Loppuillaksi 50 kaloria. Mitä voin syödä?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"] ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua. Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa. Tsemppiä joka tapauksessa! 11 [/quote] Sepä tässä onkin, kun en ole masentunut. Mielestäni paska menneisyys ja kohtelu ei tarkoita sitä, että olisi masentunut. Toki se vaikuttaa elämään ja asettaa kontrollia, jota on joutunut kestämään vuosikaudet. Siksi en halua sotkea päätäni lääkkeillä. Äitini elämä on koko ajan painon pudotuksen ympärillä ja syömisen tarkkailussa. Hän sitten ulotti sen minuunkin ja haukkui lihavaksi silloin, kun painoin vielä 45 kiloa. Juoksutti kaksi kertaa päivässä lenkillä ja päivällä ei saanut syödä kuin ananasta ja kaalia ja juoda vettä. Ja minä ostin viikkorahoillani ruokaa vaatekaappiin. Teini kun olin niin ne olivat sitten sipsipusseja. Eikä se ollut ainoa asia, mitä hän minulle sanoi. Olin kuulemma mm. "saatanan tyhmä apina" ja kun sitä on kuullut monta kertaa viikossa vuosikymmenien ajan voi miettiä, selviääkö siitä ilman mitään henkisiä vaurioita? En minä ainakaan, mutta se ei tarkoita, että olisin masentunut. Lopputuloksena söin pahaan olooni. Se jäi päälle ja jos en kontrolloi ruokailujani, alan syödä mittavia määriä. Mutta se ei silti tarkoita, että olisin masentunut. Ap [/quote] Voi olla ettei sulla ole masennusta, mutta sitä ei kyllä voi myöskään itse päättää onko sitä vai ei, siihen on ihan objektiiviset kriteerit. Sitäpaitsi on paljon muitakin mahdollisia mt-ongelmia. Ihan normaalilta tuo ei kuulosta, myönnät varmaan itsekin?
[/quote]
No ei kuulosta. Luuletko, etten tajua?
Mutta tiedän, että kalorit eivät tule jäämään alle sen määrän, mitä haluan sen verralla mitä se menee yli. Söin ylimäärän tänään. Se vain tarkoittaa sitä, etten laihdu riittävän nopeasti. Ja jos annan itseni lipsua tänään, kohta annan itseni lipsua vain enemmän. Sitten kohta lihon takaisin sen, minkä olen jo laihtunut.
Yritän mahtua yhteen vaatekappaleeseen ja siihen on aikaraja, joka tulee koko ajan enemmän ja enemmän vastaan. Minulla on vain kaksi ja puoli viikkoa aikaa laihtua vielä jonkun verran. Muuten tämä on ollut melkein yhtä tyhjän kanssa. Arviolta 3-5 kiloa pitää saada vielä pois. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"] ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua. Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa. Tsemppiä joka tapauksessa! 11 [/quote] Sepä tässä onkin, kun en ole masentunut. Mielestäni paska menneisyys ja kohtelu ei tarkoita sitä, että olisi masentunut. Toki se vaikuttaa elämään ja asettaa kontrollia, jota on joutunut kestämään vuosikaudet. Siksi en halua sotkea päätäni lääkkeillä. Äitini elämä on koko ajan painon pudotuksen ympärillä ja syömisen tarkkailussa. Hän sitten ulotti sen minuunkin ja haukkui lihavaksi silloin, kun painoin vielä 45 kiloa. Juoksutti kaksi kertaa päivässä lenkillä ja päivällä ei saanut syödä kuin ananasta ja kaalia ja juoda vettä. Ja minä ostin viikkorahoillani ruokaa vaatekaappiin. Teini kun olin niin ne olivat sitten sipsipusseja. Eikä se ollut ainoa asia, mitä hän minulle sanoi. Olin kuulemma mm. "saatanan tyhmä apina" ja kun sitä on kuullut monta kertaa viikossa vuosikymmenien ajan voi miettiä, selviääkö siitä ilman mitään henkisiä vaurioita? En minä ainakaan, mutta se ei tarkoita, että olisin masentunut. Lopputuloksena söin pahaan olooni. Se jäi päälle ja jos en kontrolloi ruokailujani, alan syödä mittavia määriä. Mutta se ei silti tarkoita, että olisin masentunut. Ap [/quote] Voi olla ettei sulla ole masennusta, mutta sitä ei kyllä voi myöskään itse päättää onko sitä vai ei, siihen on ihan objektiiviset kriteerit. Sitäpaitsi on paljon muitakin mahdollisia mt-ongelmia. Ihan normaalilta tuo ei kuulosta, myönnät varmaan itsekin?
[/quote]
No ei kuulosta. Luuletko, etten tajua?
Mutta tiedän, että kalorit eivät tule jäämään alle sen määrän, mitä haluan sen verralla mitä se menee yli. Söin ylimäärän tänään. Se vain tarkoittaa sitä, etten laihdu riittävän nopeasti. Ja jos annan itseni lipsua tänään, kohta annan itseni lipsua vain enemmän. Sitten kohta lihon takaisin sen, minkä olen jo laihtunut.
Yritän mahtua yhteen vaatekappaleeseen ja siihen on aikaraja, joka tulee koko ajan enemmän ja enemmän vastaan. Minulla on vain kaksi ja puoli viikkoa aikaa laihtua vielä jonkun verran. Muuten tämä on ollut melkein yhtä tyhjän kanssa. Arviolta 3-5 kiloa pitää saada vielä pois. Ap
[/quote]Jotenkin kuulostaa siltä että olet muuttunut itse äidiksesi. Miksi olet yhtä ilkeä ja ankara itsellesi kuin äitisi, etkö ansaitse mielestäsi parempaa?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:40"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"] ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua. Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa. Tsemppiä joka tapauksessa! 11 [/quote] Sepä tässä onkin, kun en ole masentunut. Mielestäni paska menneisyys ja kohtelu ei tarkoita sitä, että olisi masentunut. Toki se vaikuttaa elämään ja asettaa kontrollia, jota on joutunut kestämään vuosikaudet. Siksi en halua sotkea päätäni lääkkeillä. Äitini elämä on koko ajan painon pudotuksen ympärillä ja syömisen tarkkailussa. Hän sitten ulotti sen minuunkin ja haukkui lihavaksi silloin, kun painoin vielä 45 kiloa. Juoksutti kaksi kertaa päivässä lenkillä ja päivällä ei saanut syödä kuin ananasta ja kaalia ja juoda vettä. Ja minä ostin viikkorahoillani ruokaa vaatekaappiin. Teini kun olin niin ne olivat sitten sipsipusseja. Eikä se ollut ainoa asia, mitä hän minulle sanoi. Olin kuulemma mm. "saatanan tyhmä apina" ja kun sitä on kuullut monta kertaa viikossa vuosikymmenien ajan voi miettiä, selviääkö siitä ilman mitään henkisiä vaurioita? En minä ainakaan, mutta se ei tarkoita, että olisin masentunut. Lopputuloksena söin pahaan olooni. Se jäi päälle ja jos en kontrolloi ruokailujani, alan syödä mittavia määriä. Mutta se ei silti tarkoita, että olisin masentunut. Ap [/quote] Voi olla ettei sulla ole masennusta, mutta sitä ei kyllä voi myöskään itse päättää onko sitä vai ei, siihen on ihan objektiiviset kriteerit. Sitäpaitsi on paljon muitakin mahdollisia mt-ongelmia. Ihan normaalilta tuo ei kuulosta, myönnät varmaan itsekin? [/quote] No ei kuulosta. Luuletko, etten tajua? Mutta tiedän, että kalorit eivät tule jäämään alle sen määrän, mitä haluan sen verralla mitä se menee yli. Söin ylimäärän tänään. Se vain tarkoittaa sitä, etten laihdu riittävän nopeasti. Ja jos annan itseni lipsua tänään, kohta annan itseni lipsua vain enemmän. Sitten kohta lihon takaisin sen, minkä olen jo laihtunut. Yritän mahtua yhteen vaatekappaleeseen ja siihen on aikaraja, joka tulee koko ajan enemmän ja enemmän vastaan. Minulla on vain kaksi ja puoli viikkoa aikaa laihtua vielä jonkun verran. Muuten tämä on ollut melkein yhtä tyhjän kanssa. Arviolta 3-5 kiloa pitää saada vielä pois. Ap [/quote]Jotenkin kuulostaa siltä että olet muuttunut itse äidiksesi. Miksi olet yhtä ilkeä ja ankara itsellesi kuin äitisi, etkö ansaitse mielestäsi parempaa?
