollain tasolla halusitkin, koska avasit tällaisen keskustelun. Tai sitten provoilet huviksesi.

[/quote]

En jaksa tällaista paskaa joka puolelta. Riittää, kun oma äiti on pienestä asti haukkunut lihavaksi ja tekee sitä nykyäänkin. Sillä erotuksella, että olen nyt oikeasti lihava. Ap
[/quote]

Ei kai kukaan tässä sinua lihavaksi hauku; sulla on mielenterveysongelma. Lihavuus on sen oire, kuten tuo syömishäiriökin, ei toisinpäin. Hae apua. Tämä ei laihduttamalla parane.

Vierailija
72/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Jossain vaiheessa otat asioista selvää ja tajuat kaloriteorian olevan täyttä puppua.

Syö sitä mitä sinun elimistösi tarvitsee.

Vierailija
73/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua.

Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa.

Tsemppiä joka tapauksessa!

11

Vierailija
74/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:15"]

Voi ei. Jossain vaiheessa otat asioista selvää ja tajuat kaloriteorian olevan täyttä puppua.

[/quote]

Putoileekon sulla pullopostina perseestä jotain toivelistoja vai miten sä tiedät mitä hivenaineta ja vitamiineja tarvitaan ja samalla laihtuu?

Vierailija
75/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"]ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua.

Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa.

11
[/quote]

Miksi on provoilua todeta että ap:llä on ongelma jos syöminen pitää olla 50 kcal tarkkuudella päivittäin "oikein", tai muuten syöminen lähtee käsistä, ja jos hänelle on jo ehdotettu masennuslääkitystä terapeutin taholta, mutta hän ei halua sitä? Miksi hänen ei kannattaisi hakea ammattiapua?

Vierailija
76/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on laskea tarkkaan. Mututuntumalla menee helposti yli.

Vierailija
77/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"]

ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua.

11

[/quote]

Sepä tässä onkin, kun en ole masentunut. Mielestäni paska menneisyys ja kohtelu ei tarkoita sitä, että olisi masentunut. Toki se vaikuttaa elämään ja asettaa kontrollia, jota on joutunut kestämään vuosikaudet. Siksi en halua sotkea päätäni lääkkeillä.

Äitini elämä on koko ajan painon pudotuksen ympärillä ja syömisen tarkkailussa. Hän sitten ulotti sen minuunkin ja haukkui lihavaksi silloin, kun painoin vielä 45 kiloa. Juoksutti kaksi kertaa päivässä lenkillä ja päivällä ei saanut syödä kuin ananasta ja kaalia ja juoda vettä. Ja minä ostin viikkorahoillani ruokaa vaatekaappiin. Teini kun olin niin ne olivat sitten sipsipusseja.

Eikä se ollut ainoa asia, mitä hän minulle sanoi. Olin kuulemma mm. "saatanan tyhmä apina" ja kun sitä on kuullut monta kertaa viikossa vuosikymmenien ajan voi miettiä, selviääkö siitä ilman mitään henkisiä vaurioita? En minä ainakaan, mutta se ei tarkoita, että olisin masentunut. Lopputuloksena söin pahaan olooni. Se jäi päälle ja jos en kontrolloi ruokailujani, alan syödä mittavia määriä. Mutta se ei silti tarkoita, että olisin masentunut. Ap

Vierailija
78/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:30"]Hyvähän se on laskea tarkkaan. Mututuntumalla menee helposti yli.
[/quote]

Ehkä, mutta onko normaalia että ei voi esim. yhtenä päivänä mennä yli ja toisena päivänä ali tavoitteen niin että kokonaismäärä pysyy sopivana? Ap:llä kuulemma lähtee homma hanskasta heti jos joka päivä ei mene tasan oikein...

Vierailija
79/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:15"]

[/quote]

Putoileekon sulla pullopostina perseestä jotain toivelistoja vai miten sä tiedät mitä hivenaineta ja vitamiineja tarvitaan ja samalla laihtuu?

[/quote]

Suosittelen käyntiä ravintoterapeutilla, kun sinulla ei ole hajuakaan mitä ihmiselimistö tarvitsee.

Vierailija
80/89 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"]

11

[/quote]

Sepä tässä onkin, kun en ole masentunut. Mielestäni paska menneisyys ja kohtelu ei tarkoita sitä, että olisi masentunut. Toki se vaikuttaa elämään ja asettaa kontrollia, jota on joutunut kestämään vuosikaudet. Siksi en halua sotkea päätäni lääkkeillä.

Äitini elämä on koko ajan painon pudotuksen ympärillä ja syömisen tarkkailussa. Hän sitten ulotti sen minuunkin ja haukkui lihavaksi silloin, kun painoin vielä 45 kiloa. Juoksutti kaksi kertaa päivässä lenkillä ja päivällä ei saanut syödä kuin ananasta ja kaalia ja juoda vettä. Ja minä ostin viikkorahoillani ruokaa vaatekaappiin. Teini kun olin niin ne olivat sitten sipsipusseja.

Eikä se ollut ainoa asia, mitä hän minulle sanoi. Olin kuulemma mm. "saatanan tyhmä apina" ja kun sitä on kuullut monta kertaa viikossa vuosikymmenien ajan voi miettiä, selviääkö siitä ilman mitään henkisiä vaurioita? En minä ainakaan, mutta se ei tarkoita, että olisin masentunut. Lopputuloksena söin pahaan olooni. Se jäi päälle ja jos en kontrolloi ruokailujani, alan syödä mittavia määriä. Mutta se ei silti tarkoita, että olisin masentunut. Ap
[/quote]

Voi olla ettei sulla ole masennusta, mutta sitä ei kyllä voi myöskään itse päättää onko sitä vai ei, siihen on ihan objektiiviset kriteerit. Sitäpaitsi on paljon muitakin mahdollisia mt-ongelmia. Ihan normaalilta tuo ei kuulosta, myönnät varmaan itsekin?