”Ylikokeneen” työnhaku, miten olette toimineet?
YT:stä jäi musta pekka käteen ja moni johtaja joutui lähtemään, minä muiden muassa. (En ole na ylintä johtoa vaan ehkä ylempää keskijohtoa, kuitenkin liiketoimintayksikön johtoryhmässä),
Ikää ripausta alle 50, päällikkö/johtajakokemusta 15v ja kokonaiskokemus reilu 20v.
On ollut pienoinen järkytys tajuta että osaamiseni ei kelpaa. Olen siis akateeminen ja kouluttanut/kurssittanut itseäni työn ohessa. Mutta joko en pääse edes haastatteluun tai sitten usein käy niin että pääsen ensimmäiseen rekrytointikonsultin haastatteluin, konsultti ymmärtää osaamiseni ja laittaa minut jatkoon, mutta sitten varsinainen yrityksen haastattelu tyssää heti, syynä yleensä että ei haluta liian ”johtajaa”.
En siis mitenkään korosta tätä taustaa ja minulla on motivaatiota vaikka mihin, olen valmis tinkimään palkasta myös.
Miten te muut olette onnistuneet? Tänään itkin taas kun tuli ei kiitos paikasta joka vastasi osaamistani täydellisesti. En päässyt edes haastatteluun.
Joka paikkaan on 50-100 hakijaa joten työvoimapula ei taida mua nyt pelastaa.
Vinkkejä otetaan vastaan! Siivoanko kaiken päällikkö/johtohomman pois CVstä? Vai jätän pois puolet kokemuksesta? Miten sinä onnistuit?
Kommentit (362)
Mitä mietteitä uuden vuoden alussa?
Mulla on kanssa monesti jäänyt siitä kiinni ja kerran tuli suoraa palautettakin, "et ollut tarpeeksi dynaaminen". Tiesin jo firman aulassa, kun näin sellaisen alexanderstubbmaisen miehen sieltä kävelevän kohti, että tämä on ajanhukkaa meille molemmille. Kaiken huipuksi se oli mun kaverin lähityökaveri. Kai se mun kaveri ajatteli, että koska hän tykkää minusta, tuokin tyyppi tulee pitämään.
Ei pitänyt hillitystä persoonastani. :) Siinä ei paljoa osaamiset painaneet. Eikä sekään, että työ olisi ollut suurta tarkkuutta vaativaa, missä ei jouda rupattelemaan kahviautomaatilla koko päivää.