[/quote]
Minä en vedä pelkästään kaalia, ananasta ja vettä. Siinä on se ero. Ap
Masennuslääkkeiden tuputtaminen on epäasiallista, mutta 1000 kcal päivässä kuulostaa pahalta. Se ei tule toimimaan.
Kuvittelin syöväni n. 1500 kcal. Olin yliarvioinut voin ja leivän. Veikkaan, että olen yliarvioinut myös juuston, koska olen ajatellut yhden höylällä vedetyn juustosiivun olevan 60-80 kcal... Ap
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:18"]ap, miksi vastailet provoihin? Joku haluaa ilkeillä sinulle omista pimeistä syistään, anna sellaisen olla. Tietenkin masennusta kannattaa hoitaa, mutta laihduttaminen ei ole huono asia sekään, voi auttaa piristämään mieltä ja antaa elämänhallinnan makua. Mutta kuten sanoin, hiukan vähemmän ankara dieetti voisi olla hyvä siksi, että kun pidät liian tiukkaa linjaa, et välttämättä jaksa kovin kauaa. Tsemppiä joka tapauksessa! 11 [/quote] Miksi on provoilua todeta että ap:llä on ongelma jos syöminen pitää olla 50 kcal tarkkuudella päivittäin "oikein", tai muuten syöminen lähtee käsistä, ja jos hänelle on jo ehdotettu masennuslääkitystä terapeutin taholta, mutta hän ei halua sitä? Miksi hänen ei kannattaisi hakea ammattiapua?
[/quote]
Siksi, että et tiedä asiasta mitään, joten sinun ihan turha siellä tyrkyttää mielipidettäsi, jota ap ei ole edes pyytänyt. Pidä huolta omista asioistasi.
11
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:30"]Hyvähän se on laskea tarkkaan. Mututuntumalla menee helposti yli. [/quote] Ehkä, mutta onko normaalia että ei voi esim. yhtenä päivänä mennä yli ja toisena päivänä ali tavoitteen niin että kokonaismäärä pysyy sopivana? Ap:llä kuulemma lähtee homma hanskasta heti jos joka päivä ei mene tasan oikein...
[/quote]
Voi olla täysin normaalia. Minun on helpompi pysyä tiukasti dieetillä kuin lipsua kerran viikossa. Kun syöminen on ongelmallista, siinä auttaa johdonmukainen dieetti. Tätä on normaalisyöjien mahdoton ymmärtää, varsinkin jos he ovat av-palstan idiootti-inttäjiä.
Mutta muille voin sanoa, että suhde ruokaan voi olla jotakuinkin samankaltainen riippuvuussuhde kuin suhde tupakkaan tai alkoholiin. Helpompi pitää tiukasti kurissa.
En ole ap, mutta pysyvästi 1700 kalorin dieetillä, jonka ansiosta aiempi 89 kilon paino on laskenut 61-63 kiloon. Ja siinä saa luvan pysyä. Alussa en sallinut moneen kuukauteen itselleni lipsumisia, koska aiemmat laihdutuskuurit olivat aina lopahtaneet repsahduksiin. Nyt, kun elämäntavan muutoksesta on vuosi voin jo satunnaisesti lipsuakin, koska kykenen palaamaan välittömästi takaisin ruokavalioon.
90, tuo on aivan totta. Laihdutuskuurista livetään siten, että aletaan tehdä jatkuvasti poikkeuksia tyyliin " ei se nyt mitään, jos mä tän kakunpalan syön, syön sitten huomenna vähemmän"... Mutta sitten huomennakin syödään enemmän kuin piti, sitä seuraavana päivänä jne.
Ap vielä kertoo, että hänellä on tietty aikaraja tulossa, johon mennessä pitäisi saada kiloja vielä pois. Ihan tuikitavallista laihduttamista, sanoisin.
11
Niillä terapeuteilla on ollut 70-luvulta asti se sama ympyrä seinällä. Kyllä kalorien laskeminen on ihan hyvä keino laskea painoa. Toki monipuolinen ruokavalio on hyväksi, mutta ei sitävarten tarvitse millään asiantuntioilla rampata.