Kokemuksia Icebug talvijuoksukengistä?
Tilasin itselleni Icebug Aurora -kengät kun oli hyvässä tarjouksessa. Itselleni merkki on uusi ja lähinnä mietityttää minkälainen pito noissa on talven jäisillä lenkkipoluilla juostessa.
Kommentit (12)
Mä olen miettinyt, että miten ne nastat oikeasti kestävät?
Nuo kengät maksavat alessakin jotain 130 euroa eivätkä nyt niin hyvän tuntuiset jalalle, että ilman pitoa niitä viitsisi käyttää.
Pito on Icebugeissa loistava. Juoksutuntuma sitten taas ei välttämättä niin hyvä, mutta tuo Aurora on kevein Icebugin nastajuoksukenkä, joten se lienee paras juoksuun. Itsellä on työmatkakäytössä Icebugin nasturit (Anima), ja pitää tosi hyvin, mutta pidemmillä lenkeillä jalat kipeytyvät, eli eivät ole parhaat mahdolliset lenkkikengät mulle.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:03"]
Mä olen miettinyt, että miten ne nastat oikeasti kestävät? Nuo kengät maksavat alessakin jotain 130 euroa eivätkä nyt niin hyvän tuntuiset jalalle, että ilman pitoa niitä viitsisi käyttää.
[/quote]
Mä löysin alle 100 eurolla noi mun kengät mutta myönnän kyllä ottaneeni riskin noi ostaessani, että kengät eivät olekaan lestiltään hyvät mun jaloille. Eiköhän noilla ole kuitenkin suht hyvä jälleenmyymisarvo jos kengät tuntuu heti ensikättelyssä huonoilta. -ap
Miehemi osti noi ja tykkää ihan kauheasti! Joka kerta kehuu ku tulee lenkiltä. Eli hyvän ostoksen teit! Aina ihmettelee, että miten voi olla noin hyvät:D
Ostin tammikuussa Icebugit. Ovat olleet aivan mahtavat! Juoksu onnistuu liukkailla. Kannattaa ostaa/ kannatti.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:01"]
Ostin tammikuussa Icebugit. Ovat olleet aivan mahtavat! Juoksu onnistuu liukkailla. Kannattaa ostaa/ kannatti.
[/quote]
Kiva juttu. Kerrankin kävi tuuri ja löytyi verkkokaupan viimeinen omaa kokoa oleva kenkäpari. Toivottavasti ovat ensitalvena mullekin toimivat ja hyvät kengät. Miten noissa muuten mahtaa nastat kestää kulutusta? Vääntyykö tai irtoaako helposti? -ap
Ainakin toistaiseksi (olen juossut niillä tammikuu-maaliskuu 2 lenkkiä vkossa) nastat ihan ok, mutta saa nähdä sitten taas ensi talvena..
Nastat ovat ns. kovametallinastat eli vastaavat kuin autossa. Autonkin nastat kestävät useamman talven ja niillä sentään kuljetaan sulia asfaltteja pitkin melkoisia matkoja. Kestävät ja pysyvät melkoisen monta tuhatta kilometriä.
Toisaalta myös suunnistajien nastareissa on näitä ihan samoja nastoja käytetty jo kymmeniä vuosia ja kestävät kyllä kivillä ja kallioilla juoksemisen (ja melkoiset väännötkin rinteissä yms.). Suunnistustossut hajoavat muualta ennen kuin nastat kuluvat tai irtoavat. Sieltähän sitä mallia on otettukin.
Mulla ollut kolme talvea samat (tiedän, liian kauan) icebugit. Juostu yli 2000 kilometriä, eikä ole yksikään nasta irronnut. Ainoa haitta on, että yli parin tunnin lenkeillä tahtoo jalat kipeytyä.
Täältäkin sataa kehuja! Ihan mahtavat kengät. Olen juossut käytännössä peilijäätä olevalla tiellä noilla, pito täydellinen, sitä jotenkin tosiaan joka kerta ihmettelee oikein. Kolme talvea mennyt noilla, ei yhtään irronnutta nastaa. Mutta sama kuin joku muukin sanoi, ei kuitenkaan jalkaan yhtä hyvä kuin tavalliset juoksutossuni, minkä huomaa pitkillä lenkeillä. Mutta edut ajavat kirkkaasti ohi!
Mun juoksulenkin on vain reilun tunnin pituisia, jospa jalat ei tuossa ajassa kipeydy jos on kipeytyäkseen ollenkaan. No, ensi talvena kengät vain käyttöön. :)
-ap
Icebugit ovat osoittautuneet erityisen hyviksi niin pidon kuin nastojen kestävyydenkin suhteen. Toisin on laita monen muun nastalenkkarin laita: pitoa puuttuu ja/tai nastat kuluvat. Ystäväpiirissä kaikki ovat muita merkkejä kokeiltuaan siirtyneet Icebugeihin, jos vain ovat jalan mallille sopineet.