Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako VR sellaisen faktan, että asiakkaiden kännykät eivät välttämättä aina toimi?

Vierailija
28.12.2021 |

Että olisi ihan kiva, jos kommariltakin saisi ostettua junalipun. Puhelimesta voi nimittäin loppua akku juuri silloin, kun sieltä pitäisi näyttää se e-lippu.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille ei loydy Suomessa toita mutta kaikki palvelut on kaluttu paljaiksi nettihommiksi.

Kuka tulee apuun jos joku alkaa riehua junassa?

Vierailija
22/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kaukojunissa kun on tiedossa kuka on minkäkin paikan varannut voisi konduktööri katsoa  helposti jos on paikka maksettu ja siinä ihminen niin se on  ok ja vain käytävillä vaeltavalta tai ravintolavaunussa istuvalta kysytään lippu tai jos joku istuu paikalla jota ei ole maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toimii lipuntarkastus kun on mikrosiru otsassa!

Vierailija
24/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tulostelen vielä lippuja, juuri tästä syystä. Koskaan ei voi tietää milloin puhelin päättää lopettaa toimintansa.

Toki nythän jo mainostetaan näitä tosi käteviä siruja. Ei tarvitse huolehtia mistään!

Vierailija
25/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Entas turistit jotka tuovat rahaa Suomeen tai ulkosuomalaiset? Ulos vaan kun taas on vain yksi tapa toimia?

Kun matkustan ulkomailla, osaan kyllä ottaa etukäteen selvää, miten ko. maassa ostetaan ja näytetään junaliput. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Tai, no Japanissa oli yllätys, että ei-japanilainen luottokortti ei kelvannut lipunmyynnissä, joten jouduimme hankkimaan lisää käteistä.

Miksi Suomeen tulevat turistit eivät selviäisi samasta?

Vierailija
26/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla paikkakunnilla on lippuautomaatti tai R-kioski mistä voi ostaa paperisen lipun. Tai sitten sen paperisen lipun tulostaa itse.

Vierailija
27/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pääsääntöisesti ei oo tuo vr appi toiminut edes. Hankalaa kun kaikilla asemillakaan ei ole lipunmyyntiä tai atm.

Vierailija
28/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Entas turistit jotka tuovat rahaa Suomeen tai ulkosuomalaiset? Ulos vaan kun taas on vain yksi tapa toimia?

Kun matkustan ulkomailla, osaan kyllä ottaa etukäteen selvää, miten ko. maassa ostetaan ja näytetään junaliput. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Tai, no Japanissa oli yllätys, että ei-japanilainen luottokortti ei kelvannut lipunmyynnissä, joten jouduimme hankkimaan lisää käteistä.

Löydätkö oikeasti hyvät ohjeet englanniksi vr sivuilta?  Olen itse joutunut auttamaan monta hukassa olevaa turistia eli vr on minulle velkaa ainakin yhden työvuoron.

Vierailija
29/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ostat lipun netistä ja tulostat paperilapun.

No, jos tähän on tultu, niin silloin on rikottu väkisinkin jotain sellaista, joka ei edes ollut rikki.

Puhelinhan tuolta pummilta on ollut koko ajan rikki.

Vierailija
30/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan" Wtf? Aika solidaarista porukkaa kyllä! :D

Vierailija
31/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydätkö oikeasti hyvät ohjeet englanniksi vr sivuilta?  Olen itse joutunut auttamaan monta hukassa olevaa turistia eli vr on minulle velkaa ainakin yhden työvuoron.

Noin viisi sekuntia meni: https://www.vr.fi/en/

Vierailija
32/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanotaan nyt näin, että olen tästä aiheesta jo Hesariin kirjoittanut. Vituttaa  - pardon my french - tämä jatkuva kaiken digitalisoiminen. Totta kai printtaan kaikki tiketit, jos lähden edes pidemmälle matkalle edes  Suomessa, mutta kun tämä sama ongelma on ihan paikallisliikenteessä.

Vierailija
33/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR, HSL ja vihreät tekevät parhaansa ajaakseen ihmiset yksityisautojen käyttäjiksi.

Vierailija
34/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lipun konmarilta mikäli se tuottaa minulle pirskahtelevaa iloa.

Vierailija
35/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisten ihmisten takia meidän muiden matkanteko viivästyy!

Koko lippujärjestelmä pitää digitalisoida, ei enää mitään tiskejä missään vaan automaatilta ostetaan lippu lähimaksulla tai sitten vaihtoehtoisesti puhelimen äpistä, ja se QR näytetään ENNEN KUIN junaan saa astua!!

Ei ole kenenkään edun mukaista, että joku henkilö alkaa kolikoiden kanssa sähläämään konduktöörin edessä. OMA VIKA jos ei ymmärrä sääntöjä ja toimintatapoja! Niitä tarvitaan, jotta homma pelaa!

Jos olet yksi matkan viivyttäjä, minulla on ohje: ULOS JUNASTA

Vierailija
36/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi se lippu etsitään valmiiksi ennen junaan nousua, jolloin se on helppo näyttää konnarille samantien.

Ja akun loppuminen juuri kun pitäisi lippu näyttää on maailman vanhin kusetus.

Samantien? Lipputarkastajan kohtaamiseen menee 5 min tai 45 min tai hän ei koskaan käy vaunussa, jossa matkustan, joten en todellakaan odottele puhelin kädessä.

Vierailija
37/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junilla on AIKATAULU, joten on aivan naurettavaa edes ehdottaa sitä, että konduktööri alkaa sähläämään kolikoiden tai edes kortinlukijalaitteiden kanssa! Miettikää oikeasti, miten etanallisen hidasta matkanteosta tulisi, jos jokainen matkustaja maksaisi matkojaan vasta junassa sisällä! Entäs, jos laitteisiin tulee vikaa?! Ollaan MINUUTTIAIKATAULUSSA, joten ei ole mitään syitä toimia näin!

Matkustaja huolehtii, että lippuasiat ovat kunnossa ENNEN junaan astumista, jotta kenenkään matka ei viivästy. Ihmiset matkustavat junalla töihin ja tärkeisiin tapaamisiin, tämä ei ole mikään hupiajelu.

Vierailija
38/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junilla on AIKATAULU, joten on aivan naurettavaa edes ehdottaa sitä, että konduktööri alkaa sähläämään kolikoiden tai edes kortinlukijalaitteiden kanssa! Miettikää oikeasti, miten etanallisen hidasta matkanteosta tulisi, jos jokainen matkustaja maksaisi matkojaan vasta junassa sisällä! Entäs, jos laitteisiin tulee vikaa?! Ollaan MINUUTTIAIKATAULUSSA, joten ei ole mitään syitä toimia näin!

Matkustaja huolehtii, että lippuasiat ovat kunnossa ENNEN junaan astumista, jotta kenenkään matka ei viivästy. Ihmiset matkustavat junalla töihin ja tärkeisiin tapaamisiin, tämä ei ole mikään hupiajelu.

Niin, konduktöörillä on vaativa tehtävä myös junan kuljettajana!

Vierailija
39/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se konduktööri sitä junaa aja. Juna liikkuu aikataulun mukaisesti samalla kun lippuja tarkastellaan, ennen muinoin sen lipun sai ostaa liikkuvasta junastakin, nykyään se pitää ostaa omin neuvoin ennen junaa. Mutta junan kulkemiseen liputtomuus ei vaikuta.

Vierailija
40/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten jonkun kolikoilla maksaminen vaikuttaa aikatauluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän